Gjest Zeitgeist Skrevet 15. november 2018 #901 Del Skrevet 15. november 2018 1 minutt siden, Korpsnerden skrev: 100% enig! Så og si alle voksne mennesker har opplevd noe forferdelig i livet, antagelig også Adina og de AB har hengt ut på bloggen mm, men de bruker ikke sine historier i denne sammenhengen. Nettopp fordi det ikke passer seg! Det er ikke så mye det at det ikke sømmer seg, men mer det at man må skille mellom snørr og barter, skitt og kanel. Likeledes er det fullstendig feilaktig å påstå at fortidens opplevelser unnskylder nåtidens gjerninger. Trauma kan riktignok forklare hvorfor en person reagerer som han/hun gjør, men det unnskylder på ingen måte handlingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg decker Skrevet 15. november 2018 Populært innlegg #902 Del Skrevet 15. november 2018 1 time siden, Lana01 skrev: Jeg sikter til den massive kritikken hun må tåle dag ut og dag inn. mer eller mindre konstruktiv. flere hundre innlegg på få uker( bare her inne) Klart det gjør noe med et menneske. Ja jeg kan forstå at hun føler for å forsvare seg mot det. Jeg sier ikke at hun er feilfri , hun har gjort noen dumme ting,, men det betyr heller ikle at jeg synes folk her inne gjør rett i alt det som skrives. Jeg synes det minner om heksejakt . det blir bare alt for mye Eg mana tidlegare i tråden om litt edruelighet i korleis ein omtalar det med AB, då dreide det seg om bruddet. Men når det kjem så mykje på rad no av avsløringar, og korleis ho uttalar seg, så er det betimelig å diskutera det. Ho legg det meste ut offentleg, og når så mykje av privatlivet vert utlevert på (den kommersielle) bloggen, så vert det og relevant å diskutera det og. Eg held meg med vilje taus i diskusjonen når det kjem mange kommentarar som eg er einig i, nett for å unngå at det ikkje berre skal verta ei gjentaking av det same heile vegen, og stemmer heller opp dei som er bra. I motsatt ende er det og meir fruktbart å diskutera med brukarar som er uenige når dei ikkje tyr til «buzzwords» som heksejakt, og heller kjem med motargument som ein kan diskutera sakleg. Og anbefalar som alltid; rapporter der ein syns det berre vert hets og ikkje sak, men og ha i mente at det er ikkje all kritikk som er hets, og tenk litt gjennom korleis ein definerer det før ein trykkar. Latterliggjøring er sikkert god underhaldning for nokon, men det dreg og heile denne diskusjonen ned, så det rapporterar eg og ofte. Tråkkar kanskje over grenser eg og innimellom, men prøver å forhalda meg så nokonlunde sakleg i kritikk og tilbakemeldingar. 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 15. november 2018 Populært innlegg #903 Del Skrevet 15. november 2018 49 minutter siden, Justlooking skrev: Poster her også det som ble postet i tråden om BOTB: Jeg har fulgt BOTB fra første stund. Det var bare så etterlengtet med en slik kritisk blogg etter å ha sett hvordan bloggerne kunne ture fram med juks og fanteri i mange år - helt uimotsagt. Jeg er stor fan. Nå føler jeg at Adina, Engen og de andre som har stått frem med dokumentasjon, blir kastet under bussen. Kanskje avtalen var at AB helhjertet skulle be om unnskyldning til de hun har forbrutt seg mot? For første gang legge seg flat og innrømme løgn og lovbrudd mot de hun har hetset, hengt ut og anmeldt på feil grunnlag? Hun får sikkert kritikk og hets fra flere. Men her er det snakk om kritikken hun har fått som er dokumentert. Uthengning og løgner hun har begått heitt bevisst for å redde sitt eget skinn. Kan aldri tenke med Adina eller Engen og flere er fornøyd med AB sitt siste innlegg. Hun prøver som alltid å ro seg unna vanskeligheter hun selv har forårsaket, ved å sette seg i offerrollen. I innlegget hevder hun jo fortsatt at hun ble utsatt for hets av bla Gry som sto frem i DN. Gry sendte en mail til en av ABs annonsører og fortalte at hun ikke lenger ville handle hos dem fordi hun mener at AB opptrer på en måte som hun/gry finner uetisk. Dette hevder AB er for å ødelegge for henne. Hun anerkjenner ikke Grys rett til å bruke sin forbrukermakt. Annonsøren kunna valgt å ikke forholde seg til Grys melding. Men de reagerte altså. Og alle som har lest mailen til Gry, som er offentliggjort, har jo sett at det ikke kan kalles hets. Likevel fortsetter hun å hevde at hun har blitt utsatt for hets av Gry. Hun sier hun har bedt om unnskyldning igjen og igjen - men det har hun jo ikke gjort. Ikke til e hun offentliggjorde navnene på, som helt og fullt lovlig hadde slått opp hennes inntektsopplysninger. Ikke til Gry som hun i sin egen blogg - helt uten å gi noen som helst tilsvarsrett til noen - har hengt ut som hater, som hun har ringt arbeidsgiveren til og sagt at er et nettroll. Hvordan hun kan hevde at hun har beklaget, er beyond meg. Hadde hun gjort det, hadde ikke denne saken blitt til den store greia den er nå. Vold i nære relasjoner er en fæl ting. Men ser hun ikke at det ikke er noe bedre at hun legger ut slike historier i bloggen sin, uten å gi tilsvarsrett til den personen mange vet at hun sikter til? Hun har anmeldt Adina. Adina har ikke hetset AB, men hun har skrevet om denne saken i bloggen sin. Jeg skjønner at det er suqerkjipt at noen har sagt at munnen din ser ut som et rumpehull. Men det er jo lenge siden hun skrev om første gang - det er en dustete og slem ting å si, men det er virkelig ingen unnskyldning for å gjøre ulovlige ting og lyve selv. Jeg har også lagt merke til at AB og KG har lansert tilsvarsretten samtidig. Og forøvrig vil jeg oppfordre folk til å være saklige og ikke hive seg på heksejakttoget. 76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg xemiliex Skrevet 15. november 2018 Populært innlegg #904 Del Skrevet 15. november 2018 Spørsmålet er: Hva tar Anne Brith Davidsen ansvar for? 62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Max Potente Skrevet 15. november 2018 #905 Del Skrevet 15. november 2018 (endret) Det jeg sitter igjen med er spørsmålet om hva tårene og den lange, utleverende samtalen AB hadde med Adina er verdt når AB slett ikke har beklaget noe og i det siste blogginnlegget fremdeles kaller det hets? Lagt til: Enig med @pøbelsara Endret 15. november 2018 av Max Potente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lkk Skrevet 15. november 2018 #906 Del Skrevet 15. november 2018 AB har utallige ganger skrevet at hun aldri leser negative kommentarer eller meldinger om seg selv , det har hun ansatt en assistent til slette før hun ser dem . Kan denne assistenten ha sluttet ?? 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogspike Skrevet 15. november 2018 #907 Del Skrevet 15. november 2018 Hjerter og blomster og stjerner i kommentarfeltet fikk en ganske grei forklaring der. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 15. november 2018 #908 Del Skrevet 15. november 2018 3 timer siden, Lana01 skrev: Jeg sikter til den massive kritikken hun må tåle dag ut og dag inn. mer eller mindre konstruktiv. flere hundre innlegg på få uker( bare her inne) Klart det gjør noe med et menneske. Ja jeg kan forstå at hun føler for å forsvare seg mot det. Jeg sier ikke at hun er feilfri , hun har gjort noen dumme ting,, men det betyr heller ikle at jeg synes folk her inne gjør rett i alt det som skrives. Jeg synes det minner om heksejakt . det blir bare alt for mye Å tåle dette, var et valg hun tok da hun valgte å gå fra bakeblogg til rosablogg og dermed gjøre privatlivet til seg og sine nærmeste til sitt levebrød, og hver gang hun etter dette har skrevet provoserende innlegg, ikke tatt til seg saklig kritikk, gang på gang truet med politianmeldelser, hengt ut privatpersoner på blogg uten grunn, etc. Gun har ikke gjort noen dumme valg. Hun har helt bevisdt valgt å legge ut det hun har lagt ut på annebrith.no, som er kanalen til Anne-Brith AS, hvor hun er registrert som både daglig leder og styreleder. Det er ingen heksejakt som pågår, men (stort sett) berettiget kritikk av uetisk forretningsdrift. 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 15. november 2018 #909 Del Skrevet 15. november 2018 (endret) Det har den siste tiden kommet reaksjoner på at Anne Brith har lagt ut udokumenterte beskyldninger om netttroll og anmeldelse både på blogg og ovenfor en arbeidsgiver (til navngitt person som har blitt uthengt som hetser), samt udokumentert beskyldning i Dagens Næringsliv om at denne personen i lengre tid har vært ute etter Anne Brith. Dette er virkelig ikke i orden. Om Anne Brith ikke ønsker lange tråder om seg selv, så hadde det vært til stor hjelp for henne å dokumentere beskyldninger hun fremsetter mot folk - https://influencere.wordpress.com/2018/11/11/ab-no-hvem-driver-egentlig-med-injurie/? Og så tenke litt over hva man selv setter i gang. Da det var Anne Brith som startet det hele med blogginnlegget "Når trollene kommer ut i lyset" - https://www.bloglovin.com/blogs/anne-brith-14147719/nar-trollene-kommer-ut-i-lyset-6568474133. Det viste seg at de personene AB hengte ut som nettroll, gjerne ville komme med tilsvar, og det fikk de heldigvis på BOTB og Dagens Næringsliv: "Når trollet kommer ut av lyset" - https://bloggomtoppbloggere.com/2018/10/19/nar-trollet-kommer-ut-i-lyset/ "Anonyme kritikere og andre nettroll" - https://bloggomtoppbloggere.com/2018/10/24/anonyme-kritikere-og-andre-nettroll/. "Toppblogger ringte arbeidsgiver og truet med anmeldelse av kritiske lesere" - https://www.dn.no/markedsforing/blogg/bloggere/markedsforing/toppblogger-ringte-arbeidsgiver-og-truet-med-anmeldelse-av-kritiske-lesere/2-1-471746 Anne Brith har hele tiden fått sjansen til å komme med dokumentasjon på netthetsen hun mener å ha blitt utsatt for, men har ikke kommet med noe som helst. Og det godtar ikke folk, og kritikken fortsetter. Igjen her kunne Anne Brith tatt ansvar, og kommet med dokumentasjonen (hun påstår å sitte med), og da hadde det vært mindre å skrive om. Etter at de som ble hengt ut på bloggen, fikk komme med sin versjon på BOTB, valgte Anne Brith å sende en lenke som inneholdt en såkalt ip-grabber til BOTB: "Fra bakeblogger til hacker (?)" - https://bloggomtoppbloggere.com/2018/10/30/fra-bakeblogger-til-hacker/ "Toppblogger forsøkte å lokke «bloggpoliti» i internettfelle" - https://www.dn.no/medier/blogg/bloggere/sosiale-medier/toppblogger-forsokte-a-lokke-bloggpoliti-i-internettfelle/2-1-475466 Anne Brith har altså siden hun la ut blogginnlegget "Når trollene kommer ut i lyset" drevet med gjentatte overtramp ovenfor vanlige mennesker som ikke har gjort noe annet enn å si meningen sin om bruk av barn i SoMe - https://influencere.wordpress.com/annebrith-bruk-av-barn-i-some/ - og andre forhold de har ment er kritikkverdig med bloggen Annebrith.no. Blogginnlegget til Anne Brith i dag er derfor en skam ovenfor de som hun har hengt ut - https://influencere.wordpress.com/2018/11/15/ab-no-beklagelse-eller-offerinnlegg/. Dette kan handle om liten innsikt i hva man påfører andre mennesker, når det liksom er henne det skal være synd på, samtidig som hun fortsetter med udokumenterte beskyldninger om hets. Endret 16. november 2018 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Cessa74 Skrevet 15. november 2018 Populært innlegg #910 Del Skrevet 15. november 2018 (endret) Må kommentere en siste gang -selv om jeg nå er så mektig lei hele AB saken. Dette fordi jeg blir så provosert over at helt reelle og alvorlige handlinger utført av AB ikke får konsekvenser. At det nok en gang "koker bort" og bloggeren snart kan fortsette som før. Jeg har ikke gitt henne klikk på veldig lenge, men i dag måtte jeg inn. Og jeg ble så skuffet. At hun FORTSATT ikke vil forstå alvoret. Hun trekker frem helt irrelevante opplysninger som ikke har NOE med aktuell sak å gjøre. Hun påtar seg INGEN skyld. Hun INNRØMMER INGENTING. Hennes beklagelse er like ekte som en 3 åring som blir kommandert til å si unnskyld. Hun bare VIL IKKE. "Alle sier jeg må si unnskyld -så beklager til de som hetset meg.." osv. I tillegg til at hun beviser at hun overhode ikke har forstått hvilke overtramp hun selv har gjort, så er det veldig viktig å fokusere på offer-rollen. Nå er bruddet melket nok for denne gangen, og da må man jo finne andre hendelser i livet som er vonde og vanskelige. Viktig å holde på sympatien fra følgere, og ikke minst -sørge for at de som kommer med (saklig) kritikk ties -for hvem kan vel gjøre sånt mot stakkars AB som er alenemor og bare vil kjøpe hus til seg og barna.. Selvsagt er det utrolig trist at AB har hatt vonde opplevelser tidligere i livet. men det rettferdiggjør overhode ikke hennes oppførsel på vegne av å være en bedrift med million inntekt. Det rettferdiggjør overhode ikke utlevering av barna og det mest private i hennes liv. Det rettferidiggjør overhode ikke at hun har ringt og truet blogglesere med mafialignende opplegg som jeg vet hvor du bor og hvem barna dine er + ringt arbeidsgiver. Det er gjort for å skremme og for å gi en konsekvens tilbake. Jeg har heller ikke sett et eneste dokument på hets, æreskrenkelse eller trusler mot AB. Kun hennes påstander. Men INGENTING er dokumentert. Og i tillegg altså ingen oppriktig beklagelse hvor man kunne sett spor av anger. bare meg, meg, meg.. Og at kun Adina/BOTB er anmeldt -vel det sier vel alt om at AB ikke har noen dokumentasjon på hets og trusler. Man kan jo ikke gå til politiet med 2 mail fra blogglesere som kun har brukt sin forbrukermakt og skrevet en ryddig mail til en bedrift. Å kalle det hets, forfølgelse over tid og trusler er å overdrive så hardt at man tror man er på på skjult kamera.. Vel -jeg håper du leser her inne AB -og jeg håper du reflekterer over følgende: At du sier at å skrive om/bruke egne barn i blogg er det slutt på -at du for andre gang har sagt du skal slutte med de,t er veldig bra. Sist holdt det i ca 2 uker. Jeg håper du holder dette løftet mye lenger denne gangen. Men husk at eksponering av deg selv også indirekte er å eksponere barna -så tenk nøye over hele pakka. Mitt mammahjertet er også brennende opptatt av å beskytte mine barn. Å blogge om mine kriser, brudd, familiekonflikter og personlig drama kunne aldri falle meg inn. Fordi jeg VET det ville skadet mine barn. Jeg vet selvsagt ingenting om dine barn -og snakker på generelt grunnlag -fra en mamma -til en mamma. Prøv å se forbi penger og inntekt. Når bloggen blir det viktigste -det som gjør at man bryter lover og regler, etiske prinsipper, lyver og fornekter, utleverer og dramatiserer -da er det på tide å stoppe opp og revurdere om man skal søke seg vanlig jobb istedenfor.. (Kan selvsagt bli litt problematisk når ny arbeidsgiver skal google -ser den!..) Jeg kjenner jeg nå trenger en lang pause fra dette sirkuset. dette innlegget blir sikkert moderert bort, men enn så lenge mens det enda er her, så velger jeg å avslutte med det klokeste utsagnet AB noensinne har skrevet på bloggen etter min oppfatning.( Så håper jeg AB tar en lang pause og deretter tar det riktige valget..) "Jeg vil alltid beskytte barna mine. Og om det betyr at jeg må slutte å blogge så gjør jeg det. Takk for meg! Innlegget er ryddet for persondebatt. Perelandra, mod. Endret 16. november 2018 av Perelandra 131 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 15. november 2018 #911 Del Skrevet 15. november 2018 (endret) For de som ikke husker det: Ab.no: "Publiserte opplysninger om 39 skattelistesøkere": https://influencere.wordpress.com/2018/02/15/ab-no-publiserte-opplysninger-om-39-skattelistesokere/ Endret 15. november 2018 av Asti Fjernet sitering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Cessa74 Skrevet 15. november 2018 Populært innlegg #912 Del Skrevet 15. november 2018 8 minutter siden, Asti skrev: Det har den siste tiden kommet reaksjoner på at Anne Brith har lagt ut udokumenterte beskyldninger om netttroll og anmeldelse både på blogg og ovenfor en arbeidsgiver (til navngitt person som har blitt uthengt som hetser), samt udokumentert beskyldning i Dagens Næringsliv om at denne personen i lengre tid har vært ute etter Anne Brith. Dette er virkelig ikke i orden. Om Anne Brith ikke ønsker lange tråder om seg selv, så hadde det vært til stor hjelp for henne å dokumentere beskyldninger hun fremsetter mot folk - https://influencere.wordpress.com/2018/11/11/ab-no-hvem-driver-egentlig-med-injurie/? Og så tenke litt over hva man selv setter i gang. Da det var Anne Brith som startet det hele med blogginnlegget "Når trollene kommer ut i lyset" - https://www.bloglovin.com/blogs/anne-brith-14147719/nar-trollene-kommer-ut-i-lyset-6568474133. Det viste seg at de personene AB hengte ut som nettroll, gjerne ville komme med tilsvar, og det fikk de heldigvis på BOTB og Dagens Næringsliv: "Når trollet kommer ut av lyset" - https://bloggomtoppbloggere.com/2018/10/19/nar-trollet-kommer-ut-i-lyset/ "Anonyme kritikere og andre nettroll" - https://bloggomtoppbloggere.com/2018/10/24/anonyme-kritikere-og-andre-nettroll/. "Toppblogger ringte arbeidsgiver og truet med anmeldelse av kritiske lesere" - https://www.dn.no/markedsforing/blogg/bloggere/markedsforing/toppblogger-ringte-arbeidsgiver-og-truet-med-anmeldelse-av-kritiske-lesere/2-1-471746 Anne Brith har hele tiden fått sjansen til å komme med dokumentasjon på netthetsen hun mener å ha blitt utsatt for, men har ikke kommet med noe som helst. Og det godtar ikke folk, og kritikken fortsetter. Igjen her kunne Anne Brith tatt ansvar, og kommet med dokumentasjonen (hun påstår å sitte med), og da hadde det vært mindre å skrive om. Etter at de som ble hengt ut på bloggen, fikk komme med sin versjon på BOTB, valgte Anne Brith å sende en lenke som inneholdt en såkalt ip-grabber til BOTB: "Fra bakeblogger til hacker (?)" - https://bloggomtoppbloggere.com/2018/10/30/fra-bakeblogger-til-hacker/ "Toppblogger forsøkte å lokke «bloggpoliti» i internettfelle" - https://www.dn.no/medier/blogg/bloggere/sosiale-medier/toppblogger-forsokte-a-lokke-bloggpoliti-i-internettfelle/2-1-475466 Anne Brith har altså siden hun la ut blogginnlegget "Når trollene kommer ut i lyset" drevet med gjentatte overtramp ovenfor vanlige mennesker som ikke har gjort noe annet enn å si meningen sin om bruk av barn i SoMe - https://influencere.wordpress.com/annebrith-bruk-av-barn-i-some/ - og andre forhold de har ment er kritikkverdig med bloggen Annebrith.no. Blogginnlegget til Anne Brith i dag er derfor en skam ovenfor de som hun har hengt ut - https://influencere.wordpress.com/2018/11/15/ab-no-beklagelse-eller-offerinnlegg/. Jeg forstår ikke at det er mulig å ha så lite innsikt i hva man selv påfører andre mennesker, og så er det liksom henne det skal være synd på, samtidig som hun fortsetter med udokumenterte beskyldninger om hets. Fantastisk Asti! Godt oppsummert! AB har ikke kommet med en eneste dokumentasjon på beskyldningene. Og ingenting rettferdiggjør lovbrudd og sjikanering/hetsingen AB beviselig har utført selv. Nå må denne oppsummeringen ikke glemmes -dette er essensen i hele saken. 59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 15. november 2018 #913 Del Skrevet 15. november 2018 1 minutt siden, Cessa74 skrev: Fantastisk Asti! Godt oppsummert! AB har ikke kommet med en eneste dokumentasjon på beskyldningene. Og ingenting rettferdiggjør lovbrudd og sjikanering/hetsingen AB beviselig har utført selv. Nå må denne oppsummeringen ikke glemmes -dette er essensen i hele saken. Tusen takk. Jeg oppdaterte https://influencere.wordpress.com/2018/11/15/ab-no-beklagelse-eller-offerinnlegg/ , og la det inn nederst nå. Det kan være hensiktsmessig å ha det lett tilgjengelig, for erfaringsmessig er det enkelte som ønsker å "tåkelegge", slik at overtramp skal glemmes raskt, selv om influenceren ikke har gjort noe annet enn å svare med "offerinnlegg". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 15. november 2018 #914 Del Skrevet 15. november 2018 Asti! 🥰 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 15. november 2018 #915 Del Skrevet 15. november 2018 @Cessa74 Tusen hjertelig takk for et fantastisk innlegg! Godt oppsummert og du tar virkelig hele problemstillingen med den grenseløse eksponeringen på kornet 👏🏻👏🏻👏🏻 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Privatbruker Skrevet 15. november 2018 #916 Del Skrevet 15. november 2018 Jeg foreslår en ting for AB: det er og slutte å blogge! Helt! hun er et godt eksempel på at penger ikke gjør en lykkelig, for hun virker å være helt på kjøret nå. PGA BLOGGEN. Bare slett hele dritten!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Privatbruker Skrevet 15. november 2018 #917 Del Skrevet 15. november 2018 Forresten. Var det siste innlegget på bloggen hennes et «hadebra»? At hun nå slutter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Samme Skrevet 16. november 2018 #918 Del Skrevet 16. november 2018 31 minutter siden, Privatbruker skrev: Forresten. Var det siste innlegget på bloggen hennes et «hadebra»? At hun nå slutter? Det er lov å håpe Men det gjør hun nok ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shikarni12 Skrevet 16. november 2018 #919 Del Skrevet 16. november 2018 Har hun slettet alle innleggene dere snakker om? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmora Skrevet 16. november 2018 #920 Del Skrevet 16. november 2018 5 timer siden, Sienna85 skrev: Har hun slettet alle innleggene dere snakker om? Om ikke alle, så flesteparten -ja. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg