Regine. Skrevet 30. mars 2020 #12241 Del Skrevet 30. mars 2020 Drifter hun fortsatt mentorkursene? Er hun i aktivitet noe sted? Er noe avgjordt vedrørene klagene, hun fikk jo utsettelse, men vet ikke hvor lenge. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 30. mars 2020 #12242 Del Skrevet 30. mars 2020 3 timer siden, Regine. skrev: Drifter hun fortsatt mentorkursene? Er hun i aktivitet noe sted? Er noe avgjordt vedrørene klagene, hun fikk jo utsettelse, men vet ikke hvor lenge. Hun har gitt tilsvar til FT: https://www.dagbladet.no/kjendis/slik-svarer-hun-etter-anklagene/72212839 Aner ikke hvor lang tid FT bruker på behandling av saker, men det tar sikkert litt tid. Kursene aner jeg ikke noe om, kanskje andre vet? Det første kurset går vel mot slutten, og jeg syns jeg leste for noen mnd siden at det var lagt ut nytt kurs "på salg" (til 9 999,-) Jeg følger ikke kanalene hennes, så jeg vet ikke egentlig. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skureguri Skrevet 30. mars 2020 #12243 Del Skrevet 30. mars 2020 4 minutter siden, Isild skrev: Hun har gitt tilsvar til FT: https://www.dagbladet.no/kjendis/slik-svarer-hun-etter-anklagene/72212839 Aner ikke hvor lang tid FT bruker på behandling av saker, men det tar sikkert litt tid. Kursene aner jeg ikke noe om, kanskje andre vet? Det første kurset går vel mot slutten, og jeg syns jeg leste for noen mnd siden at det var lagt ut nytt kurs "på salg" (til 9 999,-) Jeg følger ikke kanalene hennes, så jeg vet ikke egentlig. Det er fra 11.03, ikke noe nytt med andre ord. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 30. mars 2020 #12244 Del Skrevet 30. mars 2020 3 minutter siden, Skureguri skrev: Det er fra 11.03, ikke noe nytt med andre ord. Har ikke vært noe etter det så vidt jeg vet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 30. mars 2020 #12245 Del Skrevet 30. mars 2020 Ida Amalie opplyser følgende på sin blogg 17.03. “Dine ettersendinger er lagt til din sak. Saken legges nå til fordeling, og når en saksbehandler har fått saken vil denne ta ny kontakt i forkant av meklingen. Per i dag startes saken opp ca 8 – 9 uker etter innregistrering, men i disse tider kan det ta noe lengre tid.” https://idaamalieunjem.blogg.no/siste-om-abip-kurs-bali-avreise-og-tatovering.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fruktninja Skrevet 30. mars 2020 #12246 Del Skrevet 30. mars 2020 4 timer siden, Regine. skrev: Drifter hun fortsatt mentorkursene? Er hun i aktivitet noe sted? Er noe avgjordt vedrørene klagene, hun fikk jo utsettelse, men vet ikke hvor lenge. Det ligger i hvertfall ute på hjemmesiden hennes, fremdeles til redusert pris.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Regine. Skrevet 30. mars 2020 #12247 Del Skrevet 30. mars 2020 Takk for svar folkens 😊 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinnsvin Skrevet 31. mars 2020 #12248 Del Skrevet 31. mars 2020 "Anne Brith Davidsen har brutt loven på to punkter". https://www.tv2.no/underholdning/11343570/ 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turkis Sau Skrevet 31. mars 2020 #12249 Del Skrevet 31. mars 2020 Anne Brith Davidsen har brutt loven: https://www.dagbladet.no/kjendis/anne-brith-har-brutt-angrerettloven/72316519 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skureguri Skrevet 31. mars 2020 #12250 Del Skrevet 31. mars 2020 Var noen i tvil? 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turkis Sau Skrevet 31. mars 2020 #12251 Del Skrevet 31. mars 2020 1 minutt siden, Skureguri skrev: Var noen i tvil? Nei, ikke med mindre man skylder IQ. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Turkis Sau Skrevet 31. mars 2020 Populært innlegg #12252 Del Skrevet 31. mars 2020 3 minutter siden, Thisisnotmyname skrev: https://www.dagbladet.no/kjendis/anne-brith-har-brutt-angrerettloven/72316519 Dem som har betalt kan benytte seg av angreretten, uten noe mer diskusjon om det var mangler ved tjenesten eller ikke. Det vil de kunne ta direkte opp med henne i første omgang. Hvis hun er uenig og nekter å betale tilbake, kan de få registrert en klage hos Forbrukerrådet, sier han Da blir vell flere å be om pengene tilbake. Og det skulle bare mangle. 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg spirå12 Skrevet 31. mars 2020 Populært innlegg #12253 Del Skrevet 31. mars 2020 16 minutter siden, Turkis Sau skrev: Anne Brith Davidsen har brutt loven: https://www.dagbladet.no/kjendis/anne-brith-har-brutt-angrerettloven/72316519 Da håper jeg deltakerne krever pengene sine tilbake snarast. 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg nomore82 Skrevet 31. mars 2020 Populært innlegg #12254 Del Skrevet 31. mars 2020 Selv om det pr nå ikke gir noen konsekvens for AB og ABIP, så er dette et veldig kraftig signal til bedriften om at dette ikke har vært håndtert på en ok måte eller i tråd med gjeldende lover. Det gir ingen konsekvens direkte nå, men dersom ikke AB og ABIP skjerper seg og retter seg etter kritikken så vil det bli tyngre skyts neste gang. Samtidig kan deltakerene nå vise til konklusjonen til forbrukertilsynet for å kreve avtalen hevet og få pengene tilbake. Dersom de nekter, så har deltakeren en veldig sterk sak i forbrukerrådet hvor en avgjørelse vil være rettslig bindende. 63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hestehalm Skrevet 31. mars 2020 Populært innlegg #12255 Del Skrevet 31. mars 2020 Hun har brutt flere lover. Nå må det gå inn til henne. Hun bør legge seg flat, ellers så risikerer hun strengere tiltak mot seg. Så får hun betale alle de som har klaget henne inn. Uten å protestere. Egentlig kan alle som har betalt, enten de er fornøyd eller ikke kreve sine penger tilbake. I disse tider sliter folk med økonomien, så tipper flere vil benytte sin rettighet. Var det 100?sånn ca 1.3 mill da. Hun er stille i båten, men det tar ikke lang tid, før hun dukker opp, og later som ikke noe har skjedd. Er det 1 april bakebojen kommer? Tipper hun kommer med bakeblogg, om ikke lenge. Og nå må folk forstå at, om ting virker for godt til å være sant, så er det som oftest det. Hun har fått ny skrape i lakken, og tenker hun vil tenke seg om, når det kommer til oppførsel, lovnader. 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Jammf Skrevet 31. mars 2020 Populært innlegg #12256 Del Skrevet 31. mars 2020 Har stor forståelse for at begrepet "ingen direkte konsekvenser gis" , men det er kun en juridisk formulering på lavest mulig nivå. Det dette betyr i praksis har svært store og inngripende konsekvenser for Abip direkte- nemlig det at deltakerne nå har krav på å få tilbakebetalt det kurset kostet som følge av de feil og mangler som er funnet. Og snipp-snapp-snute: money talks i den bransjen der, og det å måtte refundere x antall deltakere er en svært stor konsekvens for økonomien til mor godhjerta. Sier seg selv av dette antakelig ikke går bra.... 73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 31. mars 2020 Populært innlegg #12257 Del Skrevet 31. mars 2020 Dette var vel som forventet. Alle med en halv IQ skjønte at loven er brutt, og alle som har fulgt Blogglandia med et halvt øye vet at straffen er et brev. Eller veiledning, som de kaller det. Det er en grunn til at influencere bryter loven igjen og igjen, det har i praksis ingen konsekvenser ut over et brev i posten. Jeg tror deltakerne kan se langt etter pengene sine. Anne Brith Influencer Program har allerede to betalingsanmerkninger, de skylder en leverandør 50 000, Anne Brith har uttalt i podcasten at hun skyver på regninger og det har ikke vært rom for lønninger til de ansatte. Jeg er redd vi står foran konkurs nummer 4. Ikke kan man gå etter Anne Brith personlig heller, selv om det er rom for det i lovverket. Et lite søk i grunnboken viser at ingenting er forandret. Synd FT ikke tok for seg markedsføringen som gikk på at Anne Brith selv tjente millioner. Jeg tviler også på at Skatt Øst bryr seg med å finne ut hvor kursavgiften tok veien. Eller pengene fra Tromsøturen. Men hvis de skulle få lyst, så ligger regnskapet i nederste skuffa en kommode, som også fungerer som katteleke (jeg får sterke assosiasjoner til et visst TV-program) Den eneste straffen her er mediaomtalen. Forhåpentligvis stikker det kjepper i hjulene for Anne Brith, dersom hun etter en eventuell avvikling/konkurs velger å fortsette i samme spor. Og så tror jeg vi må kunne anta at avsløringene i media har svidd langt mer enn et brev. Anne Brith, som ar godheten selv, som alltid har rett, som er rettferdigheten selv, er grundig avkledd. Tipper hun takler dårlig å miste ansikt på denne måten. Legger forøvrig merke til en liten detalj i artikkelen: TV 2 har kontaktet både Davidsen og hennes juridiske apparat. Advokat Tony Vangen ønsker ikke å uttale seg på bloggerens vegne. https://www.tv2.no/underholdning/11343570/ På bloggerens vegne? Ikke klienten? 84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kinder Skrevet 31. mars 2020 Populært innlegg #12258 Del Skrevet 31. mars 2020 (endret) 32 minutter siden, Jammf skrev: Har stor forståelse for at begrepet "ingen direkte konsekvenser gis" , men det er kun en juridisk formulering på lavest mulig nivå. Det dette betyr i praksis har svært store og inngripende konsekvenser for Abip direkte- nemlig det at deltakerne nå har krav på å få tilbakebetalt det kurset kostet som følge av de feil og mangler som er funnet. Og snipp-snapp-snute: money talks i den bransjen der, og det å måtte refundere x antall deltakere er en svært stor konsekvens for økonomien til mor godhjerta. Sier seg selv av dette antakelig ikke går bra.... Jepp, i og med at angreretten utvides fra 2 uker til 12 måneder om man ikke mottar angrerettskjema skal man ikke se bort i fra at det vil komme mange krav på å få tilbakebetalt kurset. Vi vet jo at mange ikke er fornøyd, og ikke fått det de er lovet. Og som du skriver så vil dette kunne gi store økonomiske konsekvenser i form av konkurs. Kanskje er det blitt tilsidesatt penger til et eventuelt tilbakebetalingskrav, særlig når dette begynne å rulle opp, slik at midlene for tilbakebetaling er der. Men jeg ser ikke bort i fra at mesteparten av inntjente penger er borte. Også håper jeg nå da at folk snart begynner å tenke seg om to ganger før de går i gang med å drive bedrift eller forhandlinger med AB. Det er mye tull fra den kanten som er nøye dokumentert, særlig her og på bloggere, som Asti sin blogg og bloggomtoppbloggere. Media har også nå begynt å skrive litt. Dessverre virker det som om at folk ikke ønsker å tro på det som dokumenteres om henne (vi på kvinneguiden er jo tross alt bare sjalu og slemme nettroll) eller så googler de henne ikke, for vi har jo sett opp igjennom årene at folk går i «fellen» gang på gang. Endret 31. mars 2020 av Kinder Endret litt på en setning. 62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 31. mars 2020 #12259 Del Skrevet 31. mars 2020 (endret) Ingen konsekvenser annet enn brev fra FT da altså. Det er jo slik de håndterer influencere, så ingen overraskelser der. Men, jeg tror de konsekvensene det antageligvis får kan bli vanskelige allikevel. Håper AB tar til seg veiledningen, og får skuta si på rett kjøl. Men, hvis deltagerne som har klaget (og kanskje også de misfornøyde som ikke turde å klage) nå fritt kan kreve pengene tilbake - så tror jeg ikke det er bare- bare å "hoste opp" de kursavgiftene. Omdømmet til kurset har vel også fått seg en smekk. "Brutt loven" høres ikke bra ut når man selger noe - uansett om lovbruddet får konsekvenser i form av bot eller brev. FT har nok tatt stilling til det de kan, og jeg tenker at noe av bakgrunnen for at lovnader om telefonoppfølging osv kanskje ikke er ettergått i sømmene, er at det ikke er ulovlig å drive kurs i "hva det måtte være" her til lands. Det hviler et ansvar på de som melder seg på kurset også. Jeg selv ville f.eks aldri betalt et rødt øre uten å få en individuellt tilpasset kursplan (i og med at jeg måtte gått ut ifra at min blogg var helt spesiell - for det var det alle deltagerne fikk beskjed om. Da ville jeg hatt en plan for MIN blogg, og MIN utvikling. Til den prisen ville jeg hatt det skriftlig) Jeg ville videre hatt fakturagrunnlag som viste hva jeg betalte - og til hvem (f.eks ang den turen til Tromsø) Sier ikke at kursdeltagerne har gjort feil, men det kan være greit å notere seg for ettertiden også for dem. Forøvrig høres det ut som advokaten ikke har denne saken. Endret 31. mars 2020 av Isild 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 31. mars 2020 #12260 Del Skrevet 31. mars 2020 3 timer siden, Pinnsvin skrev: "Anne Brith Davidsen har brutt loven på to punkter". https://www.tv2.no/underholdning/11343570/ Jeg både antar, og forventer, at dette er kroken på døra for AB inn hos TV2. 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg