Christiane_W Skrevet 22. mars 2020 #12221 Del Skrevet 22. mars 2020 40 minutter siden, Isild skrev: Jeg har ikke sett dette før du påpeker det nå. Det ser litt merkelig ut ja. I et tilsynelatende ganske "dødt" selskap, så var det en veldig stor ledelse og mange ansatte. Daglig leder, Manager, Teknisk sjef, Sjef marked og media, Salgsansvarlig og ytterligere 3 konsulenter. Ut i fra de fjonge titlene og antallet i ledelsen så skulle man tro det er stor aktivitet og drift i dette selskapet? Noen som vet om de er i vekst? Hørt noe om de? Hvor er alle influencerne som er tilknyttet dette ? Jeg får litt inntrykk av at det skal SE stort, vellykket og profft ut, men det ser for meg bare "leker konsern" ut med alle de pompøse titlene. Her treffer du spikeren på hodet. Er jo det samme med AB som maste i vei om holdingselskapet sitt. Anne Brith Holding AS eier et selskap: Influencer Program AS. Anne-Brith AS er AB selv eneste aksjonær i. Blogghuset AS er det AB selv som eier 33% av aksjene i. Bake AS (inaktivt) var det AB selv som eide 25% av aksjene i. Det er konsernet sitt det. 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellenn Skrevet 22. mars 2020 #12222 Del Skrevet 22. mars 2020 (endret) 1 time siden, Isild skrev: Jeg har ikke sett dette før du påpeker det nå. Det ser litt merkelig ut ja. I et tilsynelatende ganske "dødt" selskap, så var det en veldig stor ledelse og mange ansatte. Daglig leder, Manager, Teknisk sjef, Sjef marked og media, Salgsansvarlig og ytterligere 3 konsulenter. Ut i fra de fjonge titlene og antallet i ledelsen så skulle man tro det er stor aktivitet og drift i dette selskapet? Noen som vet om de er i vekst? Hørt noe om de? Hvor er alle influencerne som er tilknyttet dette ? Jeg får litt inntrykk av at det skal SE stort, vellykket og profft ut, men det ser for meg bare "leker konsern" ut med alle de pompøse titlene. Bligghuset er ikke registrert i AA-registeret, da har det vel heller ingen ansatte? »Arbeidsgiver er pliktig til å rapportere alle sine arbeidstakere til registeret via a-ordningen. Aa-registeret skal gi en oversikt over hvilke arbeidstakere som er ansatt hos den enkelte arbeidsgiver på virksomhetsnivå (underenhet). Det inneholder også informasjon om det enkelte arbeidsforhold.» https://www.nav.no/no/bedrift/tjenester-og-skjemaer/aa-registeret-og-a-meldingen Endret 22. mars 2020 av Ellenn 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n_97 Skrevet 22. mars 2020 #12223 Del Skrevet 22. mars 2020 10 hours ago, Ellevill said: Alt som gjøres er så slurvete. Jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke isteden fokuserer på å gjøre færre ting bra? Hun er fantastisk til å bake og pynte, det er så synd at hun ikke fortsatte med det! Jeg sitter for tiden med en iPhone6 med knust skjerm, men gikk inn på blogghuset.no for å se. Men altså med forbehold om at det jeg klarer å se på denne skjermen er korrekt: nettsiden er ikke HTTPS, og den er heller ikke optimalisert for mobilskjerm. Jeg sjekket siden fra min mobil og den er lite tilpasset mobilskjermen, ja. Svippet også innom listen over ansatte og stusset litt over at de ikke står oppført med etternavn. Hele siden virket som en "under utvikling" side. Firmaet har da vært en stund? 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 22. mars 2020 #12224 Del Skrevet 22. mars 2020 Oi. Definitivt ikke tillitsvekkende hjemmeside, nei. Jeg skjønte ikke de videoene, i alle fall ikke den hvor man ser en av sjefene bli «fångad av en stormvind». 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 23. mars 2020 #12225 Del Skrevet 23. mars 2020 10 timer siden, Pust skrev: Oi. Definitivt ikke tillitsvekkende hjemmeside, nei. Jeg skjønte ikke de videoene, i alle fall ikke den hvor man ser en av sjefene bli «fångad av en stormvind». Fångad av en stormvind 😂 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 23. mars 2020 #12226 Del Skrevet 23. mars 2020 (endret) 😂 Stormvind.. Presentasjonsvideoen er litt håpløs. Usikker på om Frk Eriksen skal spille gøyal. Det eneste jeg egentlig klarer å tenke på er at hun er voldsdømt to ganger. Selvsagt skal man ikke bruke fortiden imot noen, men noe som skjedde for kun kort tid siden er ikke fortid for meg - ennå. De bruker "Troverdighet" som et ord om seg selv, og jeg klarer ikke helt å stole på henne riktig ennå. Folk som ikke har kontroll på seg selv og blir fysisk utagerende gjør meg redd rett og slett. (Legger til denne linken, hvor hun selv har stått frem: https://www.dagbladet.no/kjendis/star-fram---jeg-beklager/72247284) AB blir promotert med forkle og kaker. Det er vel igrunn ikke det det går i lenger, så jeg forstår ikke helt hvorfor de viser hva hun drev med FØR. Troverdighet er forøvrig ikke det første som slår meg når jeg tenker på AB heller, det er mer side opp og side ned på Google om at hun har anmeldt folk, blitt anmeldt, uthenging av uskyldige i bok om hat, oppringing av arbeidsgiver til en kritiker, uthenging av uskyldige nysgjerrige som har sjekket skattelister, forsøkt på hacking, konkurser, og nå sist svindelanklager. Igjen - skal ikke bruke noens fortid imot de, men det er vel fortsatt nåtid noe av dette. Dette er også ting som faktisk gjør meg redd. Hun som er i "vinden" der kjenner jeg ikke til annet enn at hun virker som en snill person og en lojal venn. Hørte et par halve episoder av podcasten der det hørtes ut som hun intervjuet AB. Skrytet hang løst og støtten var stødig. Utover det ser det ut til at hun har hell både i kjærlighet og forretninger - og ikke virker det som hun vrenger ut om privatlivet sitt heller (har kun sett litt på Instagrammen hennes) Endret 23. mars 2020 av Isild La til en link 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 23. mars 2020 Populært innlegg #12227 Del Skrevet 23. mars 2020 Jeg postet dette i Mette Ask - tråden for noen uker siden, da hadde jeg gått gjennom Instaen til Blogghuset slik den så ut da: Silje Isaksen; signert 8 oktober 2019. Ser ikke ut til å ha blogg, den er i alle fall ikke linket på Instaen hennes. Instaen er jevnlig oppdatert med hverdagsbilder, men uten noen synlig rød tråd for innholdet. Bildene får 100 - 150 likerklikk, men haugevis av kommentarer i sjangeren "Fiin", "fineste" og "så pen du er". Stor mer er det egentlig ikke å si, mange av bildene er av henne selv, uten bildetekst eller bare en emoji eller noen få ord. Eksempelvis "tb til ferien" Lykkelig Deprimert: signert 25 september 2019. Har ikke oppdatert bloggen sin siden 6. oktober, og Instagram er oppdatert sist 27 desember. Alexandra Emilie, signert 25 september 2019: En aktiv og Vixen - nominert blogger med mange presseoppslag lenge før ABIP - tiden, særlig kjent for kronikken i VG der hun fortalte at hun slettet mammabloggen sin fordi hun skjønte at det var feil å eksponere barn på internett. (Det er et mysterium for meg hvordan hun kan forsvare det AB driver med) Aktiv på både Insta og blogg. Jonas Odden; signert 25 september. Instaprofilen som Blogghuset fortsatt linker til har vært slettet en god stund. Bloggen er nylig oppdatert, men det er tydelig at han er langt unna kravet Mette snakker om om tre innlegg i uka. Allerede på første side ligger innlegg fra oktober i fjor, og frekvensen er sporadisk. Lykkelig Deprimert skulle også komme med en fast spalte på bloggen hans leser jeg på førstesiden, men det ble med den annonseringen fra rundt juletider. Jonas begynte som daglig leder i Spraytanhuset i høst. Tina Hermansen "Tinas Treningsblogg". En etablert karakter lenge før Blogghuset, masse presse i 2017 da tullevideoene hun ble kjent for gikk viralt. Stor følgerskare med sine 30.5k følgere på sin hyppig oppdaterte Insta, men bloggen er helt tom uten noen innlegg. Benedicte Haugaard; har også slettet Instaen som Blogghuset linker til, men bloggen ser ut til å være aktiv. Jeg kjenner henne ikke fra før, men jeg ser at hun nok er kjent for mange fra tidligere. Det er ikke mulig å se at hun selv refererer til Blogghuset som sitt managment noe sted. Sondre Bøe, aktiv på Instagram, men bloggen er ikke oppdatert siden august. Det kan se ut som han bruker YouTube, men jeg sjekket ikke den. Isabelle Eriksen, medeier og profil. De fleste kjenner vel til historikken her, neppe noe som egner seg for innsalg hos annonsører. Så er det Anne Brith selv, med angivelig 500.000 ukentlige følgere og en inspirasjon for dem alle. Dette er da en ganske tynn stall, eller?? På disse ti minuttene jeg brukte på å sjekke de 7 profilene som ikke er medeiere, ser jeg et tydelig problem med gjennomføringsevnen til samtlige. Informasjonen er ikke oppdatert, to døde Instalinker, bloggere som ikke blogger, og de som blogger har hatt lange pauser av ulike grunner. Og man ser det ved første gjennomscrolling, selv uten å lese innleggene, når de første setningene handler om hvorfor det har vært lite oppdateringer. Hvorfor var det så jæskla viktig at Mette skulle blogge tre ganger daglig, når INGEN av de andre gjør det? Merkelig opplegg. 72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 23. mars 2020 #12228 Del Skrevet 23. mars 2020 Det er jo tragisk, det er bare trist. Og opprørende for alle som er kastet blår i øynene på. Håper hun har noe å gjøre som gir inntekt i disse dager. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 25. mars 2020 #12229 Del Skrevet 25. mars 2020 (endret) Tråden er ryddet for persondebatt, spekulasjoner og svar til dette. Sol, admin. Endret 26. mars 2020 av Sol Rampelyset 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 26. mars 2020 #12230 Del Skrevet 26. mars 2020 Er det dette som kan skje med ABD? https://www.nrk.no/osloogviken/visjon-norge-butikk-ville-selge-_virushemmende_-kosttilskudd-_-kan-fa-250.000-kroner-i-bot-1.14960636 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 26. mars 2020 #12231 Del Skrevet 26. mars 2020 Tråden er ryddet for persondebatt og svar til dette, samt kommentar til moderering. Dersom man har spørsmål til moderering kan dette tas på PM til meg eller på Ris og Ros Rampelyset. Sol, admin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 27. mars 2020 #12232 Del Skrevet 27. mars 2020 Tittet så vidt innom IG-kontoen til blogghuset. Det ser ikke ut som "Tinas Treningsblogg" er en av profilene lenger. Bildet er iallefall ikke der. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 27. mars 2020 #12233 Del Skrevet 27. mars 2020 3 minutter siden, Isild skrev: Tittet så vidt innom IG-kontoen til blogghuset. Det ser ikke ut som "Tinas Treningsblogg" er en av profilene lenger. Bildet er iallefall ikke der. Ja da har den forsvunnet nylig. Tynnes ut gitt. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 27. mars 2020 #12234 Del Skrevet 27. mars 2020 2 minutter siden, Zenhouse skrev: Ja da har den forsvunnet nylig. Tynnes ut gitt. Hun var vel en av de litt "større" profilene de fikk signert, så det tar ikke akkurat av nei. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg spirå12 Skrevet 27. mars 2020 Populært innlegg #12235 Del Skrevet 27. mars 2020 1 time siden, Isild skrev: Tittet så vidt innom IG-kontoen til blogghuset. Det ser ikke ut som "Tinas Treningsblogg" er en av profilene lenger. Bildet er iallefall ikke der. Det ser ut som alt faller som et korthus. Så tragisk for alle involverte. Det måtte vært så ufattelig mye bedre å "manne" seg opp, beklage, gjøre opp, og få seg en jobb ! 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 28. mars 2020 #12236 Del Skrevet 28. mars 2020 Er ABD helt borte fra ‘rampelyset’ nå? I alle kanaler? Hva lever hun av da? 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grennellik Skrevet 29. mars 2020 #12237 Del Skrevet 29. mars 2020 På 28.3.2020 den 21.34, Halle-Palle skrev: Er ABD helt borte fra ‘rampelyset’ nå? I alle kanaler? Hva lever hun av da? Det lurer jeg og på. Hvordan i alle dager skal hun kunne betale regningene sine? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xinnia Skrevet 30. mars 2020 #12238 Del Skrevet 30. mars 2020 6 timer siden, Grennellik skrev: Det lurer jeg og på. Hvordan i alle dager skal hun kunne betale regningene sine? Hun er vel ansatt i alle sine As og har dermed rettigheter i henhold til NAV - så sikkert permittert... 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kritt Skrevet 30. mars 2020 #12239 Del Skrevet 30. mars 2020 3 timer siden, xinnia skrev: Hun er vel ansatt i alle sine As og har dermed rettigheter i henhold til NAV - så sikkert permittert... Ansettelse er vel ikke nok til å utløse rettigheter, du må ha hatt inntekt også, så vidt jeg vet. Men er jo mulig hun ligger over minstekravet av inntekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fruktninja Skrevet 30. mars 2020 #12240 Del Skrevet 30. mars 2020 59 minutter siden, Kritt skrev: Ansettelse er vel ikke nok til å utløse rettigheter, du må ha hatt inntekt også, så vidt jeg vet. Men er jo mulig hun ligger over minstekravet av inntekt. Man må ha hatt minimum 0,75G i løpet av de siste 12 månedene, evt 2,25G i løpet av de siste 36 månedene for å få dagpenger. Pr 1/5-2019 var 1G 99858kr, slik at man da må ha tjent minimum 74893,5/ 224680,5 for å kvalifisere til dagpenger som vanlig lønnsmottaker. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg