Gjest lillesnøfnugg Skrevet 11. januar 2020 #9841 Del Skrevet 11. januar 2020 (endret) Håper nevnte blogger kontakter politiet, istedenfor å spre dette på sine sosiale medier. Endret 11. januar 2020 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 11. januar 2020 #9842 Del Skrevet 11. januar 2020 Jeg håper virkelig ikke hun har noen gale som truer henne på ordentlig. Det er jo helt fryktelig. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 11. januar 2020 #9843 Del Skrevet 11. januar 2020 (endret) 2 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg håper virkelig ikke hun har noen gale som truer henne på ordentlig. Det er jo helt fryktelig. Hun la ned bloggen pga trusler mot barna hennes også. Kort tid etterpå inviterte hun folk til å følge den eldste sin åpne IG profil. I tillegg til massiv eksponering på IG story og Snapchat av samme person. Endret 11. januar 2020 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DianaV Skrevet 11. januar 2020 #9844 Del Skrevet 11. januar 2020 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Jeg håper virkelig ikke hun har noen gale som truer henne på ordentlig. Det er jo helt fryktelig. Selvfølgelig er det helt forferdelig hvis dette er sant! Ingen fortjener å få høre sånt. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 11. januar 2020 #9845 Del Skrevet 11. januar 2020 14 minutter siden, ashera skrev: Samtidig, rundt en time etter nevnte snap, er det instastory på bedriftsprofilen hvor AB er sitt vanlige smilende jeg og inviterer folk til å følge sin private insta. Som den blondinen jeg er, har jeg to enkle spørsmål: 1) Hva skjedde med stengte kanaler? 2) Hvorfor invitere folk til et mer privat rom på sosiale medier om man utsettes for trusler? Det er merkelig at hun mener at Instagram er privat så lenge hun gjør alt for at folk skal følge henne der. Så lenge hun er så desperat etter å få følgerne, så er det vel for å bruke den i kommersiell sammenheng. Forøvrig grunnen til at jeg har valgt å ikke følge den kontoen.😉 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 11. januar 2020 #9846 Del Skrevet 11. januar 2020 Akkurat nå, Infinity skrev: Det er merkelig at hun mener at Instagram er privat så lenge hun gjør alt for at folk skal følge henne der. Så lenge hun er så desperat etter å få følgerne, så er det vel for å bruke den i kommersiell sammenheng. Forøvrig grunnen til at jeg har valgt å ikke følge den kontoen.😉 9900 følgere mot 40.000 på den andre IG kontoen. Klart hun er desperat etter at folk skal følge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg ESFP Skrevet 11. januar 2020 Populært innlegg #9847 Del Skrevet 11. januar 2020 Hele settingen er i mine øyne veldig spesiell. Hun går offentlig ut med at hun har fått trusler om at hun ikke skal føle seg trygg hjemme og at huset skal brennes. Heldigvis fikk hun besøk av en med sterke armer som holdt rundt henne og trygget henne gjennom hele natten. Hvor trygg føler de små i huset seg, når mor offentlig forteller om disse truslene? Hvem holdt rundt dem gjennom natten? 85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aidensfield Skrevet 11. januar 2020 #9848 Del Skrevet 11. januar 2020 Har vel liten tro på at det ikke kommer noe fra hennes SoMe kanaler før mandag.. Men er jo fryktelig om det stemmer at hun har blitt truet. Greit å være uenige men å true med å brenne ned huset er jo å gå litt langt 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg yamask Skrevet 11. januar 2020 Populært innlegg #9849 Del Skrevet 11. januar 2020 Forferdelig om det er sant, men også ubegripelig. Vanskelig å tro på, rett og slett, for oss som har fulgt henne noen år. Spent på om hun kan dokumentere dette, for hun har ikke greid å dokumentere tidligere «trusler». Føler hun drar en «Bertheussen» her. 59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 11. januar 2020 #9850 Del Skrevet 11. januar 2020 Anne Brith Davidsen bør dokumentere truslene, for hun har en historikk vedrørende "trusler" som ikke stemmer overens med handlingene hennes i ettertid, jf. https://influencere.wordpress.com/2019/03/18/anne-brith-aldri-mer-blogg-igjen/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ultiva Skrevet 11. januar 2020 Populært innlegg #9851 Del Skrevet 11. januar 2020 5 minutter siden, fotballjenta skrev: Forferdelig om det er sant, men også ubegripelig. Vanskelig å tro på, rett og slett, for oss som har fulgt henne noen år. Spent på om hun kan dokumentere dette, for hun har ikke greid å dokumentere tidligere «trusler». Føler hun drar en «Bertheussen» her. For SoMe-personligheter som Anne Brith så er det dessverre intet krav om å dokumentere påstandene sine. De kan lire av seg absolutt hva som helst og forlanger at alle tar det for god fisk, ellers er man hater og mobber. Her inne derimot, her dokumenteres fakta i det vide og det brede med lenker til offentlig informasjon - før alt slettes av moderator. Forstå det den som kan. 73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Jammf Skrevet 11. januar 2020 Populært innlegg #9852 Del Skrevet 11. januar 2020 Nå er hun jo godt kjent med å kontakte politiet for mindre alvorlige forhold. Hvis man blir utsatt for trusler om brannstiftelse må dette adresseres politiet og den det gjelder blir gjerne instruert i å ta forholdsregler. Og det er litt mer omfattende enn å bli holdt om...i etterpåklokskapens lys var det kanskje ikke så klokt å fremvise hus og heim og adresse når det rett som det er fremsettes trusler mot både barn og nå bolig. Eller? Upåklagelig regi fra bakekona 65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Malum Skrevet 11. januar 2020 Populært innlegg #9853 Del Skrevet 11. januar 2020 Dette har vi sett før. Å dreie fokus en annen vei, slik at man kan innta offerrollen når det blir ubehagelig mange avsløringer er jo symptomatisk for denne damen. 59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 11. januar 2020 #9854 Del Skrevet 11. januar 2020 Her er også en historie med udokumenterte påstander fra Anne Brith Davidsen, jf. https://influencere.wordpress.com/2018/11/11/ab-no-hvem-driver-egentlig-med-injurie/ Heldigvis var der en oppegående journalist som ba om dokumentasjon, men den henvendelsen besvarte ikke Anne Brith Davidsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 11. januar 2020 #9855 Del Skrevet 11. januar 2020 Horribelt om det er sant det er trusler mot AB. Men hvis det er sant så har AB dessverre til de grader ødelagt troverdigheten sin så ingen tror på henne. Viktigheten av troverdighet er stærkt undervurdert hos influencere. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Aidensfield Skrevet 11. januar 2020 Populært innlegg #9856 Del Skrevet 11. januar 2020 Stenger alle mine kanaler frem til mandag sa AB... 3 timer senere ny snap😔😔 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 11. januar 2020 #9857 Del Skrevet 11. januar 2020 4 minutter siden, Malum skrev: Dette har vi sett før. Å dreie fokus en annen vei, slik at man kan innta offerrollen når det blir ubehagelig mange avsløringer er jo symptomatisk for denne damen. Det vi ikke får lov å skrive om her på KG, har fått enda mer fokus på Jodel i dag som følge av "trusselpåstand" fra Anne Brith Davidsen. Offerrollen har hun brukt for mange ganger, uten å dokumentere "truslene", så det spørs hvor mange som føler med henne før hun viser hva dette egentlig handler om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 11. januar 2020 #9858 Del Skrevet 11. januar 2020 «Ulv ulv» 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 11. januar 2020 Populært innlegg #9859 Del Skrevet 11. januar 2020 3 timer siden, Ellenn skrev: AB har tre strategier hun bruker hvis det diskuteres saker her som hun vil dysse ned; -hun sender inn «hordene» sine for å vri diskusjonen over på brukerdebatt -hun publiserer noe kontroversielt på some-kanalene sine - eller hun bombarderer forumledelsen med e-poster og truer med anmeldelse. Det er tydelig hvilken strategi hun har brukt denne gangen.. Det er visst ikke bare jeg som har fulgt Anne Brith Davidsen en stund 😂 Spot on👏 De siste dagene har tråden her vist seg fra sin beste side. Brukerne har vært saklige, dokumentert enhver påstand og vært varsomme i omtalen av et forhold som tross alt er veldig skadelig for Anne Brith, enten det kommer ut eller ikke. For det skal vi huske, dette unevnelige ( Ris og Ros) forsvinner ikke selv om Anne Brith kjører en altfor velkjent taktikk. Derfor skal jeg fremdeles forsøke å uttale meg med varsomhet, slik jeg ser de andre debattantene gjør i denne tråden. Bildet utad har forbedret seg betraktelig det siste døgnet for Anne Brith, hun er brilliant når det kommer til å avlede. Jeg har før skrevet at jeg ikke så for meg at Anne Brith ville nedverdige seg til å skrive brevet som @DianaV delte med oss, kun for å skape engasjement. Det var på grensen til sosialt selvmord, slik jeg leste det. Jeg har revurdert og nå tror jeg at det var akkurat det hun gjorde, så jeg avblåser enhver bekymring jeg hadde for hennes mentale helse, hun er frisk som en fisk! Hadde jeg visst omfanget av hva hun måtte tåkelegge, så hadde jeg nok skjønt det med en gang, men Anne Brith kom meg i forkjøpet. Selvfølgelig, jeg har ikke for vane å sjekke offentlig informasjon. Og når sannheten kom ut like vel, så kan det se ut som hun gjorde det som @LeiaO linket til (som jeg ikke finner igjen), hun skrev 150 mail til forumledelsen og truet med anmeldelse. Det var det hun gjorde den gang (i linken) altså, å si at hun har gjort det nå er bare spekulasjoner. Bare nevner det fordi det alltid er et mønster i hva Anne Brith gjør, og moderatorene skriver at modereringen i denne tråden er "vurdering tatt av Egmont". Og dermed har Anne Brith snudd en rimelig håpløs situasjon til ganske lyse aspekter. Hun kan fortsett reklamere for de svindyre kursene sine ved å vise til sin egen blomstrende privatøkonomi, og ingen kan si henne imot. TV2, eiet av Egmont, vil hjelpe henne å selge dette narrativet i programmet Bloggerne, hvor Anne Brith presenteres som vellykket forretningskvinne, som skaffet seg drømmehuset og fet bil helt selv, og nå lever av å løfte ukjente bloggere opp og frem. Noe sier meg at mangelen på "opp og frem" ikke blir hovedfokus. Noen vil bli skuffa, det er sikkert, men å advare er ikke lov. Det eneste som står igjen er dette brevet, som på mange kan virke ganske forstyrrende på fremtidige kunder, dersom de ikke kjenner historien bak. Men nå kan hun bare henvise til denne tråden, "se på kjerringene på KG, de unner meg ikke å drømme. De hater og hetser og skriver at det har rabla" (med sterkere ord, det er Anne Brith vi snakker om). Denne tråden kan hun sannsynligvis også bruke i kurset sitt. Så greit å ha noen å skylde på dersom elevene ikke oppnår det hun har lovet dem. Haterne kom i veien, det var ingenting galt med Anne Briths undervisning. Hvis noen har truet med å brenne opp det søte huset hennes, så er det helt forferdelig. Jeg håper at hun har blitt venner med naboene igjen, slik at de kan passe litt på hverandre der oppe! Det er en trygghet i gode naborelasjoner. Jeg vil jo så gjerne tro henne på dette, for det er vanskelig å ta inn over seg at noen kan dikte opp trusler når det er hensiktsmessig i øyeblikket. Samtidig har vi sett det før. Mest berømt er hun for å måtte legge ned bloggen på grunn av trusler mot et barn. Eksponeringen av barnet fortsatte akkurat som før, og den eneste som turte å stille spørsmål ved dette er Dorthe Skappel, og reaksjonen fra Anne Brith fristet ikke til oppfølgingsspørsmål. Hun skyldte også på trusler da hun droppet ut av 100 dagersgruppa. Det samme da hun bare orket å lage 14 luker i julekalenderen sin. Begge disse hendelsene skjedde før hun skrev boka, likevel var det ikke dokumentert en eneste trussel i den. Litt pussig, når store deler av boka besto av sitater av" truslene" hun var utsatt for. Og litt merkelig er det at hun denne gangen også skal stenge sosiale medier på grunn av trusler, og 3 timer senere er hun igang igjen. 85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 11. januar 2020 #9860 Del Skrevet 11. januar 2020 Akkurat nå, Felis skrev: Det er visst ikke bare jeg som har fulgt Anne Brith Davidsen en stund 😂 Spot on👏 De siste dagene har tråden her vist seg fra sin beste side. Brukerne har vært saklige, dokumentert enhver påstand og vært varsomme i omtalen av et forhold som tross alt er veldig skadelig for Anne Brith, enten det kommer ut eller ikke. For det skal vi huske, dette unevnelige ( Ris og Ros) forsvinner ikke selv om Anne Brith kjører en altfor velkjent taktikk. Derfor skal jeg fremdeles forsøke å uttale meg med varsomhet, slik jeg ser de andre debattantene gjør i denne tråden. Bildet utad har forbedret seg betraktelig det siste døgnet for Anne Brith, hun er brilliant når det kommer til å avlede. Jeg har før skrevet at jeg ikke så for meg at Anne Brith ville nedverdige seg til å skrive brevet som @DianaV delte med oss, kun for å skape engasjement. Det var på grensen til sosialt selvmord, slik jeg leste det. Jeg har revurdert og nå tror jeg at det var akkurat det hun gjorde, så jeg avblåser enhver bekymring jeg hadde for hennes mentale helse, hun er frisk som en fisk! Hadde jeg visst omfanget av hva hun måtte tåkelegge, så hadde jeg nok skjønt det med en gang, men Anne Brith kom meg i forkjøpet. Selvfølgelig, jeg har ikke for vane å sjekke offentlig informasjon. Og når sannheten kom ut like vel, så kan det se ut som hun gjorde det som @LeiaO linket til (som jeg ikke finner igjen), hun skrev 150 mail til forumledelsen og truet med anmeldelse. Det var det hun gjorde den gang (i linken) altså, å si at hun har gjort det nå er bare spekulasjoner. Bare nevner det fordi det alltid er et mønster i hva Anne Brith gjør, og moderatorene skriver at modereringen i denne tråden er "vurdering tatt av Egmont". Og dermed har Anne Brith snudd en rimelig håpløs situasjon til ganske lyse aspekter. Hun kan fortsett reklamere for de svindyre kursene sine ved å vise til sin egen blomstrende privatøkonomi, og ingen kan si henne imot. TV2, eiet av Egmont, vil hjelpe henne å selge dette narrativet i programmet Bloggerne, hvor Anne Brith presenteres som vellykket forretningskvinne, som skaffet seg drømmehuset og fet bil helt selv, og nå lever av å løfte ukjente bloggere opp og frem. Noe sier meg at mangelen på "opp og frem" ikke blir hovedfokus. Noen vil bli skuffa, det er sikkert, men å advare er ikke lov. Det eneste som står igjen er dette brevet, som på mange kan virke ganske forstyrrende på fremtidige kunder, dersom de ikke kjenner historien bak. Men nå kan hun bare henvise til denne tråden, "se på kjerringene på KG, de unner meg ikke å drømme. De hater og hetser og skriver at det har rabla" (med sterkere ord, det er Anne Brith vi snakker om). Denne tråden kan hun sannsynligvis også bruke i kurset sitt. Så greit å ha noen å skylde på dersom elevene ikke oppnår det hun har lovet dem. Haterne kom i veien, det var ingenting galt med Anne Briths undervisning. Hvis noen har truet med å brenne opp det søte huset hennes, så er det helt forferdelig. Jeg håper at hun har blitt venner med naboene igjen, slik at de kan passe litt på hverandre der oppe! Det er en trygghet i gode naborelasjoner. Jeg vil jo så gjerne tro henne på dette, for det er vanskelig å ta inn over seg at noen kan dikte opp trusler når det er hensiktsmessig i øyeblikket. Samtidig har vi sett det før. Mest berømt er hun for å måtte legge ned bloggen på grunn av trusler mot et barn. Eksponeringen av barnet fortsatte akkurat som før, og den eneste som turte å stille spørsmål ved dette er Dorthe Skappel, og reaksjonen fra Anne Brith fristet ikke til oppfølgingsspørsmål. Hun skyldte også på trusler da hun droppet ut av 100 dagersgruppa. Det samme da hun bare orket å lage 14 luker i julekalenderen sin. Begge disse hendelsene skjedde før hun skrev boka, likevel var det ikke dokumentert en eneste trussel i den. Litt pussig, når store deler av boka besto av sitater av" truslene" hun var utsatt for. Og litt merkelig er det at hun denne gangen også skal stenge sosiale medier på grunn av trusler, og 3 timer senere er hun igang igjen. Og på toppen av dette isfjellet, har hun kneblet sine tidligere deltagere av ABIP slik at alt som de vet som kan slå negativt ut for henne ikke vil komme ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg