Populært innlegg Minipilla Skrevet 17. august 2019 Populært innlegg #8481 Del Skrevet 17. august 2019 Men helt seriøst!? Har godeste Anne Brith glemt hvordan man regner til en million? Om man legger ut ti snapper på my story og hver av dem er sett av ca huldre tusen....så har man mest sannsynlig nådd ut til hundre tusen. Ikke en million..... Regner ikke med hun har hundre tusen nye følgere for dagen. Hvis det er sånn stilt med tallforståelsen ser jeg hvordan hun skal tjene 20 mill neste år 🙄 70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg LilleSnupp Skrevet 17. august 2019 Populært innlegg #8482 Del Skrevet 17. august 2019 Ser hun også skriver at hun nådde ut til nesten 1 million sist uke på snap.. Så var det disse regneferdighetene til disse SoMe-menneskene. Hadde hennes regnestykke stemt, så hadde hun vært svæææær word wide og nådd ut til opptil 52 millioner. Meeenhe.. kan jo forklare 2-3 konkurser og over 600k i restskatt om det er slikt stelt.. 70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 17. august 2019 #8483 Del Skrevet 17. august 2019 5 minutter siden, LilleSnupp skrev: Ser hun også skriver at hun nådde ut til nesten 1 million sist uke på snap.. Så var det disse regneferdighetene til disse SoMe-menneskene. Hadde hennes regnestykke stemt, så hadde hun vært svæææær word wide og nådd ut til opptil 52 millioner. Meeenhe.. kan jo forklare 2-3 konkurser og over 600k i restskatt om det er slikt stelt.. 👏🏽👏🏽👏🏽 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 17. august 2019 #8484 Del Skrevet 17. august 2019 Tråden er ryddet for persondebatt. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvem er dette? Skrevet 18. august 2019 #8485 Del Skrevet 18. august 2019 Jeg har vært en ivrig kritiker/mobber av AB. Om ikke så mye på nett så har jeg diskutert /kritisert henne/dette med kollegaer og venner. Jeg leste boken og jeg ser at hun har en offerrolle, men hvis jeg hadde gått igjennom alt dette hadde jeg vel også kapitulert. Og tviler heller ikke pp tvilsom oppførsel, men det har jo «vi» også stått for. Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 18. august 2019 #8486 Del Skrevet 18. august 2019 1 minutt siden, Hvem er dette? skrev: Jeg har vært en ivrig kritiker/mobber av AB. Om ikke så mye på nett så har jeg diskutert /kritisert henne/dette med kollegaer og venner. Jeg leste boken og jeg ser at hun har en offerrolle, men hvis jeg hadde gått igjennom alt dette hadde jeg vel også kapitulert. Og tviler heller ikke pp tvilsom oppførsel, men det har jo «vi» også stått for. Hvem er "vi" som du sikter til her? 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adrielle Skrevet 18. august 2019 #8487 Del Skrevet 18. august 2019 32 minutter siden, Hvem er dette? skrev: Jeg har vært en ivrig kritiker/mobber av AB. Om ikke så mye på nett så har jeg diskutert /kritisert henne/dette med kollegaer og venner. Jeg leste boken og jeg ser at hun har en offerrolle, men hvis jeg hadde gått igjennom alt dette hadde jeg vel også kapitulert. Og tviler heller ikke pp tvilsom oppførsel, men det har jo «vi» også stått for. Hvor mye av det hun påstår i boka har hun egentlig "gått igjennom"? Har lest den, og mitt inntrykk er at det er en røre av episoder, fortalt på en hjerteskjærende måte, men som når det blir plukket litt i, viser det seg at historien også har en annen side. Kommentarer hun tilsynelatende har har fått på bloggen, klipp og lim fra tilfeldige gjester på KG, til og med en kommentar til Helene Drage har fått plass. Trusler mot barn. I sum var dette såpass ille at hun valgte å legge ned bloggen, samtidig som hun eksponerer barn som aldri før på snap og instagram. Det ble rettssak om boka, der hun måtte beklage og trekke tilbake påstander. Forøvrig er jeg helt enig i at hun inntar en offerrolle, og det gjør hele greia enda mer uspiselig. Anbefaler deg å se klippet med Dorte Skappel, samt ta en titt her: https://influencere.wordpress.com/annebrith-no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 18. august 2019 #8488 Del Skrevet 18. august 2019 På 14.8.2019 den 14.27, Isild skrev: Er hun lenger aktiv andre steder enn på Snapchat? Er det virkelig "nok" for en influencer å ha kun Snapchat som kanal? Ser ikke for meg at det er særlig tilfredstillende for annonsører med "flyktige" reklamesnutter for sine produkter (jeg får aldri med meg særlig mye på Snapchat iallefall ) Det blir også veldig rotete og usmakelig (min mening) når reklamen kommer innimellom den overdrevne delingen av datterens trening, selvskryt, tigging og selfies med filter. Snapchat er vel for de fleste bloggere/influensere en tilleggskanal. Det holder så klart ikke å legge ut en snap i ny og ne om en skal påvirke noen som helst. Youtube er vel den kanalen som når ut til flest mulig, og de som er mest kjent hos ungdomsgenerasjonen, er store på Youtube, har jeg inntrykk av. Jeg er ikke målgruppen, men følger da såpass med at jeg ser at mikroinfluensere er de som er up and coming, og da er Youtube den viktigste kanalen. Ei middelaldrende dame med en klein snapkanal, kommer aldri til å klare å henge med på den trenden/utviklingen, og må nok revurdere metodene for å nå ut til sin målgruppe (hvem nå det måtte være...) 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 18. august 2019 #8489 Del Skrevet 18. august 2019 27 minutter siden, Era Vulgaris skrev: Snapchat er vel for de fleste bloggere/influensere en tilleggskanal. Det holder så klart ikke å legge ut en snap i ny og ne om en skal påvirke noen som helst. Youtube er vel den kanalen som når ut til flest mulig, og de som er mest kjent hos ungdomsgenerasjonen, er store på Youtube, har jeg inntrykk av. Jeg er ikke målgruppen, men følger da såpass med at jeg ser at mikroinfluensere er de som er up and coming, og da er Youtube den viktigste kanalen. Ei middelaldrende dame med en klein snapkanal, kommer aldri til å klare å henge med på den trenden/utviklingen, og må nok revurdere metodene for å nå ut til sin målgruppe (hvem nå det måtte være...) Jeg har troen på at det er microinfluencere som blir fremtiden jeg også. Har sett litt fra noen av de på youtube (jeg er heller ikke målgruppen) Det virker mer troverdig at en mindre, men dyktig og dedikert "makeup-youtuber" viser frem sponsede makeup-produkter f.eks. AB har nok fortsatt en heiagjeng med litt størrelse på. Jeg klarer ikke helt å se hva som inspirerer, men som deg, - JEG er nok ikke i målgruppen der heller. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 18. august 2019 #8490 Del Skrevet 18. august 2019 18 minutter siden, Isild skrev: Jeg har troen på at det er microinfluencere som blir fremtiden jeg også. Har sett litt fra noen av de på youtube (jeg er heller ikke målgruppen) Det virker mer troverdig at en mindre, men dyktig og dedikert "makeup-youtuber" viser frem sponsede makeup-produkter f.eks. AB har nok fortsatt en heiagjeng med litt størrelse på. Jeg klarer ikke helt å se hva som inspirerer, men som deg, - JEG er nok ikke i målgruppen der heller. Nå har jo nettopp "Gullsnutten" vært på Norgesturnè, og barn/unge har gått helt av skaftet for sine Youtube-idoler. Det er disse som kommer til å kunne leve av å prege sosiale medie-kanaler, i tillegg til dyktige make up-tubere, mat, baking, trening, eller hva det måtte være. Jeg har ikke hørt om noen av disse som vant "Gullsnutt"-priser, men ser hvilken tilhengerskare de har. Og de som lager tutorials, og er dyktige, får vel fortjent spons. At AB - som selv er i beste fall, middelmådig - skal lære opp noen som helst til å bli toppbloggere, influensere eller IG`ere - er en utopi. Blogg er et udøende konsept, og skal man leve av å være IG`er, må man virkelig være god! 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 18. august 2019 Populært innlegg #8491 Del Skrevet 18. august 2019 1 time siden, Era Vulgaris skrev: Ei middelaldrende dame med en klein snapkanal, kommer aldri til å klare å henge med på den trenden/utviklingen, og må nok revurdere metodene for å nå ut til sin målgruppe (hvem nå det måtte være...) Jeg lurer på om jeg kan være i målgruppen til Anne Brith? Kjøpesterk kvinne i 40-årene, med barn på samme alder. Men det er som du sier, det er jammen ikke godt å vite. ut over alder og barn har Anne Brith og jeg INGEN TING til felles, og det skal godt la seg gjøre. Hun er på et stadium i livet som jeg ble ferdig med i 20-årene. Så hvordan kan Anne Brith påvirke meg? Jo, seg ser hva hun legger ut på some og tenker at det skal jeg aldri gjøre. Og hvis hun reklamerer for et produkt kommer jeg helt sikkert ikke kjøpe det!. Jeg vet ikke om det er slik influenser-rollen er ment å virke, men Anne Brith lykkes 100%! 77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 18. august 2019 #8492 Del Skrevet 18. august 2019 3 minutter siden, Felis skrev: Jeg lurer på om jeg kan være i målgruppen til Anne Brith? Kjøpesterk kvinne i 40-årene, med barn på samme alder. Men det er som du sier, det er jammen ikke godt å vite. ut over alder og barn har Anne Brith og jeg INGEN TING til felles, og det skal godt la seg gjøre. Hun er på et stadium i livet som jeg ble ferdig med i 20-årene. Så hvordan kan Anne Brith påvirke meg? Jo, seg ser hva hun legger ut på some og tenker at det skal jeg aldri gjøre. Og hvis hun reklamerer for et produkt kommer jeg helt sikkert ikke kjøpe det!. Jeg vet ikke om det er slik influenser-rollen er ment å virke, men Anne Brith lykkes 100%! Veldig enig! Jeg er også egentlig i målgruppen hennes, men slik hun holder på, minner hun mer om en usikker tenåring. Hun er for gammel til å passe inn i segmentet 16-25 år, og for umoden til å passe inn i segmentet hvor hun egentlig hører hjemme. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvem er dette? Skrevet 18. august 2019 #8493 Del Skrevet 18. august 2019 3 timer siden, pøbelsara skrev: Hvem er "vi" som du sikter til her? De som har gitt henne usaklig kritikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 18. august 2019 #8494 Del Skrevet 18. august 2019 4 minutter siden, Hvem er dette? skrev: De som har gitt henne usaklig kritikk. Jeg ble nysgjerrig jeg nå. Du skriver at du tidligere har vært kritisk til/mobbet AB? Men nå har du dyp sympati etter å ha lest boken? (jeg har ikke lest boken) Hva var det du var kritisk til før, men som du forandret syn på etter å ha lest boken? (dette er ment oppriktig, fordi jeg ble nysgjerrig som sagt ) 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chrisssi Skrevet 18. august 2019 #8495 Del Skrevet 18. august 2019 1 time siden, Felis skrev: Jeg lurer på om jeg kan være i målgruppen til Anne Brith? Kjøpesterk kvinne i 40-årene, med barn på samme alder. Men det er som du sier, det er jammen ikke godt å vite. ut over alder og barn har Anne Brith og jeg INGEN TING til felles, og det skal godt la seg gjøre. Hun er på et stadium i livet som jeg ble ferdig med i 20-årene. Så hvordan kan Anne Brith påvirke meg? Jo, seg ser hva hun legger ut på some og tenker at det skal jeg aldri gjøre. Og hvis hun reklamerer for et produkt kommer jeg helt sikkert ikke kjøpe det!. Jeg vet ikke om det er slik influenser-rollen er ment å virke, men Anne Brith lykkes 100%! Så fullstendig enig, hun virker å ta igjen sin tapte ungdom til krampa tar henne og har oppnådd utrolig lite materielt sett i forhold til andre på sin alder. Hun er rett og slett negativ reklame! 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 18. august 2019 #8496 Del Skrevet 18. august 2019 (endret) 31 minutter siden, Hvem er dette? skrev: De som har gitt henne usaklig kritikk. Oki. Hvor mener du grensen går mellom saklig og usaklig? Jeg mener det som omhandler hvordan hun fremstiller seg selv, sitt liv om sin familie i sine some-kanaler er innafor å kritisere - for eksempel eksponering av barn. Jeg mener det verste hun gjør, er å lyve i så utstrakt grad som hun gjør/har gjort. Jeg synes det er høyst usaklig å kritisere utseendet hennes, men så vidt jeg kunne se av boken, har det i stor grad skjedd på melding, ikke på kg. Hun hevdet på tv at føflekken hennes var diskutert her på kg. Men den ble ikke diskutert her på kg før hun hevdet i media at den var diskutert her. Og at hun rappet en stygg melding om helene drage og brukte den som eksempel på hets hun selvhar mottat herfra, synes jeg er helt hinsides, fortesten. Jeg mener hun mister troverdigheten fullstendig når hun lyver slik. Dessverre. Endret 18. august 2019 av pøbelsara 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 18. august 2019 Populært innlegg #8497 Del Skrevet 18. august 2019 Jeg så en gang Anne Brith skrive at hun føler seg 15 år yngre enn hun er. Tror de aller fleste føler seg yngre enn de er, uten nødvendigvis begrense det til et tall. Men må hun på død og liv oppføre seg som sin mentale alder? Jeg driter egentlig i om hun kler seg som en ungjente og tar selfies med kaninørefilter, men hun burde være ansvaret sitt bevisst når det kommer til eksponering av familien. Hun har levd for lenge til å ikke ha fått med seg at det er dumt og legge ut bilder av mindreårige i badekaret. Eller legge ut nærbilder av mindreårige under utførelse av sport. Hun sier hun forstår det, ref slutte og blogge pga trusler mot familien. Men barnet i henne trasser og gjør det like vel. Som ansvarlig voksenperson burde hun også kunne reflektere over hvordan hennes egen oppførsel påvirker de rundt henne. En pupp her og ei dåse der er kanskje ikke noen big deal for henne, men jeg skal love dere at jeg personlig hadde dødd av skam hvis slike bilder av min mor sirkulerte på skolen jeg gikk på. Eller når åpenbare løgner ble servert, og folk visste sannheten. Heldigvis har det meste av konfliktene hun bruker og komme opp i, blitt holdt utenfor sosiale medier. I det siste. Hun virker glad og fornøyd med seg selv, på tross av umodne verdier og urealistiske drømmer. Kunne hun bare droppet eksponeringen av barna, tror jeg mange hadde fliret litt , men droppet diskusjonen. 53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg loffen Skrevet 18. august 2019 Populært innlegg #8498 Del Skrevet 18. august 2019 Hun som mener hun har en million følgere på snap.. hun kan sikkert også blande to flasker 60% sprit og få 120%. 83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Minipilla Skrevet 18. august 2019 Populært innlegg #8499 Del Skrevet 18. august 2019 At hun ikke skammer seg over den flaue tiggingen på snap. Et tips Anne Brith - gjør som oss vanlig dødelige...ring elektriker, montør, snekker....bestill time og få det fikset. 65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslefrikk Skrevet 18. august 2019 #8500 Del Skrevet 18. august 2019 2 minutter siden, Minipilla skrev: At hun ikke skammer seg over den flaue tiggingen på snap. Et tips Anne Brith - gjør som oss vanlig dødelige...ring elektriker, montør, snekker....bestill time og få det fikset. Hun vet dessverre ikke hva å skamme seg betyr engang. Jeg er pinlig berørt på hennes vegne. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg