Sandin Skrevet 15. november 2018 #821 Del Skrevet 15. november 2018 Feigt å liksom skulle bli venner nå. Da står hun jo egentlig ikke for noe av det hun har skrevet føler jeg. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissCortado Skrevet 15. november 2018 #822 Del Skrevet 15. november 2018 Jeg synes man fremstår som voksen og sterk når man velger å være en større person som ikke går ned på samme lavmål som motparten. Tror mange, både bloggere og forummedlemmer (inkludert meg selv) kan lære litt av Adina her. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest inox Skrevet 15. november 2018 #823 Del Skrevet 15. november 2018 1 minutt siden, Poit skrev: Interessant. Jeg tenkte derimot at det sender signal om at man lar seg skremme, og dermed kan manipuleres til stillhet. At man ikke er trygg på at man har rettferdigheten og loven på sin side, og heller vil ha ''god stemning''. Det er jo en smule for seint, å forsøke å manipulere noen til stillhet - sånn etter to dobbeltsidige oppslag i Dagens Næringsliv på rappen? Ble ærlig talt forbløffa over flere ser ut til å lese innlegget slik. Det er da ikke snakk om stillhet? Jeg ser tvert imot flere små sleivspark i innlegget. Og det er ikke Adina som har gått ut med å "kjempe sin rett" her - fokuset i bloggen har hele tiden vært på å eksponere overtramp og jobbe for endring av bransjen. Om dialog kan føre til endring, og evt. beklagelser til de som fortjener det, så kan jo ingenting være bedre? Og hensikt oppnådd - etter mitt syn. Å oppfordre til at ting ikke eskalerer til å bli en faktisk heksejakt, som jo "nettmobber" lett kan bli synes jeg rett og slett var klokt, og det styrker seriøsiteten. Som en faktisk influencer, så har Adina nå påvirkningskraft, og ting kunne lett utarta seg til noe som slett ikke er bra. Å være føre var og mane til saklighet, det synes jeg det står respekt av. Sånn i motsetning til andre såkalte "toppbloggere", så viser det ansvarlighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 15. november 2018 #824 Del Skrevet 15. november 2018 1 minutt siden, inox skrev: Det er jo en smule for seint, å forsøke å manipulere noen til stillhet - sånn etter to dobbeltsidige oppslag i Dagens Næringsliv på rappen? Ble ærlig talt forbløffa over flere ser ut til å lese innlegget slik. Det er da ikke snakk om stillhet? Jeg ser tvert imot flere små sleivspark i innlegget. Og det er ikke Adina som har gått ut med å "kjempe sin rett" her - fokuset i bloggen har hele tiden vært på å eksponere overtramp og jobbe for endring av bransjen. Om dialog kan føre til endring, og evt. beklagelser til de som fortjener det, så kan jo ingenting være bedre? Og hensikt oppnådd - etter mitt syn. Å oppfordre til at ting ikke eskalerer til å bli en faktisk heksejakt, som jo "nettmobber" lett kan bli synes jeg rett og slett var klokt, og det styrker seriøsiteten. Som en faktisk influencer, så har Adina nå påvirkningskraft, og ting kunne lett utarta seg til noe som slett ikke er bra. Å være føre var og mane til saklighet, det synes jeg det står respekt av. Sånn i motsetning til andre såkalte "toppbloggere", så viser det ansvarlighet. Enig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 15. november 2018 #825 Del Skrevet 15. november 2018 @inox 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fvonk Skrevet 15. november 2018 #826 Del Skrevet 15. november 2018 6 minutter siden, Sandin skrev: Feigt å liksom skulle bli venner nå. Da står hun jo egentlig ikke for noe av det hun har skrevet føler jeg. Å gå i dialog med noen er da ikke det samme som å bli venner med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poit Skrevet 15. november 2018 #827 Del Skrevet 15. november 2018 2 minutter siden, inox skrev: Det er jo en smule for seint, å forsøke å manipulere noen til stillhet - sånn etter to dobbeltsidige oppslag i Dagens Næringsliv på rappen? Ble ærlig talt forbløffa over flere ser ut til å lese innlegget slik. Det er da ikke snakk om stillhet? Jeg ser tvert imot flere små sleivspark i innlegget. Og det er ikke Adina som har gått ut med å "kjempe sin rett" her - fokuset i bloggen har hele tiden vært på å eksponere overtramp og jobbe for endring av bransjen. Om dialog kan føre til endring, og evt. beklagelser til de som fortjener det, så kan jo ingenting være bedre? Og hensikt oppnådd - etter mitt syn. Å oppfordre til at ting ikke eskalerer til å bli en faktisk heksejakt, som jo "nettmobber" lett kan bli synes jeg rett og slett var klokt, og det styrker seriøsiteten. Som en faktisk influencer, så har Adina nå påvirkningskraft, og ting kunne lett utarta seg til noe som slett ikke er bra. Å være føre var og mane til saklighet, det synes jeg det står respekt av. Sånn i motsetning til andre såkalte "toppbloggere", så viser det ansvarlighet. Jeg er sikkert bare for streng, for jeg er i utgangspunktet helt enig med det du sier her. Det er vel bare det at jeg synes ABs oppførsel i denne og andre saker er så langt over streken at det går hardt ut over min rettferdighetssans. Jeg stoler ikke på henne, og tenker at all godvilje og forsøk på saklighet vil misbrukes. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 15. november 2018 #828 Del Skrevet 15. november 2018 HVIS noen virkelig har ringt AB fra skjult nr og påstått de var Adina og kom med ufinheter, så forstår jeg litt bedre hvorfor politianmeldelsen er på plass. Fortsatt latterlig, men jeg forstår reaksjonen bedre. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Daisy Skrevet 15. november 2018 #829 Del Skrevet 15. november 2018 8 minutter siden, MissCortado skrev: Jeg synes man fremstår som voksen og sterk når man velger å være en større person som ikke går ned på samme lavmål som motparten. Tror mange, både bloggere og forummedlemmer (inkludert meg selv) kan lære litt av Adina her. Dette Det har tatt veldig av de siste dagene og kan være lurt å tone det ned litt. Synes BOTB Adina gjør et klokt og fornuftig valg her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslefrikk Skrevet 15. november 2018 #830 Del Skrevet 15. november 2018 3 minutter siden, Emmelise skrev: HVIS noen virkelig har ringt AB fra skjult nr og påstått de var Adina og kom med ufinheter, så forstår jeg litt bedre hvorfor politianmeldelsen er på plass. Fortsatt latterlig, men jeg forstår reaksjonen bedre. Tror liksom ikke helt på den historien der... 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 15. november 2018 #831 Del Skrevet 15. november 2018 4 minutter siden, Veslefrikk skrev: Tror liksom ikke helt på den historien der... Derav "hvis" 😉 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snusen Skrevet 15. november 2018 #832 Del Skrevet 15. november 2018 13 minutter siden, Veslefrikk skrev: Tror liksom ikke helt på den historien der... Tror ikke på den historien . Hvis så, hvorfor tok ikke AB kontakt med BOTB for å få svar på om Adina hadde ringt, før anmeldelse ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 15. november 2018 #833 Del Skrevet 15. november 2018 46 minutter siden, Emmelise skrev: HVIS noen virkelig har ringt AB fra skjult nr og påstått de var Adina og kom med ufinheter, så forstår jeg litt bedre hvorfor politianmeldelsen er på plass. Fortsatt latterlig, men jeg forstår reaksjonen bedre. Praktisk at dette er noe vi aldri får svar på om faktisk skjedde..... 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annihilator Skrevet 15. november 2018 #834 Del Skrevet 15. november 2018 1 time siden, Emmelise skrev: HVIS noen virkelig har ringt AB fra skjult nr og påstått de var Adina og kom med ufinheter, så forstår jeg litt bedre hvorfor politianmeldelsen er på plass. Fortsatt latterlig, men jeg forstår reaksjonen bedre. Skurrer veldig for meg siden hun ellers har outet alt mulig på blogg og ser ikke helt hvorfor ikke dette ble lagt ut, i det minste i ei bisetning! 🤨 Men man vet jo aldri såklart. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 15. november 2018 Populært innlegg #835 Del Skrevet 15. november 2018 Jeg tror heller ikke på at noen har gitt seg ut for å være Adina, ovenfor verken AB eller annonsører. Hvem i all verden skulle ha noe å vinne på å bruke Adina sitt navn til dette? Dessuten, en av de aspektene DN undersøkte før de trykket den første saken, var en mail som skal ha siruklert rundt til ulike annonsører, med oppfordring til boikott av AB sine samarbeidspartnere. Det er jo veldig påfallende at disse telefonene fra "Adina" ikke kom fram i den sammenhengen, men først nå, når AB tilsynelatende har funnet fram fredspipen. 64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superblomst Skrevet 15. november 2018 #836 Del Skrevet 15. november 2018 2 minutter siden, FruJohansen said: Jeg tror heller ikke på at noen har gitt seg ut for å være Adina, ovenfor verken AB eller annonsører. Hvem i all verden skulle ha noe å vinne på å bruke Adina sitt navn til dette? Dessuten, en av de aspektene DN undersøkte før de trykket den første saken, var en mail som skal ha siruklert rundt til ulike annonsører, med oppfordring til boikott av AB sine samarbeidspartnere. Det er jo veldig påfallende at disse telefonene fra "Adina" ikke kom fram i den sammenhengen, men først nå, når AB tilsynelatende har funnet fram fredspipen. Ekstremt gode poeng! Var jo kun én anonym henvendelse annonsørene hevdet å ha mottatt. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 15. november 2018 #837 Del Skrevet 15. november 2018 Akkurat nå, Superblomst skrev: Ekstremt gode poeng! Var jo kun én anonym henvendelse annonsørene hevdet å ha mottatt. Det er jo i det hele tatt svært lite som henger sammen i historiene til AB 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 15. november 2018 #838 Del Skrevet 15. november 2018 4 minutter siden, FruJohansen skrev: Jeg tror heller ikke på at noen har gitt seg ut for å være Adina, ovenfor verken AB eller annonsører. Hvem i all verden skulle ha noe å vinne på å bruke Adina sitt navn til dette? Dessuten, en av de aspektene DN undersøkte før de trykket den første saken, var en mail som skal ha siruklert rundt til ulike annonsører, med oppfordring til boikott av AB sine samarbeidspartnere. Det er jo veldig påfallende at disse telefonene fra "Adina" ikke kom fram i den sammenhengen, men først nå, når AB tilsynelatende har funnet fram fredspipen. Jeg har sett noen bloggere fortelle på bloggene sine at dem får mailer fra falske mail adresser som det ikke går an og spore opp og det samme med ip adresser for dem lager seg falske ip adresser gjennom at dem google free ip adress. Når dem skriver kommentarer kan dem sitte i Tyskland på en ip-adresse og Norge på neste. Dem bloggerne kan fortelle at det er slik ,mange anonym nett troll holder på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Stjernekikkeren Skrevet 15. november 2018 Populært innlegg #839 Del Skrevet 15. november 2018 Altså... vi som har hengt i denne tråden en stund vet godt at Anne Brith hadde dratt hvilket som helst telefonselskap skrikende for retten hvis de ikke ville hjelpe henne med å finne ut hvem som hadde foretatt den skjult nummer samtalen, og hun hadde skrevet om det også. Skjult nummer oppringninger kan man fint finne ut av, og i allefall dersom det foreligger en anmeldelse, og det kunne jeg trodd på at det gjorde, hadde det ikke vært for at dette ikke har blitt nevnt med et eneste ord hverken i avisartikkelen eller på bloggen, og da tror jeg ikke noe på det. 52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 15. november 2018 #840 Del Skrevet 15. november 2018 3 timer siden, FruJohansen skrev: Jeg tror ingen skal ha ambisjoner om å "snu" de som liker Anne Brith. De som etter alt dette, fortsatt mener Anne Brith skal "heve seg over det" og "de som kritiserer deg er bare misunnelige" (Tipper journalistene i DN er kjempemisunnelige) - de vil jeg påstå er i kategorien faktaresistente på linje med vaksinemotstandere og flat earth'ers. Selv om de hadde lest artiklene, ville de avfeid det som en usmakelig heksejakt på en stakkars alenemor, som en bruker her inne referete til henne som. Jeg respekterer at man liker en person fra et mennesklig ståsted. Jeg har sagt flere ganger at jeg liker mye ved Anne Brith. Jeg liker at hun er freidig og nordnorsk, snakker fra levra, er målrettet og har stor arbeidskapasitet. Jeg tror også at hun har et oppriktig ønske om bidra positivt i andres liv. Hun er flink til å bake, og tar gode bilder. Jeg liker IKKE måten hun forvalter den makten hun har, eller hvordan hun røkter firmaet sitt. Poenget med å få dette fram i media, er ikke å få folk til å slutte å like (eller følge) Anne Brith. For all del, for meg kan hun ha en million blodfans, så lenge hun slutter å blottlegge seg, familien og ekskjærester helt inn til sengelakenet. Poenget må være at de bedriftene som satser pengene og renomeet sitt på Anne Brith sin BEDRIFT vet hva slags forretningsmetoder de knytter merkevaren sin til. De som nå overøser Anne Brith med hjerter og regnbuer, de ser ikke forskjellen på bedriften og personen, og bryr seg heller ikke. Det viktige er at de som faktisk kan påvirke Anne Brith sitt virke, i klartekst; de som kjøper annonser av henne får det med seg. Og det gjør de nå, fordi to journalister i DN tok seg tid til å grave i den omfattende materien blogglandskapet er. (Og det som ligger til grunn for det igjen, er Adina sitt arbeid med bloggen sin, og Engen, som var modig nok til å stå fram med navn i den første saken) Jeg er i bunn og grunn helt enig med deg, @FruJohansen. Jeg synes det er fantastisk at det er DN har tatt tak i denne saken fordi de når ut til bedriftene som kjøper annonser og inngår samarbeid med bedriften til AB (og andre bloggere) og dermed kommer det til å påvirke hverdagen til bloggerbedriftene fremover. All ære til både BOTB/Adina, DN og ikke minst Engen, som stod frem for jobben de har gjort. For meg handler det heller ikke om å få folk til å slutte å like/følge henne, men jeg tenker at om f.eks. VG hadde kjørt saken er hadde den nådd flere og selv om mange av de som er ihuga fans av AB er aldri så faktaresistente, så finnes det noen unntak som kanskje hadde fått åpnet øynene sine og hadde innsett at det faktisk er snakk om berettiget kritikk, ikke mobbing og hets. Som jeg skrev i innlegget du siterte, er det et bittelite "men" og i den store sammenhengen er det at saken ble tatt tak i av DN det beste som kunne skjedd, siden DN når bedriftene det virkelig betyr noe at får det med seg. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg