Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk


Friluftsdame

Anbefalte innlegg

Som eier av flere ildere så er jeg velkjent med at sint som en ilder er en vanlig setning å bruke. Selv om jeg aldri har sett ildere bli så veldig sinte 😝

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, Friluftsdame skrev:

Akkurat det er faktisk et helt riktig sitat. Ildere kan bli ganske så sinte😊

Kom ikke opp noe når jeg googla.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sint som et lemmen, sint som en ilder, sint som en tyrk er alle vanlige uttrykk. Skjønt det siste bør man vel ikke bruke lengre 😬

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, CMarie skrev:

Sint som et lemmen, sint som en ilder, sint som en tyrk er alle vanlige uttrykk. Skjønt det siste bør man vel ikke bruke lengre 😬

Aaaaaaah! Jeg trodde "turk" var et rart ord for "tyr" (og "sint som en tyr" høres ikke rart ut). Men jeg går ut i fra at det er rart ord for "tyrker"?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Alice123 skrev:

Aaaaaaah! Jeg trodde "turk" var et rart ord for "tyr" (og "sint som en tyr" høres ikke rart ut). Men jeg går ut i fra at det er rart ord for "tyrker"?

Sånn jeg har lært det av min salige farmor iallfall :)  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interiørbloggeren med fokus på å være «privat» fornekter seg ikke.  

Siden 15.2, altså 2uker, har hun postet 17 innlegg på IG med følgende tema:

  • 6 innlegg med totalt 15 bilder handler om mindreårige
  • 5 innlegg med totalt 6 bilder handler om interiør
  • 3 innlegg med totalt 6 bilder handler om mat
  • 3 innlegg med totalt 7 bilder handler om seg selv/gaver egen fødselsdag. Kun 2 bilder av seg selv.
  • 0 innlegg med bilde av samboer

Så si meg Paprika: Hva betyr privat overfor 43000 følgere? 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Friluftsdame skrev:

Interiørbloggeren med fokus på å være «privat» fornekter seg ikke.  

Siden 15.2, altså 2uker, har hun postet 17 innlegg på IG med følgende tema:

  • 6 innlegg med totalt 15 bilder handler om mindreårige
  • 5 innlegg med totalt 6 bilder handler om interiør
  • 3 innlegg med totalt 6 bilder handler om mat
  • 3 innlegg med totalt 7 bilder handler om seg selv/gaver egen fødselsdag. Kun 2 bilder av seg selv.
  • 0 innlegg med bilde av samboer

Så si meg Paprika: Hva betyr privat overfor 43000 følgere? 

G.E.K.K.O skal skjernes må vite🙄

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Alice123 skrev:

Aaaaaaah! Jeg trodde "turk" var et rart ord for "tyr" (og "sint som en tyr" høres ikke rart ut). Men jeg går ut i fra at det er rart ord for "tyrker"?

Det er faktisk feiloversettelse fra engelsk. «Sint som en kalkun» var opprinnelsen (turkey). Så har det bare blitt «tyrker» på folkemunne vil jeg tro.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Skureguri skrev:

Det er faktisk feiloversettelse fra engelsk. «Sint som en kalkun» var opprinnelsen (turkey). Så har det bare blitt «tyrker» på folkemunne vil jeg tro.

Så moro 😂 Da har vi en variasjon over tre sinte dyr da : )

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Friluftsdame skrev:

Interiørbloggeren med fokus på å være «privat» fornekter seg ikke.  

Siden 15.2, altså 2uker, har hun postet 17 innlegg på IG med følgende tema:

  • 6 innlegg med totalt 15 bilder handler om mindreårige
  • 5 innlegg med totalt 6 bilder handler om interiør
  • 3 innlegg med totalt 6 bilder handler om mat
  • 3 innlegg med totalt 7 bilder handler om seg selv/gaver egen fødselsdag. Kun 2 bilder av seg selv.
  • 0 innlegg med bilde av samboer

Så si meg Paprika: Hva betyr privat overfor 43000 følgere? 

I tillegg er det flere innlegg, både på blogg og IG, om mindreårigs helsetilstand.

Som jeg skrev tidligere: Slik det fremstår betyr "mer privat" å ikke legge ut ufordelaktig info om seg selv og Gekko, og mindre bilder av mindreårige som ikke bor der hele tiden. Eksponeringen fortsetter i kjent stil, forandringen er at den som eksponeres er den som ikke har en foresatt "på utsiden" som kan sette ned foten.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som om det ikke var nok toppet Paprika det hele på IG i går:  mindreårig på jobb for familiens inntekt. #rekalme for SFKids før man kan gå. 

I løpet av kort tid er mindreårig blitt rått eksponert i form av helseinformasjon og nå igjen i reklame. 

Nei det er klart Paprika; med et sånt et hardkjør på jobb som du har kan egentlig ingen andre forstå hvilken tidsklemme du lever i som må ty til sånne simple, uetiske grep. 

At der ikke er noen oppegående voksne i din nære familie som reagerer er oppsiktsvekkende. 

Endret av Friluftsdame
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Friluftsdame skrev:

Og som om det ikke var nok toppet Paprika det hele på IG i går:  mindreårig på jobb for familiens inntekt. #rekalme for SFKids før man kan gå. 

I løpet av kort tid er mindreårig blitt rått eksponert i form av helseinformasjon og nå igjen i reklame. 

Nei det er klart Paprika; med et sånt et hardkjør på jobb som du har kan egentlig ingen andre forstå hvilken tidsklemme du lever i som må ty til sånne simple, uetiske grep. 

At der ikke er noen oppegående voksne i din nære familie som reagerer er oppsiktsvekkende. 

Så på facebook siden til villakids at den nest yngste i huset ble brukt i en reklamesnutt for de elektriske bilene de selger. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Friluftsdame skrev:

Og som om det ikke var nok toppet Paprika det hele på IG i går:  mindreårig på jobb for familiens inntekt. #rekalme for SFKids før man kan gå. 

I løpet av kort tid er mindreårig blitt rått eksponert i form av helseinformasjon og nå igjen i reklame. 

Nei det er klart Paprika; med et sånt et hardkjør på jobb som du har kan egentlig ingen andre forstå hvilken tidsklemme du lever i som må ty til sånne simple, uetiske grep. 

At der ikke er noen oppegående voksne i din nære familie som reagerer er oppsiktsvekkende. 

Eplet faller sjelden langt fra stammen😐

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har lest bloggen her. Men hun syter jo noe ENORMT over søvnmangel. Søvnmangel, søvnmangel, søvnmangel, på repeat. Samtidig skriver hun at ungen på under ett år sover HELE NATTEN fra 20-06. Men at hun jobber til 01/02 og ikke får lagt seg tidsnok.... jeg bare.... hæ? Hun har et lite barn som sover hele natten??!! Og hun legger seg ikke i tide, men våger å klage over søvnmangel? Mitt andre barn våknet 15-20 ganger mellom 00-06 hver eneste natt til hun var 1,5 pga sykdom. Da snakker vi søvnmangel. Men ungen sover jo? 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Friluftsdame skrev:

Og som om det ikke var nok toppet Paprika det hele på IG i går:  mindreårig på jobb for familiens inntekt. #rekalme for SFKids før man kan gå. 

I løpet av kort tid er mindreårig blitt rått eksponert i form av helseinformasjon og nå igjen i reklame. 

Nei det er klart Paprika; med et sånt et hardkjør på jobb som du har kan egentlig ingen andre forstå hvilken tidsklemme du lever i som må ty til sånne simple, uetiske grep. 

At der ikke er noen oppegående voksne i din nære familie som reagerer er oppsiktsvekkende. 

Hennes SoMe består for tiden nesten bare av 2 ting.
-Reklame (ofte med mindreårige på jobb)
-Eksponering og detaljert omtale av mindreårigs helse (og ikke minst klaging over alle mors utfordringer i forbindelse med dette)

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk kvalmende at «holde ting mer privat» betyr «stoppe eksponering av de voksne» fordi de sliter med å holde fasaden. Den mindreårige med to grenseløse voksne blir eksponert desto mer. Det er VIRKELIG helt ufattelig.

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Twinkle~ skrev:

Det er faktisk kvalmende at «holde ting mer privat» betyr «stoppe eksponering av de voksne» fordi de sliter med å holde fasaden. Den mindreårige med to grenseløse voksne blir eksponert desto mer. Det er VIRKELIG helt ufattelig.

Amen! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...