Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk

Friluftsdame

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Altså, denne bloggeren har mindreårige som kan lese om alle disse «voksenproblemene» som ikke handler om eksponering, manglende reklamemerking osv. Så man bør trå varsomt.

Joda ser den. Men hva med Linni som lager TV med sin sønn inkludert? Full eksponering der og. Og han han lese. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Xstrella skrev:

Joda ser den. Men hva med Linni som lager TV med sin sønn inkludert? Full eksponering der og. Og han han lese. 

Jeg følger ikke med på Linni, men det hun leverer er kanskje ikke så "car-accident" som VPsirkuset? Det er jo kjempemange som utleverer og tjener penger på ungene sine uten at det blir tatt opp her på en negativ måte. Ta f.eks speiltvillingene....en harmonisk "perfekt" familie uten noen offentlig skittentøy vask. Hun går jo som regel under radaren.

Det er jo alt det private i VP verden som fascinerer. Man klarer ikke se bort, for det kommer stadig overraskelser og disse menneskene slutter aldri å drite seg ut. Blir som en dårlig såpe man ikke klarer å avfølge.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@pøbelsara oppfordret nylig i tråden om CBE.no om at man heller diskuterer bruk av umyndige mindreårige på et mer generelt nivå i tråden hun opprettet om Bloggerbarna her:

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1013596-bloggerbarna/

Jeg vil gjerne gjøre det samme i denne tråden hvor det nesten later til å være umulig å diskutere noe fra VP sine sosiale medier uten å nevne de unevnelige grunnet den utstrakte og gjennomgående eksponeringen. 

Det virker kanskje unødvendig og tungvint å ta den delen av diskusjonen separat på denne måten, men siden det er den eneste måten det er tillatt på så vil jeg på det sterkeste oppfordre til å ta en anonymisert og saklig debatt videre der.

Gjør det for Bloggerbarna. Takk! :blomst:

Endret av Mme Blavatsky
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
52 minutter siden, Xstrella skrev:

5 minutter siden, Mme Blavatsky skrev:

@pøbelsara oppfordret nylig i tråden om CBE.no om at man heller diskuterer bruk av umyndige mindreårige på et mer generelt nivå i tråden hun opprettet om Bloggerbarna her:

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1013596-bloggerbarna/

Jeg vil gjerne gjøre det samme i denne tråden hvor det nesten later til å være umulig å diskutere noe fra VP sine sosiale medier uten å nevne de unevnelige grunnet den utstrakte og gjennomgående eksponeringen. 

Det virker kanskje unødvendig og tungvint å ta den delen av diskusjonen separat på denne måten, men siden det er den eneste måten det er tillatt på så vil jeg på det sterkeste oppfordre til å ta en anonymisert og saklig debatt videre der.

Gjør det for Bloggerbarna. Takk! :blomst:

Kan si meg enig i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man leser kommentarfeltet på ig eller facebook så ser man hvor uvitende folk egentlig er om bloggere.  Nesten så man kan tro det er iscenesatt. Er de så lite opplyst hvor juks og bedrag et bloggerliv er?? Det gjelder samtlige bloggere, vloggere, youtubere, snappere og instagrammere. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Myrthel skrev:

Jeg trodde faktisk ikke mine egne øyne når jeg leste spørsmålet ditt. Du mener ikke dette seriøst??? Hvis jeg skriver hva jeg tenker og mener nå, blir alt slettet. Derfor modererer jeg meg til å si: NEI, normale foreldre forandrer IKKE planene sine når det innbefatter at datteren har solgt rekkehuset med lovnader om å overta foreldrenes hus. Så onde kan ikke foreldrene være. Det jeg derimot stiller et større spørsmålstegn til - er Paprikas troverdighet. Hvor sant er "drømmeslottet" hun har fremstilt? Har foreldrene hennes noen gang lovet henne noe??

Hun presiserte faktisk at de skulle ta over huset raskere også, muligens innen året var slutt, og det til takst. Må være slitsomt å gå så høyt ut bestandig. Fallhøyden blir så stor. Men sånn er det når ting som skjer skal tildekkes og når det er viktig å overbevise folk der og da, at det de tror er feil, men det gjør jo bare saken enda verre. Alt står jo svart på hvitt på bloggen.  

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Konabakmannen skrev:

Hun presiserte faktisk at de skulle ta over huset raskere også, muligens innen året var slutt, og det til takst. Må være slitsomt å gå så høyt ut bestandig. Fallhøyden blir så stor. Men sånn er det når ting som skjer skal tildekkes og når det er viktig å overbevise folk der og da, at det de tror er feil, men det gjør jo bare saken enda verre. Alt står jo svart på hvitt på bloggen.  

Men likevel klarer VP alltid å fremstille ting som at det er "oss" som dikter, lyver, feiltolker, vrir og vrenger på det hun har skrevet.

Og tilhengerne hennes sluker det rått. Enten leser de ikke det hun faktisk skriver, eller så har de hukommelse som gullfisk...

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruRosa skrev:

Men likevel klarer VP alltid å fremstille ting som at det er "oss" som dikter, lyver, feiltolker, vrir og vrenger på det hun har skrevet.

Og tilhengerne hennes sluker det rått. Enten leser de ikke det hun faktisk skriver, eller så har de hukommelse som gullfisk...

Enig. Lurer ikke snap og IG fansen på hvor hytta på fjellet blir av, leilighetene i Bulgaria og Spania, og alle fjellturene pluss annet som skulle komme av? Glemmer de så fort? Eller det er nok bare slik blogglivet et. Et oppdiktet fake liv en ØNSKER å ha, men som man egentlig ikke har råd til. Det er helt ok det, men stå for det. Slutt med den lyvinga.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel neppe slik at IG følgerne kun følger Camilla og hennes blogg. Det er vel ikke nødvendigvis slik at de er pålogget ofte og ser alt som kommer. Det som skrives her i tråden, og som brukerne her er opptatt av, er nok for helt spesielt interesserte, uten fryktelig mye annet å følge med på. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Konabakmannen skrev:

Hun gikk jo skyhøyt ut med hytta de hadde "kjøpt" på Hafjell i fjor høst også. Den påstod hun jo til og med å ha kjøpt møbler til som stod lagret, hun ventet bare på å overta nøkkelen. Så ble det stille rundt den og da noe stilte spørsmål på Instagram en stund senere svarte hun at det hadde blitt "en tvist" på kjøpet, så det ble ikke noe hytte på dem allikevel. 

Jeg har inntrykk av at Camilla ikke evner å tenke langsiktig. Hun lever i nuet og det er det som skjer her og nå som er det viktige. Hun tenker ikke på at historien hun overbeviser folk med der og da faktisk kommer til å følge henne fremover og hvilke konsekvenser det har. Så lenge det fungerte i det ene øyeblikket er hun fornøyd. 

LAGT TIL: Og strengt tatt får vel ikke løgnene hun serverer særlige konsekvenser for henne. Fansen på Instagram sluker det tilsynelatende rått og kjører på med godord og hjertesmileys. 

Endret av Christiane_W
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, miss summers skrev:

Nå er det vel neppe slik at IG følgerne kun følger Camilla og hennes blogg. Det er vel ikke nødvendigvis slik at de er pålogget ofte og ser alt som kommer. Det som skrives her i tråden, og som brukerne her er opptatt av, er nok for helt spesielt interesserte, uten fryktelig mye annet å følge med på. 

Jeg følger med på masse, jeg, men klarer likevel å registrere hvor motstridende det hun skriver er i forhold til det som faktisk skjer!

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Xstrella skrev:

Eksponerer hun ekstremt ustabilt oppvekstmiljø? For jeg tenker det er noe av forskjellen.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, minister-mio skrev:

Eksponerer hun ekstremt ustabilt oppvekstmiljø? For jeg tenker det er noe av forskjellen.

Har nå vært litt ymse der og. Nye stefedre f.eks. Er ikke lenge alene før ny mann flytter inn. Og mye eksponeres der og. Men søte L er fredet i media. Hun kan gjøre hva hun vil fordi hun er så søt. 😉

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Xstrella skrev:

Har nå vært litt ymse der og. Nye stefedre f.eks. Er ikke lenge alene før ny mann flytter inn. Og mye eksponeres der og. Men søte L er fredet i media. Hun kan gjøre hva hun vil fordi hun er så søt. 😉

Dette er en tråd om Villa Paprika, ikke Linni. Vil du diskutere Linni så gjør det i tråden som handler om henne.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Purple Basil skrev:

Dette er en tråd om Villa Paprika, ikke Linni. Vil du diskutere Linni så gjør det i tråden som handler om henne.

Ja, men jeg svarte på et spm jeg fikk stilt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

Altså, denne bloggeren har mindreårige som kan lese om alle disse «voksenproblemene» som ikke handler om eksponering, manglende reklamemerking osv. Så man bør trå varsomt.

Jeg er helt enig med deg. Bloggeren har mindreårige barn som kan lese om voksenproblemene. Bloggeren burde ha vært voksen nok til å la slike forhold ikke bli allemannseie. Hun burde trå varsomt, ikke minst for de mindreåriges skyld. Skyld skal settes der hvor skyld holder hjemme.

Endret av Frøya5
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 timer siden, miss summers skrev:

Jeg er enig i første del av innlegget ditt 😊 Det som jeg tror er klokt å tenke på, er at de av oss som engasjerer oss mest, som kanskje miss summers undervurderer litt i sine innlegg, er at vi gjør det vi kan in real life for å begrense skaden der det er mulig. Hva tenker miss summers er greit mtp eksponering da? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Frøya5 skrev:

Jeg er helt enig med deg. Bloggeren har mindreårige barn som kan lese om voksenproblemene. Bloggeren burde ha vært voksen nok til å la slike forhold ikke bli allemannseie. Hun burde trå varsomt, ikke minst for de mindreåriges skyld. Skyld skal settes der hvor skyld holder hjemme.

Enig!!! Bloggeren (mor til flere) burde beskyttet barna mot dette (latt være å utlevere). I stedet gjør hun det motsatte (av en eller annen rar grunn klarer hun ikke la være (penger???) ), og forventer at ingen sier noe negativt om henne, for det kan "skade barna hennes".... 🙄

Vel, "noen" burde ta en realitysjekk av seg selv..... Hadde skammet meg! 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
51 minutter siden, Frøya5 skrev:

Hun har da ikke latt dette bli allemannseie? Det er brukere her inne som har søkt opp alt mulig på nettet og lagt det ut her i denne tråden. Det er ikke greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...