Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk

Friluftsdame

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, FruRosa skrev:

Hun bare KLARER IKKE å la være!

Og jeg liker dårlig måten hun mange ganger har vist de løser spisesituasjonen på!

Spisesituasjonen??😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså folkens, gi dere da. Jeg tar ikke denne bloggen i forsvar overhode, men så lenge det er mat som postes - og ikke familien - så er det veldig fint. Man kan tenke hva man vil, men det er ikke alt man må si høyt. Ikke så mye saklig her nå, synes jeg. 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Monky skrev:

Spisesituasjonen??😅

Om du har sett IGpostene hennes skjønner du hva jeg mener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Flisespikker skrev:

Finner ikke igjen oppskriften på fruktsalat med masse mais i, noen som har linken?

Det var Gladehjem-dama, hun som kopierte VP ørten ganger.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Skogspike skrev:

Altså folkens, gi dere da. Jeg tar ikke denne bloggen i forsvar overhode, men så lenge det er mat som postes - og ikke familien - så er det veldig fint. Man kan tenke hva man vil, men det er ikke alt man må si høyt. Ikke så mye saklig her nå, synes jeg. 

Enig. Jeg har mye jeg gjerne skulle sagt om dette sirkuset, men akkurat maten hun legger ut bilder av? Nei, det går grensa. «Er ikke akkurat nyskapende», «Bare halvfabrikat» etc. So what? 

Kanskje lesere får inspirasjon til å lage det samme, eller la seg inspirere og lage det på sin måte. Jeg kikker daglig innom Hva skal du ha til middag-tråden her på kvinneguiden og det er jo ikke akkurat flust med nyskapende retter, men det er ei heller det jeg er ute etter. Noen ganger ser jeg en skrive at de har stekte poteter og egg og jeg tenker at det er lenge siden jeg har spist så det vil jeg lage i dag

Er ti ganger bedre enn å se disse stakkars barna bli eksponert i tide og utide

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Maskopi skrev:

Det var Gladehjem-dama, hun som kopierte VP ørten ganger.

Åh, var det Gladehjem som hadde den... dæven, mye digge oppskrifter de to kokkelerer ihop.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, HerKommerMummi skrev:

De provoserende bildene fra stranda er borte fra Instagram. Hjelper å rapportere!

De er ikke borte fra han sin IG.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Xstrella skrev:

Blir ikke mye penger av dette. 

Og penger fortjener de ikke før de finner seg en ordentlig jobb hvor de faktisk må jobbe for inntekten

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, HerKommerMummi skrev:

Jo. Nakenbilder er borte.

Om du har rapportert han så forsvinner automatisk bildet for deg. Ikke for alle de som ikke har rapportert

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HerKommerMummi skrev:

Jo. Nakenbilder er borte.

Jeg var på ig nå, og bildet var der fortsatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wenda skrev:

Om du har rapportert han så forsvinner automatisk bildet for deg. Ikke for alle de som ikke har rapportert

Stemmer det, jeg har ikke rapportert det,så naken bildet er fortsatt på IG.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nytt blogginnlegg hvor VP begrunner valget om å ikke dele så mye med «shit» hun får på anonyme fora: 

Ryddet for brudd på opphavsrett. Sol, admin.

Jeg oppfatter at det hun kaller «shit» og å være «direkte slemme» blant annet er kritikk og andre synspunkter enn hennes egne. Det handler etter mitt syn i begrenset grad om å fremme usanne påstander/løgner, men om kritikk av kvaliteten på bloggen, og synspunkter på ting hun og mannen har lagt ut. Eksempel fra den senere tiden er eksponering av alkohol sammen med barn, at oppskriftene er vel enkle, og hennes omtale av (bl.a.) loff og majones som «sunt». Videre er det en gjennomgående kritikk av kvaliteten på tekstene, norskkunnskaper, blanding av ordtak, formuleringer og skrivefeil.

Om mine premisser er riktige, stiller jeg spørsmål ved om diskusjon av hennes påstander (loff og majones er sunt), bilder, eller språklig kritikk av hennes publiserte tekster er å være slem eller er «shit» (litt usikker på hvilket argument det er). Hun har valgt å leve av å publisere tekst og bilder offentlig og hun lever av å få klikk på sine publikasjoner. Jeg har vansker med å se hvordan det å diskutere det produktet hun selv har laget kan oppfattes slemt eller «shit» av henne. Er det ikke nettopp det hun lever av? Hvorfor dette argumentet er for tynt, som hun skriver, har hun ikke grunngitt nærmere. Tar gjerne noen innspill fra dere andre - eller helst Paprika selv - om dette! 

Endret av Sol Rampelyset
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo "shit" det som blir delt... Da må man tåle tilbakemelding på akkurat det.. Paprika, du har bedt om "shit".. 😘 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå finner jeg det vanskelig å vite akkurat hva bloggeieren legger i frasen «mindre menneske», men jeg vet at de færreste som reagerer negativt på denne utleveringen gjennom ti år selv har gjort salg av familiens privatliv til yrke slik hun har. 

Jeg vet med meg selv at jeg har gjort alt jeg kan gjøre for å trygge mitt og mine. Kan hun si det samme? 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ,ja. Klarte ikke mange dagene uten å dele bilder av stolthetene.  . Skulle ikke hun slutte med det? 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...