Klossmajor Skrevet 25. mars 2020 #261 Del Skrevet 25. mars 2020 4 minutter siden, Amber Everglow skrev: Og problemet her er..? Nøkkelordet er ekskludering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Everglow Skrevet 25. mars 2020 #262 Del Skrevet 25. mars 2020 1 minutt siden, Klossmajor skrev: Nøkkelordet er ekskludering. Dette fungerer vel begge veier, i så fall. Norske jenter blir jo ikke akkurat oppmuntret til å finne seg muslimske menn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #263 Del Skrevet 25. mars 2020 Nei da. Bare man pynter seg så burde alt plagg vært lov men du vet de som skal selge grill mat midt på torget. Det burde ikke være lov. Anonymkode: d8a26...481 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #264 Del Skrevet 25. mars 2020 Nei. Bunad er for etnisk norske Anonymkode: 6cedf...4e1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #265 Del Skrevet 25. mars 2020 1 minutt siden, Amber Everglow skrev: Dette fungerer vel begge veier, i så fall. Norske jenter blir jo ikke akkurat oppmuntret til å finne seg muslimske menn. De blir oppmuntret eller ikke, vi finner dem Anonymkode: d8a26...481 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Everglow Skrevet 25. mars 2020 #266 Del Skrevet 25. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei. Bunad er for etnisk norske Anonymkode: 6cedf...4e1 Vet du, jeg skal driste meg til å si at du mener "bunad er for hvite mennesker". Hadde tærne dine blitt like såre hvis det var en svenske i bunad? Bare påstand, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #267 Del Skrevet 25. mars 2020 Skaff et skaut til bunaden 🙂 jeg synes det er mye finere enn utslått hår. Gamle tradisjoner er at konene bruker skaut 😊 Anonymkode: 73268...578 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #268 Del Skrevet 25. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skaff et skaut til bunaden 🙂 jeg synes det er mye finere enn utslått hår. Gamle tradisjoner er at konene bruker skaut 😊 Anonymkode: 73268...578 Ja det er kulturen deres også Anonymkode: d8a26...481 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #269 Del Skrevet 25. mars 2020 2 minutter siden, Amber Everglow skrev: Vet du, jeg skal driste meg til å si at du mener "bunad er for hvite mennesker". Hadde tærne dine blitt like såre hvis det var en svenske i bunad? Bare påstand, altså. Ja, akkurat som at jeg som nordmann ikke tar på meg svenskenes nasjonaldrakt. Ok å synes det er fint men nasjonaldrakt hører til nasjonen som hører til etnisiteten. Hun får heller bruke sitt eget nasjonalplagg. Sånn er det ment å være Anonymkode: 6cedf...4e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #270 Del Skrevet 25. mars 2020 Jeg har ingenting i mot at folk med utenlandsk opprinnelse bruker bunad. Men - uten slike tilpasninger som hijab. Bunad er tradisjon, og selv om tradisjoner kan endres med tiden så syns jeg ikke hijab og bunad hører sammen. Men noen bunader har skaut som hører til, så bruk gjerne det. Anonymkode: 210fa...ba5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Everglow Skrevet 25. mars 2020 #271 Del Skrevet 25. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, akkurat som at jeg som nordmann ikke tar på meg svenskenes nasjonaldrakt. Ok å synes det er fint men nasjonaldrakt hører til nasjonen som hører til etnisiteten. Hun får heller bruke sitt eget nasjonalplagg. Sånn er det ment å være Anonymkode: 6cedf...4e1 Men hadde du diskutert opp og ned i mente på et forum dersom du hørte en svensktalende, hvit person i bunad? Eller er det spesielt ille hvis vedkommende er muslim og har mer pigmenter i huden? Igjen: bare påstander. Jeg er genuint nysgjerrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 25. mars 2020 #272 Del Skrevet 25. mars 2020 1 minutt siden, Amber Everglow skrev: Dette fungerer vel begge veier, i så fall. Norske jenter blir jo ikke akkurat oppmuntret til å finne seg muslimske menn. Det er jo ikke så veldig rart når muslimske kvinner i første omgang gjerne oppfordres til å følge en regel som nekter kvinnene å gifte seg med ikke-muslimske menn. Hvis du tar i betraktning hele kommentaren jeg svarte deg med i sted, så ville det vel ikke være så uforståelig om de innfødte langtvekkistanerne ikke oppmuntrer sine kvinner til å gifte seg med de norske immigrantmennene som fraber sine kvinner fra å gifte seg med de innfødte langtvekkistanske mennene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Everglow Skrevet 25. mars 2020 #273 Del Skrevet 25. mars 2020 3 minutter siden, Klossmajor skrev: Det er jo ikke så veldig rart når muslimske kvinner i første omgang gjerne oppfordres til å følge en regel som nekter kvinnene å gifte seg med ikke-muslimske menn. Hvis du tar i betraktning hele kommentaren jeg svarte deg med i sted, så ville det vel ikke være så uforståelig om de innfødte langtvekkistanerne ikke oppmuntrer sine kvinner til å gifte seg med de norske immigrantmennene som fraber sine kvinner fra å gifte seg med de innfødte langtvekkistanske mennene. Heisann. Jeg spurte om norske kvinner jeg, ikke muslimske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 25. mars 2020 #274 Del Skrevet 25. mars 2020 (endret) 4 minutter siden, Amber Everglow skrev: Heisann. Jeg spurte om norske kvinner jeg, ikke muslimske. Du stilte ikke noe spørsmål. Jeg har derimot stilt deg spørsmål du ikke har besvart. Endret 25. mars 2020 av Klossmajor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 25. mars 2020 #275 Del Skrevet 25. mars 2020 25 minutter siden, Amber Everglow skrev: Vet du, jeg skal driste meg til å si at du mener "bunad er for hvite mennesker". Hadde tærne dine blitt like såre hvis det var en svenske i bunad? Bare påstand, altså. "Hvite mennesker" er et ganske vidt begrep som omfatter befolkninger langt utover nordmenn og svensker. Det kan også godt tolkes å omfatte bl.a hovedvekten av befolkningen i Midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 25. mars 2020 #276 Del Skrevet 25. mars 2020 30 minutter siden, Amber Everglow skrev: Heisann. Jeg spurte om norske kvinner jeg, ikke muslimske. Hvorfor i alle dager skal norske kvinner oppmuntres til å gifte seg med muslimske menn? Norske kvinner står alt fritt til å gifte seg med hvem de vil, det inkluderer muslimske menn. Muslimske menn står også fritt til å gifte seg med norske kvinner, derimot står den generelle muslimske kvinne ikke fritt til og gifte seg med norske menn. Muslimske kvinner utsettes for en sosial kontroll norske kvinner aldri har opplevd. Aldri har æresdrap på kvinner vært en greie her på berget, hverken nå eller tidligere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 25. mars 2020 #277 Del Skrevet 25. mars 2020 Jeg har i grunnen ikke noe problem med at hijab og bunad kombineres, men finner det likevel rart. Dersom personen virkelig føler de har en tilknytning til norsk tradisjon og historie, kjør på, hvis ikke bør de la være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 26. mars 2020 #278 Del Skrevet 26. mars 2020 Tråden er ryddet for brukerangrep. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #279 Del Skrevet 26. mars 2020 Ja, det er helt greit. Ser ingen grunner til å mene noe annet. Litt for nazistat å begynne å nekte folk å gå med hva dem vil. Anonymkode: 224c7...010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 26. mars 2020 #280 Del Skrevet 26. mars 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er helt greit. Ser ingen grunner til å mene noe annet. Litt for nazistat å begynne å nekte folk å gå med hva dem vil. Anonymkode: 224c7...010 Tja. Utspillet ditt kan framstå frigjørende og tolerant. Hvis du tenker godt etter kan du nok likevel se for deg anledninger hvor du synes bestemte måter å kle seg på ikke vil være så helt greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå