Gå til innhold

Hva bruker dere som søtningsmiddel uten kalorier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Njaaa er mange forskere som mener det motsatte av deg da. Men hva som faktisk stemmer ang hva søtningsmidler gjør med kroppen og ikke tørr jeg ikke si ettersom det ikke er forska nok på. Det jeg vet er at de dagene jeg inntar mange suketter så er jeg betraktelig mer sulten enn andre dager. 

Anonymkode: fe6b5...7b8

Det er først når blodsukkeret begynner å stige at kroppen produserer insulin. Og siden du mener blodsukkeret ditt blir for lavt (altså lavere enn normalt blodsukker skal være for deg), så anbefaler jeg sterkt å søke legehjelp. Det sier jeg fordi en overaktiv pankreas kan ha flere årsaker som det er greit å få undersøkt.

Du bør altså måle blodsukker jevnlig nå frem til du får en legetime. Og du bør måle blodsukker før, 30 min. etter og 2 timer etter måltider jevnt over.

At kunstig søtning som ikke er sukkeralkoholer (sorbitol og andre kunstige søtninger som slutter på -ol) skulle gi økning i blodsukker har man vel til gode å bevise i noen klinisk undersøkelse. Sukkeralkoholene gir en liten økning, men Natreen inneholder ikke sukkeralkoholer. Den inneholder sakkarin og cyklamat som begge er uten energi.

Anonymkode: 28b0f...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...