Gå til innhold

Deltakere på AB influencerprogram

GhostHug

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Ispahan skrev:

Jeg vil tilføye at måten Anne Brith markedsfører dette på er svært spekulativ. "Bare én plass igjen", "300 søkere", (kun) "4 plasser i august" osv skaper et press om å skynde seg å melde seg på. Legger man til at søkerne blir ringt opp, skrytt av, og fortalt at de har mulighet for å bli den "neste store influenseren" og at "de kan leve av drømmen", så gir det mulighet for å melde seg på i hui og hast, uten å tenke igjennom konsekvensene. Det er ikke nødvendigvis ulovlig, men det er svært spekulativt. Hun hauser opp programmet sitt til å være mer eksklusivt enn det er.

Ikke merker hun reklamen for kurset på egne sosiale medier heller. 

https://influencere.wordpress.com/2019/05/29/anne-brith-influencer-program/

Når du oppsummerer det sånn høres det faktisk ulovlig markedsføring. I hvertfall gråsone. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Ispahan skrev:

Jeg vil tilføye at måten Anne Brith markedsfører dette på er svært spekulativ. "Bare én plass igjen", "300 søkere", (kun) "4 plasser i august" osv skaper et press om å skynde seg å melde seg på. Legger man til at søkerne blir ringt opp, skrytt av, og fortalt at de har mulighet for å bli den "neste store influenseren" og at "de kan leve av drømmen", så gir det mulighet for å melde seg på i hui og hast, uten å tenke igjennom konsekvensene. Det er ikke nødvendigvis ulovlig, men det er svært spekulativt. Hun hauser opp programmet sitt til å være mer eksklusivt enn det er.

Ikke merker hun reklamen for kurset på egne sosiale medier heller. 

Kurset og markedsføringen av det, virker svært useriøs. Personlig ville jeg aldri tatt kontakt for å få opplysninger som burde ligge åpent ute på nett, for eksempel pris, bindingstid, klagerett, program og progresjon, - og ikke minst forventet resultat. Bare det at disse opplysningene ikke foreligger, virker amatørmessig og lite tillitsvekkende, og dermed lyser varsellampene hos meg.

Det ligner mest av alt på slike mailer man får fra «advokater» i Afrika, sånne som bare vil gi deg masse penger. Mot et lite beløp.

Det irriter meg grenseløst at hun gir blanke blaffen i å merke egenreklamen. Hva er grunnen? Hun merket hver lille kommentar om hatboken, så hvorfor hun velger å la være nå må enten bunne i trass eller et ønske om oppmerksomhet fra ForbrukerTilsynet.

Endret av Pust
Lagt til en setning.
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
36 minutter siden, Ellenn skrev:

Jeg hadde krevd pengene mine tilbake etter å ha sett årsrsultatet til AB AS for 2018 om jeg hadde vært deltager i influencerprogrammet hennes. Et negativt resultat vitner ikke akkurat om at hun er så veldig suksessfull. 

https://www.proff.no/selskap/anne-brith-as/sørumsand/-/IF82YS70000/

Også Bake AS, hvor hun er styremedlem og eier 25% av aksjene gikk med underskudd

https://www.proff.no/selskap/bake-as/eidsvoll/skoler-og-undervisning/IF88FK710KR/

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stykke igjen til tallene på whiteboardet.. 

Har egentlig noen av de andre prosjektene kommet igang? (influenserprogrammet må vi vel kunne si at er igang) 

Franskemakroner? Bake AS? (vet ikke helt hva det går ut på) Podcast? Magasinet? (der er det ingen aktivitet ser det ut til) Blogghuset? (vet ikke helt hva det skulle være heller. Et management? En influenser-"stall" ?) Ser veldig dødt ut det også. 

Boken ble gitt ut da, men det ble raskt veldig stille rundt den? 

Damen er utrolig god på komme opp med ideer. Men jeg får ikke helt tak på gjennomføringen og resultatene jeg altså. Hvor er de? 

Det er gjennomføring, tilbakemeldinger og resultater jeg ville googlet hvis jeg skulle hatt et samarbeid eller betalt for et kurs iallefall. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ryddes tråden og innlegg blir slettet uten at mod. legger ut ryddemelding??

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan

Jeg legger merke til at flere av deltakerene på ABIP har psykisk og fysisk helse som fokus på bloggene sine. Anne Brith reklamerer med "Vil du bli den neste store influenceren og "Vil du leve av drømmen". Jeg har lyst til å stille henne spørsmålet: Hvor mange sykdomsblogger er det plass til på toppen? Anne Brith, som hevder å kjenne bransjen så godt at hun tar på seg jobben som ekspert, bør vite at sykdom ikke selger. Er hun ærlig med deltakerene om dette?

https://influencere.wordpress.com/2019/04/12/anne-brith-rett-person-til-a-hjelpe-andre/

En annen ting er at Anne Brith har følt på hvor galt det kan gå når man bruker nettet som dagbok. Jeg synes ikke eksemplene i boka hennes var noe å knekke sammen over, men Anne Brith gikk tydeligvis rett i kjelleren. Hun har skrevet om dette både i boka og mange ganger på bloggen. Og det til tross for at hun igjen og igjen hevder at hun er så sterk. Advarer hun deltakerne om dette? Snakkes det om medaljens bakside og forsikrer hun seg om at deltakerene er sterkere enn henne? Det må de jo være for å stå i det, for hun klarte det ikke. Jeg kjenner at jeg blir oppriktig bekymret på deres vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Anne Brith hadde vist litt fornuft i det hele hadde hun rådet alle som vil blogge om psykiske og fysiske lidelser, til å ikke blande helsefaglige temaer med kommersiell blogging. Det finnes ingen god måte å balansere den sammenblandingen, og bloggeren blir oppfattet på måter hen ikke vil kjenne seg igjen i. 

En annen ting, når mentor latterliggjør egne kursdeltakere ved å legge ut snap av at hun har fått alle til å stå med rumpen i været på et fortau ... Ikke kult. Ikke morsomt. Bare slemt.

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å følge snapkontoen influenserne for å se hva dette dreier seg om. Jeg forstår ikke helt hvordan disse skal fungere som influensere. Hvem skal de påvirke til hva? Det er godt voksne damer som snakker og snakker, gjerne om egne problemer som førte til trangen til å hjelpe likesinnede, og det er jo flott, men hvordan tror de at dette skal lede til at de skal bli de neste store influenserne, og kunne leve av «sin passion»? 

Bortsett fra én, som sier hun bevisst unngår det, involverer de jeg hittil har sett dessuten barna sine, og det er en eneste smørje av personlige problemer/erfaringer, ulike typer forretningsdrift og privatliv/familie/hjem - i beste Anne Brith-stil. 

De kan umulig ha gjort mye research rundt sin mentor, disse damene. Jeg kjenner jeg synes litt synd på dem.

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Malum said:

Jeg begynte å følge snapkontoen influenserne for å se hva dette dreier seg om. Jeg forstår ikke helt hvordan disse skal fungere som influensere. Hvem skal de påvirke til hva? Det er godt voksne damer som snakker og snakker, gjerne om egne problemer som førte til trangen til å hjelpe likesinnede, og det er jo flott, men hvordan tror de at dette skal lede til at de skal bli de neste store influenserne, og kunne leve av «sin passion»? 

Bortsett fra én, som sier hun bevisst unngår det, involverer de jeg hittil har sett dessuten barna sine, og det er en eneste smørje av personlige problemer/erfaringer, ulike typer forretningsdrift og privatliv/familie/hjem - i beste Anne Brith-stil. 

De kan umulig ha gjort mye research rundt sin mentor, disse damene. Jeg kjenner jeg synes litt synd på dem.

Dette spørsmålet kverner i hodet mitt også hver gang jeg ser snappen eller er innom en av bloggene, hva skal de påvirke hvem med? De fleste er a4-mennesker, med litt "ekstra" om jeg kan si det slik. Ingenting verdt å blogge om, spør du meg.. Er ikke bloggverden litt oppbrukt også egentlig? Det lukter så desperasjon, og det trekker da virkelig ikke genuine lesere. Det skal veldig, veldig mye til for å skille seg ut i dagens bloggverden, og det er vel ett fåtall som går gjennom nåløyet. 

De som er toppbloggere i dag er bare heldige og hadde flaks at de starta bloggen på rette tidspunkt  eller har vært med på diverse tv-program. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lagerbestilling

Jeg klør meg også veldig i hodet for å si det sånn.. Overvektige, middelaldrende damer med fibromyalgi og/eller artig hårsveis skal bli Norges nye influencere liksom? Altså; man kan ikke betale 10 000 kroner for et nettkurs og så tro at man automatisk blir en sånn person som Norges befolkning ønsker å være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Lagerbestilling said:

Jeg klør meg også veldig i hodet for å si det sånn.. Overvektige, middelaldrende damer med fibromyalgi og/eller artig hårsveis skal bli Norges nye influencere liksom? Altså; man kan ikke betale 10 000 kroner for et nettkurs og så tro at man automatisk blir en sånn person som Norges befolkning ønsker å være...

Nesten så det hadde vært greit at hun leste sannheten her. Noen driter seg bare regelrett ut. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Lagerbestilling skrev:

De lever vel i håpet om at et slikt kurs vil gi dem annonsører og sponsorer slik at de kan bli rike av det......men nei, det toget er nok gått, for du skal skille deg såpass ut til at du vil tiltrekke deg både det ene og det andre. Og med tanke på hvem som drifter kurset og det hun kan vise til, ja, da ender de vel alle opp med en skikkelig skattegjeld til slutt, og så skal de skrive bok full av løgner.....hehehe

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Wenche Larsen skriver et innlegg om at hun kanskje blir kjendis snart 🙈 og omtaler seg selv som influenser... hvem er det hun påvirker? Synes det er så nitrist opplegg, får samme følelse som når jeg ser menneskene på charterfeber eller luksusfellen på TV. Man kan ikke la være å synes synd på dem. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 hour ago, Grennellik said:

Wenche Larsen skriver et innlegg om at hun kanskje blir kjendis snart 🙈 og omtaler seg selv som influenser... hvem er det hun påvirker? Synes det er så nitrist opplegg, får samme følelse som når jeg ser menneskene på charterfeber eller luksusfellen på TV. Man kan ikke la være å synes synd på dem. 

Enig enig. Får helt vondt av dama, som selv skriver hun er en dame med sunn fornuft... Hva med en realitetssjekk? 🤦🏼‍♀️

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan det så langt går med influencerne til AB? 

Hun som har fått egen tråd her har vel oppnådd og få en del oppmerksomhet (her) - men om det er positiv oppmerksomhet pga interessant og imponerende blogging kan jo diskuteres. Hun lykkes til en viss grad med "clickbait-blogging" (skape nysgjerrighet, reaksjoner, drama og spekulasjoner) At noen orker å bli kjent på den måten er en gåte for meg. Det tok hardt på kurslederen tidvis iallefall. 

De andre er jeg ikke innom. Ser det ut til å utvikle seg i positiv og spennende retning for noen av de? 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt snappen en kort stund og de er ganske så kjedelige, ingen av dem har noe ekstra som tilsier en "jobb" som Influencer. WL tar det jo superseriøst med faste bloggtider og alt snakk om sine kanaler. Innlegget om å bli kjendis var bare trist og kleint. Det er pinlig når det skrives dagbok i full offentlighet med bilder tatt med selvutløser. At Anne Brith tar betalt av disse med lovnad om å bli Influencere er en skam!

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...