Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram


Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Sharp75! skrev (44 minutter siden):

Hvem har forsvart det? For det du kommer med er hakk I plata, ikke nye påstander fra deg, så den må du lenger på landet med. Nytter ikke å prøve og bytte.. 

Følger man Sara og er fan så forsvarer man det hun både gjør og sier!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glutis skrev (3 timer siden):

Det kan jo godt stemme at hun har tatt ut 35’ netto og at det tilsvarer over 600’ i året når du legger på skatt og utbetalte feriepenger. Hun sa ikke noe om hvor mye hun tok ut brutto :)

 

 

"På en andre plass på influenserlista finner vi Sara Emilie Tandberg (31). Hun har hatt en inntekt på 3,8 millioner i 2022"

 

Så hvis vi sier 500k i mnd før fratrekk, så tror jeg ikke vi er langt unna. 

Endret av hudorm1
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemmelivenn skrev (15 minutter siden):

Følger man Sara og er fan så forsvarer man det hun både gjør og sier!!!

Ja visst, du er nok den som sitter med fasiten når man diskuterer med seg selv og har hakk i plata 😉

  • Liker 4
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hudorm1 skrev (18 minutter siden):

"På en andre plass på influenserlista finner vi Sara Emilie Tandberg (31). Hun har hatt en inntekt på 3,8 millioner i 2022"

 

Så hvis vi sier 500k i mnd før fratrekk, så tror jeg ikke vi er langt unna. 

Inntekt og lønn er ikke det samme.

"Inntekt er inntjening av penger, som henger sammen med salg av varer og tjenester, og/eller renter på bankinnskudd, aksjer, obligasjoner og lignende."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hudorm1 skrev (21 minutter siden):

"På en andre plass på influenserlista finner vi Sara Emilie Tandberg (31). Hun har hatt en inntekt på 3,8 millioner i 2022"

 

Så hvis vi sier 500k i mnd før fratrekk, så tror jeg ikke vi er langt unna. 

Så det kan godt være at SE AS har hatt en inntekt på 3,8. Men det er ikke det som er tatt ut i lønn utifra hva SE selv sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

StrangeDoll skrev (4 minutter siden):

IMG_1663.jpeg

Jeg mener de har råd til å lønne de, men så lenge alle er inneforstått med hva de går til så er det jo ikke et problem. Er ganske mange som pleier å melde seg til et slikt oppdrag. Så det er jo populært blant de som er med i gruppa.

  • Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

StrangeDoll skrev (4 minutter siden):

IMG_1663.jpeg

Og der er det svart på hvitt. Det er en katastrofe at en bedrift som de påstår klarer en omsetning på 100 millioner i 2023 ikke betaler sine kvinnelige modeller.

Snakk om å tråkke på modeller og kvinner. Det er et hån. Jeg håper modellene i den gruppa tar til vettet og protesterer.

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Og der er det svart på hvitt. Det er en katastrofe at en bedrift som de påstår klarer en omsetning på 100 millioner i 2023 ikke betaler sine kvinnelige modeller.

Snakk om å tråkke på modeller og kvinner. Det er et hån. Jeg håper modellene i den gruppa tar til vettet og protesterer.

Tråkke på modeller og kvinner, et hån? Skal jeg føle meg krenka nå som kvinne? 🤣 Hva skal de protestere mot? Noe de velger å gjøre frivillig som noe gøy? Dette er ikke noe nytt i klesbransjen og betale med klærne de har på seg, slik skjer også f.eks om man går motevisning for noen. 

Hadde jeg likt å vise meg frem foran kamera hadde det ikke tatt meg ei krone og stilt opp for å vise et klesmerke jeg likte og fått det jeg viste frem.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (6 minutter siden):

Og der er det svart på hvitt. Det er en katastrofe at en bedrift som de påstår klarer en omsetning på 100 millioner i 2023 ikke betaler sine kvinnelige modeller.

Snakk om å tråkke på modeller og kvinner. Det er et hån. Jeg håper modellene i den gruppa tar til vettet og protesterer.

Et hån faktisk. Jeg regner med voksne mennesker klarer å finne ut selv om de synes det er rimelig lønn eller ikke. Når det er sagt så mener jeg at Careless har råd til å betale de ordentlig lønn, men du trenger ikke å fremstille de som allikevel vil være modeller som om de er evneveike som ikke klarer å tenke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (5 minutter siden):

Tråkke på modeller og kvinner, et hån? Skal jeg føle meg krenka nå som kvinne? 🤣 Hva skal de protestere mot? Noe de velger å gjøre frivillig som noe gøy? Dette er ikke noe nytt i klesbransjen og betale med klærne de har på seg, slik skjer også f.eks om man går motevisning for noen. 

Hadde jeg likt å vise meg frem foran kamera hadde det ikke tatt meg ei krone og stilt opp for å vise et klesmerke jeg likte og fått det jeg viste frem.

Kan du dokumentere at dette er vanlig eller utbredt?

Du må gjerne føle deg krenket som kvinne om du vil det, men det var ikke det jeg sa.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CaroLis skrev (2 minutter siden):

Et hån faktisk. Jeg regner med voksne mennesker klarer å finne ut selv om de synes det er rimelig lønn eller ikke. Når det er sagt så mener jeg at Careless har råd til å betale de ordentlig lønn, men du trenger ikke å fremstille de som allikevel vil være modeller som om de er evneveike som ikke klarer å tenke selv.

Det er litt fascinerende dette her.

Hva med voksne mennesker som kommer fra utlandet og får lavtlønnede jobber her i landet? Tenker du det er et valg de tar som de selv må stå for?

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

StrangeDoll skrev (21 minutter siden):

IMG_1663.jpeg

Utnyttelse av arbeidskraft. De har råd til å betale modeller. Akkurat dette er en god grunn til ikke å kjøpe et eneste plagg fra Careless.

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Det er litt fascinerende dette her.

Hva med voksne mennesker som kommer fra utlandet og får lavtlønnede jobber her i landet? Tenker du det er et valg de tar som de selv må stå for?

Nå diskuterer jeg SaraE og modellene her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slipperyslope skrev (26 minutter siden):

Så det kan godt være at SE AS har hatt en inntekt på 3,8. Men det er ikke det som er tatt ut i lønn utifra hva SE selv sier. 

Tallet er hentet fra ligningen.  Det er total inntekt Sara hadde i 2022. Hun driver flere AS og har lønn og utbytte. Sara gjør noe riktig, det ser vi på tallene. 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (8 minutter siden):

Kan du dokumentere at dette er vanlig eller utbredt?

Du må gjerne føle deg krenket som kvinne om du vil det, men det var ikke det jeg sa.

Har lest andre beskrivelser, tidligere jobb i ungdommen, andre i min familie, men dette blir avsporing. Selv om du ikke har erfart det, så er det ikke dermed sagt det ikke er vanlig.

  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snublefot62 skrev (9 minutter siden):

Det er litt fascinerende dette her.

Hva med voksne mennesker som kommer fra utlandet og får lavtlønnede jobber her i landet? Tenker du det er et valg de tar som de selv må stå for?

Som og sammenligne epler og pærer.

  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (2 minutter siden):

Som og sammenligne epler og pærer.

Enig. Utenlandske arbeidere som blir sosialt dumpet får i det minste noe betalt. Det gjør ikke modellene til Careless.

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella50 skrev (14 minutter siden):

Tallet er hentet fra ligningen.  Det er total inntekt Sara hadde i 2022. Hun driver flere AS og har lønn og utbytte. Sara gjør noe riktig, det ser vi på tallene. 

Så da stemmer ikke det SE selv sa ang lønn? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper noen treningsklær som blir promotert av influensere som åpenlyst snakker om at de ikke trener litt engang? Ikke noe hat på at hverdagen gjør at det ikke er "mulig", men synes det er rart samarbeid å inngå..

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...