Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Trøndelag84 skrev (20 minutter siden):

Fikk da jeg fødte på st.Olavs. Fikk væske i den husker jeg, så mulig det var en grunn til det den gangen, men jeg kan ikke huske hva. Har siden født ved to andre sykehus og der har det vært prosedyre. Fødte for ikke så lenge siden 😊

Ok, er 10 år siden sist for meg. Er mye som kan forandre seg på den tiden 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dannon skrev (32 minutter siden):

Jøje meg, du virker til å ha en eller annen personlig vendetta mot SE. 

Stripping før fødsel er IKKE uvanlig, veneflon er IKKE uvanlig. 

Hva ER det du tjaser med? 

Jeg liker ikke løgnere.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (27 minutter siden):

Nå er det bare en måte å si det på. Jeg bruker og uttrykket å knaske om Paracet og andre tabletter

På din markedsføringskanal når du er gravid? Interessant, Why?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har iløpet av de siste ti årene født to ganger, første gangen satte de veneflon da fødselen stoppet opp og jeg fikk drypp for å få fortgang i fødselen. Neste gang ble veneflonen satt med en gang, siden jeg fikk stor blødning første gang, og de ville vel være føre var antar jeg. Kom inn på sykehuset med 10 cm, så akkurat hvorfor den ble satt fikk jeg ikke med meg akkurat der og da 🤪 Fødte 30 minutter etter ankomst, og veneflonen forble heldigvis ubrukt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dannon skrev (33 minutter siden):

Stripping er forresten ikke igangsetting, bare for å ha det på det rene. 

Stripping brukte jeg som, strippet for manglende kunnskap,

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharpa VinterBerg skrev (På 4.2.2023 den 9.33):

Hun er alltid bedriftseier og ansikt utad for eget virke. 

Vi er mange bedriftseiere men vi er og privatpersoner

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sharpa VinterBerg skrev (På 4.2.2023 den 9.45):

Hun er alltid ansiktet utad og representerer alltid bedriften sin.

Og bedriftseiere har et liv utenom jobben 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kathyzz skrev (54 minutter siden):

Grunnen var enkelt at noen spurte om det var en grunn til at hun hadde fått det.. Når noen da svarer at det ikke blir gjort med mindre det er medisinsk grunnlag for det, så reagerer man på det. For det er ikke riktig. I SE sin fødsel er det bare spekulasjon, hun kan ha det som sikkerhet, eller hun har større sannsynlighet for komplikasjoner. Det er bare å lese seg bakover så ser en hvor denne tråden startet ☺️ Regner uansett med at fødselen er over, den er filmet og dokumentert så vi får nok svar 😅

Ok,skjønner! Det ble bare så fryktelig mye "mas" om det,samme som med stripping og igangsetting. Høres liksom ut som noen tror hun har bedt om det selv...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (14 minutter siden):

Om du er proff blander du ikke inn barns sykdomshistorie i viket ditt.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk til og med veneflon i begge hender 🤪 Det er åpenbart forskjell. Både på det og praksis rundt stripping. Jeg ble aldri forsøkt en gang, selv om jeg gikk langt over termin og måtte igangsettes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (14 minutter siden):

Ja, men da bør du la privatlivet forbli privat.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (16 minutter siden):

Så da er det greit å legge ut om barns sykdom? Eller at du får masse kynnere fordi du er full av sperm?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

addict skrev (1 time siden):

Tror du misforstår med vilje hva denne "diskusjonen" (som forøvrig ikke er en diskusjon) rundt veneflon går ut på. Det ble stilt spørsmål av en person om det var vanlig å få veneflon under fødsel, vi som svarer deler dermed at vi har forskjellige erfaringer hvor noen har fått og noen ikke 🤷🏼‍♀️ Ingen spekulerer i hennes veneflon, så det var jo litt vel dramatisk og på krigsstien å påstå.

Ok! Det ble bare så mye om veneflon og stripping her,kunne nesten se ut som om noen tror hun har bedt om det selv. Har jo vært så mye skriving om at hun hadde tenkt å be jordmor om stripping her en dag,og "hvem tror hun at hun er" liksom,som tror hun kan få det akkurat som hun vil,og føde når det passer henne. Jeg regner med at jordmødre og leger gjør det som er best for mor og barn.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru Uperfekt skrev (18 minutter siden):

Fru Uperfekt skrev (16 minutter siden):

Når bedriften/jobben din er sosiale medier så er alt du poster i nevnte sosiale medier,jobb.

Selv om det er om deg selv eller ditt liv,ef det jobb.

Vil du poste som privatperson,så lag en privat SoMe-konto for kun venner/familie.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Minombre said:

Nei, det er så, men for en som ikke har født eller som ikke har så mye kunnskap om fødsler og det medisinske rundt det, vil jo automatisk tro på en som utgir seg for å være jordmor. Og, hun sa bl.a at veneflon ikke er vanlig prosedyre ved fødsler, mens majoriteten av de andre som har skrevet her sier at de har hatt veneflon ved alle fødsler. Skal jeg da anklage «jordmor» for løgn, som mange her er så utrolig opphengt i at SE gjør hele tiden? Eller kan det være at det er ulike prosedyrer på forskjellige sykehus? Eller kanskje jordmor ble utdannet for 30 år siden og ikke jobber som jordmor lenger og prosedyrene har endret seg? 
Man skal ikke stole blindt på noen på et anonymt forum, det var poenget mitt. 

Jeg har hatt flere vaginale fødsler og ikke hatt veneflon på noen av de. Men jeg har ikke født på Ahus heller, så mulig det er standard der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pep skrev (1 minutt siden):

Det ble bare så mye om veneflon og stripping her,kunne nesten se ut som om noen tror hun har bedt om det selv.

Hun gjorde jo det,to ganger til og med.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
J.. skrev (Akkurat nå):

Hun gjorde jo det,to ganger til og med.

Men tror du virkelig de gjør det bare fordi noen ber om det? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pep skrev (1 minutt siden):

Men tror du virkelig de gjør det bare fordi noen ber om det? 

Ja,det vet jeg av personlig erfaring.

Jeg forstår ikke grunnen selv til å ville mase til seg å føde før termin,men de siste 2 ukene før termin skal babyen bare legge på seg,den er helt ferdig utviklet,derfor viser helsepersonell av og til skjønn ut ifra DIN situasjon og reagerer der etter.

Hun har selv sagt at hun har bedt om å bli strippet 2 ganger,nå sist fikk hun også viljen sin.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Sitron skrev (1 minutt siden):

Jeg har hatt flere vaginale fødsler og ikke hatt veneflon på noen av de. Men jeg har ikke født på Ahus heller, så mulig det er standard der. 

Jeg aner ikke hva som er standard rundt omkring, ser det blir skrevet litt forskjellig. Det er sikkert ulike prosedyrer fra sykehus til sykehus. Poenget mitt var uansett at man ikke bare skal hive seg på å tro på alt en random person på et anonymt forum sier, uansett om hen utgir seg for å være fagperson. 😊 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (1 minutt siden):

Ja,det vet jeg av personlig erfaring.

Jeg forstår ikke grunnen selv til å ville mase til seg å føde før termin,men de siste 2 ukene før termin skal babyen bare legge på seg,den er helt ferdig utviklet,derfor viser helsepersonell av og til skjønn ut ifra DIN situasjon og reagerer der etter.

Hun har selv sagt at hun har bedt om å bli strippet 2 ganger,nå sist fikk hun også viljen sin.

Men da tenker jeg at det var forsvarlig/nødvendig,ellers ville ikke jordmor ha gjort det. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...