Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet
Pink-action skrev (17 minutter siden):

Hvilken jordmor har gått ut å sagt hun har feilinformert? Sto dette i avisen? Har noen lekket hennes journal? Var dette en jordmor som SE har gått til tidligere? 

Tror det siktes til et innlegg av en bruker som hevdet å være jordmor her inne på KG. Så vidt meg bekjent i hvert fall. Hvorvidt det stemmer om bruker er jordmor eller ikke kan jo ingen annen enn bruker selv vite. Hvem som helst kan jo i bunn og grunn påberope seg yrkestitler her inne uten at det stemmer 😆🤷🏻‍♀️ Så enig med deg her, at man kan ikke bruke dette som et argument for at hun feilinformerer akkurat.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Seroquel skrev (4 minutter siden):

Ved igangsetting er hovedregelen at det skal foreligge en medisinsk indikasjon. Antall igangsatte fødsler er stadig økende  dessverre, av og til uten den klare medisinske indikasjonen også. Stripping anses ikke som igangsetting i så måte, men kan trigge noe som allerede er i gang, ikke alle har effekt. En bør da helst være på termindato eller over, for det er jo en «inngripen» i et da normalt svangerskap. Men det er mulig at praksisen varierer.

Takk for at du svarer. Det er lett å gå seg vill i jungelen av helseinformasjon angående graviditet og svangerskap. Enkelte vil dessverre tro på det Tandberg deler i sine kanaler og det er veldig uheldig.
Influncere som Tandberg bør være sitt ansvar bevisst og moderere seg kraftig. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
frkbibelstripp skrev (4 minutter siden):

Tror det siktes til et innlegg av en bruker som hevdet å være jordmor her inne på KG. Så vidt meg bekjent i hvert fall. Hvorvidt det stemmer om bruker er jordmor eller ikke kan jo ingen annen enn bruker selv vite. Hvem som helst kan jo i bunn og grunn påberope seg yrkestitler her inne uten at det stemmer 😆🤷🏻‍♀️ Så enig med deg her, at man kan ikke bruke dette som et argument for at hun feilinformerer akkurat.

Som Tandberg som hevder hun har så mye kompetanse.. 😅

• Liker 4
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (Akkurat nå):

Som Tandberg som hevder hun har så mye kompetanse.. 😅

De fleste har i det minste den beste kompetansen om seg selv kontra fremmede mennesker på et forum, tenker jeg da 😏😆 Sier ikke at alt hun har ut av seg er rett og riktig, men det er nok også mye vi utenforstående ikke vet rundt hennes svangerskap og fødsel, selv om hun også deler mye. Sånn bør det vel også være ☺️

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

På Babyverden så står det at det i hovedsak er medisinske årsaker som ligger til grunn for å igangsettelse. Men det kan også være andre grunner, som at mor opplever stor psykiske belastning ved å fortsette å gå gravid, fødselsangst eller andre vanskelige følelser som følge av overgrep. Man skal alltid lytte til kvinnen og ta med hennes ønske i vurderingen, men beslutningen tas til syvende og sist av en spesialist og på medisinsk grunnlag.

Men jeg må bare spørre - er det bekrefta at hun er igangsatt eller hvordan kom man inn på det sporet? Vil noen oppdatere meg? Ikke hørt henne snakke om det bare 🤔

• Liker 4
Skrevet
frkbibelstripp skrev (8 minutter siden):

De fleste har i det minste den beste kompetansen om seg selv kontra fremmede mennesker på et forum, tenker jeg da 😏😆 Sier ikke at alt hun har ut av seg er rett og riktig, men det er nok også mye vi utenforstående ikke vet rundt hennes svangerskap og fødsel, selv om hun også deler mye. Sånn bør det vel også være ☺️

Her er det vel kompetansen Tandberg selv skryter over at hun innehar.. 

• Liker 1
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (Akkurat nå):

Her er det vel kompetansen Tandberg selv skryter over at hun innehar.. 

Hva skryter hun over rent konkret? Bare lurer jeg ☺️ 

• Liker 3
Skrevet
frkbibelstripp skrev (5 minutter siden):

Hva skryter hun over rent konkret? Bare lurer jeg ☺️ 

Om du har sett noen av snappene hennes bør du jo ha fått det med deg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
elskersommer skrev (3 timer siden):

Jeg har født vaginalt en gang og hadde ikke veneflon i hånden 

Jeg har født 4 ganger. Fått veneflon alle fire gangene, forstått det som en vanlig prosedyre å legge inn veneflon i tilfelle komplikasjoner :)

• Liker 2
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (59 minutter siden):

Det dere mener er løgn? Hun er tatt i løgn flere ganger. Du kan jo lese jordmor sitt innlegg om Tandbergs feilinformasjon om graviditet og fødsel. Hun roter med begrep og har åpenbart ikke peiling på hva hun snakker om. 
I julen hadde sønnen syreforgiftning, men ble ikke innlagt.. Styrtfødsel er det blitt mast om lenge før jul.

At noen her inne kaller seg jordmor trenger ikke å være sant. Hvem som helst kan kalle seg for hva som helst her inne. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Maydis8 skrev (4 timer siden):

Jeg synes Sara kommer med mye bra og har gjort mye bra, men det er også flere ting hun gjør som ikke er bra. Det går an å se to sider av en sak i stedet for å være så ensporet. 

Sunstone skrev (43 minutter siden):

Jeg tror ikke  alt hun deler er direkte løgn. Tror heller hun er en person som ikke tenker før hun snakker, hun setter seg ikke inn i ord og begreper og dermed blander dem som du sier. Tenker ikke lenger enn nesa si når det gjelder konsekvenser av ting hun deler. Når det gjelder syreforgiftningen så visste hun antagelig ikke forskjell på begreper. Det betyr jo ikke at hun direkte juger, hun er antageligvis en distre, rotete person som også har mangel på konsekvenstenkning. Kjenner mange av de. De kan fremstå litt "dumme". Som at de ikke interesserer seg for noe rundt dem. 

Men hun juger nok en del også. Men vil tro det er mye hun rett og slett ikke vet. 

Enig med begge 

Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (3 minutter siden):

Om du har sett noen av snappene hennes bør du jo ha fått det med deg.

Ja, jeg har alle men opplever ikke at hun skryter av noen kompetanse. Heller at hun formidler rundt seg selv og eget svangerskap, som noen ganger er i overkant oversharing kanskje. Det kan jeg være enig i. Men føler absolutt ikke hun skryter rundt noe

• Liker 3
Skrevet
Minombre skrev (Akkurat nå):

At noen her inne kaller seg jordmor trenger ikke å være sant. Hvem som helst kan kalle seg for hva som helst her inne. 

Om du tror alt Tandberg legger ut, tror en vel på hva som helst? Det er noen av oss her inne som faktisk har kunnskap om dette.

• Nyttig 1
Skrevet
Mumsa skrev (4 timer siden):

Man legger ikke inn det som sikkerhetstiltak med mindre det er risiko. Men kan godt være hun har noen risikofaktorer hun ikke har delt. Stor blødning sist for eksempel. Trodde hun delte det meste 😅

Evt ønsker hun epidural 😊

Jeg fikk det når jeg fødte i desember. De satte det klart som en sikkerhet, itilfelle det skulle bli komplikasjoner eller jeg ønsket epidural på et tidspunkt 

Skrevet
Trøndelag84 skrev (1 minutt siden):

Jeg har født 4 ganger. Fått veneflon alle fire gangene, forstått det som en vanlig prosedyre å legge inn veneflon i tilfelle komplikasjoner :)

Jeg har også det, men nå har jo jeg kronisk sykdom som utgjorde en liten risiko mtp fødsel. Vet ikke hva som er vanlig for fødende som er utenfor noen som helst slags risiko, men utifra det jeg har hørt så er det visst flere av disse som også får innlagt veneflon. Så er kanskje snakk om ulik praksis fra sted til sted?

• Liker 1
Skrevet
frkbibelstripp skrev (1 minutt siden):

Jeg har også det, men nå har jo jeg kronisk sykdom som utgjorde en liten risiko mtp fødsel. Vet ikke hva som er vanlig for fødende som er utenfor noen som helst slags risiko, men utifra det jeg har hørt så er det visst flere av disse som også får innlagt veneflon. Så er kanskje snakk om ulik praksis fra sted til sted?

Helt vanlig å legge veneflon "i tilfelle" tror jeg også. Det er veldig vanskelig å legge veneflon på en dame som har rister og har panikk for eksempel. 

Har en fødsel bak meg, ingen risiko, fikk veneflon.

• Liker 5
Skrevet
frkbibelstripp skrev (Akkurat nå):

Har født på tre forskjellige sykehus. Virker som om en prosedyre på meg😊 Men selvfølgelig har ikke alle de samme prosedyrene. Er vel ikke rar om hun har veneflon 😊

• Liker 2
Skrevet
Unika skrev (Akkurat nå):

Helt vanlig å legge veneflon "i tilfelle" tror jeg også. Det er veldig vanskelig å legge veneflon på en dame som har rister og har panikk for eksempel. 

Har en fødsel bak meg, ingen risiko, fikk veneflon.

Forstår i så fall praksisen veldig godt. Er jo ingen big deal og gjør det, som du påpeker, bare lettere for helsepersonell å gi det den fødende evt måtte ha behov for underveis ☺️

Skrevet
kathyzz skrev (5 minutter siden):

eller jeg ønsket epidural på et tidspunkt 

Man får ikke epidural via hånden.

• Liker 7
Skrevet
Trøndelag84 skrev (Akkurat nå):

Har født på tre forskjellige sykehus. Virker som om en prosedyre på meg😊 Men selvfølgelig har ikke alle de samme prosedyrene. Er vel ikke rar om hun har veneflon 😊

Nei, jeg synes heller ikke det er rart, men så blir det jo diskusjoner rundt alt også da 😅

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...