**Marshmallow** Skrevet 15. februar 2023 #13741 Skrevet 15. februar 2023 1 minutt siden, J.. said: Nei,det kan man ikke. Hun har ikke engang kommet til termin ennå,så hun kan virkelig slutte å mase. Og selv om man blir strippet betyr det ikke at fødsel starter umiddelbart eller i det hele tatt. Noen blir strippet både en og to ganger uten effekt. Dette er jo 3 barnet,så hun burde jo vite at alle fødsler er ulike. Men stripper de før termin, kun pga mor ønsker dette? selv om det ikke nødvendigvis har en effekt, så er vel poenget å starte fødsel? 2
J.. Skrevet 15. februar 2023 #13742 Skrevet 15. februar 2023 **Marshmallow** skrev (Akkurat nå): Men stripper de før termin, kun pga mor ønsker dette? selv om det ikke nødvendigvis har en effekt, så er vel poenget å starte fødsel? Det er det vel ikke et fasitsvar på,de sjekker vaginalt om man er moden eller ikke. Men helsepersonell vil at man går til termin,så lenge det ikke er medisinsk grunnlag for annet. At mor er utålmodig er ikke grunn til å provosere frem fødsel. De fleste blir heller ikke satt i gang før maxgrensen på 10 dagers overtid,så slik sett kan hun ha gode 3 uker til å vente,ca.. 7 1
Nikea Skrevet 15. februar 2023 #13743 Skrevet 15. februar 2023 Hakkespetten skrev (36 minutter siden): Jeg lurer på en ting. Har ikke Sara snakket om at hun har hatt så raske fødsler tidligere at hun er redd for å ikke rekke sykehuset? Samtidig fremstår det som hu nå har tidenes lengste fødsel på snap med ukesvis i latensfasen? Jeg har aldri hørt om noen som har så mye sammentrekninger og må henge over vasken i ukesvis hver kveld. Er selv voksen og har født flere barn, men dette var nytt for meg. Trodde kanskje hun mente at når fødsel først er i gang så går det fort? 1 1
**Marshmallow** Skrevet 15. februar 2023 #13744 Skrevet 15. februar 2023 1 minutt siden, J.. said: Det er det vel ikke et fasitsvar på,de sjekker vaginalt om man er moden eller ikke. Men helsepersonell vil at man går til termin,så lenge det ikke er medisinsk grunnlag for annet. At mor er utålmodig er ikke grunn til å provosere frem fødsel. De fleste blir heller ikke satt i gang før maxgrensen på 10 dagers overtid,så slik sett kan hun ha gode 3 uker til å vente,ca.. Takk for svar forstår ikke denne trangen til å føde før termin..I henne verden har denne babyen vært på vei ut i to mnd 5 3
J.. Skrevet 15. februar 2023 #13745 Skrevet 15. februar 2023 **Marshmallow** skrev (Akkurat nå): Takk for svar forstår ikke denne trangen til å føde før termin..I henne verden har denne babyen vært på vei ut i to mnd Ja det er jo ikke farlig om han kommer nå. Men termin har ikke engang kommet ennå,så syns det blir så dumt å prate som om hun er flere uker på overtid allerede. Han kommer når han kommer,og han kommer uansett hvem som evt tar imot. Man kan alltids ringe ambulanse og reise på sykehus for sjekk etterpå om han skulle bli født i gangen hjemme feks. 4 3
Bibbi_ Skrevet 15. februar 2023 #13746 Skrevet 15. februar 2023 **Marshmallow** skrev (15 minutter siden): Jeg bare lurer (har ikke født) kan en «bestille» fødsel før en går overtid? Så lenge alt er bra med mor og baby, så trodde jeg at en måtte fint smøre seg med tålmodighet.. ikke føde en dag det passer 🤷🏻♀️ se snakker om at hun håper å bli strippet på fre, det passer med fødsel i helgen 🙄. Men har ikke dama termin 27. februar? Det er nesten to uker til, og i tillegg kan man gå 10 dager over termin før de setter i gang vel? Det vil si at hun KAN ha 3-4 uker igjen før hun føder?! Byne å mase om stripping så lenge før termin? Bare fordi det passer frøken Tandberg å føde i helgen? Hvem tror hun egentlig at hun er? Det er jo bare å la naturen gå sin gang. Barnet kommer når det kommer. Håper hun har tid til å mate og skifte bleie når babyen har kommet... at det passer frøken Tandberg og bytte den bleia, eller slenge fram puppen... 10 4
K_mb Skrevet 15. februar 2023 #13747 Skrevet 15. februar 2023 **Marshmallow** skrev (29 minutter siden): Jeg bare lurer (har ikke født) kan en «bestille» fødsel før en går overtid? Så lenge alt er bra med mor og baby, så trodde jeg at en måtte fint smøre seg med tålmodighet.. ikke føde en dag det passer 🤷🏻♀️ se snakker om at hun håper å bli strippet på fre, det passer med fødsel i helgen 🙄. Nei det kan man ikke. Har født to barn langt over termin (10 og 12 dager), og hatt et planlagt keisersnitt, og selv det planlagte keisersnittet fikk jeg ikke før på termindatoen. Så lenge alt er bra, er det beste for mor og barn at fødselen starter av seg selv. 3 2
Snublefot62 Skrevet 15. februar 2023 #13748 Skrevet 15. februar 2023 Har full forståelse for at hun har lyst til å bli ferdig. Nå er jeg mann, og har aldri hatt et barn i magen, men jeg har erfaring fra å være samboer til noen som har vært gravid. Og sluttfasen er langdryg. Du vil bli ferdig. Det har vært lange måneder før og føles enda lengre på slutten. Men denne evige klaginga hennes på sosiale medier er virkelig noe hun må begrense. Hun gir inntrykk av at hun ikke eier ekte venner å prate med og den klaginga som normalt ville gått til samboer eller nære venninner får derfor utløp i sosiale medier. Og det ødelegger kanalen hennes. Hun ser det kanskje ikke selv, men de fleste av oss bryr oss katta om at hun vil fø på fredag eller mandag, eller at det passer bra i helga eller ikke, eller om magen har sunket eller endret form, om ungen har snudd seg eller ikke. En og annen oppdatering naturlig nok (hun er jo gravid og har flere tusen (kjøpte) følgere). Men hver time? Flere ganger til dagen? Nei etter min mening ødelegger det interessen. En ser jo blant annet her og på discord at flere er rimelig lei fokuset hennes på graviditeten. 23 1 5
J.. Skrevet 15. februar 2023 #13749 Skrevet 15. februar 2023 "Jeg kjeeeeeeder meg!" Sitat Sara 30 år. Hun har jo,ifølge seg selv,ca en million ting å gjøre før fødsel,så bruk tiden på det da vel? Er så flaut når voksne folk sier de kjeder seg.. 12 2
Trøndelag84 Skrevet 15. februar 2023 #13750 Skrevet 15. februar 2023 SaraE: jeg har gjort instagrammen min privat fordi jeg har permisjon. Det er ikke for å få nye følgere altså!! SaraE på snap. nytt innlegg på intagram. Se magebilder på instagram. Nei det var sikker ikke for å få flere følgere på instagram! Hilsen ikkefølger 😜 9 14
Ebbeliten Skrevet 15. februar 2023 #13751 Skrevet 15. februar 2023 Jeg har aldri hørt maken til fødemas i uuuukesvis før termin. Ja, de siste ukene er tunge. Ting skjer med kroppen. Må det virkelig gnåles så mye om? Hva med å ikke si noe i det hele tatt før fødselen er i gang, eller enda bedre: etter at barnet er født?? Jeg har tre fødsler bak meg. Én igangsatt, fjorten dager etter termin, som endte i hastesnitt, deretter styrtfødsel 6 uker prematurt, og så en fødsel i uke 38 som forløp helt etter boka. Det er for søren ikke noe man kan planlegge etter hva som passer med samværshelg. Ungen kommer når den kommer. 12 3
Sharpa VinterBerg Skrevet 15. februar 2023 #13752 Skrevet 15. februar 2023 Ebbeliten skrev (7 minutter siden): Jeg har aldri hørt maken til fødemas i uuuukesvis før termin. Ja, de siste ukene er tunge. Ting skjer med kroppen. Må det virkelig gnåles så mye om? Hva med å ikke si noe i det hele tatt før fødselen er i gang, eller enda bedre: etter at barnet er født?? Jeg har tre fødsler bak meg. Én igangsatt, fjorten dager etter termin, som endte i hastesnitt, deretter styrtfødsel 6 uker prematurt, og så en fødsel i uke 38 som forløp helt etter boka. Det er for søren ikke noe man kan planlegge etter hva som passer med samværshelg. Ungen kommer når den kommer. Dette maset har pågått lenge. Sara E begynte å snakke om styrtfødsel før jul. Hun er den eneste dama som er gravid ser det ut som. 6 4
J.. Skrevet 15. februar 2023 #13753 Skrevet 15. februar 2023 Trøndelag84 skrev (11 minutter siden): SaraE: jeg har gjort instagrammen min privat fordi jeg har permisjon. Det er ikke for å få nye følgere altså!! SaraE på snap. nytt innlegg på intagram. Se magebilder på instagram. Nei det var sikker ikke for å få flere følgere på instagram! Hilsen ikkefølger 😜 Morsomt når hun postet IG feeden sin dagen etterpå uten å "sensurere" det nye bilde,som var samme bilde som fra SC,for å vise at magen har sunket.. Altså lol.. 4 2
Sharpa VinterBerg Skrevet 15. februar 2023 #13754 Skrevet 15. februar 2023 Snublefot62 skrev (3 timer siden): Har full forståelse for at hun har lyst til å bli ferdig. Nå er jeg mann, og har aldri hatt et barn i magen, men jeg har erfaring fra å være samboer til noen som har vært gravid. Og sluttfasen er langdryg. Du vil bli ferdig. Det har vært lange måneder før og føles enda lengre på slutten. Men denne evige klaginga hennes på sosiale medier er virkelig noe hun må begrense. Hun gir inntrykk av at hun ikke eier ekte venner å prate med og den klaginga som normalt ville gått til samboer eller nære venninner får derfor utløp i sosiale medier. Og det ødelegger kanalen hennes. Hun ser det kanskje ikke selv, men de fleste av oss bryr oss katta om at hun vil fø på fredag eller mandag, eller at det passer bra i helga eller ikke, eller om magen har sunket eller endret form, om ungen har snudd seg eller ikke. En og annen oppdatering naturlig nok (hun er jo gravid og har flere tusen (kjøpte) følgere). Men hver time? Flere ganger til dagen? Nei etter min mening ødelegger det interessen. En ser jo blant annet her og på discord at flere er rimelig lei fokuset hennes på graviditeten. Ja, det viser seg at de fleste ikke bryr seg om andres graviditeter enn den som er gravid selv, samboer/ektefelle og nærmeste familie. Usikker på om all denne oppdateringen og maset blir for mye for de nærmeste også. Men sånn går det når en ikke innehar filter og bruker sosiale medier, salg- og reklamekannalen som dagbok. 3 1
Gjest LudaLi Skrevet 15. februar 2023 #13755 Skrevet 15. februar 2023 « jeg håper ikke dette er det siste dere ser av meg på tv» : ref SaraE. Hva er det hun egentlig innbiller seg? Hun har så stort ego og er altså så skyhøy på seg selv. Herrefred, håper hun ikke får mer tv tid enn det hun har fått.
Trøndelag84 Skrevet 15. februar 2023 #13756 Skrevet 15. februar 2023 Ebbeliten skrev (23 minutter siden): Jeg har aldri hørt maken til fødemas i uuuukesvis før termin. Ja, de siste ukene er tunge. Ting skjer med kroppen. Må det virkelig gnåles så mye om? Hva med å ikke si noe i det hele tatt før fødselen er i gang, eller enda bedre: etter at barnet er født?? Jeg har tre fødsler bak meg. Én igangsatt, fjorten dager etter termin, som endte i hastesnitt, deretter styrtfødsel 6 uker prematurt, og så en fødsel i uke 38 som forløp helt etter boka. Det er for søren ikke noe man kan planlegge etter hva som passer med samværshelg. Ungen kommer når den kommer. Rart hun ikke har født enda. Er jo bare sæd x 3 for å få igang fødsel i følge Sara 😂 2 5
FrøkenFarao Skrevet 15. februar 2023 #13757 Skrevet 15. februar 2023 Hvorfor kaller hun seg løvemamma? 4
Gjest Verba Skrevet 15. februar 2023 #13758 Skrevet 15. februar 2023 (endret) Mamak skrev (1 time siden): « jeg håper ikke dette er det siste dere ser av meg på tv» : ref SaraE. Hva er det hun egentlig innbiller seg? Hun har så stort ego og er altså så skyhøy på seg selv. Herrefred, håper hun ikke får mer tv tid enn det hun har fått. Endret 15. februar 2023 av Verba Jeg var usaklig
HelloMindy Skrevet 15. februar 2023 #13759 Skrevet 15. februar 2023 (endret) Hun kjeder seg? Hun er sprø? Hun raper og legger ut? Og man er selvsagt prippen dame om man reagerer på det. Her merket jeg at hun sliter med innhold om dagen. Jeg har ikke noe behov for å si hun er useriøs bedrift, men hun er ikke særlig sjarmerende nå. Endret 15. februar 2023 av HelloMindy 10 3
Gjest Verba Skrevet 15. februar 2023 #13760 Skrevet 15. februar 2023 HelloMindy skrev (1 minutt siden): Hun kjeder seg? Hun er sprø? Hun raper og legger ut? Og man er selvsagt prippen dame om man reagerer på det. Her merket jeg at hun sliter med innhold om dagen. Hun tror jo «fittekjerringene» kommer til å reagere på det. Jeg for min del synes rapinga er innafor sånn sett, men det som er TEIT er jo at hun gir «oss» oppmerksomhet nok en gang 😂 så neste gang noen andre her skriver « slutt å følg da om hun plager dere sånn» så skal jeg skrive « om vi slutter å diskutere henne så har hun jo INGEN innhold i kanalene». Det er jo sant 😂 er jo vi som gir henne innhold siden hun snakker om oss hele tiden. 😂
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå