Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror det vil bli vanskeligere for henne å fortsette med denne jobben. Tre barn under 10 år som skal følges opp, hvor en av ungene er alvorlig kronisk syk. Hun bor sammen med en som ikke vil eksponeres, noe som er fult forståelig, filminga blir til tider derfor veldig rotete når hun driver å flipper telefonen hit og dit for å ikke vise han, er også utrolig stressende å se de snuttene hvor hun filmer seg selv mens han er i nærheten fordi hun ser nesten bare på han under snutten. Det virker som jobben innebærer utrolig mye farting og reising til en hver tid, hvor i all verden skal hun få tid til alt? Hun er allerede så stresset at risikoen for tidlig fødsel er veldig tilstede, likevel virker det ikke som hun tar det innover seg, fikk følelsen av at hun nesten fleipet det litt bort. Men hun har alltid et slags smil rundt munnen når hun filmer seg selv eller når hun legger ut en selfie uansett hva hun tar for seg å snakke om, så jeg sliter litt med å vite når hun er seriøs og ikke. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet

Dere som følger henne, hva gjør hun hver dag som er så stressende? Hvordan har de siste dagene hennes sett ut? 

• Liker 3
Skrevet
Diamant20 skrev (10 timer siden):

A3956355-BD08-4F92-96E9-C3A6BE57D7CC.png

Noe av det dummeste jeg har lest. "Det går ikke rundt uten meg". Hva søren hadde skjedd om du f.eks hadde vært i en ulykke å havna i koma? Eller hva tenker du å gjøre dagen du føder og dagene etter? Hva gjør du om den nyfødte er syk og trenger behandling og nærhet fra mor? Legger du fra deg ungen for å fly rundt med mobilen og fjase?

Du må være ganske selvgod for å si det der. Å hvis du føler du er uerstattelig og må jobbe døgnet rundt, hvordan kunne du da finne på å bli gravid?! Du sier jo indirekte at du ikke har tid til barn.... 

• Liker 21
  • Nyttig 15
Skrevet
Bibbi_ skrev (25 minutter siden):

Noe av det dummeste jeg har lest. "Det går ikke rundt uten meg". Hva søren hadde skjedd om du f.eks hadde vært i en ulykke å havna i koma? Eller hva tenker du å gjøre dagen du føder og dagene etter? Hva gjør du om den nyfødte er syk og trenger behandling og nærhet fra mor? Legger du fra deg ungen for å fly rundt med mobilen og fjase?

Du må være ganske selvgod for å si det der. Å hvis du føler du er uerstattelig og må jobbe døgnet rundt, hvordan kunne du da finne på å bli gravid?! Du sier jo indirekte at du ikke har tid til barn.... 

Må ikke glemme at Sara har den viktigste jobben her i Norge 😅 Kongen og resten av kongefamilien kan bli sykemeldt, en statsmininter kan bli sykemeldt, men når det gjelder Sara, da går det ikke rundt om hun sykemelder seg 🙈

• Liker 19
  • Nyttig 10
Gjest PingPongRosadamm
Skrevet
Missmischief skrev (1 time siden):

Jeg tror det vil bli vanskeligere for henne å fortsette med denne jobben. Tre barn under 10 år som skal følges opp, hvor en av ungene er alvorlig kronisk syk. Hun bor sammen med en som ikke vil eksponeres, noe som er fult forståelig, filminga blir til tider derfor veldig rotete når hun driver å flipper telefonen hit og dit for å ikke vise han, er også utrolig stressende å se de snuttene hvor hun filmer seg selv mens han er i nærheten fordi hun ser nesten bare på han under snutten. Det virker som jobben innebærer utrolig mye farting og reising til en hver tid, hvor i all verden skal hun få tid til alt? Hun er allerede så stresset at risikoen for tidlig fødsel er veldig tilstede, likevel virker det ikke som hun tar det innover seg, fikk følelsen av at hun nesten fleipet det litt bort. Men hun har alltid et slags smil rundt munnen når hun filmer seg selv eller når hun legger ut en selfie uansett hva hun tar for seg å snakke om, så jeg sliter litt med å vite når hun er seriøs og ikke. 

Jeg tror ærlig talt hun overdriver beskjeden fra jordmor. Jeg vet mange gravide har strenge jordmødre og fastleger og at sykemelding må man se langt etter, men selv har jeg nærmest fått sykemelding kastet etter meg gjennom to svangerskap. Sykemelding har blitt nevnt på første svangerskapskontroll, liksom. Jeg ser for meg at jordmor egentlig har sagt noe i den duren om at hun bør vurdere sykemelding hvis det blir verre, eller sagt at hun må kjenne på det selv etc etc. Vi vet jo hvordan influencere bruker en hver situasjon til å dra klikk og sympati. 

Skrevet
lamorte skrev (41 minutter siden):

Jeg tror ærlig talt hun overdriver beskjeden fra jordmor. Jeg vet mange gravide har strenge jordmødre og fastleger og at sykemelding må man se langt etter, men selv har jeg nærmest fått sykemelding kastet etter meg gjennom to svangerskap. Sykemelding har blitt nevnt på første svangerskapskontroll, liksom. Jeg ser for meg at jordmor egentlig har sagt noe i den duren om at hun bør vurdere sykemelding hvis det blir verre, eller sagt at hun må kjenne på det selv etc etc. Vi vet jo hvordan influencere bruker en hver situasjon til å dra klikk og sympati. 

Det tanken har slått meg også. Da får hun jo mer oppmerksomhet, fremstår som tøff dame som ikke gir seg. For jeg kan bare ikke skjønne hva som er stress i hverdagen henne. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest TooGoodToGo
Skrevet
lamorte skrev (26 minutter siden):

Jeg tror ikke jordmor i det hele tatt har sagt at Sara kan føde om to uker dersom hun ikke roer ned. Det er helt vanlig med kynnere i svangerskap, uten at det betyr tidligere fødsel. 

Jeg vil også stiller spørsmål om HVA Sara må roe ned med. Jeg har sett hver bidige snap de siste ukene, og det heftigste hun har gjordt har vært å gå på julebord (men hun gikk derfra kl 22). I tillegg var hun en tur inn til Oslo for å gå til frisøren (veldig viktig å presisere at det var jobb). Ellers har hun:

- revet ned gardinstenger og laget stygge hull i veggen

- fått papparerer til å montere nye stenger

- kjøpt gardiner 

- lagt opp gardiner uten å stryke dem (sikkert for mye jobb)

- hengt opp gardiner to ganger (første gangen ble for ujevnt)

- hengt opp julebelysning 

- prøvd å rydde flyttesker fra garasjen (men fant juletreet, og ble mer opptatt av det)

- sett på stoffprøver til nye Careless-produkter

- ligget i sengen og jobbet (fra kl 0630 visstnok, men legger likevel ut snap kl 08 hvor hun "nettopp har våknet")

- ryddet vaskerommet (👏👏👏)

- rantet på snap over "kvinner som hater kvinner"

- hatt 30-50 snaps om dagen som hun har tekstet

- hatt barna 50% av tiden (men hun har en app hvor hun følger sønnen 100% av tiden)

OM jordmor har sagt at Sara må roe ned, så må Sara først ha malt et bilde av at "hun gjør så mye". Og da er det greit å få beskjed av jordmor om å droppe husarbeid og rydding av flytteesker. Godt å ha en unnskyldning til å slippe å gjøre mer i huset. Få noen andre til å ta det ansvaret😉 

Skrevet

Hvis hun ikke har veldig mye kontorarbeid som vi ikke ser, så har hun neppe 8 timers arbeidsdager. Alt i huset kan vel samboer ta seg av. Nå har hun snart 3 barn, så da må hun vel ha planlagt å ha tid og overskudd til dem i 18 år framover?

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
lamorte skrev (1 time siden):

Ja, har vært inne på tanken om det selv. Skummelt hvor langt de er villige til å strekke det kun for å sanke klikk og sympati. Synes det er drøyt å fjase om slike ting, for det var akkurat det jeg følte hun gjorde når hun la ut den snutten. 

• Nyttig 6
Skrevet

Careless AS er et helt team som jobber sammen. Sara har ingen utdannelse, så regner med hun ikke er en del av økonomiavdelingen eller er den som har kontakt med leverandør eller at hun er mellommann mellom (nett)butikken og kundene. Hennes rolle, sier hun, er å promotere. Og det trenger man ikke gjøre i spesielt stor grad på vinteren mellom sesongene.

Amicas og de kjolene sa hun var ferdig, kjolene kommer jo nå i desember. De har et team der også.

De skogreiene går nok ikke så bra. Har hørt lite om joggeskoene etter at de ble lansert. Kanskje hun utvikler nye sandaler, men her er de også et team.

Så er det Sara Emilie AS hvor hun sier hun får hovedinntektene fra. Dvs å Snappe om livet og legge ut et innlegg på Instagram. Å si litt info om diabetes, vise graviditet og interiør... kanskje greit å bare ta en pause når alt går på repeat uansett?

Jeg skjønner jo at hun er stressa, kroppen sier at hun må roe ned. Men hun er ikke uunnværlig.

Og jeg reagerer sterkt på at en som er så godt holdt økonomisk velger å utsette barnet sitt for livsfare fordi hun bare tenker på penger. Fortidligfødte er også utsatt for mange sykdommer og vanskeligheter i forhold til andre barn, så det er virkelig ikke greit å potensielt skade barnet sitt for å tjene unødvendig mye penger. Spesielt ettersom hun bare spiste boller og dritt i begynnelsen av svangerskapet, nå dette!? Stakkars barn! Hun trenger ikke så mye penger heller, hun kan heller kutte det enorme forbruket sitt.

Mye vil ha mer, men til hvilken pris?

https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/fodsel/for-tidlig-fodsel/

• Liker 13
  • Nyttig 7
Skrevet
TooGoodToGo skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke jordmor i det hele tatt har sagt at Sara kan føde om to uker dersom hun ikke roer ned. Det er helt vanlig med kynnere i svangerskap, uten at det betyr tidligere fødsel. 

Jeg vil også stiller spørsmål om HVA Sara må roe ned med. Jeg har sett hver bidige snap de siste ukene, og det heftigste hun har gjordt har vært å gå på julebord (men hun gikk derfra kl 22). I tillegg var hun en tur inn til Oslo for å gå til frisøren (veldig viktig å presisere at det var jobb). Ellers har hun:

- revet ned gardinstenger og laget stygge hull i veggen

- fått papparerer til å montere nye stenger

- kjøpt gardiner 

- lagt opp gardiner uten å stryke dem (sikkert for mye jobb)

- hengt opp gardiner to ganger (første gangen ble for ujevnt)

- hengt opp julebelysning 

- prøvd å rydde flyttesker fra garasjen (men fant juletreet, og ble mer opptatt av det)

- sett på stoffprøver til nye Careless-produkter

- ligget i sengen og jobbet (fra kl 0630 visstnok, men legger likevel ut snap kl 08 hvor hun "nettopp har våknet")

- ryddet vaskerommet (👏👏👏)

- rantet på snap over "kvinner som hater kvinner"

- hatt 30-50 snaps om dagen som hun har tekstet

- hatt barna 50% av tiden (men hun har en app hvor hun følger sønnen 100% av tiden)

OM jordmor har sagt at Sara må roe ned, så må Sara først ha malt et bilde av at "hun gjør så mye". Og da er det greit å få beskjed av jordmor om å droppe husarbeid og rydding av flytteesker. Godt å ha en unnskyldning til å slippe å gjøre mer i huset. Få noen andre til å ta det ansvaret😉 

Perfekt oppsummert!👏🏻Du mangla bare at hun bruker mye tid på KG og Jodel også. «Kvinner hater kvinner» osv. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Er man redd for å føde for tidlig så sykemelder man seg! 
Babyen skal jo være viktigst!

• Nyttig 8
Skrevet
Trøndelag84 skrev (6 minutter siden):

Er man redd for å føde for tidlig så sykemelder man seg! 
Babyen skal jo være viktigst!

Det er da ingen grunn til at hun skal føde tidlig. Hun var helt umoden og har kynnere. Noe som er helt normalt for damer som har vært gravide før. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Nussepus skrev (1 time siden):

Det er da ingen grunn til at hun skal føde tidlig. Hun var helt umoden og har kynnere. Noe som er helt normalt for damer som har vært gravide før. 

Jeg sa ikke hun kom til å føde før, men er hun redd for det! Jeg tenker hun ikke er redd for det!

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
Nussepus skrev (1 time siden):

Utklipp fra nettdoktoren og lommelegen. Som flere her skriver, kynnere er ikke farlig. Men hun legger det frem som farlig for å få flere klikk, mer oppmerksomhet, for å få høre: Sara du må ta det med ro, Sara du jobber for mye, Sara nå må du tenke på deg selv.... 

Screenshot_20221125_125614_Chrome.jpg

Screenshot_20221125_143056_Chrome.jpg

Endret av Bibbi_
  • Liker 2
Skrevet
HelloMindy skrev (17 timer siden):

Enig. «Det går ikke rundt uten meg». «Jeg er den som drar inn kundene». Hun er den viktigste. Måten hun snakker om det.. hun syns tydeligvis at hun er den største av alle hun samarbeider med, også venninnene sine. Da handler det om prioriteringer ang sykemelding. Hun kan gjøre det, men hun vil ikke - for hun er for viktig. At salgstall, penger og sosiale medier trumfer en medisinsk anbefaling og et ufødt barn sin helse, er hårreisende. «Jeg kan slutte å rydde i garasjen» skal veie opp for stresset hun har på jobb. Krysser fingrene for at det er nok, men jeg er overrasket over siste snap-rekken. Der falt hun mange hakk for meg. 

Ingen er uerstattelig 😊 gjelder også SE 

Å det er stor forskjell på og styre rundt,dra til Oslo for frisør,til Oslo for julebord og det å  kanskje bare slappe av hjemme. Drive med markedsføring fra stua.  Så jeg synes virkelig hun kun tenker på seg selv

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Bibbi_ skrev (1 time siden):

Utklipp fra nettdoktoren og lommelegen. Som flere her skriver, kynnere er ikke farlig. Men hun legger det frem som farlig for å få flere klikk, mer oppmerksomhet, for å få høre: Sara du må ta det med ro, Sara du jobber for mye, Sara nå må du tenke på deg selv.... 

Screenshot_20221125_125614_Chrome.jpg

Screenshot_20221125_143056_Chrome.jpg

Nettopp. Hun overdriver jo kun for å tjene penger. Influencere er vel ikke kjent fir å være så nøye med sannheten. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Nussepus skrev (9 minutter siden):

Nettopp. Hun overdriver jo kun for å tjene penger. Influencere er vel ikke kjent fir å være så nøye med sannheten. 

Sterke kynnere kan føre til at man ikke kjenner at tidlige rier er i gang, og at man ikke rekker å få riehemmende medisiner hvis fødselen skulle starte, for å forsøke holde barnet i magen, slik at det ikke blir født prematurt. Selv om kynnere i seg selv ikke er farlig, så er det aspekter rundt som gjør at det kan utvikle seg til å bli farlig. Så jeg syns egentlig ikke noe om å spekulere i om hun overdriver eller ikke, for henne eller andre som opplever det.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
HelloMindy skrev (51 minutter siden):

Sterke kynnere kan føre til at man ikke kjenner at tidlige rier er i gang, og at man ikke rekker å få riehemmende medisiner hvis fødselen skulle starte, for å forsøke holde barnet i magen, slik at det ikke blir født prematurt. Selv om kynnere i seg selv ikke er farlig, så er det aspekter rundt som gjør at det kan utvikle seg til å bli farlig. Så jeg syns egentlig ikke noe om å spekulere i om hun overdriver eller ikke, for henne eller andre som opplever det.

Hun sa jo hun var helt umoden. Dvs at kynnerne ikke påvirker livmorhalsen. Dere er jo helt hysteriske. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Den der siste snutten på insta hvor hun hopper rundt etter juletre er sikkert lurt mtp «at hun kan føde om to uker om hun ikke roer ned»

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...