Roe Skrevet 20. desember 2025 #58501 Skrevet 20. desember 2025 (endret) Anemoi skrev (23 minutter siden): Dette er en reell uenighet i forhold til alvorlighetsgraden av SE sin barneeksponering. Noen liker å omskrive det og kalle det å skape et narrativ. Her påpekes det at innlegg blir feiltolket og tillagt meninger de ikke uttrykker. Ingen i denne tråden har sagt at de støtter eksponering. Det er noe annet enn å diskutere alvorlighetsgraden av barneeksponering som fenomen. De to tingene blandes sammen her. Endret 20. desember 2025 av Roe 9
Anemoi Skrevet 20. desember 2025 #58502 Skrevet 20. desember 2025 (endret) Roe skrev (53 minutter siden): Her påpekes det at innlegg blir feiltolket og tillagt meninger de ikke uttrykker. Ingen i denne tråden har sagt at de støtter eksponering. Det er noe annet enn å diskutere alvorlighetsgraden av barneeksponering som fenomen. De to tingene blandes sammen her. Noen få i tråden mener det ikke foregår noen eksponering, at det er kun helt greie fortellinger fra barnas hverdagsliv. Noen mener det er ulike grader av eksponering, og bifaller/bagatelliserer en arm, fot osv i monitor, men er imot ulike deler av SE sin barneeksponering. Andre ser helhetlig på dette og mener at SE eksponerer sine fire barn på en uakseptabel måte. Der ligger den tredelte uenigheten av alvorlighetsgraden rundt influenseren Sara Emilie sin eksponering av sine egne fire barn. Jeg er klar over ønsket om diskutere barneeksponering som fenomen og på mer et generelt nivå. Det er mindre konfronterende. Men jeg mener generelle diskusjoner om barneeksponering tåkelegger fenomenet og lar influenserne fortsette sin virksomhet og sin utlevering av barnas liv. Selv vil jeg heller ha fokus på influenseren Sara Emilie sin daglige eksponering gjennom hennes egne ord og tale, bilder og film. Da blir det lett uenigheter og ulike tolkninger rundt det forskjellige brukere mener, som i enhver diskusjon. Det er helt greit. Endret 20. desember 2025 av Anemoi 1 8
Roe Skrevet 20. desember 2025 #58503 Skrevet 20. desember 2025 (endret) For å presisere nok en gang: poenget mitt er at vi må gjerne diskutere sharenting generelt og alvorlighetsgrad, men da uten å tillegge andre debattanter støtte (eller meninger og motiver) rundt temaet. Jeg har ikke sett at noen her inne har sagt at de støtter Saras praksis. Det handler om å skille mellom fenomenet og enkelttolkninger. Endret 20. desember 2025 av Roe 1 6
Anemoi Skrevet 20. desember 2025 #58504 Skrevet 20. desember 2025 Roe skrev (Akkurat nå): For å presisere nok en gang: poenget mitt er at vi må gjerne diskutere sharenting generelt og alvorlighetsgrad, men da uten å tillegge noen støtte til eksponering. Jeg har ikke sett at noen her inne har sagt at de støtter SE sin praksis. Det handler om å skille mellom fenomenet og enkelttolkninger. Da har du oversett et par brukere som helt klart er uenige i at SE driver med barneeksponering. Denne kategorien fins også. 2 7
Roe Skrevet 20. desember 2025 #58505 Skrevet 20. desember 2025 Anemoi skrev (1 minutt siden): Da har du oversett et par brukere som helt klart er uenige i at SE driver med barneeksponering. Denne kategorien fins også. Okei, det kan godt stemme at noen brukere mener Sara ikke driver med barneeksponering, det vet jeg ikke med sikkerhet. Men poenget mitt står fortsatt: diskusjoner bør skille mellom sharenting som fenomen og å tillegge andre debattanter støtte, motiver eller meninger de ikke har uttrykt. Det blir bare useriøst. 2 5
Anemoi Skrevet 21. desember 2025 #58506 Skrevet 21. desember 2025 Roe skrev (Akkurat nå): Okei, det kan godt stemme at noen brukere mener Sara ikke driver med barneeksponering, det vet jeg ikke med sikkerhet. Men poenget mitt står fortsatt: diskusjoner bør skille mellom sharenting som fenomen og å tillegge andre debattanter støtte, motiver eller meninger de ikke har uttrykt. Det blir bare useriøst. Nå får jeg være den «voksne» i natt og avslutte denne ordutvekslingen - som går over i brukerdebatt. 😉 1 1
Roe Skrevet 21. desember 2025 #58507 Skrevet 21. desember 2025 (endret) Anemoi skrev (11 minutter siden): Nå får jeg være den «voksne» i natt og avslutte denne ordutvekslingen - som går over i brukerdebatt. 😉 For ordens skyld så kommenterer mitt innlegg diskusjonsmåten som nå pågår og hvordan temaet sharenting diskuteres generelt i tråden. Det er en kommentar til innholdet og form på diskusjonen. Det er ikke greit å tillegge andre brukere meninger eller motiver som støtte/hat/annet tull - det er brukerdebatt. 😉 Endret 21. desember 2025 av Roe 1 6
Katinkalille Skrevet 21. desember 2025 #58508 Skrevet 21. desember 2025 elskersommer skrev (På 19.12.2025 den 20.50): Er det mulig 😳😳 Er flere influensere som er i samme kategori,om ikke værre,da det kommer til bruk og kast,enn SareE. Stinablogg er 4 hakk værre. 2 4
Gjest Era Vulgaris Skrevet 21. desember 2025 #58509 Skrevet 21. desember 2025 Roe skrev (7 timer siden): For å presisere nok en gang: poenget mitt er at vi må gjerne diskutere sharenting generelt og alvorlighetsgrad, men da uten å tillegge andre debattanter støtte (eller meninger og motiver) rundt temaet. Jeg har ikke sett at noen her inne har sagt at de støtter Saras praksis. Det handler om å skille mellom fenomenet og enkelttolkninger. Alvorlighetsgrad? Hva menes egentlig med det?
Gjest Era Vulgaris Skrevet 21. desember 2025 #58510 Skrevet 21. desember 2025 Katinkalille skrev (7 timer siden): Er flere influensere som er i samme kategori,om ikke værre,da det kommer til bruk og kast,enn SareE. Stinablogg er 4 hakk værre. Hva så? Denne logikken forstår jeg rett og slett ikke. Fordi andre er verre, så er det SE driver med, greit?
Orly Skrevet 21. desember 2025 #58511 Skrevet 21. desember 2025 Anemoi skrev (8 timer siden): Noen få i tråden mener det ikke foregår noen eksponering, at det er kun helt greie fortellinger fra barnas hverdagsliv. Noen mener det er ulike grader av eksponering, og bifaller/bagatelliserer en arm, fot osv i monitor, men er imot ulike deler av SE sin barneeksponering. Andre ser helhetlig på dette og mener at SE eksponerer sine fire barn på en uakseptabel måte. Der ligger den tredelte uenigheten av alvorlighetsgraden rundt influenseren Sara Emilie sin eksponering av sine egne fire barn. Jeg er klar over ønsket om diskutere barneeksponering som fenomen og på mer et generelt nivå. Det er mindre konfronterende. Men jeg mener generelle diskusjoner om barneeksponering tåkelegger fenomenet og lar influenserne fortsette sin virksomhet og sin utlevering av barnas liv. Selv vil jeg heller ha fokus på influenseren Sara Emilie sin daglige eksponering gjennom hennes egne ord og tale, bilder og film. Da blir det lett uenigheter og ulike tolkninger rundt det forskjellige brukere mener, som i enhver diskusjon. Det er helt greit. 👏 6
Orly Skrevet 21. desember 2025 #58512 Skrevet 21. desember 2025 Katinkalille skrev (8 timer siden): Er flere influensere som er i samme kategori,om ikke værre,da det kommer til bruk og kast,enn SareE. Stinablogg er 4 hakk værre. Å hva så? I denne tråden diskuteres SE 5
Orly Skrevet 21. desember 2025 #58513 Skrevet 21. desember 2025 Anemoi skrev (8 timer siden): Da har du oversett et par brukere som helt klart er uenige i at SE driver med barneeksponering. Denne kategorien fins også. Oh yes , ikke lenge siden de var i tråden her og sa at SE ikke driver med eksponering av barn og kalte oss både det ene og det andre fordi vi kritiserte 5 5
Minimeg1234 Skrevet 21. desember 2025 #58514 Skrevet 21. desember 2025 Orly skrev (52 minutter siden): Å hva så? I denne tråden diskuteres SE Det er da mange ganger man har skrevet om andre influensere her inne. 5
skeiv-ostepop Skrevet 21. desember 2025 #58515 Skrevet 21. desember 2025 Minimeg1234 skrev (6 minutter siden): Det er da mange ganger man har skrevet om andre influensere her inne. Ja det er ei vanskelig grense å navigere. Mange ganger er det helt naturlig å dra frem en sammenligning med andre mens andre ganger kan det spore av i en diskusjon. 6
Wanda_2025 Skrevet 21. desember 2025 #58516 Skrevet 21. desember 2025 (endret) Noe nytt om dropp i kveld? Eller er det bare barna i monitor i dag også? Endret 21. desember 2025 av Wanda_2025 4
elskersommer Skrevet 21. desember 2025 #58517 Skrevet 21. desember 2025 Wanda_2025 skrev (17 minutter siden): Noe nytt om dropp i kveld? Eller er det bare barna i monitor i dag også? Har ikke sett hun nevne dropp med ett ord 1
Donnap Skrevet 21. desember 2025 #58518 Skrevet 21. desember 2025 elskersommer skrev (4 minutter siden): Har ikke sett hun nevne dropp med ett ord Har ikke fått noen mail om dropp, sikker på at det er dropp nå rett før jul? Det står ikke noe om dropp på Careless sin nettside heller. 2
elskersommer Skrevet 21. desember 2025 #58519 Skrevet 21. desember 2025 Donnap skrev (1 time siden): Har ikke fått noen mail om dropp, sikker på at det er dropp nå rett før jul? Det står ikke noe om dropp på Careless sin nettside heller. Tidlig i denne uka så sa hun at det ble Søndag eller romjula. Men de hadde ikke bestemt seg 2
Vimsa84 Skrevet 21. desember 2025 #58520 Skrevet 21. desember 2025 elskersommer skrev (2 timer siden): Tidlig i denne uka så sa hun at det ble Søndag eller romjula. Men de hadde ikke bestemt seg Dette er altså så useriøst synes jeg At noen gidder å støtte slike bedrifter. Og i tillegg varer med masse feil og overpriset. 3 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå