Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Angel75 skrev (4 timer siden):

Noen kleskjeder har egen avdeling med klær for høye kvinner, de har også for lave, petite. 

For høye kvinner? I Norge?

hvilke butikker har egen avdeling for høye kvinner???

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Debbie M skrev (2 timer siden):

For høye kvinner? I Norge?

hvilke butikker har egen avdeling for høye kvinner???

Det finnes nettbutikker som selger merker hvor klærne skal passe de som er høye. Men hvordan det er designet aner jeg ikke. Er vel ikke Norske merker heller,  men du kan få kjøpt det på nett; Only og vero moda vet jeg, men det er jo danske merker. På Zalando tror jeg du kan sortere på «tall» og få opp klærne som skal være mer tilpasset høye mennesker 

• Liker 5
Skrevet
Roe skrev (13 timer siden):

Enig med deg!
Det er jo helt sant at høyde i seg selv kan være en utfordring når det kommer til passform - spesielt lengde på bukser og kjoler.. Det handler ikke nødvendigvis om kroppens bredde eller vekt, men hvor langt plagget faktisk rekker.. Det at det har kommet egne tall avdelinger viser også at det er et utbredt problem hos høye kvinner.

Du setter også ord på noe viktig her: at det å nevne høyde ikke betyr at man er selektiv, men at man peker på den mest relevante årsaken til at plagget ikke passer. det er ikke alltid det handler om helheten av kroppsmål, noen ganger er det så enkelt som at plagg blir for korte ❤️

Det er jo også slik at plagg blir kortere når man er tjukk enn når man er slank siden det er mer stoff som skal dekke opp kroppen. 

Jeg vil påstå at det er kombinasjon av høyde OG bredde som gjør at kjolen ikke passer, det er ikke utelukkende høyden som gjør det. Om man ser på bildene på Villoid så ser man at kjolen er veldig kort, den slutter midt på låret på modellen som er 1,69. Er man tjukk i tillegg, så blir selvsagt kjolen enda kortere, sånn er det bare.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
GulleGull skrev (14 timer siden):

Det finnes nettbutikker som selger merker hvor klærne skal passe de som er høye. Men hvordan det er designet aner jeg ikke. Er vel ikke Norske merker heller,  men du kan få kjøpt det på nett; Only og vero moda vet jeg, men det er jo danske merker. På Zalando tror jeg du kan sortere på «tall» og få opp klærne som skal være mer tilpasset høye mennesker 

Tall er ikke tilpasset høye mennesker. Tall er tilpasset folk opp mot 179cm. Om man feks handler på zizzi kan man vøre heldig, de har noen klær som er tilpasset damer opp mot 190 iallefall, men da er man også avhengig av at det passer i omkrets, som det ikke alltid gjør. Men det er eneste butikk jeg kommer på i farta som har klær for høye kvinner

Skrevet
Angel75 skrev (21 timer siden):

Noen kleskjeder har egen avdeling med klær for høye kvinner, de har også for lave, petite. 

Aha, sånn ja. Takk for svar 😊

• Hjerte 1
Skrevet
Dupers skrev (9 timer siden):

Tall er ikke tilpasset høye mennesker. Tall er tilpasset folk opp mot 179cm. Om man feks handler på zizzi kan man vøre heldig, de har noen klær som er tilpasset damer opp mot 190 iallefall, men da er man også avhengig av at det passer i omkrets, som det ikke alltid gjør. Men det er eneste butikk jeg kommer på i farta som har klær for høye kvinner

Tror «tall» benevnelsen gjerne er på bukser el buksedresser. Slik jeg oppfatter det. Dvs for de med lenger ben, ikke noe for meg i hvert fall😂

• Liker 1
Skrevet
GulleGull skrev (2 timer siden):

Tror «tall» benevnelsen gjerne er på bukser el buksedresser. Slik jeg oppfatter det. Dvs for de med lenger ben, ikke noe for meg i hvert fall😂

Nei, jakker, topper, kjoler m.m. Så er kjempe bra for de med lang overkropp også.

Og som noen andre skrev så stemmer det ikke at det bare passer opp til 178? Noen tall avdelinger står det passer fra 5'10" som tilsvarer ca 178.

Men nok avsporing fra min side.

• Liker 2
Gjest LivEinar
Skrevet

I kjent stil - «se i den gule appen» - annonserer SET nye vareprøver på både FB og Insta.
Ellers består innholdet på snap hovedsakelig av detaljer om den yngste datteren - om hun har oppnådd fødselsvekta, hvor hun liker å ligge (på mor, seng, moonboon, vogn, bæretørkle…), amming 24/7, når babyen gråter, om - hvor mye og når hun får MME hver dag, at hun kun vil bli holdt av mor, at mor ikke vil pumpe, når og hvor mye babyen sover++ Hver dag legges det ut et 20-tallet bilder, av ulike kroppsdeler - men kun deler av ansiktet - ikke hele. 

Dette hevder SET ikke er å eksponere barnet sitt… Samtidig vet hun at babyen selger, gir klikk og inntekt. 

Enten er hun ekstremt naiv - eller - ekstremt kalkulert. Dessverre tror jeg det siste…

Skrevet
LivEinar skrev (11 minutter siden):

I kjent stil - «se i den gule appen» - annonserer SET nye vareprøver på både FB og Insta.
Ellers består innholdet på snap hovedsakelig av detaljer om den yngste datteren - om hun har oppnådd fødselsvekta, hvor hun liker å ligge (på mor, seng, moonboon, vogn, bæretørkle…), amming 24/7, når babyen gråter, om - hvor mye og når hun får MME hver dag, at hun kun vil bli holdt av mor, at mor ikke vil pumpe, når og hvor mye babyen sover++ Hver dag legges det ut et 20-tallet bilder, av ulike kroppsdeler - men kun deler av ansiktet - ikke hele. 

Dette hevder SET ikke er å eksponere barnet sitt… Samtidig vet hun at babyen selger, gir klikk og inntekt. 

Enten er hun ekstremt naiv - eller - ekstremt kalkulert. Dessverre tror jeg det siste…

Så lenge SET kan si noe er i en «gråsone» dvs for henne så betyr vel det at man ennå ikke har fått en konkret bot eller sanksjon fra det offentlige så kommer dette til å fortsette. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå mister hun jo ganske mye følgere ser jeg for hver dag så tror ikke den ungen fenger så mye som hun kanskje tror ..

• Liker 6
Gjest LivEinar
Skrevet
JojoMoyes skrev (50 minutter siden):

Nå mister hun jo ganske mye følgere ser jeg for hver dag så tror ikke den ungen fenger så mye som hun kanskje tror ..

Sant nok! Det kom inn mange følgere rundt fødselen, men de siste par ukene har 2-3000 falt fra. 

Skrevet
LivEinar skrev (2 timer siden):

Eller bare dum...

Man er ikke oppegående når man deler så mye av en nyfødt babys liv

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
LivEinar skrev (2 timer siden):

Sant nok! Det kom inn mange følgere rundt fødselen, men de siste par ukene har 2-3000 falt fra. 

Bare fra jeg skrev det i formiddag er det 100 mindre følgere ser jeg . Folk er vel lei av unger og Choler og at alt er så syyyykt . Hun er vel verstingen i klassen når det gjelder eksponering av egne barn , vi vet alt om de ungene der . Selv om hun ikke viser ansikt så forteller hun jo alt om de .. penger trumfer å skåne eller beskytte egne barn det har hun i hvert fall bevist . 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er verdt å se sammenhengen mellom eksponering, umerket reklame og endeløs snapping med regnskapet til salabim, snowroller og Amicas. Det går itte så bra med investeringene hennes. 

• Liker 7
Skrevet (endret)

Hva er det med ordforrådet til SE? 🤣

SE flagger at hun skal begynne å trene, hvorvidt det kan kalles trening å gå 5 km, 2 ganger i uka da! Selvfølgelig med mange ferdigprodusert unnskyldinger som vi sikkert snart vil høre masse om.

Det hun skulle forklare;  hvor målbart det er å gå på tredemølla, når økten er i kilometer, så vil man bruke kortere tid, dersom kondisen blir bedre, men, hun klarer å vri utavseg i denne sammenheng;

- differansen i forbedringspotensiale 

hjelp!! 🤣 blir flau!

Endret av Debbie M
  • Liker 9
Skrevet
Debbie M skrev (1 time siden):

SE flagger at hun skal begynne å trene, hvorvidt det kan kalles trening å gå 5 km, 2 ganger i uka da! Selvfølgelig med mange ferdigprodusert unnskyldinger som vi sikkert snart vil høre masse om.

Det hun skulle forklare;  hvor målbart det er å gå på tredemølla, når økten er i kilometer, så vil man bruke kortere tid, dersom kondisen blir bedre, men, hun klarer å vri utavseg i denne sammenheng;

hjelp!! 🤣 blir flau!

Jeg blir generelt gal av å høre alle hennes talefeil og merkelige mangler på ord og uttrykk . Det var mange av de i denne snappen som vanlig . Ellers lurer jeg på hva hun skal fokusere på når ikke lenger baby fenger publikummet hennes siden følgertallene stadig synker mener jeg .. 

• Liker 10
Skrevet

Koselig at endelig de eldste fikk oppleve noe annet enn lpad, aktiviteter rundt kjøkkenbordet og noen turer ute på hoppetussa da..

Og jammen skal hun begynne å trene igjen også.... store ambisjoner der..... hva med å legge lista lavt og komme seg ut på daglige gåturer med vogna og ikke bare sitte med puppen ute.

• Liker 4
Skrevet (endret)
Debbie M skrev (4 timer siden):

hjelp!! 🤣 blir flau!

Hun sa på Snapchat att hun ville dra på shopping i dag pga bursdag i huset i helgen. Hun og den lille.. Men V hadde sagt att det trengte hun ikke fordi de hadde jo alt  til bursdagen. " Kan du ikke gå deg en tur? hadde V sagt,  🙈

Men nei.. det var så kjedelig. Hun har gått så mye i nærområdet så det var kjedelig. Hun ville shoppe

Endret av elskersommer
  • Liker 5
Skrevet

Hvorfor skal hun gå 5 km på tredemølle to ganger i uken? Hva med å legge ungen i vogna, ta hunden i band og gå ute hver dag?

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Mrs Kaizer skrev (6 timer siden):

Hvorfor skal hun gå 5 km på tredemølle to ganger i uken? Hva med å legge ungen i vogna, ta hunden i band og gå ute hver dag?

Regner hun 5 km to ganger i uka som trening? Selv går jeg minst 5 km daglig, men anser det kun som mosjon, og jeg er dobbelt så gammel som henne. 
Helt enig at det er mye mer helsefremmende for henne, baby og bikkja å komme seg utendørs på tur hver dag. 

• Liker 8
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...