Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet
arnoyb skrev (1 minutt siden):

Da blir du å få høre at vi bare vet hva SE sier, ikke faktisk hva advokaten sier.  Da veier det mye tyngre for mange her inne at ei som jobber innen eiendom sa i et annet forum at SE tar feil 🤷‍♀️🤯

Mulig jeg avsporer det du ville frem til, men ang den saken vedr villedende markedsføring så sa Sara at det var en ikke-sak, det var brudd på markedsføringsloven, punktum . Men slik er det jo ikke nødvendigvis, ting må jo ses i sammenheng av en kontekst og alle mulige slags forbehold. Så selvom Sara sier at sånn er det så stemmer nødvendigvis ikke det. En sak har alltid to sider og det er en avveiing. Man ønsker jo alltids at sin side av saken er rett og i SET tilfelle så går hun jo også så høyt ut og skråsikkert hele tiden at hun har litt å tape på å moderere seg i etterkant. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
arnoyb skrev (13 minutter siden):

Men å oppsøke så mye informasjon som mulig i en sak kan jeg ikke se skulle skade en diskusjon. Jeg synes ikke de få screenshot som blir delt her er noe å danne seg et bilde av.  Har aldri påstått at det skal være denne gullstandarden din, men ett bilde av en hel sammenheng er ikke nok til at jeg gidder ta diskusjonen seriøst. 

I prinsippet er jeg enig.

Men i eksempelet her med Sara Emilie og Snapchat er det fortsatt ikke mulig for meg å vite om jeg har all informasjon jeg trenger.

• Liker 1
Gjest Anonym_2024
Skrevet
Bella50 skrev (15 minutter siden):

Som jeg skrev så fulgte jeg Sara for 1 år siden og da var det mange ganger delt et skjermbilde tatt utifra en sammenheng. Skjermbildet viste ikke alt Sara sa om saken. 
Jeg titter av og til innom Sara på snap enda. Kan ikke se at det har vært mye snakk om hva advokaten til Sara har sagt her i tråden. Det er jo en relevant del av saken. Men jeg følger ikke Sara fast nå. Så jeg vil ikke uttale meg om saken, siden jeg ikke kjenner alt som er lagt ut. 
Var det en forståelig forklaring? 😃

arnoyb skrev (9 minutter siden):

Da blir du å få høre at vi bare vet hva SE sier, ikke faktisk hva advokaten sier.  Da veier det mye tyngre for mange her inne at ei som jobber innen eiendom sa i et annet forum at SE tar feil 🤷‍♀️🤯

Dere misser poenget. Jeg har ikke nevnt advokaten med et ord, jeg henviser til at SET har henvist journalister til den gule appen, først med Titanbrett gate, og nå i forbindelse med dette hus salget. Og at det så bastant uttales at det etableres usannheter her på forumet, basert på hva Sara legger ut på Snap.  Når hun selv henviser til den gule appen?  Og at det i tillegg kommer fra @Bella50 som ikke har fulgt henne på et år engang, så blir det vanskelig å ta dette på alvor. Det fremstår mer som et forsvar eller en måte å sette både forumet og brukere her i et dårlig lys. Eller begge deler.

Skrevet
elskersommer skrev (14 minutter siden):

Det jeg tenkte er att mye av det hun faktisk gjør på dagtid må andre ta seg av etter arbeidstid eller lørdager. 🙂

Ja enig med deg. Tror egentlig hun spør om dette for å skape engasjement. Hun må jo skjønne selv at det er slik du sier 🤷‍♀️

• Liker 2
Skrevet
GulleGull skrev (13 minutter siden):

Mulig jeg avsporer det du ville frem til, men ang den saken vedr villedende markedsføring så sa Sara at det var en ikke-sak, det var brudd på markedsføringsloven, punktum . Men slik er det jo ikke nødvendigvis, ting må jo ses i sammenheng av en kontekst og alle mulige slags forbehold. Så selvom Sara sier at sånn er det så stemmer nødvendigvis ikke det. En sak har alltid to sider og det er en avveiing. Man ønsker jo alltids at sin side av saken er rett og i SET tilfelle så går hun jo også så høyt ut og skråsikkert hele tiden at hun har litt å tape på å moderere seg i etterkant. 

Absolutt. Hun burde nok venne seg til å ikke dele impulsivt. Evt tåle det hun kaller for drittslening både på pm og i forum.

Skrevet
Snublefot62 skrev (1 time siden):

Men hva er poenget å be folk om å se på det hun legger ut/følge henne, når vi begge er enige i at det uansett kun er Sara Emilie som har det hele bildet?

Jeg vet uansett ikke om det mangler noe - og har fortsatt kun det jeg ser å diskutere ut fra.

Syns @arnoyb forklarte det veldig godt. 

Greit at det er bare Sara som har hele bildet, men går fremdeles fint å diskutere det hun legger ut.

Jeg har ikke sett det hun har lagt ut på flere dager, dermed diskuterer jeg heller ikke for jeg har ikke hørt det som har blitt sagt i tillegg til bildene som er delt her. Man kan miste en del av poenget om man ikke hører også.

Jeg er sterkt uenig med deg ifht det å ikke følge og ha så sterke meninger om noen ut i fra screenshots.

• Liker 3
Gjest LivEinar
Skrevet
Snublefot62 skrev (1 time siden):

Igjen så er vi tilbake til dette med fakta.

Storyen til Sara Emilie er ikke fakta. Det er et nåbilde av det som ligger der nå (og 24 timer tilbake i tid). Hun kan ha lagt til nye ting, og slettet annet. Og noe kan ha forsvunnet av naturlige årsaker.

Så fakta er det kun Sara Emilie som vet så skal en ha alle fakta, og hele bilde før en kommenterer hver gang - så er det en gullstandard som gjør at ingen kan kommentere noe av det hun legger ut.

Jeg støtter dette!
Dersom man kun er kvalifisert til å kommentere influensere her på KG hvis man følger vedkommende 24/7, vil aktiviteten bli liten og antagelig mest bestå av en heiagjeng lik Raad Squad. Der kommer kun en «sannhet» fram, influenseren sin.

Heldigvis er det ikke noe krav på KG, her kan alle kommentere helt fritt, om man følger mye, litt eller ikke i det hele tatt. Noe annet vil være å kneble den frie diskusjonen! 

Skrevet
LivEinar skrev (20 minutter siden):

Jeg støtter dette!
Dersom man kun er kvalifisert til å kommentere influensere her på KG hvis man følger vedkommende 24/7, vil aktiviteten bli liten og antagelig mest bestå av en heiagjeng lik Raad Squad. Der kommer kun en «sannhet» fram, influenseren sin.

Heldigvis er det ikke noe krav på KG, her kan alle kommentere helt fritt, om man følger mye, litt eller ikke i det hele tatt. Noe annet vil være å kneble den frie diskusjonen! 

Her er det folk som ikke følger i det hele tatt. Er stor forskjell fra det og Raadsquad.

Dere mener jo heiagjengen er sekten, hva er forskjellen?

• Liker 2
Skrevet (endret)
LivEinar skrev (24 minutter siden):

Jeg støtter dette!

👏

Selvfølgelig står vi helt fritt til å diskutere her på KG , uansett om vi følger SE fast eller ikke. Så får vi være  psyke, troll, hatere osv. Ingen får meg til å følge og klikke inn på SE uansett. 

Endret av Bibbi_
Skrivefeil
  • Liker 2
Skrevet
Bibbi_ skrev (17 minutter siden):

👏

Selvfølgelig står vi helt fritt til å diskutere her på KG , uansett om vi følger SE fast eller ikke. Så får vi være  psyke, troll, hatere osv. Ingen får meg til å følge og klikke inn på SE uansett. 

Her vises det igjen, at man prøver å danne en sannhet som ikke er sann. Men det er vel slik noen vil ha det, så man må ta ting her inne med en stor klype salt. 

• Liker 4
Skrevet
LivEinar skrev (5 timer siden):

Tomtegrensen markeres med tynne røde streker. SET sin tomt går like utenfor terrassen nede, mot vest. Se Google Maps for å finne tomtegrenser. Se også kart på mitt innlegg i går. Mot sør er det skrånende terreng, ikke plass til en stor trampoline. 
Den stiplede linja på ditt bilde er markering på stier gjennom friområdet. På ditt bilde vises ingen tomtegrenser. 
Se bildet fra SET, man ser mot vest, veien og husene der, pluss litt av terrassen nede. 
Rettelse: Ser at på ditt bilde er tomtegrensene markert lysegrønne. 😉

43A89AB3-FE8E-43D9-83C3-A4D82307DA2E.jpeg

Jeg bor ikke der, så jeg vet ikke. Men jeg synes fortsatt det ser ut som det er plass til trampoline på den flate delen på sørsiden. 

IMG_4184.jpeg

• Nyttig 1
Gjest LivEinar
Skrevet (endret)
Bella50 skrev (1 time siden):

Jeg bor ikke der, så jeg vet ikke. Men jeg synes fortsatt det ser ut som det er plass til trampoline på den flate delen på sørsiden. 

IMG_4184.jpeg

Først, @Bella50, takk for respons og for at vi kan diskutere dette på en ordentlig måte. 
For meg synes ser det fortsatt ut som om trampolinen er satt opp foran den store terrassen på husets langside. Se f.eks. på hjørnet som er med på begge bildene, og de langsgående plankene på den største terrassen. 

Det er helt greit å være uenige her. 😉 Jeg hadde nok håpet at du hadde hatt rett, i så fall hadde plasseringa vært litt mindre problematisk… Hvis du vil diskutere dette videre, foreslår jeg vi går over til PM. ☺️

IMG_1565.jpeg

Endret av LivEinar
Skrevet
arnoyb skrev (10 timer siden):

Noe helt annet, men d irriterer meg 🙊  Når jeg sier på kvelden at jeg er seig så betyr det her jeg bor at du drøyer tida å ikke ønsker å legge meg. Er det riktig at det der nede i området til SE betyr det motsatte? At man er sikkerlig trøtt? Det høres så rart ut synes jeg 😂

Helt enig!! Seig betyr utfoldende for meg.. at du presser deg til å holde deg oppe. Men rart å bruke det i den sammenhengen i det hele tatt… man kan jo ikke si at man er «trøtt og seig»?? Ikke på min dialekt hvert fall… 

• Liker 1
Skrevet (endret)
LivEinar skrev (2 timer siden):

Først, @Bella50, takk for respons og for at vi kan diskutere dette på en ordentlig måte. 
For meg synes ser det fortsatt ut som om trampolinen er satt opp foran den store terrassen på husets langside. Se f.eks. på hjørnet som er med på begge bildene, og de langsgående plankene på den største terrassen. 

Det er helt greit å være uenige her. 😉 Jeg hadde nok håpet at du hadde hatt rett, i så fall hadde plasseringa vært litt mindre problematisk… Hvis du vil diskutere dette videre, foreslår jeg vi går over til PM. ☺️

IMG_1565.jpeg

Den trampolina står helt klart foran huset.. det har vi vel sett når hun har filmet når de har sittet nede på terassen

Å hvis hennes tomt går kun rett utenfor terassen så står den trampolina på kommunens tomt

Endret av elskersommer
  • Nyttig 2
Skrevet
Bibbi_ skrev (2 timer siden):

Screenshot_20250428_172447_Chrome.jpg

Ta gjerne kopi av mitt svar til hen, der har jeg forklart dette ❤️

Men nok avsporing nå.

• Liker 3
Skrevet
LivEinar skrev (1 time siden):

IMG_1565.jpeg

Alltid kjekt å diskutere med deg. Du legger frem poeng på en god måte. Og jeg tror du har rett. Det kan se ut som trampolinen står på kommunens tomt. Takk. Nok en gang har du fått meg til å snu i en sak. Det var en fin måte å illustrere det på. 😃

Skrevet
Angel75 skrev (5 timer siden):

Her vises det igjen, at man prøver å danne en sannhet som ikke er sann. Men det er vel slik noen vil ha det, så man må ta ting her inne med en stor klype salt. 

Tenkte akkurat d samme! Å så lurer folk på hvorfor influensere som diskuteres ikke tar "råd og tilbakemeldinger" fra kg! 😂🤯

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep, brukerdebatt og avsporing.

Måne, admin. 

• Nyttig 1
Gjest LivEinar
Skrevet (endret)

Velkommen tilbake, gode meddebattanter!
Det ser ut til at det kun ble et godt måltid og ingen fødsel for SET på Lillestrøm i dag. 😉
I tillegg viser det seg at det blir nye forsinkelser og logistikkproblemer mht drop på fredag og i de fysiske butikkene. 
Nå går det vel kanskje an å si: Som vanlig. 🫣

IMG_1717.jpeg

Endret av LivEinar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...