Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Inga-pinga skrev (6 minutter siden):

Uansett kjip sak å stå i, og vil tro en vanskelig prisklasse å selge i med renten som er idag. (Ikke kjent i området men her jeg bor er hus over 8 mill vanskelig å selge nå).

Men når det står 1 bad, hva med badet i utleiedelen? Eller det regnet utenom?

Regner med att utleiedelen er utenom.. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bellabellee skrev (7 minutter siden):

Hun har selv drette på draget! 

IMG_4892.jpeg

IMG_4893.jpeg

Det påpekes, hun har ikke giddet å lese det som står med liten skrift, og nå sitter hun å griner og har kontaktet advokat? Men stakkars dumme menneske!

• Liker 4
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isola2 skrev (7 minutter siden):

Det påpekes, hun har ikke giddet å lese det som står med liten skrift, og nå sitter hun å griner og har kontaktet advokat? Men stakkars dumme menneske!

Klikk. Og penger.

Stoltheten og inntrykket andre har av deg er det ikke så viktig med.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men hvor dum er hun? Alternativt «smart» som har tjent penger på dette i hele dag, men å blottstille seg som så blåst er uansett fascinerende. Var den type formuleringer jeg viste til i min forrige kommentar. 5 soverom i bruk, ikke 5 godkjente soverom. Her har hun høyst sannsynlig ikke noen god sak. For dette er ikke «selges som det er» (som nå ikke er lov), men «vi har valgt å bruke rommene til noe annet på vårt eget ansvar, hva ny eier gjør er opp til dem». Og «godt gjemt»? Det står ikke bokstavelig talt med liten skrift, man skal lese hele salgsoppgaven. Kjære Jesus altså…

• Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bellabellee skrev (28 minutter siden):

Hun har selv drette på draget! 

IMG_4892.jpeg

IMG_4893.jpeg

Pga det siste bildet her går nok selger fri. Dette er ingen forsikringssak, slik jeg tolker det. 
Jeg tror det koker ned til at SET vil selge huset med 5 soverom og godkjente tegninger fra kommunen. Hennes tap er at det kan dra ut i tid og hun blir sittende en periode med høye kostnader på to boliger. 

Hun har vel ikke lest nøye nok det med «liten skrift», alt har gått for fort, tidsplanen nå er alt for knapp og det meste skjærer seg.

Endret av LivEinar
  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LivEinar skrev (21 minutter siden):

Pga det siste bildet her går nok selger fri. Dette er ingen forsikringssak, slik jeg tolker det. 
Jeg tror det koker ned til at SET vil selge huset med 5 soverom og godkjente tegninger fra kommunen. Hennes tap er at det kan dra ut i tid og hun blir sittende en periode med høye kostnader på to boliger. 

Hun har vel ikke lest nøye nok det med «liten skrift», alt har gått for fort, tidsplanen nå er alt for knapp og det meste skjærer seg.

Sånn er det når det viktigste er å vise seg frem. 🤷‍♀️

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, tenk å si: de har gjemt det i masse tekst

Altså ærlig talt men prospekt er jo til for å leses i. Her tror jeg hun har en særdeles dårlig sak.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

terrassen skrev (10 minutter siden):

Herlighet, tenk å si: de har gjemt det i masse tekst

Altså ærlig talt men prospekt er jo til for å leses i. Her tror jeg hun har en særdeles dårlig sak.

Men hun har jo ME…blir sikkert utmattet av å lese mye tekst..

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luby Lu skrev (14 minutter siden):

Dumt å være etterpå-klok men ordner seg nok 😅

Etterpåklok? Bør man ikke ta seg tid til å lese et prospekt når man skal kjøpe seg hus? Få med seg noen med erfaring? En voksen person gjør det. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at hun har særlig god sak mot tidligere eier. Det står ganske svart på hvitt der, og det står nok der til at Sara Emilie (kjøper) burde sjekket nøyere hva det faktisk omfatter.

Så blir det jo å få endret dette da. Jeg tror det blir tidkrevende. Og dyrt. Ene og alene fordi om det hadde vært enkelt så hadde forrige eiere gjort det. Det må vel blant annet søkes om byggetillatelse og kanskje til og med fasadeendring om vinduer er endret. Og for bad er det vel krav om godkjent fagarbeid - og om jeg husker rett så er det soverom og bad som går i ett? Altså ingen dør eller dørterskel mellom soverommet og badet? Mulig jeg husker feil der, men i så tilfelle tipper jeg at jeg vet grunnen til at det står kontor på tegningen....

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luby Lu skrev (38 minutter siden):

Dumt å være etterpå-klok men ordner seg nok 😅

Det ordner seg nok, koster bare mer tid og kronasjer. 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hei_paa_deg

Totalt uinteressant å følge husene til visse influensere som bader i penger. Stakkars folk… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an! Hvem leser ikke salgsoppgaven ved boligkjøp??? Dette er pute-tv! 🤣

• Liker 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen ønsker seg det huset like mye som hun gjorde selv så er det vel nå man skal kuppe huset med et skambud. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Anne Grøntgress skrev (9 minutter siden):

Det går ikke an! Hvem leser ikke salgsoppgaven ved boligkjøp??? Dette er pute-tv! 🤣

Tro meg, det er mange! 🤣Og folk stoler blindt på megler. Jeg ble skremt til tider den gangen jeg var styreleder, hvor mye folk hadde bomma på, og hvor lite folk sjekka selv, og så var det jo styret som fikk maset (men ikke vårt ansvar!) Var så lei til slutt at jeg begynte å lese alle salgsoppgaver og takstrapporter hver gang en leilighet ble lagt ut, og rapporterte alt som var feil skriftlig til megler. 🙈Så slapp i alle fall vi all klaginga etterpå. Men lærte mye da om hvor cowboy-bransje meglerne er!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og DER fikk jeg sparket i ræva som jeg trengte for å avfølge. Ikke f… om jeg skal være med å gi henne penger til å selge/kjøpe/bygge/saksøke. Med det sagt så er hun passe teit som går ut på snap og opplyser om alle husets feil rett før salg. Hva forventer hun, at en i carelessmenigheten skal komme kjørende innom med et kjempebud før visning og megler og kommunesak og at alt skal ordne seg? Nei, jeg popper popcorn og følger shitshowet herfra heller. Håper flere gjør det samme.

Endret av Janne1975
  • Liker 5
  • Nyttig 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (5 timer siden):

Ja det er ett par-tre brukere som ikke er så opptatt av å diskutere sak men kun kommer hoppende inn for å påpeke formuleringer og komme med pekefinger. Kommer gjerne på samme tid også..  Just sayin’ 😅

Å noen bare for brukerdebatt 🤷🏼‍♀️ jeg kjenner ingen av de andre her, så ingen vits at du tilegner meg noe som helst. Kanskje folk dukker opp her når de har en mening om en sak, vurdert det noen gang? Akkurat som at de som skal vifte med pekefingeren til SET har en tendens til å dukke opp samtidig. Fornuft er en fin båt, just sayin' 🤯

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne1975 skrev (47 minutter siden):

Og DER fikk jeg sparket i ræva som jeg trengte for å avfølge. Ikke f… om jeg skal være med å gi henne penger til å selge/kjøpe/bygge/saksøke. Med det sagt så er hun passe teit som går ut på snap og opplyser om alle husets feil rett før salg. Hva forventer hun, at en i carelessmenigheten skal komme kjørende innom med et kjempebud før visning og megler og kommunesak og at alt skal ordne seg? Nei, jeg popper popcorn og følger shitshowet herfra heller. Håper flere gjør det samme.

Så du mener hun bare skulle vært stille om saken å fortsatt? At det er riktig å forsøke å skjule feil å ikke få fiksa så ting blir riktig? Du høres ut som en ærlig sjel man ønsker å kjøpe et hus fra 🙊 Hun plusser på inntekten via snap med å dele å om det trekker ut i tid er det jo lurt av henne å makse inntekten, men du mener hun er passe teit. Kynisk er nok ordet du leiter etter.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...