Gjest Sprite Skrevet 3. august 2023 #24581 Del Skrevet 3. august 2023 J.. skrev (12 minutter siden): Hvem sa dette? SE. På snap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unodostrez Skrevet 3. august 2023 #24582 Del Skrevet 3. august 2023 Problemet dukker vel opp den tid da influencere startet eget merke? Da blandes rollene mtp egenreklame. En influencer uten eget merke, som får betalt for å reklamere, følger gjerne reglene (håper jeg). En influencer som har startet å selge egne produkt, snikreklamerer i hytt og pine, også for «kollegaer». Idag er Careless-kjolen på i en annen kanal (T.L) Og da har man det gående: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilly Rose Skrevet 3. august 2023 #24583 Del Skrevet 3. august 2023 Back to business. Skjult reklame og daglige brudd på markedsføringsloven som en måte å manipulere kunder. Fast fashion og utfordringene dette fører til, spesielt med tanke på bærekraft og miljø. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
litenstjerne Skrevet 3. august 2023 #24584 Del Skrevet 3. august 2023 Carabilla skrev (2 timer siden): Er ny i denne tråden her og ser at mange har mye negativt å si om SE og merkevaren hennes. Et par gode råd hefra: Avfølg kontoen hennes og slutt å kjøp produkter hun lager eller reklamerer for... Influensere er avhengige av følgere som kjøper alt rærlet de promoterer hele tiden og hover inn flere millioner i lønn . Brukere har makt og bruk den makten for alt den er verdt.. Om man kjøper produktene hennes og samtidig irriterer seg over all luksus hun kjøper seg og digre nye villaer som bygges...SLUTT Å KJØP DET HUN SELGER! Støtt heller andre bedrifter eller dine lokale butikker, så folk har en jobb å gå til. Alt hun selger kan dere kjøpe andre steder også, muligens til lavere pris og bedre kvalitet. Ser det klages på kundeservice og billig Kina produkter, bare la være å kjøp de, ikke benytt dere av rabattkoder og " gode" tilbud av liksom venninda deres på internett...enkelt og greit! Greit nok det. MEN det betyr at influencere kan holde på sånn som de gjør uten noe som helt konsekvens. Er det ok da? Skal vi alle bare slutte å bry oss? 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 3. august 2023 #24585 Del Skrevet 3. august 2023 Carabilla skrev (2 timer siden): Er ny i denne tråden her og ser at mange har mye negativt å si om SE og merkevaren hennes. Et par gode råd hefra: Avfølg kontoen hennes og slutt å kjøp produkter hun lager eller reklamerer for... Influensere er avhengige av følgere som kjøper alt rærlet de promoterer hele tiden og hover inn flere millioner i lønn . Brukere har makt og bruk den makten for alt den er verdt.. Om man kjøper produktene hennes og samtidig irriterer seg over all luksus hun kjøper seg og digre nye villaer som bygges...SLUTT Å KJØP DET HUN SELGER! Støtt heller andre bedrifter eller dine lokale butikker, så folk har en jobb å gå til. Alt hun selger kan dere kjøpe andre steder også, muligens til lavere pris og bedre kvalitet. Både kjoler, badetøy og sandaler får man tak i OVER ALT. Ser det klages på kundeservice og billig Kina produkter, bare la være å kjøp de, ikke benytt dere av rabattkoder og " gode" tilbud av liksom venninda deres på internett...enkelt og greit! Det er forsåvidt et godt råd, og jeg er enig med de som mener denne tråden periodevis er vanskelig å se på som saklig. Men et eller annet sted må det være mulig å ta diskusjonen om influenserprodukter, og mekanismene som vedrører relasjonen influenser/forbruker. Det er, som du sikkert vet, umulig å gjøre i kanalene til influenseren selv (gjelder mange flere enn SE). Jeg følger ikke verken Sara Emilie, eller andre influensere som får mye kritikk, og jeg ville av helt selvforklarende årsaker aldri kjøpt noe som var "designet" av en influenser. Jeg verdsetter de saklige og informative innleggene i denne og andre tråder, fordi den er med på å opplyse meg, og flere, om hvor de kritikkverdige forholdene er i denne bransjen. Disse trådene leses av langt flere enn de som skriver i den, og med ujevne mellomrom kommer det innlegg fra en og annen som har fått et mer kritisk syn på influensere de tidligere har fulgt ukritisk. Det er et bittelite bidrag i en stor og kompleks debatt - men jeg mener at den likevel er verdt å regne med. Så lenge det offentlige ordskiftet ikke tar opp disse tingene, og lovverket svikter i oppfølgingen, så er det bare i kanaler som dette at opplysning og diskusjon kan foregå. Jeg skulle også ønske at flere "så lyset" for å bruke et polariserende uttrykk, men for at det skal skje må det misjoneres, og foreløpig er kanalen det kan skje på stort sett anonyme forum som dette. 14 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonyym97 Skrevet 3. august 2023 #24586 Del Skrevet 3. august 2023 Hvorfor er det galt at hun går rundt i EGNE klær uten å merke det hele tiden? Hvorfor klager vi bare på henne men ikke Isabel Raad, Louise Angelica, Märtha Louise osv..? Hva er forskjellen på de som går rundt i egne strikkeklær de har laget, som de også selger masse av til andre? Må de også merke det som reklame? Jeg spørr fordi jeg ikke kan eller vet hvorfor. Ønsker et svar på det!😊 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korsihalsen Skrevet 3. august 2023 #24587 Del Skrevet 3. august 2023 J.. skrev (På 1.8.2023 den 22.45): Syns du? Har liksom sett det før,jeg. Flere ganger,til og med. Synes det ser ut som futuristiske hus ifra The Jefferson? 😁 Mangler flygende biler. Sånn allerede gammeldags, selv om det er nytt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verba Skrevet 3. august 2023 #24588 Del Skrevet 3. august 2023 Anonyym97 skrev (2 minutter siden): Hvorfor er det galt at hun går rundt i EGNE klær uten å merke det hele tiden? Hvorfor klager vi bare på henne men ikke Isabel Raad, Louise Angelica, Märtha Louise osv..? Hva er forskjellen på de som går rundt i egne strikkeklær de har laget, som de også selger masse av til andre? Må de også merke det som reklame? Jeg spørr fordi jeg ikke kan eller vet hvorfor. Ønsker et svar på det!😊 Det blir jo helt sikkert klaga på de også, men siden dette er en tråd om en annen influenser så er det naturlig nok den influenseren som blir diskutert her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 3. august 2023 #24589 Del Skrevet 3. august 2023 (endret) Anonyym97 skrev (3 minutter siden): Hvorfor er det galt at hun går rundt i EGNE klær uten å merke det hele tiden? Hvorfor klager vi bare på henne men ikke Isabel Raad, Louise Angelica, Märtha Louise osv..? Hva er forskjellen på de som går rundt i egne strikkeklær de har laget, som de også selger masse av til andre? Må de også merke det som reklame? Jeg spørr fordi jeg ikke kan eller vet hvorfor. Ønsker et svar på det!😊 Ja det skal merkes. Om det er Marta, eller andre influensere som selger varer. Håper det var et godt nok svar 😊 Endret 3. august 2023 av caremore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 3. august 2023 #24590 Del Skrevet 3. august 2023 Anonyym97 skrev (6 minutter siden): Hvorfor er det galt at hun går rundt i EGNE klær uten å merke det hele tiden? Fordi denne tråden handler om Sara,ikke Isabel Raad. Ta det opp i Isabel sin tråd,så henger andre seg på. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 3. august 2023 #24591 Del Skrevet 3. august 2023 Korsihalsen skrev (5 minutter siden): Synes det ser ut som futuristiske hus ifra The Jefferson? 😁 Mangler flygende biler. Sånn allerede gammeldags, selv om det er nytt. Folk har ulik estetikk så man liker det man liker. Men å si det er "spennende og nytt",det er det jo ikke,da alle de rikeste influencerne bor i samme villa,tegnet av samme arkitekt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korsihalsen Skrevet 3. august 2023 #24592 Del Skrevet 3. august 2023 Ebbeliten skrev (22 timer siden): Jeg orker ikke mer av de kristensekt/amish-kjolene. Hvorfor selger de som hakket møkk??? Er så grusomt alt, undertøyet, de fæle bikiniene. Bestemor på 100 hadde vært lykkelig. Hvor gammel er denne dama? Sånn 35? Jeg er noen år eldre og det er ikke noe for meg. Og det kommer det aldri til å bli. De i 30 årene er de nye oldemødrene. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hudorm1 Skrevet 3. august 2023 #24593 Del Skrevet 3. august 2023 elskersommer skrev (2 timer siden): Å dette tenker SE at hun skal klare å følge🙈 Fra SE sin Snapchat Med denne regelen tenker jeg ungene må begynne å legge seg tidlig 😂 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 3. august 2023 #24594 Del Skrevet 3. august 2023 hudorm1 skrev (1 minutt siden): Med denne regelen tenker jeg ungene må begynne å legge seg tidlig 😂 Skjønner ikke hvorfor mobilen må i en skuff? Er jo bare å sette på skjermtidlås på appene som gjør hun bruker mobilen så mye så er jo problemet løst.. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 3. august 2023 #24595 Del Skrevet 3. august 2023 Anonyym97 skrev (33 minutter siden): Hvorfor er det galt at hun går rundt i EGNE klær uten å merke det hele tiden? Hvorfor klager vi bare på henne men ikke Isabel Raad, Louise Angelica, Märtha Louise osv..? Hva er forskjellen på de som går rundt i egne strikkeklær de har laget, som de også selger masse av til andre? Må de også merke det som reklame? Jeg spørr fordi jeg ikke kan eller vet hvorfor. Ønsker et svar på det!😊 Det korte svaret er fordi hun har på seg produkter hun tjener penger på alt folk kjøper. Så når hun går i en ny kjole for 350k følgere, og noen spør «hvor er den kjolen kjøpt?» så forteller hun hvor og hun tjener penger. Det er kaldt produktplassering. Av samme årsak ser du ofte at filmer dekker til logo på produkter de viser skuespillere bruker i filmen. Med unntak av de større merkevaren som betaler store penger for…. produktplassering. De andre kan vi og klage på. Men i deres tråder. Her går det i SE. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 3. august 2023 #24596 Del Skrevet 3. august 2023 (endret) Snublefot62 skrev (11 minutter siden): Det korte svaret er fordi hun har på seg produkter hun tjener penger på alt folk kjøper. Så når hun går i en ny kjole for 350k følgere, og noen spør «hvor er den kjolen kjøpt?» så forteller hun hvor og hun tjener penger. Det er kaldt produktplassering. Av samme årsak ser du ofte at filmer dekker til logo på produkter de viser skuespillere bruker i filmen. Med unntak av de større merkevaren som betaler store penger for…. produktplassering. De andre kan vi og klage på. Men i deres tråder. Her går det i SE. De som faktisk tar jobben sin på alvor setter en «P» for produktplassering eller skriver «egenreklame» slik at forbrukerne kan se at de blir utsatt for reklame. Så lett men så tungt for Tandberg. Endret 3. august 2023 av caremore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korsihalsen Skrevet 3. august 2023 #24597 Del Skrevet 3. august 2023 Carabilla skrev (3 timer siden): Er ny i denne tråden her og ser at mange har mye negativt å si om SE og merkevaren hennes. Et par gode råd hefra: Avfølg kontoen hennes og slutt å kjøp produkter hun lager eller reklamerer for... Influensere er avhengige av følgere som kjøper alt rærlet de promoterer hele tiden og hover inn flere millioner i lønn . Brukere har makt og bruk den makten for alt den er verdt.. Om man kjøper produktene hennes og samtidig irriterer seg over all luksus hun kjøper seg og digre nye villaer som bygges...SLUTT Å KJØP DET HUN SELGER! Støtt heller andre bedrifter eller dine lokale butikker, så folk har en jobb å gå til. Alt hun selger kan dere kjøpe andre steder også, muligens til lavere pris og bedre kvalitet. Både kjoler, badetøy og sandaler får man tak i OVER ALT. Ser det klages på kundeservice og billig Kina produkter, bare la være å kjøp de, ikke benytt dere av rabattkoder og " gode" tilbud av liksom venninda deres på internett...enkelt og greit! I dag har jeg syndet. Ja, skulle egentlig male hus. Men ble da sittende å lese 70 sider her i stedet. Og sånn jeg har forstått det, så reagerer brukerne her inne på at denne influensere har gått ut med at hun selger klær med sertifiseringinger hun ikke kan gå god for. Derav har nok folk vært villig til å betale mer for disse klærne, fordi de føler det har vært verdt det. Fabrikken har blitt sjekka arbeiderene som er helt nederst i kjeden skulle få betaling de kunne leva av, bra arbeidsvilkår osv. At de blir produsert i Kina er ingen skam, det finnes fabrikker der også som kan lage, så langt det lar seg gjøre bærekraftige klær. Det er ikke det som er problemet. Problemet er det, at sånn det faktisk ser ut så er dette aliekspress vi kan få kjøpt til en 100 lapp + frakt helt selv, uten en dårlig vennine som mellomledd. Ingen vet om dette bare er nok en barnearbeidproduksjon, det er sammenblandinger av firmaer her, sånn jeg ser det, så kan det virke som det er en litt snusk her. Influenseren har hatt 3 - 4 mnd på seg for å motbevise det motsatte. Nå på slutten har hun endelig dratt inn firmaeier som ikke klarer å svare klart på noen av spørsmålene som blir stilt, bare en masse snakk. God dag mann økseskaft, er det jeg får ut av dialogen som er delt her. Jeg synes ikke det er merkelig at det blir stilt spørsmål. 17 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 3. august 2023 #24598 Del Skrevet 3. august 2023 Korsihalsen skrev (12 minutter siden): I dag har jeg syndet. Ja, skulle egentlig male hus. Men ble da sittende å lese 70 sider her i stedet. Og sånn jeg har forstått det, så reagerer brukerne her inne på at denne influensere har gått ut med at hun selger klær med sertifiseringinger hun ikke kan gå god for. Derav har nok folk vært villig til å betale mer for disse klærne, fordi de føler det har vært verdt det. Fabrikken har blitt sjekka arbeiderene som er helt nederst i kjeden skulle få betaling de kunne leva av, bra arbeidsvilkår osv. At de blir produsert i Kina er ingen skam, det finnes fabrikker der også som kan lage, så langt det lar seg gjøre bærekraftige klær. Det er ikke det som er problemet. Problemet er det, at sånn det faktisk ser ut så er dette aliekspress vi kan få kjøpt til en 100 lapp + frakt helt selv, uten en dårlig vennine som mellomledd. Ingen vet om dette bare er nok en barnearbeidproduksjon, det er sammenblandinger av firmaer her, sånn jeg ser det, så kan det virke som det er en litt snusk her. Influenseren har hatt 3 - 4 mnd på seg for å motbevise det motsatte. Nå på slutten har hun endelig dratt inn firmaeier som ikke klarer å svare klart på noen av spørsmålene som blir stilt, bare en masse snakk. God dag mann økseskaft, er det jeg får ut av dialogen som er delt her. Jeg synes ikke det er merkelig at det blir stilt spørsmål. Gode poenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 3. august 2023 #24599 Del Skrevet 3. august 2023 (endret) Hermegåsa skrev (11 timer siden): Det lønner seg at vi melder inn og også bevisstgjør andre som ikke vet hvordan Sara Emilie og andre influencere som henne jobber, som å kommentere på Carless på Facebook. Enda bedre når media skriver om det som når ut forbi de som informeres her inne, som de jo gjør når trykket blir stort nok. Se bare hva som skjedde da Filiokus Media ikke godtok hva hun holdt på med da hun og Reme tok navnet og logoen deres. Filiokus holdt ikke kjeft i egne kanaler, selv om de fikk en skittstorm mot seg fra Sara Emilie og venninnene😂🤡 Media kom på banen og det er nok ikke drømmen for disse folka når de må svare for seg i offentligheten. Salabim har ikke lagt ut noe nytt på Instagram på snart 4 mnd. Aner vi at det ikke gikk så bra, med disse bærekraftige produktene fra Kina? Hva har skjedd med Amicas? Endret 3. august 2023 av caremore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 3. august 2023 #24600 Del Skrevet 3. august 2023 Korsihalsen skrev (18 minutter siden): I dag har jeg syndet. Ja, skulle egentlig male hus. Men ble da sittende å lese 70 sider her i stedet. Og sånn jeg har forstått det, så reagerer brukerne her inne på at denne influensere har gått ut med at hun selger klær med sertifiseringinger hun ikke kan gå god for. Derav har nok folk vært villig til å betale mer for disse klærne, fordi de føler det har vært verdt det. Fabrikken har blitt sjekka arbeiderene som er helt nederst i kjeden skulle få betaling de kunne leva av, bra arbeidsvilkår osv. At de blir produsert i Kina er ingen skam, det finnes fabrikker der også som kan lage, så langt det lar seg gjøre bærekraftige klær. Det er ikke det som er problemet. Problemet er det, at sånn det faktisk ser ut så er dette aliekspress vi kan få kjøpt til en 100 lapp + frakt helt selv, uten en dårlig vennine som mellomledd. Ingen vet om dette bare er nok en barnearbeidproduksjon, det er sammenblandinger av firmaer her, sånn jeg ser det, så kan det virke som det er en litt snusk her. Influenseren har hatt 3 - 4 mnd på seg for å motbevise det motsatte. Nå på slutten har hun endelig dratt inn firmaeier som ikke klarer å svare klart på noen av spørsmålene som blir stilt, bare en masse snakk. God dag mann økseskaft, er det jeg får ut av dialogen som er delt her. Jeg synes ikke det er merkelig at det blir stilt spørsmål. Her ser man forskjellen på de som har lest tråden/satt seg inn i saken og ikke. Så bra! 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå