GulleGull Skrevet i går, 11:24 #57661 Skrevet i går, 11:24 Angel75 skrev (9 minutter siden): Hylle vet jeg ikke om det er det man gjør, men dritt på, bruk du det ordet. Det er ikke så vanskelig, for jeg regner med at alle de du omgås ikke er feilfrie? Jeg og mine er iallefall ikke, og noen gjør større feil enn andre. Noen trenger lenger tid å lære av sin feil. De er allikevel gode personer og gjør gode ting selv om andre ting er dårlige ting. Jeg slutter ikke dermed og støtte de av den grunn eller dømme. Men noen dømmer mennesker lettere enn andre, det er denne tråden et tegn på. Forskjellen på hvordan man er og gjør privat og i kraft av sin jobb og inntekt. 4
elskersommer Skrevet i går, 11:41 #57662 Skrevet i går, 11:41 Angel75 skrev (25 minutter siden): Hylle vet jeg ikke om det er det man gjør, men dritt på, bruk du det ordet. Det er ikke så vanskelig, for jeg regner med at alle de du omgås ikke er feilfrie? Jeg og mine er iallefall ikke, og noen gjør større feil enn andre. Noen trenger lenger tid å lære av sin feil. De er allikevel gode personer og gjør gode ting selv om andre ting er dårlige ting. Jeg slutter ikke dermed og støtte de av den grunn eller dømme. Men noen dømmer mennesker lettere enn andre, det er denne tråden et tegn på. " Men dritt på,bruk du det ordet" Hva mener du her? Noen trenger lengre tid for å lære av sine feil skriver du🤔 men hvor lang tid trenger en mamma før hun slutter og eksponere sine barn? 18 år? 4
Tøvftta Skrevet i går, 12:02 #57663 Skrevet i går, 12:02 Undrende123 skrev (14 timer siden): Ja, og ingen av oss kunne kjent igjen ungen. Det er bra. Det er mulig. Jeg har fulgt henne på snap et par år, aldri sett barna der. Det ligger heller ingen barnebilder på insta. Om det du sier stemmer, har Sara tatt et valg om å fjerne bildene. Også bra. Og joda, det kan jo hende baby vil oppleve det ille at mor snakket om helt vanlige babyting i babytiden, men jeg klarer ikke se at akkurat det er spesielt utleverende å snakke om søvn og mat - fra et mammaperspektiv. Jeg aner ikke noe om det andre du skriver om, men det er så klart ting som ikke bør deles offentlig (noe sted.) Hvis man tenker på barna. 2 av barna til Sara E ble kjent igjen, senest i sommer. Mens de var med besteforeldrene sine!!! Hvordan kan det skje dersom barna ikke er eksponert? 6 1
Minimeg1234 Skrevet i går, 12:10 #57664 Skrevet i går, 12:10 Tøvftta skrev (7 minutter siden): 2 av barna til Sara E ble kjent igjen, senest i sommer. Mens de var med besteforeldrene sine!!! Hvordan kan det skje dersom barna ikke er eksponert? Det kan skje fordi besteforeldrene er kjent fra sin egen snap . 2 4
Undrende123 Skrevet i går, 12:11 #57665 Skrevet i går, 12:11 (endret) Tøvftta skrev (10 minutter siden): 2 av barna til Sara E ble kjent igjen, senest i sommer. Mens de var med besteforeldrene sine!!! Hvordan kan det skje dersom barna ikke er eksponert? Jeg husker da dette skjedde, og vedkommende som så barna synes det var ekstremt ubehagelig å gjenkjenne barn hun egentlig ikke kjenner. Dette er selvsagt en utfordring for alle barn av kjente foreldre/besteforeldre. Så lenge vedkommende som dro kjensel på barna lot være å stirre, kommentere eller annet som kunne oppleves som ubehagelig for barna, ser jeg ikke helt problemet. Ubehaget var det i så fall kun hun som kjente, ikke barna. Endret i går, 12:13 av Undrende123 2 7
oss-to Skrevet i går, 12:21 #57666 Skrevet i går, 12:21 Undrende123 skrev (9 minutter siden): Jeg husker da dette skjedde, og vedkommende som så barna synes det var ekstremt ubehagelig å gjenkjenne barn hun egentlig ikke kjenner. Dette er selvsagt en utfordring for alle barn av kjente foreldre/besteforeldre. Så lenge vedkommende som dro kjensel på barna lot være å stirre, kommentere eller annet som kunne oppleves som ubehagelig for barna, ser jeg ikke helt problemet. Ubehaget var det i så fall kun hun som kjente, ikke barna. Eg synest det er naivt å leggje vekt på at det er "ok" å eksponere barn så lenge folk ikkje tek kontakt. Ein veit aldri kven som følgjer, kva intensjonar dei har, eller kva dei kan bruke innhaldet til , nett som her i forumet. Det handlar ikkje berre om direkte interaksjon, men om risikoen ved at innhaldet blir sett og delt vidare utan kontroll. 1 5
Undrende123 Skrevet i går, 12:27 #57667 Skrevet i går, 12:27 oss-to skrev (Akkurat nå): Eg synest det er naivt å leggje vekt på at det er "ok" å eksponere barn så lenge folk ikkje tek kontakt. Ein veit aldri kven som følgjer, kva intensjonar dei har, eller kva dei kan bruke innhaldet til , nett som her i forumet. Det handlar ikkje berre om direkte interaksjon, men om risikoen ved at innhaldet blir sett og delt vidare utan kontroll. Absolutt. Og derfør bør man ikke publisere bilder og filmer av barna sine offentlig, og det gjør jo heller ikke Sara. Det vil likevel være mulig for mange å gjenkjenne barna i kraft av hvem foreldrene er (og besteforeldrene, som også har en offentlig profil). Dette gjelder alle barn av kjente og offentlige personer i Norge. Såvidt jeg har skjønt, er det ikke så ille å være "kjendisbarn" i Norge. Vi er såpass innsesluttet og tilbaketrukne at vi ikke oppsøker og plager barn av kjendiser. La oss håpe det holder seg slik, for i land som England og USA er dette ganske annerledes. 1 7
Anemoi Skrevet i går, 12:31 #57668 Skrevet i går, 12:31 (endret) Minimeg1234 skrev (21 minutter siden): Det kan skje fordi besteforeldrene er kjent fra sin egen snap . I det aktuelle innlegget (som jeg la ut her), var de to eldste barna til Sara Emilie sammen med barnas far og samboeren hans. De to voksne er ikke aktive på snap, likevel ble barna gjenkjent. Endret i går, 12:33 av Anemoi 7
oss-to Skrevet i går, 12:42 #57669 Skrevet i går, 12:42 Undrende123 skrev (14 minutter siden): Absolutt. Og derfør bør man ikke publisere bilder og filmer av barna sine offentlig, og det gjør jo heller ikke Sara. Det vil likevel være mulig for mange å gjenkjenne barna i kraft av hvem foreldrene er (og besteforeldrene, som også har en offentlig profil). Dette gjelder alle barn av kjente og offentlige personer i Norge. Såvidt jeg har skjønt, er det ikke så ille å være "kjendisbarn" i Norge. Vi er såpass innsesluttet og tilbaketrukne at vi ikke oppsøker og plager barn av kjendiser. La oss håpe det holder seg slik, for i land som England og USA er dette ganske annerledes. Ja, det er heilt rett at norske forhold gjer det mindre sannsynleg at barn blir oppsøkt eller plaga direkte. Samtidig meiner eg det er naivt å leggje til grunn at dette alltid vil halde seg slik. Influensarar og offentlege personar kan aldri vere sikre på kven som ser/høyrer innhaldet deira, eller kva intensjonar følgarane har. Risikoen ligg ikkje berre i direkte kontakt, men i mogleg vidareeksponering eller misbruk av innhaldet. Det handlar altså ikkje om å skape panikk, men om å vere bevisst på at tryggleik og privatliv ikkje berre kan baserast på forventningar om at folk "oppfører seg" i alle tilfelle. 4
elskersommer Skrevet i går, 13:03 #57670 Skrevet i går, 13:03 Minimeg1234 skrev (50 minutter siden): Det kan skje fordi besteforeldrene er kjent fra sin egen snap . De ble også begge kjent igjen i kø på Bø i sommerland. Helt utrolig at dette blir avfeid med at det er pga besteforeldre.. 9
skeiv-ostepop Skrevet i går, 13:03 #57671 Skrevet i går, 13:03 Og forsvaret av Sara Emilie fortsetter som aldri før. 5
elskersommer Skrevet i går, 13:05 #57672 Skrevet i går, 13:05 Undrende123 skrev (37 minutter siden): Absolutt. Og derfør bør man ikke publisere bilder og filmer av barna sine offentlig, og det gjør jo heller ikke Sara. Det vil likevel være mulig for mange å gjenkjenne barna i kraft av hvem foreldrene er (og besteforeldrene, som også har en offentlig profil). Dette gjelder alle barn av kjente og offentlige personer i Norge. Såvidt jeg har skjønt, er det ikke så ille å være "kjendisbarn" i Norge. Vi er såpass innsesluttet og tilbaketrukne at vi ikke oppsøker og plager barn av kjendiser. La oss håpe det holder seg slik, for i land som England og USA er dette ganske annerledes. Mener du virkelig alt du skriver her? Jeg er faktisk sjokkert😳😳 9
elskersommer Skrevet i går, 13:06 #57673 Skrevet i går, 13:06 (endret) skeiv-ostepop skrev (1 time siden): Og forsvaret av Sara Emilie fortsetter som aldri før. Jeg synes det bare blir verre og verre 😔 Endret i går, 14:35 av elskersommer 4 1
Angel75 Skrevet i går, 13:27 #57674 Skrevet i går, 13:27 skeiv-ostepop skrev (22 minutter siden): Og forsvaret av Sara Emilie fortsetter som aldri før. Og hatet fortsetter som aldri før. 1 6
skeiv-ostepop Skrevet i går, 13:43 #57675 Skrevet i går, 13:43 Angel75 skrev (14 minutter siden): Og hatet fortsetter som aldri før. Og at du kaller kritikken for hat gjør det bare useriøst. 5 3
Angel75 Skrevet i går, 13:46 #57676 Skrevet i går, 13:46 skeiv-ostepop skrev (1 minutt siden): Og at du kaller kritikken for hat gjør det bare useriøst. Og at du kaller alt for forsvar gjør det liksom seriøst? Her forsøker folk og forklare innlegg etter innlegg og de blir stilt til veggs for det passer ikke dere. Så nei, det du kommer med stemmer heller ikke. 1 7
Orly Skrevet i går, 13:47 #57677 Skrevet i går, 13:47 skeiv-ostepop skrev (44 minutter siden): Og forsvaret av Sara Emilie fortsetter som aldri før. Helt utrolig ! 4
Katten til Mozart Skrevet i går, 13:53 #57678 Skrevet i går, 13:53 skeiv-ostepop skrev (6 minutter siden): Og at du kaller kritikken for hat gjør det bare useriøst. De som har andre svar eller tanker enn direkte kritikk får høre at hun hylles og/eller er fan. Jeg tror ingen hater Sara Emilie, og jeg tror ingen hyller henne eller er fan. 2 3
skeiv-ostepop Skrevet i går, 13:56 #57679 Skrevet i går, 13:56 elskersommer skrev (42 minutter siden): Jeg synes det bare blir værre og værre 😔 Ja det blir verre og verre. Og jeg tipper det blir enda verre og. Antall følgere fortsetter å falle, det ser ut til å bli mindre som kjøper produktene, hun mislykkes i de fleste bedriftene hun er/var med i og den offentlige kritikken øker i omfang. Det kommer til å bli lagt mye innsats og press i å forsvare alt Sara Emilie gjør fremover. Helt i tråd med «mean girl» oppførselen hun har demonstrert i mange år. 2 3
elskersommer Skrevet i går, 14:34 #57680 Skrevet i går, 14:34 skeiv-ostepop skrev (37 minutter siden): Ja det blir verre og verre. Og jeg tipper det blir enda verre og. Antall følgere fortsetter å falle, det ser ut til å bli mindre som kjøper produktene, hun mislykkes i de fleste bedriftene hun er/var med i og den offentlige kritikken øker i omfang. Det kommer til å bli lagt mye innsats og press i å forsvare alt Sara Emilie gjør fremover. Helt i tråd med «mean girl» oppførselen hun har demonstrert i mange år. Heldigvis har vi en med navn Henrik Troy som virkelig gjør en god jobb på Instagram. Håper så inderlig at han vinner en pris på Vixen 6 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå