GulleGull Skrevet 30. august #50301 Skrevet 30. august (endret) Undrende123 skrev (4 minutter siden): Jeg skulle likt å se en kvinne tolke: "kroppen din bulker i den buksen" som kritikk av buksen, og ikke kroppen. Jeg tror ikke det finnes EN kvinne som ikke ville fått lavere selvfølelse etter en slik kommentar. Nå var det SET som la opp til at man snakket om cellulitter og bulker, samt den tightsen i og med at hun selv reklamerte for en tights på sin snap som ikke skulle være gjennomsiktig eller viste cellulitter, også gjør det jo det åpenbart allikevel. Så dette kommer av reklamen for tightsen, ikke kroppen til SET eller andre damer. Endret 30. august av GulleGull Skrev om en setning 2 4
Totton Skrevet 30. august #50302 Skrevet 30. august (endret) Undrende123 skrev (7 minutter siden): Jeg skulle likt å se en kvinne tolke: "kroppen din bulker i den buksen" som kritikk av buksen, og ikke kroppen. Jeg tror ikke det finnes EN kvinne som ikke ville fått lavere selvfølelse etter en slik kommentar. Så fullstendig enig. Å si til noen at kroppen din bulker i buksen, så vil absolutt ingen tolke det som annet enn negativ kommentar om kroppen, tror jeg. Endret 30. august av Totton 8 1
Ane Rikke Skrevet 30. august #50303 Skrevet 30. august GulleGull skrev (16 timer siden): Tenker den tightsen er litt for tight, derfor man ser bulker. Hun kunne fint kunne tatt en str større så blir den ikke like trang. Har aldri hatt en tights som har den rumpeeffekten men denne så ut som var veldig nyskjerrig😅 Jeg er mer bekymret for hvor hun har gjort av det ene beinet sitt, jeg. 2 1 2
Totton Skrevet 30. august #50304 Skrevet 30. august Ane Rikke skrev (1 minutt siden): Jeg er mer bekymret for hvor hun har gjort av det ene beinet sitt, jeg. Nå lo jeg innmari godt😂 Ikke av deg, men med deg. Jeg leste dette som morsom og god ironi. Om jeg tar feil, så må du si ifra 7
Bibbi_ Skrevet 30. august #50305 Skrevet 30. august Vær så snill, overse disse som tolker alt feil, fordi de så gjerne vil ha det til at folk kritiserer kroppen til SET. De er som sagt her mange ganger før, kun ute etter brukerdebatt, avsporing og å få stengt tråden. De tåler ikke at noen ikke elsker SET. Så hopp over de, og diskuter SET og alt av løgner og drit hun driver med! Overse de! Ja, dumhet er vanskelig å la vær å kommentere. I know! Å ja, SET lyver. Alt er synlig i den tightsen. Det gjør ikke meg noe, kommer aldri til å bruke penger på rælet hennes. Men hun kan holde seg for god til å lyve, når videoer/bilder viser akkurat det motsatte av hva hun sier. 3 1 13
elskersommer Skrevet 30. august #50306 Skrevet 30. august Anemoi skrev (3 timer siden): Er det noen som vet hvordan det gikk med salget av de kjolene som var på drop søndag? Tulip strikkekjole i to typer og fire farger, ser at det er utsolgt kun i en farge i den tynneste varianten, i XXL og 3XL. SET takket for godt salg sånn timen uti droppet - men det har vel ikke vært ett ord etterpå om hvordan det gikk? Jeg husker ikke om SET i forkant sa noe om hvor stort opplag de hadde, og om hun pushet at folk måtte bestille? Ser de ligger for salg på kjøp salg siden på Facebook 6
oss-to Skrevet 30. august #50307 Skrevet 30. august elskersommer skrev (6 minutter siden): Ser de ligger for salg på kjøp salg siden på Facebook Men om droppet var nettopp. Korleis får en til det?. Har de eigene folk som selger igjennom FB. Er dette ein strategi? 4
GulleGull Skrevet 30. august #50308 Skrevet 30. august (endret) oss-to skrev (6 minutter siden): Men om droppet var nettopp. Korleis får en til det?. Har de eigene folk som selger igjennom FB. Er dette ein strategi? Folk får det i posten så er de ikke fornøyd, så i steden for å returnere så selger de der, forstå det den som kan. Tror det henger igjen etter Careless var nyoppstartet og mye ble utsolgt på kort tid, så valgte folk å hjelpe hverandre med å få tak i plagg via den siden. Men nå har det jo ikke vært problemer med utsolgt i nettbutikken i særlig grad i det siste. Så skulle jo ikke være noe grunn til å returnere til butikken nå, når ikke noe er utsolgt. Kjøper du fra butikk så kan du jo reklamere og det kan du jo ikke så lett når du kjøper privatpersoner i mellom. Har ikke vært mer en ett par stk strikkekjoler ute til slags der siden slippet, mulig det blir mer etter hvert. Mulig det som ligger til salgs nå er den str som er utsolgt på nett, men det har jeg ikke sjekket. Endret 30. august av GulleGull La til tekst. 3
Nussepus Skrevet 30. august #50309 Skrevet 30. august Totton skrev (59 minutter siden): Det du skriver❤️ Ingen skal behøve å skamme seg over kroppen sin, lang, kort, fyldig eller slank. Sara Emilie er bra nok, vi er bra nok. Bodyshaming synes jeg alle bør holde seg for god til. Voksne er dessuten forbilder for barn og unge. Sara Emilie er et forbilde for mange og bør bruke sin makt bedre på noen områder, vi her inne er også forbilder og påvirkere med det vi skriver. Når 50% av Norges befolkning, inkludert SaraE er overvektige så må det jo kunne gå an å snakkes om. Det er et stort samfunnsproblem som koster mange millioner hvert år. Bulker og cellulitter gir jeg blankt blaffen i, men noen tightest recent flatterende enn andre. Denne var ikke det. Og om det er str, merket eller stoffet som er problemet det gir jeg også blaffen i. Problemet er at Sara lyver om hva tightsen gjør og ikke gjør. 7
GulleGull Skrevet 30. august #50310 Skrevet 30. august Undrende123 skrev (1 time siden): Grunnen til at det bulker er fordi kroppen bulker. Dette er et skikkelig ufint oppheng å ha. Skulle for øvrig likt å se den av oss som er smashing ut i en tights i den posisjonen der (et stillbilde fra en filmsnutt, liksom). Så du insinuerer at hun ikke ser smashing ut??! …( nb: husk les kommentaren min at den er skrevet med glimt i øye og en god dose humor) 8
Undrende123 Skrevet 30. august #50311 Skrevet 30. august (endret) Nussepus skrev (20 minutter siden): Når 50% av Norges befolkning, inkludert SaraE er overvektige så må det jo kunne gå an å snakkes om. Det er et stort samfunnsproblem som koster mange millioner hvert år. Bulker og cellulitter gir jeg blankt blaffen i, men noen tightest recent flatterende enn andre. Denne var ikke det. Og om det er str, merket eller stoffet som er problemet det gir jeg også blaffen i. Problemet er at Sara lyver om hva tightsen gjør og ikke gjør. Alle som er overvektige vet at de er overvektige. De vet også at det er helseskadelig. Ingen blir tynne og sunne av å bli fortalt at de er overvektige og et samfunnsproblem. (Det finnes for øvrig andre målinger enn BMI. SET har en slank midje og lite av det såkalte "farlige magefettet". Sannsynligvis er helsen hennes bedre enn hos oss som har lavere BMI, men langt mer greier på magen.) Bildet som diskuteres med utgangspunkt i at "tightsen ikke er flatterende" (alle vet at det er kroppen, ikke tightsen, som diskuteres) er en skjermdump fra en video hvor hun står bøyd i en snål positur. Hallo, liksom. PS. SET har mer eller mindre nettopp født sitt fjerde barn, er i full gang med trening og sunne matvalg, men får kritikk for å ikke være like slank som før graviditeten. Dette er bare ondskapsfullt. Endret 30. august av Undrende123 2 1 10
Snublefot62 Skrevet 30. august #50312 Skrevet 30. august Undrende123 skrev (1 minutt siden): Alle som er overvektige vet at de er overvektige. De vet også at det er helseskadelig. Ingen blir tynne og sunne av å bli fortalt at de er overvektige og et samfunnsproblem. (Det finnes for øvrig andre målinger enn BMI. SET har en slank midje og lite av det såkalte "farlige magefettet". Sannsynligvis er helsen hennes bedre enn hos oss som har lavere BMI, men langt mer greier på magen.) Bildet som diskuteres med utgangspunkt i at "tightsen ikke er flatterende" (alle vet at det er kroppen, ikke tightsen, som diskuteres) er en skjermdump fra en video hvor hun står bøyd i en snål positur. Hallo, liksom. Men er ikke dette viktig å snakke åpent om? Sette ord på det? Fjerne skammen det åpenbart virker å være her i tråden? 1 6
Undrende123 Skrevet 30. august #50313 Skrevet 30. august Snublefot62 skrev (Akkurat nå): Men er ikke dette viktig å snakke åpent om? Sette ord på det? Fjerne skammen det åpenbart virker å være her i tråden? Nei, jeg synes ikke det er viktig å snakke om andre kvinners kropper. Jeg synes dog det er fint at kvinner med allskens kropper kler seg i tights og hva som helst, er trygg i sin egen kropp og ikke lar seg definere som menneske ut fra størrelse, stramhet eller bulking. 4 1 7
Totton Skrevet 30. august #50314 Skrevet 30. august Undrende123 skrev (2 minutter siden): Alle som er overvektige vet at de er overvektige. De vet også at det er helseskadelig. Ingen blir tynne og sunne av å bli fortalt at de er overvektige og et samfunnsproblem. (Det finnes for øvrig andre målinger enn BMI. SET har en slank midje og lite av det såkalte "farlige magefettet". Sannsynligvis er helsen hennes bedre enn hos oss som har lavere BMI, men langt mer greier på magen.) Bildet som diskuteres med utgangspunkt i at "tightsen ikke er flatterende" (alle vet at det er kroppen, ikke tightsen, som diskuteres) er en skjermdump fra en video hvor hun står bøyd i en snål positur. Hallo, liksom. Du har noen utrolig kloke og gode betraktninger og synspunkter. Til etterfølgelse for oss andre. Takk for at du bringer inn innlegg som dette i debatten om Sara Emilie. Det passer faktisk også godt inn i samfunnsdebatten generelt, selv vi i denne tråden tar for oss forretningskvinnen og influenseren Sara Emilie. 5 1 5
Totton Skrevet 30. august #50315 Skrevet 30. august (endret) Snublefot62 skrev (7 minutter siden): Men er ikke dette viktig å snakke åpent om? Sette ord på det? Fjerne skammen det åpenbart virker å være her i tråden? Overvekt og fedme som et generelt samfunnsproblem er viktig å snakke om, absolutt. Det er jeg enig med deg i. Hva kan samfunnet og politikere gjør for å forebygge dette, det er viktig å snakke om. Men å snakke offentlig om spesifikke personer når det gjelder kropp, fasong, overvekt eller undervekt, det bør absolutt alle holde seg for god til. Endret 30. august av Totton 2 1 7
GulleGull Skrevet 30. august #50316 Skrevet 30. august Undrende123 skrev (8 minutter siden): Alle som er overvektige vet at de er overvektige. De vet også at det er helseskadelig. Ingen blir tynne og sunne av å bli fortalt at de er overvektige og et samfunnsproblem. (Det finnes for øvrig andre målinger enn BMI. SET har en slank midje og lite av det såkalte "farlige magefettet". Sannsynligvis er helsen hennes bedre enn hos oss som har lavere BMI, men langt mer greier på magen.) Bildet som diskuteres med utgangspunkt i at "tightsen ikke er flatterende" (alle vet at det er kroppen, ikke tightsen, som diskuteres) er en skjermdump fra en video hvor hun står bøyd i en snål positur. Hallo, liksom. Det utg punktet er oppkonstruert av noen som vil at problemstillingen er noe annet en det er ment som eller kommunisert i utg pkt . Det er korrigert av flere, flere ganger i tråden at det ikke handler om kroppen men om tightsen. Hallo, liksom. 1 6
Snublefot62 Skrevet 30. august #50317 Skrevet 30. august Undrende123 skrev (2 minutter siden): Nei, jeg synes ikke det er viktig å snakke om andre kvinners kropper. Jeg synes dog det er fint at kvinner med allskens kropper kler seg i tights og hva som helst, er trygg i sin egen kropp og ikke lar seg definere som menneske ut fra størrelse, stramhet eller bulking. Nei vi trenger ikke snakke nedsettende om kropper som er på pluss-siden - men det er det heller ingen som har gjort i denne sammenhengen med tightsene. Men synes bare det er litt fascinerende at når Sara Emilie snakker om blødninger, sex og gravide kropper så er det så flott og forfriskende at hun snakker om sånn for å fjerne tabuer og skam. Men så snart noen sier at tightsen som noen er avbildet i er for liten så er det shaming av kropp. 4 7
Undrende123 Skrevet 30. august #50318 Skrevet 30. august Snublefot62 skrev (Akkurat nå): Men synes bare det er litt fascinerende at når Sara Emilie snakker om blødninger, sex og gravide kropper så er det så flott og forfriskende at hun snakker om sånn for å fjerne tabuer og skam. Men så snart noen sier at tightsen som noen er avbildet i er for liten så er det shaming av kropp. Dette er jo ikke to sammenlignbare eksempler overhodet. SET kan snakke hvordan hun vil om sin egen kropp, sin egen seksualitet, sin egen helse. Vi andre kan det IKKE. Er ikke dette helt vanlig folkeskikk? 7 3
Snublefot62 Skrevet 30. august #50319 Skrevet 30. august Totton skrev (2 minutter siden): Overvekt og fedme som et generelt samfunnsproblem er viktig å snakke om, absolutt. Det er jeg enig med deg i. Hva kan samfunnet og politikere gjør for å forebygge dette, det er viktig å snakke om. Men å snakke offentlig om spesifikke personer når det gjelder kropp, fasong, overvekt eller undervekt, det bør absolutt alle holde seg for god til. Men ingen snakket om personen eller overvekt/undervekt. Det ble påpekt (av flere, inkl meg) at tightsen er for liten - og dermed gjennomsiktig. Det ironiske er at man kan være normalvektig, og til og med undervektig, og ha en for liten thights og vise både bulker, cellulitter og trusekanter. Et faktum som ignoreres fordi en skal kneble diskusjonen og få fokus bort fra at Sara Emilie åpenbart lyver. 3 8
Snublefot62 Skrevet 30. august #50320 Skrevet 30. august Undrende123 skrev (Akkurat nå): Dette er jo ikke to sammenlignbare eksempler overhodet. SET kan snakke hvordan hun vil om sin egen kropp, sin egen seksualitet, sin egen helse. Vi andre kan det IKKE. Er ikke dette helt vanlig folkeskikk? Men ingen snakket om kroppen hennes - det ble bare poengtert at tightsen er for liten. 3 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå