GulleGull Skrevet 30. august #50301 Skrevet 30. august Anemoi skrev (3 minutter siden): Takk for svar, jeg tror rett og slett det fra SET sin side ikke er sagt/skrevet noe mer om hvordan det droppet gikk. Ellers - jeg rapporterer, man ser jo at moderatorene rydder opp og sletter. 😉 Virker som det har vært fullt fokus på og mest forventninger rundt treningstøyet/turtøyet. Så det andre som kommer har vært nedprioritert? 5
Undrende123 Skrevet 30. august #50302 Skrevet 30. august Totton skrev (53 minutter siden): Unnskyld? Bestemmer du i tråden? Bestemmer hva brukere skal og kan skrive? Jeg reflekterte rundt et konkret spørsmål og salg av SE sine kjoler som ble droppet på søndag. Nå synes jeg faktisk at du må ta deg litt sammen. Enig. Det var en helt hinsides reaksjon (for øvrig også full av hersketeknikker) på det helt nøkterne og ålreite svaret ditt. 1 2 11
Undrende123 Skrevet 30. august #50303 Skrevet 30. august GulleGull skrev (15 timer siden): Tenker den tightsen er litt for tight, derfor man ser bulker. Hun kunne fint kunne tatt en str større så blir den ikke like trang. Har aldri hatt en tights som har den rumpeeffekten men denne så ut som var veldig nyskjerrig😅 Grunnen til at det bulker er fordi kroppen bulker. Dette er et skikkelig ufint oppheng å ha. Skulle for øvrig likt å se den av oss som er smashing ut i en tights i den posisjonen der (et stillbilde fra en filmsnutt, liksom). 1 8
Snublefot62 Skrevet 30. august #50304 Skrevet 30. august Undrende123 skrev (1 minutt siden): Grunnen til at det bulker er fordi kroppen bulker. Dette er et skikkelig ufint oppheng å ha. Skulle for øvrig likt å se den av oss som er smashing ut i en tights i den posisjonen der (et stillbilde fra en filmsnutt, liksom). Det er det heller ingen som påstår at alle gjør. Men hun trenger ikke lyve om hvor gjennomsiktig den er eller om ser/ikke ser cellulitter i den - for det kan man se at man gjør når ting ligger til rette for det. 3 4
Undrende123 Skrevet 30. august #50305 Skrevet 30. august Snublefot62 skrev (Akkurat nå): Det er det heller ingen som påstår at alle gjør. Men hun trenger ikke lyve om hvor gjennomsiktig den er eller om ser/ikke ser cellulitter i den - for det kan man se at man gjør når ting ligger til rette for det. Svaret jeg siterte handlet verken om cellulitter eller gjennomsiktighet, men om en "bulkende kropp" i det som påstås å være en "for liten tights". Jeg synes det er ufint å snakke om andre kvinners kropp på den måten. 2 9
Totton Skrevet 30. august #50306 Skrevet 30. august Undrende123 skrev (1 minutt siden): Svaret jeg siterte handlet verken om cellulitter eller gjennomsiktighet, men om en "bulkende kropp" i det som påstås å være en "for liten tights". Jeg synes det er ufint å snakke om andre kvinners kropp på den måten. Enig. For øvrig har SE en fantastisk timeglassfigur, synes jeg👗 (skriver om SE i en tråd om SE) 1 8
GulleGull Skrevet 30. august #50307 Skrevet 30. august Undrende123 skrev (15 minutter siden): Grunnen til at det bulker er fordi kroppen bulker. Dette er et skikkelig ufint oppheng å ha. Skulle for øvrig likt å se den av oss som er smashing ut i en tights i den posisjonen der (et stillbilde fra en filmsnutt, liksom). Jeg har overhode ikke sagt at bulking er negativt om du leser innlegget mitt en gang til. Har det selv om jeg drar på meg litt for trange klær og jeg er verken overvektig eller har bulking til vanlig. Fint om du leser innlegget mitt som det var tenkt, som en liten heads up til den som la ut bildet i første omgang. 3 2
GulleGull Skrevet 30. august #50308 Skrevet 30. august Undrende123 skrev (14 minutter siden): Svaret jeg siterte handlet verken om cellulitter eller gjennomsiktighet, men om en "bulkende kropp" i det som påstås å være en "for liten tights". Jeg synes det er ufint å snakke om andre kvinners kropp på den måten. Nå tror jeg du leser og tilegner innleggene du siterer mer negativt en de er tenkt å være. 1 6
Undrende123 Skrevet 30. august #50309 Skrevet 30. august GulleGull skrev (2 minutter siden): Jeg har overhode ikke sagt at bulking er negativt om du leser innlegget mitt en gang til. Har det selv om jeg drar på meg litt for trange klær og jeg er verken overvektig eller har bulking til vanlig. Fint om du leser innlegget mitt som det var tenkt, som en liten heads up til den som la ut bildet i første omgang. Nei, men du kommenterer det. Jeg tror heller ikke du vil finne mange som anser kommentarer om bulking som "positivt". Min kropp bulker også, og den bulker i tights som er for trang og den bulker i tights som er for stor. Tights er tettsittende plagg, så det skal godt gjøres å skjule bulking (spesielt når man står bøyd i en slik posisjon.) Poenget mitt står: dette er ufint å kommentere. 1 10
GulleGull Skrevet 30. august #50310 Skrevet 30. august Undrende123 skrev (Akkurat nå): Nei, men du kommenterer det. Jeg tror heller ikke du vil finne mange som anser kommentarer om bulking som "positivt". Min kropp bulker også, og den bulker i tights som er for trang og den bulker i tights som er for stor. Tights er tettsittende plagg, så det skal godt gjøres å skjule bulking (spesielt når man står bøyd i en slik posisjon.) Poenget mitt står: dette er ufint å kommentere. Jeg mente noe annet med min kommentar, men vær så god å tolke det verst mulig da. Du tar uansett feil i din tolking. 6
oss-to Skrevet 30. august #50311 Skrevet 30. august GulleGull skrev (8 minutter siden): Jeg har overhode ikke sagt at bulking er negativt om du leser innlegget mitt en gang til. Har det selv om jeg drar på meg litt for trange klær og jeg er verken overvektig eller har bulking til vanlig. Fint om du leser innlegget mitt som det var tenkt, som en liten heads up til den som la ut bildet i første omgang. Eg las innlegget som ei omtale av tightsen sin passform, ikkje av kroppen. Ein treng ikkje gå til ytterpunkt og tolke alt som kroppskritikk – tightsen var berre veldig trang. 3 5
GulleGull Skrevet 30. august #50312 Skrevet 30. august oss-to skrev (1 minutt siden): Eg las innlegget som ei omtale av tightsen sin passform, ikkje av kroppen. Ein treng ikkje gå til ytterpunkt og tolke alt som kroppskritikk – tightsen var berre veldig trang. Helt riktig. Jeg bryr meg fanken om SET sin kropp om den sånn eller slik, har nok med min egen. Jeg gav bare beskjed om at bulking kan komme av at tightsen er trang/ettersittende, alt ettersom hvilket ord man bruker -snakker av egen erfaring. Det var IKKE ment som bodyshaming av verken brukere her eller SET. Kan gå med akkurat hvilken str tights for min del😂 2 4
Undrende123 Skrevet 30. august #50313 Skrevet 30. august oss-to skrev (1 minutt siden): Eg las innlegget som ei omtale av tightsen sin passform, ikkje av kroppen. Ein treng ikkje gå til ytterpunkt og tolke alt som kroppskritikk – tightsen var berre veldig trang. Det er rart å ikke tolke "kanskje kroppen din bulker mindre hvis du bruker en større tights" (noe den selvsagt ikke vil gjøre, vi som har bulkende kropper vet dette) som noe positivt. Tightser SKAL være trange, det er jo hele poenget med plagget. Det er helt flott, faktisk fantastisk, at kvinner med bulkende kropper også går i tights. La dem gjøre det uten å kommentere kroppene deres. 1 1 9
GulleGull Skrevet 30. august #50314 Skrevet 30. august (endret) Undrende123 skrev (9 minutter siden): Det er rart å ikke tolke "kanskje kroppen din bulker mindre hvis du bruker en større tights" (noe den selvsagt ikke vil gjøre, vi som har bulkende kropper vet dette) som noe positivt. Tightser SKAL være trange, det er jo hele poenget med plagget. Det er helt flott, faktisk fantastisk, at kvinner med bulkende kropper også går i tights. La dem gjøre det uten å kommentere kroppene deres. Er det noen som har sagt at det ikke er flott og fantastisk? Ingen som har sagt det er stygt og avskyelig heller. Jo trangere plagg jo mer synes bulker, det er jo ikke avansert matte. Det betyr ikke at det er stygt med bulker og humper, det er jo noe vi alle har. For meg hjelper det å få opp en str om jeg ikke vil ha «bulker» i plaggene, for noe kanskje ikke like mye -det er helt greit for meg. Endret 30. august av GulleGull 1 6
Totton Skrevet 30. august #50315 Skrevet 30. august Undrende123 skrev (3 minutter siden): Det er rart å ikke tolke "kanskje kroppen din bulker mindre hvis du bruker en større tights" (noe den selvsagt ikke vil gjøre, vi som har bulkende kropper vet dette) som noe positivt. Tightser SKAL være trange, det er jo hele poenget med plagget. Det er helt flott, faktisk fantastisk, at kvinner med bulkende kropper også går i tights. La dem gjøre det uten å kommentere kroppene deres. Det du skriver❤️ Ingen skal behøve å skamme seg over kroppen sin, lang, kort, fyldig eller slank. Sara Emilie er bra nok, vi er bra nok. Bodyshaming synes jeg alle bør holde seg for god til. Voksne er dessuten forbilder for barn og unge. Sara Emilie er et forbilde for mange og bør bruke sin makt bedre på noen områder, vi her inne er også forbilder og påvirkere med det vi skriver. 3 9
Snublefot62 Skrevet 30. august #50316 Skrevet 30. august Undrende123 skrev (5 minutter siden): Det er rart å ikke tolke "kanskje kroppen din bulker mindre hvis du bruker en større tights" (noe den selvsagt ikke vil gjøre, vi som har bulkende kropper vet dette) som noe positivt. Tightser SKAL være trange, det er jo hele poenget med plagget. Det er helt flott, faktisk fantastisk, at kvinner med bulkende kropper også går i tights. La dem gjøre det uten å kommentere kroppene deres. Tights skal være… tight. Trang. Det er åpenbart poenget. Men har man FOR trang tights blir alle tightsen gjennomsiktige, viser cellulitter eller bulker. Som var hele utgangspunktet for disse kommentarene. Og så er det Sara Emilie da som prøver å påstå at de ikke gjør nettopp det vi ser at de gjør. 2 8
oss-to Skrevet 30. august #50317 Skrevet 30. august Undrende123 skrev (1 minutt siden): Det er rart å ikke tolke "kanskje kroppen din bulker mindre hvis du bruker en større tights" (noe den selvsagt ikke vil gjøre, vi som har bulkende kropper vet dette) som noe positivt. Tightser SKAL være trange, det er jo hele poenget med plagget. Det er helt flott, faktisk fantastisk, at kvinner med bulkende kropper også går i tights. La dem gjøre det uten å kommentere kroppene deres. Prøvd lese innlegga. Eg finn ikkje innlegget du reffererer til .( mi utheving) Igjenn når eg seier eg forstod det som ein kritikk av tights ikkje kropp. Difor var nok min tolkning meir nøytral når eg las det. Personleg opplev eg at ser beina og rompa mi forskjellig ut i forskellige størrelsar og modellar. 1 5
Undrende123 Skrevet 30. august #50318 Skrevet 30. august oss-to skrev (13 minutter siden): Eg las innlegget som ei omtale av tightsen sin passform, ikkje av kroppen. Ein treng ikkje gå til ytterpunkt og tolke alt som kroppskritikk – tightsen var berre veldig trang. oss-to skrev (1 minutt siden): Prøvd lese innlegga. Eg finn ikkje innlegget du reffererer til .( mi utheving) Igjenn når eg seier eg forstod det som ein kritikk av tights ikkje kropp. Difor var nok min tolkning meir nøytral når eg las det. Personleg opplev eg at ser beina og rompa mi forskjellig ut i forskellige størrelsar og modellar. Jeg skulle likt å se en kvinne tolke: "kroppen din bulker i den buksen" som kritikk av buksen, og ikke kroppen. Jeg tror ikke det finnes EN kvinne som ikke ville fått lavere selvfølelse etter en slik kommentar. 3 1 7
Undrende123 Skrevet 30. august #50319 Skrevet 30. august Totton skrev (5 minutter siden): Det du skriver❤️ Ingen skal behøve å skamme seg over kroppen sin, lang, kort, fyldig eller slank. Sara Emilie er bra nok, vi er bra nok. Bodyshaming synes jeg alle bør holde seg for god til. Voksne er dessuten forbilder for barn og unge. Sara Emilie er et forbilde for mange og bør bruke sin makt bedre på noen områder, vi her inne er også forbilder og påvirkere med det vi skriver. Absolutt. SETs avslappende forhold til egen kropp er en av hovedgrunnene til at jeg følger henne. Her er hun et supert forbilde. Diskusjoner om bulking og tights-størrelser er bare stygt. 2 1 5
oss-to Skrevet 30. august #50320 Skrevet 30. august (endret) Undrende123 skrev (20 minutter siden): Jeg skulle likt å se en kvinne tolke: "kroppen din bulker i den buksen" som kritikk av buksen, og ikke kroppen. Jeg tror ikke det finnes EN kvinne som ikke ville fått lavere selvfølelse etter en slik kommentar. Dette er rein avsporing. Vi er alle i mot å snakke ned kvinners kropp og påføre skam. Dette er kommentert før. Og det er bra. Du svarte ikkje på kvar du fann siteinga di, evt kvar eg kan finne den. Ellers er jo dette stråmannsargumentasjon Endret 30. august av oss-to Tillegg 1 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå