Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Snoker45 skrev (5 timer siden):

Hun er dessverre mindre intelligent. Det viser seg gang på gang. Jeg vet at mange nå reagerer på hennes væremåte. Hun graver sin egen grav😊

Jeg tenker litt sånn som du skriver her.. Hvor mye kan hun holde på før folk begynner og reagerer? 

Men hun får bare holde på så får vi se hvor lenge hun kan drive slik

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bella50 skrev (4 timer siden):

Du ønsket det av hele ditt hjerte at Jørgine skulle vinne i fjor (innlegg nr 31128). I år håper du på Isabell.
Jørgine er ikke flink på merking, og hun eksponerer barna sine. 
Isabell er virkelig ikke flink på merking.  
Ser vi et klassisk tilfelle av ABS, (Anything But Sara)? 

Da beklager jeg så meget att jeg skrev dette. Å skal ikke nevne om hvem jeg håper vinner...

Endret av elskersommer
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Stargaze skriver det i ei setning:
«Beste influenceren? Som fremstår som en tullete tenåring, ikke en seriøs bedriftseier.»

Dette tror jeg er en nøkkel. SET mista mye av ungdomstida si og den sosialiseringa som skjer på vgs og i videre utdanning. Hun har aldri vært i noe ordinært arbeidsforhold, men jobba for seg sjøl hjemme. Og arbeidstemaet har vært meg-meg-meg - og alt mitt. Hvor sunt er det? 
Så jeg er enig i at hun på mange måter oppfører seg som en tenåring, hun er impulsstyrt, hårsår, labil, selvsentrert og egenrådig. Men hun kan også være morsom/klovn, verbal og kreativ. 
I går la hun ut et titalls hormonella-snap’er, hun oppildnes av beundrende heia-rop fra menigheta, og leiter fram de (få?) negative meldingene hun får, også gamle meldinger. Hun har sjøl bekrefta at hun er psykisk avhengig av (positiv) respons fra følgerne, og hun gjør «alt» for å være en attraktiv underholdningskanal. 
Hva gjør dette med psyken til influensermennesket og hvor lenge kan det fortsette, jf. Sophie Elise…

Endret av LivEinar
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun glemmer at for de aller fleste på Internett så er barna anonyme i den forstand at ingen vet hvem de er. 

Men svært mange vet faktisk hvem barna er. Andre foresatte på skolen og i barnehagen, venner og bekjente av SET/Vegard osv. 

Da er det trist å tenke på hvor mye de vet om barna. Og en svært ubehagelig tanke på barnas vegne. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (2 timer siden):

Nok ett eksempel på at SET tror att eksponering av barn kun er bilder😞

Bilde fra SE sin snapchat 

Screenshot_20241215-130450.png

Dette syns jeg virker veldig underlig. Hun vil ha en dokumentarfilm der KG-brukere i tråden hennes skal intervjues og fortelle «HVORFOR». Så presiserer hun: «Hvorfor går de så langt å politianmelde, melde til barnevern++» Meg bekjent er hun meldt til BV en gang, den saka blir henlagt. Hun skriver som om det er mange anmeldelser og at det er KG-brukerne som står bak.
Hun skriver også om «ekstrem netthets», opplever hun at 3 negative meldinger av 1000 er ekstremt? 
Hun vil vite hvorfor hun får kritikk, men jeg syns hele tråden flyter over av begrunnelser! At hun ikke er enig i begrunnelsene, er en anna sak. Til det kjedsommelige, når SET utleverer livet sitt 24/7,  hun regne med både ros og ris! Det takler hun ikke…
Og så slår hun et slag for at folk ikke må vise bilder av barna sine, og fornekter at tekst kan eksponere mye mer enn et bilde.  Komisk! Dessuten burde hun gå inn på en av sine egne SoMe-kanaler og slette det  bildet som viser alle ungene forfra!

Endret av LivEinar
  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elskersommer skrev (2 timer siden):

Her går hun på en feil med en gang, noe som viser hvor korttenkt og lite intelligent den jenta er. Hun spør hvorfor damene på KG og Jodel politianmelder og melder til barnevernet... Vel, for det første, tror ikke det bare er damer her inne. For det andre, så tror jeg ikke alle inne her melder henne til politi eller barnevernet. Om det er en/ei som har gjort det, og det er helt uten grunn så er det selfølgelig ikke greit. Men hun kan ikke si noe så dumt som det hun gjør. 

Da kan jeg si at jeg drømmer om en dokumentar der de intervjuer alle influensere for å få et innblikk i hvorfor de er så korttenkte, dumme, falske, løgnere, sleipe og kyniske. Hvorfor de ikke bryr seg om å eksponere det kjæreste de har, hvorfor de blåser i lover og regler. Og hvorfor de kaller de som er kritiske for alt dette for troll og f*ttekjerringer. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror influencere har er ganske vrengt bilde på hva det å eksponere barn på nett er for noe. Noen (mange….) viser barna sine, andre “viser ikke” - dvs har bare film og bilde av barna bakfra, men de selger hele livet til barnet. De selger hus, hjem, nabolag, vaner, middag, sykdom, hva som helst for penger. Desse barna står ribbet tilbake, vi vet hvordan det ser ut i alle rom hjemme hos dem. Vi vet hva de liker å spise, når de legger seg, om de går i bhg eller ei, hvilken bil de har, hvilke klær de har på seg, hvor de skal på ferie  osv. osv. Barna har ingen privatliv, ingenting som er deres, der resten av verden ikke har fått servert hele deres liv - rett og slett ingenting. Hva skal influencerbarna med some? Mor og far har gjort dem til some-innhold for penger. Desse barna er some.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Bibbi_ skrev (6 minutter siden):

Her går hun på en feil med en gang, noe som viser hvor korttenkt og lite intelligent den jenta er. Hun spør hvorfor damene på KG og Jodel politianmelder og melder til barnevernet... Vel, for det første, tror ikke det bare er damer her inne. For det andre, så tror jeg ikke alle inne her melder henne til politi eller barnevernet. Om det er en/ei som har gjort det, og det er helt uten grunn så er det selfølgelig ikke greit. Men hun kan ikke si noe så dumt som det hun gjør. 

Da kan jeg si at jeg drømmer om en dokumentar der de intervjuer alle influensere for å få et innblikk i hvorfor de er så korttenkte, dumme, falske, løgnere, sleipe og kyniske. Hvorfor de ikke bryr seg om å eksponere det kjæreste de har, hvorfor de blåser i lover og regler. Og hvorfor de kaller de som er kritiske for alt dette for troll og f*ttekjerringer. 

Enig i alt. Et spørsmål er hvor lite Sara Emilie Tandberg har av innholdsproduksjon, når hun bruker så mye tid på å tjene penger på trollene. Og ikke minst prøver å fiske en Vixen pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
anno19 skrev (2 minutter siden):

Tror influencere har er ganske vrengt bilde på hva det å eksponere barn på nett er for noe. Noen (mange….) viser barna sine, andre “viser ikke” - dvs har bare film og bilde av barna bakfra, men de selger hele livet til barnet. De selger hus, hjem, nabolag, vaner, middag, sykdom, hva som helst for penger. Desse barna står ribbet tilbake, vi vet hvordan det ser ut i alle rom hjemme hos dem. Vi vet hva de liker å spise, når de legger seg, om de går i bhg eller ei, hvilken bil de har, hvilke klær de har på seg, hvor de skal på ferie  osv. osv. Barna har ingen privatliv, ingenting som er deres, der resten av verden ikke har fått servert hele deres liv - rett og slett ingenting. Hva skal influencerbarna med some? Mor og far har gjort dem til some-innhold for penger. Desse barna er some.

Sara Emilie Tandberg er selv oppvokst med at  en av foreldrene ikke har respekt for barns rett til privatliv. Mor  har delt villig vekk av helseopplysninger hun også i media. 

Endret av Kattedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Stargaze skrev (14 timer siden):

Til og med i travleste julehandelen nå er det nærmest tomt i Carelessbutikkene og de som jobber der ser ut som om de kjeder vettet av seg. Kan umulig være lønnsomt med fysiske butikker.

Samme på Sørlandssenteret. På en travel lørdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enganhøg skrev (10 minutter siden):

https://www.tv2.no/underholdning/nye-anklager-en-bukse-er-ikke-betaling/17284673/

Modellene til Sara får også bare klærne i betaling. (Har hvertfall fått det tidligere)

Se der ja. Dette har vært tatt opp før. Og da har praksisen blitt forsvart av enkelte her inne. Jeg forstår ikke at dette skal være greit.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bibbi_ skrev (1 time siden):

Jøss, noen som følte seg truffet eller? 😂

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porcelain skrev (5 minutter siden):

Jøss, noen som følte seg truffet eller? 😂

Av hva? Hvis det var meg du mente... 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
elskersommer skrev (4 timer siden):

Hun burde seriøst se på sin egen oppførsel. Hun oppførte seg som et førsteklasses troll når hun «bestemte» at Henrik Troy ikke skulle nomineres til folkets favoritt i Vixen. Verdig Vixen finalist dette her, not. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kattedama skrev (37 minutter siden):

Hun burde seriøst se på sin egen oppførsel. Hun oppførte seg som et førsteklasses troll når hun «bestemte» at Henrik Troy ikke skulle nomineres til folkets favoritt i Vixen. Verdig Vixen finalist dette her, not. 

Tror alle ser ned på Vixen så hun kan bare vinne en rigget jukepris og skryte av det ,alle synes hun er latterlig 🤪😂

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WoodpackaFromSpace skrev (22 minutter siden):

Tror alle ser ned på Vixen så hun kan bare vinne en rigget jukepris og skryte av det ,alle synes hun er latterlig 🤪😂

Men er stygt redd for att hun går hjem med pris(er)😟

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anno19 skrev (3 timer siden):

Meget godt innlegg, @anno19! 👏🏻 Jeg måtte merke viktige setninger. Vi som har fulgt SET vet alt, alt for mye om barna hennes. Hun forsvarer og bagatelliserer og kaller det ufarlige drypp. Her er det ingen langsiktig tenkning om hva dette vil si på sikt for disse merkede barna. I Frankrike er det kommet en lov om dette. Sitater fra en aktuell artikkel:

«Faren er at barnet blir en slags narsissistisk forlengelse av foreldrene», sier den franske psykologen Michaël Stora om eksponering av barn i sosiale medier. Og av mange brukes dette for alt det er verdt. Scenene kan virke uskyldige nok: barnet ved frokostbordet, på sykkel eller på skoleveien. De aller ivrigste starter med ultralyd-bilder.»

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/Moj3OJ/til-influenserbarnas-beste

Endret av LivEinar
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (4 timer siden):

Dette syns jeg virker veldig underlig. Hun vil ha en dokumentarfilm der KG-brukere i tråden hennes skal intervjues og fortelle «HVORFOR». Så presiserer hun: «Hvorfor går de så langt å politianmelde, melde til barnevern++» Meg bekjent er hun meldt til BV en gang, den saka blir henlagt. Hun skriver som om det er mange anmeldelser og at det er KG-brukerne som står bak.
Hun skriver også om «ekstrem netthets», opplever hun at 3 negative meldinger av 1000 er ekstremt? 
Hun vil vite hvorfor hun får kritikk, men jeg syns hele tråden flyter over av begrunnelser! At hun ikke er enig i begrunnelsene, er en anna sak. Til det kjedsommelige, når SET utleverer livet sitt 24/7,  hun regne med både ros og ris! Det takler hun ikke…
Og så slår hun et slag for at folk ikke må vise bilder av barna sine, og fornekter at tekst kan eksponere mye mer enn et bilde.  Komisk! Dessuten burde hun gå inn på en av sine egne SoMe-kanaler og slette det  bildet som viser alle ungene forfra!

Tror du netthets kun er tilbakemelding på snap?

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...