Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Gjest Kattedama
whybother skrev (6 timer siden):

Når ble andre personers påstander og uttalelser god nok dokumentasjon? Dere kan ikke ærlig talt mene at «Randi» sitt Facebook-innlegg hvor hun klager på dårlig returpolicy er gyldig dokumentasjon på at det er «umulig» å returnere varer hos Careless? 
Dokumentasjon som beviser at dette faktisk stemmer burde MINST inneholde mailkorrespondanse hvor påstander om dårlig policy bevises. 
Den såkalte dokumentasjonen det henvises til lengre opp i tråden her holder rett og slett ikke mål. 
Jeg sier ikke at jeg nekter å tro at Careless er tungvinte på retur, men når man kommer med slike påstander om at det er «umulig» å returnere, bør man kunne framlegge _faktiske_ bevis. 

Må si at dette er en meget interessant betrakting. Særlig med tanke på at flere i tråden har dokumentert mailkorrespondanse om andre tema, og da har eier av Careless som da er Sara E Tandberg snakket om tikkende bomber og at hun skal kontakte advokat. Hun har også kalt folk psykisk psyke. 

Endret av caremore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Roe skrev (1 time siden):

Gjerne legg ved dokumentasjon på nummer en.. For det ser ikke jeg.. Nummer to er jeg uenig i, en markedsplass på facebook internt for de som er interesserte i å bytte og selge er enklere enn finn.. Det er min mening.. :) 

Å legge ved dokumentasjon på hvor mye kjøp/salg/bytte det er på den kjøp,salg siden på Facebook er egentlig vanskelig. For da må vi legge ut flere hundre bilder. Men siden jeg ligger her med bronkitt så har jeg tid til og finne ut noe 😊

Så slik er det på Facebook

Salg av careless: 100 anonnser

Kjøp av careless: 15 anonnser

Bytte av careless: 8 stk anonnser

Nå tittet ikke jeg gjennom alle men dette er de første 130 anonnser. Å på mange av de annonser med salg er det flere enheter. Mange selger 2 - 3 plagg. Å jeg la merke til at i nesten alle hvor det er snakk om salg så selges de fordi de ikke passer og mange er kun brukt 1-2 ganger.

Vet ikke med folk men om jeg kjøper meg en kjole til 900-1200 kr så bruker jeg den mye mer enn 2 ganger. Så det må være en grunn til att de selges så fort men dette vet vi ikke hva er

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne legg ved dokumentasjon på nummer en.. For det ser ikke jeg.. Nummer to er jeg uenig i, en markedsplass på facebook internt for de som er interesserte i å bytte og selge er enklere enn finn.. Det er min mening.. :) 

Å når jeg først er i siget.

Salg av careless på Finn: 305 anonnser

Ønske kjøpt careless på Finn: 4 stk

Bilder er fra finn.no

Screenshot_2023-10-04-16-25-06-886_no.finn.android.jpg

Screenshot_2023-10-04-16-24-58-033_no.finn.android.jpg

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det Tise😊

Salg av careless 305 anonnser

Ønskes kjøpt: 2 stk annonser

Jeg er litt usikker på ønskes kjøpt fordi det var vanskelig og søke etter det. Men fikk opp 2

IMG_20231004_163459.jpg

IMG_20231004_163435.jpg

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roe skrev (10 minutter siden):

Skjønner det, det er ikke så enkelt å få oversikt der inne.. veldig bra likevel at du fikk lagt med ca oversikt..  :)

Men påstanden var som følger: Det er flere som selger enn som kjøper.. I annonsene er det 1-3 kjøpere i kommentarfeltet.. 

Brukerangrep er ikke tillatt på forumet.. 

Jeg trodde det var snakk om hvor mange annonser som lå ute for salg?

Arrester meg om jeg har misforstått så mye. Å se da bort fra alle disse tallene mine om jeg tar feil

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke at influensere ikke forstår at vixen bare er en svært skitten runkering. Men kanskje de liker runkeringer. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

caremore skrev (2 timer siden):

1) Det er flere som selger enn som ønsker å kjøpe, da er Finn et like godt alternativ. 2) Det er vanvittig at man velger å selge på ulike plattformer fremfor å returnere 3) Det er gjennomgående at folk som ønsker å bytte har bommet på str, på tide å lage en EU tabell muligens? Noe som er mer forbrukervennlig? 

Det er denne påstanden jeg sikter til vedrørende gruppa på facebook.. :) @elskersommer 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal innrømme at jeg ved flere anledninger har lagt nye varer ut på Finn etter at Fiks Ferdig ble lansert. Det er både for å slippe å betale porto, og fordi jeg da kan bruke Helthjem eller få pakken hentet i postkassen av posten. Da slipper jeg å kjøre til butikken for å returnere, og slipper å printe ut returslipp (hos de nettbutikker som ikke sender med i pakken).

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citha skrev (25 minutter siden):

Forstår ikke at influensere ikke forstår at vixen bare er en svært skitten runkering. Men kanskje de liker runkeringer. 

Mener Sara sa et år at vixen var runkering for influensere, så det er de nok klar over 😅

Mange bransjer/firmaer har utdeling/premiering en gang ila året, kall det gjerne julebord. Og ofte syns folk utmerkelser er godt å få og en bekreftelse på hva de har oppnådd ila året. Hyggelig for dem å kunne samles. Også får de som vil bruke tiden sin på Vixen, som for meg virker som et useriøst opplegg, både stemme, se på og delta. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
elskersommer skrev (1 time siden):

Å legge ved dokumentasjon på hvor mye kjøp/salg/bytte det er på den kjøp,salg siden på Facebook er egentlig vanskelig. For da må vi legge ut flere hundre bilder. Men siden jeg ligger her med bronkitt så har jeg tid til og finne ut noe 😊

Så slik er det på Facebook

Salg av careless: 100 anonnser

Kjøp av careless: 15 anonnser

Bytte av careless: 8 stk anonnser

Nå tittet ikke jeg gjennom alle men dette er de første 130 anonnser. Å på mange av de annonser med salg er det flere enheter. Mange selger 2 - 3 plagg. Å jeg la merke til at i nesten alle hvor det er snakk om salg så selges de fordi de ikke passer og mange er kun brukt 1-2 ganger.

Vet ikke med folk men om jeg kjøper meg en kjole til 900-1200 kr så bruker jeg den mye mer enn 2 ganger. Så det må være en grunn til att de selges så fort men dette vet vi ikke hva er

Så det er grovt regnet flere som ønsker å selge enn kjøpe på Facebook. Flott at du tar deg tid til å dokumentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
elskersommer skrev (44 minutter siden):

Jeg trodde det var snakk om hvor mange annonser som lå ute for salg?

Arrester meg om jeg har misforstått så mye. Å se da bort fra alle disse tallene mine om jeg tar feil

Det var det jeg siktet til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (3 minutter siden):

Det var det jeg siktet til 😊

Du sa faktisk «De som ønsker å kjøpe er i mindretall både på Facebook…» og deretter svarte du på mitt innlegg hvor jeg uttrykte min fascinasjon av denne facebook gruppa hvor klær selges og byttes.. «Det er flere som selger enn som ønsker å kjøpe, da er Finn et like godt alternativ»

Men det er selvsagt helt i orden.. Vi kan godt legge diskusjonen død.. :) 

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprite skrev (4 timer siden):

«Brukt min rolle som influencer til next level business messig» 

🤣🤣🤣🤣🤣🤣 

'Inflencer' faktisk.... 😂😂😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roe skrev (4 minutter siden):

Du sa faktisk «De som ønsker å kjøpe er i mindretall både på Facebook…» og deretter svarte du på mitt innlegg hvor jeg uttrykte min fascinasjon av denne facebook gruppa hvor klær selges og byttes.. «Det er flere som selger enn som ønsker å kjøpe, da er Finn et like godt alternativ»

Jeg skjønner overhode ikke noe av det du skriver om.. 

Mente ikke du at @caremoretok feil da hun skriver att det er flertall som vil selge fremfor og kjøpe? Kan ikke du ta det helt kort og enkelt på Hvorfor du mener @caremore tar feil?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (1 time siden):

Må si at dette er en meget interessant betrakting. Særlig med tanke på at flere i tråden har dokumentert mailkorrespondanse om andre tema, og da har eier av Careless som da er Sara E Tandberg snakket om tikkende bomber og at hun skal kontakte advokat. Hun har også kalt folk psykisk psyke. 

Her forestår jeg ikke helt hva du vil fram til?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Roe skrev (6 minutter siden):

Eh, ja? Av 123 annonser  er 15 ønskes kjøpt, bytte 8, og SALG 100 stk. Anser det som dokumentasjon godt nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Blubbalubba skrev (3 timer siden):

Ho sa i år at ho eier flere AS, hvilke er disse sett bort fra Careless?

Tallknuser skrev (2 timer siden):

Hun eier Saraaemilie AS (100%). 

Saraaemilie AS eier 

- Amicas AS (33,33%)

- Salabim AS (50%)

- Careless AS (50%)

- Box Concept AS (25%) 

I følge SSB er 646 884 virksomheter i Norge (per 5.januar 2023).

Jeg tenker at det er hvordan AS drives og dets lønnsomhet som er interessant i forhold til å vurdere hvor dyktig en business eier er (ikke hvor mange AS som har blitt opprettet).

kilde aksjeselskaper https://www.proff.no/roller/saraaemiliee-as/hakadal/-/IFBAAPH0000/

kilde antall virksomheter https://www.ssb.no/virksomheter-foretak-og-regnskap/virksomheter-og-foretak/statistikk/virksomheter

Alle kan vel eie flere AS. Saken er jo hvordan disse AS'ene drives og hvordan de går. Som f.eks Amicas, 3 damer som laget noen kjoler - hva skjer videre med der AS'et? Salabim ? Hva skjedde med det? Careless gjør det foreløpig greit. Box Concept- blei det bare borte? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange influensere har mye å lære av Cecilie Knoph, og da spesielt SE som reklamerer for alt hun får tilbud om (virker det som).

Screenshot_20231004_191443_Snapchat.jpg

Screenshot_20231004_191524_Snapchat.jpg

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama

Hadde jeg vært eier av Careless hadde jeg vært flau over dette. Hun skryter av at det neeesten var salgsrekord, folk har kjøpt kjoler til noen av de har blitt utsolgt  på nett og nå legges de ut på Finn i rekordfart en uke etter lansering. Det er meget spesielt dette her. Har vel aldri vært så ille noensinne etter et slipp. 

IMG_0948.jpeg

IMG_0949.jpeg

IMG_0950.jpeg

Endret av caremore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (9 timer siden):

Vet ikke helt om de som har lagt inn negative anmeldelser av Careless på trust pilot er helt enige i det. I tillegg så er det inflasjon av influensere som har brukt sin rolle som influenser til next level bisniss messig. Ikke er det noe innovativt heller, i Reme stallen er de mange som bruker influenser statusen sin til å selge polyester, og produkter kopiert fra andre. Therese Lien skal vel åpne butikk nr 2, og Isabel Raad skal selge polyester i Dubai. Hun bør ta en titt på andre seriøse og bærekraftige influensere,   de har virkelig brukt påvirkningskraften sin på en god måte. Jeg heier på Jenny Skavlan, ikke selger hun privatliv, sexliv, barndom og sykdom til mindreårige for cash. Det er å ta influenser rollen sin til next level. 

https://no.trustpilot.com/review/careless.no

Kunne ikke vært mer enig 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...