Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

caremore skrev (3 timer siden):

De sympatiserer med henne fordi hun slenger ut den ene diagnosen etter den andre, de føler at noen i klesbransjen ser de som er overvektige (fordi det er ingen andre i verden som selger klær i str 46++) :ironi:

Hvorfor må det fremlegges som om forbrukerne som kjøper disse varene er dumme og kun kjøper fordi de vil støtte denne stakkaren? 

Respekter at mange faktisk syns produktene er fine og komfortable. Alle vil ikke være enig i det og det er veldig mye smak og behag i mote. 

Tenk å kjøpe et produkt fra SE og så havne inne på denne tråden. "Kjøpt klær fra Tandberg? Jasså, både tjukk og dum du da!" 

• Liker 4
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kjærring skrev (På 30.9.2023 den 19.41):

Er selv tjukk, lår som er store og gnisser samt mage. Hatt strømpebukse fra perre robert i 3 år nå og den er like hel. Brukt mye 

Så folk er forskjellige,jøss 🙄✌️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (På 30.9.2023 den 20.34):

Man kan jo si det samme om hennes tabell vs reell størrelse,da alle som klager på str sier de følgte tabellen og den er alikevel 3 str for stor.

Noen forklaring på det?

Alle som har sett henne i helfigur og vet tallene hennes,vet hun ikke er en EU 42,det vet hun nok selv også.

Men,så er hun jo Norgesmester i å dra andres klesmerker ned i søla.

Fra midja og opp kan hun ikke være langt unna str 42.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Kmhfj skrev (35 minutter siden):

Hvorfor må det fremlegges som om forbrukerne som kjøper disse varene er dumme og kun kjøper fordi de vil støtte denne stakkaren? 

Respekter at mange faktisk syns produktene er fine og komfortable. Alle vil ikke være enig i det og det er veldig mye smak og behag i mote. 

Tenk å kjøpe et produkt fra SE og så havne inne på denne tråden. "Kjøpt klær fra Tandberg? Jasså, både tjukk og dum du da!" 

Enkelte av oss kan se litt lenger en personangrep og negative karakteristikker av folk når man skal diskutere et tema. Det er ingen som har påstått det du skriver her om at de som konsumerer Careless er «dumme og tjukke»? Så prøv igjen uten å bruke hersketeknikker og direkte løgner. Dette handler om salgs og markedsføringsstrategier som er temmelig innlysende på de som vet hvordan influenser marketing fungerer. 

Endret av caremore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Juhu25 skrev (1 time siden):

Jeg skal ærlig si at har selv fått den følelse kanskje jeg skulle bestille noe for å støtte henne. Og det er pga fortellingene hennes at var mye syk, uføre og alt det som var den tiden.Så jeg tror som du sier og hun får sympati og kvinner bestiller .

Det er det vel ingen tvil om lenger, etter den oppførselen til enkelte i kommentarfeltet hennes. Og ikke minst Tandberg som stadig henviser til troll og hatere som er psykisk syke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (34 minutter siden):

Enkelte av oss kan se litt lenger en personangrep og negative karakteristikker av folk når man skal diskutere et tema. Det er ingen som har påstått det du skriver her om at de som konsumerer Careless er «dumme og tjukke»? Så prøv igjen uten å bruke hersketeknikker og direkte løgner. Dette handler om salgs og markedsføringsstrategier som er temmelig innlysende på de som vet hvordan influenser marketing fungerer. 

Det var ikke et forsøk hersketeknikk, ei heller prøvd å ilegge deg en mening, kun min oppfatning av hva som generelt skrives her inne og kommentaren din som jeg siterte. 

Jeg siterte deg for det var nyeste innlegg angående produktene. Og du skriver "De sympatiserer med henne fordi hun slenger ut den ene diagnosen etter den andre, de føler at noen i klesbransjen ser de som er overvektige (fordi det er ingen andre i verden som selger klær i str 46++)

Og sånn jeg leser det, så sier du egentlig at forbrukeren ikke klarer å tenke selv eller se forbi det SE legger ut om privatlivet og derfor er "dumme" som velger å kjøpe klær av henne. Du legger også til at forbrukeren føler at noen i klesbransjen ser de som er overvektige, som om det kun er overvektige som handler klær av SE. 

Andre her inne skriver blant annet at, det er formløst, designet er stygt, passer ingen kropper, "hvorfor gidder folk å kjøpe dette?", sympatisalg og noen ganger kommer det et eller annet ifht vekt. (nei, jeg har ingen planer om å gå tilbake flere sider i tråden for å finne "bevis")

De fleste forstår hvordan markedsføringen til influenserne fungerer, ikke alle som kjøper blir påvirket av det. Noen ja, men andre tenker og ser selv, og syns produktene er fine. 

Jeg syns mange av formuleringene her inne er uheldig for de som faktisk liker produktene hennes. Og når jeg leser her at noen stiller div (tydeligvis ubehagelige) spørsmål til noen som har brukt kjolene på fest, så blir jeg faktisk litt tom for ord. Selvom det mest sannsynlig ikke var slemt ment. 

Endret av Kmhfj
  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke alltid man selv er bevisst at man er utsatt for markedsførings-strategier, heller ikke når det går så langt som til det som minner om hjernevask. Oppgående mennesker til alle tider har gått på den limpinnen. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Kmhfj skrev (12 minutter siden):

Det var ikke et forsøk hersketeknikk, ei heller prøvd å ilegge deg en mening, kun min oppfatning av hva som generelt skrives her inne og kommentaren din som jeg siterte. 

Jeg siterte deg for det var nyeste innlegg angående produktene. Og du skriver "De sympatiserer med henne fordi hun slenger ut den ene diagnosen etter den andre, de føler at noen i klesbransjen ser de som er overvektige (fordi det er ingen andre i verden som selger klær i str 46++)

Og sånn jeg leser det, så sier du egentlig at forbrukeren ikke klarer å tenke selv eller se forbi det SE legger ut om privatlivet og derfor er "dumme" som velger å kjøpe klær av henne. Du legger også til at forbrukeren føler at noen i klesbransjen ser de som er overvektige, som om det kun er overvektige som handler klær av SE. 

Andre her inne skriver blant annet at, det er formløst, designet er stygt, passer ingen kropper, "hvorfor gidder folk å kjøpe dette?", sympatisalg og noen ganger kommer det et eller annet ifht vekt. (nei, jeg har ingen planer om å gå tilbake flere sider i tråden for å finne "bevis")

De fleste forstår hvordan markedsføringen til influenserne fungerer, ikke alle som kjøper blir påvirket av det. Noen ja, men andre tenker og ser selv, og syns produktene er fine. 

Jeg syns mange av formuleringene her inne er uheldig for de som faktisk liker produktene hennes. Og når jeg leser her at noen stiller div (tydeligvis ubehagelige) spørsmål til noen som har brukt kjolene på fest, så blir jeg faktisk litt tom for ord. Selvom det mest sannsynlig ikke var slemt ment. 

Dette er meget interessant. Det handler nødvendigvis ikke om at produkter er fine, men hvem som selger de. I Careless og Tandberg sitt tilfelle er det så mye dokumentasjon nå på at produktene flyr ut av nettbutikken og videre til Finn.no, Tise, og nå egen Facebook gruppe. Allikevel kjøper folk produktene gang på gang. Det er uforståelig for de som ser dette skje. 

Endret av caremore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Kollontaj skrev (7 minutter siden):

Det er ikke alltid man selv er bevisst at man er utsatt for markedsførings-strategier, heller ikke når det går så langt som til det som minner om hjernevask. Oppgående mennesker til alle tider har gått på den limpinnen. 

Det er nemlig den strategien Tandberg bruker gang på gang. Gjennom å vise frem kjoler 24-7, og prate om Careless flere ganger daglig blandet med sykdom og «privatliv». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (15 minutter siden):

Det er helt sant og derfor har vi lovverket som skal beskytte kundene. Et lovverk SE trasser imot å følge. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (7 minutter siden):

Dette er meget interessant. Det handler nødvendigvis ikke om at produkter er fine, men hvem som selger de. I Careless og Tandberg sitt tilfelle er det så mye dokumentasjon nå på at produktene flyr ut av nettbutikken og videre til Finn.no, Tise, og nå egen Facebook gruppe. Allikevel kjøper folk produktene gang på gang. Det er uforståelig for de som ser dette skje. 

Det kan jeg forså at virker rart. Der har Sara gjort noe bra (for dem) for å selge, de legger vekt på at det virker som at det kan bli tomt og at man må være kjapp. Dermed komme frykten til forbrukeren med å ikke finne riktig størrelse hvis lageret blir tomt. Det jeg tror er at folk da kjøper 2 størrelser og selger den de ikke trenger, i frykt for at ved evt retur så er størrelsen de ønsker utsolgt. Pluss at folk har veldig bruk og kast holdning, og ikke gidder å returnere. Ser det mye med folk rundt meg, som bestiller ting på nett og selger det videre i stede for å returnere. 

Men dette er heller ikke spesielt for Careless, ser det samme med produkter fra andre bedrifter. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (14 minutter siden):

Det er nemlig den strategien Tandberg bruker gang på gang. Gjennom å vise frem kjoler 24-7, og prate om Careless flere ganger daglig blandet med sykdom og «privatliv». 

Men det er jo igjen jobben hennes. Hun er Careless, Sara E as og SaraE privatperson, det er naturlig at det blandes, så strategien har vel blitt litt til på veien.

Det er jo de som gir Sara oppmerksomhet, eller god og dårlig PR som øker salget hennes, og som sender nye følgere til profilen hennes og dermed gjør at hun kan oppnå dette. Uten alle som har fulgt og støttet henne iform av kg tråder, saker i VG osv, likes og kommentarer på innlegg så hadde hun ikke vokst dit hun er i dag, ei heller hatt alle mulighetene hun har. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kmhfj skrev (1 time siden):

Helt enig med deg! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kmhfj skrev (På 1.10.2023 den 22.17):

Det kan jeg forså at virker rart. Der har Sara gjort noe bra (for dem) for å selge, de legger vekt på at det virker som at det kan bli tomt og at man må være kjapp. Dermed komme frykten til forbrukeren med å ikke finne riktig størrelse hvis lageret blir tomt. Det jeg tror er at folk da kjøper 2 størrelser og selger den de ikke trenger, i frykt for at ved evt retur så er størrelsen de ønsker utsolgt. Pluss at folk har veldig bruk og kast holdning, og ikke gidder å returnere. Ser det mye med folk rundt meg, som bestiller ting på nett og selger det videre i stede for å returnere. 

Men dette er heller ikke spesielt for Careless, ser det samme med produkter fra andre bedrifter. 

Mye mer tungvint å selge fremfor å returnere og koster ikke mange. 🤪

Endret av prepp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

prepp skrev (28 minutter siden):

Mye mer tungvint å selge fremfor å returnere da. Koster ikke mange kronene å fikse retur, men mye bruk og kast som du nevner. Det har skjedd noe spesielt med disse stakkars carelesskundene, det er en gruppe mennesker som har blitt "hjernevasket" siden de liker tøyet. Har visst blitt det jeg og da.. 🤪

Tror ikke du ser på deg selv som hjernevasket, men om det er noen trøst; det skjer med oss alle i større eller mindre grad og på både lite viktige og viktige områder.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (På 1.10.2023 den 23.50):

Tror ikke du ser på deg selv som hjernevasket, men om det er noen trøst; det skjer med oss alle i større eller mindre grad og på både lite viktige og viktige områder.  

Jeg er nok ikke hjernevasket.🤪 Syntes det er bra vi har småaktører som SE som jeg anser som veldig uskyldig. 

Endret av prepp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, Magdaolga said:

Skulle ikke vinneren av julekalenderen trekkes i overigår? Noen som vet hvor vinneren har blitt publisert?

I og med at hun dama med gavekortet måtte vente to år, så tror jeg vi må vente 728 dager :) 

Endret av Citha
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smuldrepai
Citha skrev (10 timer siden):

I og med at hun dama med gavekortet måtte vente to år, så tror jeg vi må vente 728 dager :) 

Julen varer helt til påske, sies det, så har enda litt tid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...