Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Grønn Frosk skrev (2 timer siden):

Kan noen være snill å sende meg discord-inviten? Jeg har mistet alt inne på discorden min.

Send til meg om du får :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Orly skrev (5 timer siden):

Stort sett gjør man nok det, men noen ganger får man hjelp når foreldre er på besøk og det er ikke noe galt i det. Man har ikke lav boevne av den grunn selv om noen har lært seg et nytt ord og liker å skrive det.

Lært et nytt ord, faktisk. Jeg jobber med mennesker med lav boevne, og har gjort det i flere år. Som sagt, flere av de har bedre orden og hygiene enn SE. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt SaraE til og fra noen år. Hun har forandret seg ~ mye. Om det er dette jaget som influencer, jobbing med butikker,bruddet med R , flytting, ny samboer, flere barn - ikke vet jeg. Hun har tapt seg betraktelig,  både som dame og med innhold i kanalene sine. Når man ikke evner å holde orden på hus,hjem og barn når hun allikevel går hjemme, er til å undres over. Og den nye samboeren - hva gjør han. Virker tafatt på alle områder. SaraE higer etter status ~ derfor snappes det ustanselig. Burde strengt tatt pauset, og tenkt over både livet og hva hun deler. Og ja man blir sliten med baby og våkennetter, men det avgjør ikke alt som skjer. Hun skryter av både V , kjoler og undertøy ~ men er hun lykkelig?!  Eller blir hun det om det bygges nytt hus?! 

• Liker 11
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggidada
Grønn Frosk skrev (4 timer siden):

Kan noen være snill å sende meg discord-inviten? Jeg har mistet alt inne på discorden min.

Kan noen sende til meg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (7 timer siden):

Så dine foreldre hjelper aldri til hos deg? 

Er det normalt? 😳

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang jeg skal på apoteket skal jeg fortelle hva jeg mener om deres bruk av denne influenseren. Er det virkelig ikke noen hjemme i denne bransjen. Sjekker de ikke hva flere av disse influenserne de benytter til reklame står for?  Overforbruk, løgner, kjøp av følgere, utleverer mindreårige, kaller følgere de er uenig med for fittekjærringer etc… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke litt rart at ved samarbeidsinnlegg at det ikke er noen regler på å blande egne produkter med samarbeidsprodukter?

Når hun reklamrer for apotek iført Careless kjole (den gror hun jo snart fast i..) er det jo i og for seg snikreklame?

2-i-1 reklame?

Hun merker det jo kun med feks "reklame for apotek" men det er jo også reklame for eget merke.

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
J.. skrev (13 minutter siden):

Er det ikke litt rart at ved samarbeidsinnlegg at det ikke er noen regler på å blande egne produkter med samarbeidsprodukter?

Når hun reklamrer for apotek iført Careless kjole (den gror hun jo snart fast i..) er det jo i og for seg snikreklame?

2-i-1 reklame?

Hun merker det jo kun med feks "reklame for apotek" men det er jo også reklame for eget merke.

Det er shady. Og ikke i henhold til markedsføringsloven. 

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinterferie
On 4/29/2023 at 11:32 AM, Lill :) said:

Managementet har åpenbart gitt føringer på hvordan Careless sin profil skal være, de investerer ikke penger å sitter passivt å venter på at en person som ikke har kompetanse overhodet på forretningsdrift skal leke butikk. I tillegg så har Reme hatt den største deler av aksjene og dermed full kontroll. Du bør lese deg opp på forretningsdrift. 

Sara Emilie sitt management heter Ad Sales. Du finner de på Adsales.no. Der kan du lese om hva de gjør. Det er Saraaemiliee AS som har management. Gjennom Ad Sales kan du booke en influenser som skal annonsere din vare. Sara Emilie sier hun får tildelt oppdrag via Ad Sales. Dersom hun beholder produktene hun reklamerer for, må hun skatte av verdien. Dersom hun sender produktene tilbake til oppdragsgiver, slipper hun unna skatten.

David Reme er en investor. Jeg gjetter at han har investert i Careless, siden han sitter i styret.   Det er styret i Careless som bestemmer hvordan Careless skal utvikle sin virksomhet. 

Managementet Ad Sales er ikke en investor i Careless og kan derfor ikke legge føringer for Careless. 

Muligens bør du lese litt om forretningsdrift selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veslefrikken

Denne skjulte reklamen er veldig kritikkverdig som mange har påpekt. Det er nok også en del av markedsstrategien (mangel av et bedre ord)  til managementet. En fra Adsales var med i podcasten Karrierkvinner for en stund tilbake og sa der at personer som blir eksponert for en vare eller et produkt minst 7 ganger har større sannsynlighet for å kjøpe det. Sikkert ikke en ny strategi, men virker litt rart hvis SE utelukkende går i eget merke. Da trenger hu vel ikke alt det andre i klesskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Vinterferie skrev (7 minutter siden):

Sara Emilie sitt management heter Ad Sales. Du finner de på Adsales.no. Der kan du lese om hva de gjør. Det er Saraaemiliee AS som har management. Gjennom Ad Sales kan du booke en influenser som skal annonsere din vare. Sara Emilie sier hun får tildelt oppdrag via Ad Sales. Dersom hun beholder produktene hun reklamerer for, må hun skatte av verdien. Dersom hun sender produktene tilbake til oppdragsgiver, slipper hun unna skatten.

David Reme er en investor. Jeg gjetter at han har investert i Careless, siden han sitter i styret.   Det er styret i Careless som bestemmer hvordan Careless skal utvikle sin virksomhet. 

Managementet Ad Sales er ikke en investor i Careless og kan derfor ikke legge føringer for Careless. 

Muligens bør du lese litt om forretningsdrift selv. 

Det stemmer at Ad sales er management for SE, investorer er  https://www.dignitycollective.no. Så det har du rett i. Men slik hele bedriften SE fremstår så er det åpenbart at pengene kommer inn via Reme og ikke så mye fra Ad sales, derfor har de gått under radaren. Skulle selvfølgelig ha sjekket det bedre opp. Men fortsatt ikke imponert over måten både management og investorer godkjenner en forretningsstrategi som innebærer villedende reklame, eksponering av barn og umerket reklame i fleng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Veslefrikken skrev (9 minutter siden):

Denne skjulte reklamen er veldig kritikkverdig som mange har påpekt. Det er nok også en del av markedsstrategien (mangel av et bedre ord)  til managementet. En fra Adsales var med i podcasten Karrierkvinner for en stund tilbake og sa der at personer som blir eksponert for en vare eller et produkt minst 7 ganger har større sannsynlighet for å kjøpe det. Sikkert ikke en ny strategi, men virker litt rart hvis SE utelukkende går i eget merke. Da trenger hu vel ikke alt det andre i klesskapet.

Det har Tandberg tydeligvis tatt til etterretning, hun praktisk talt «bor» i Careless/Amica klær. Fredagstacoen, helsestasjonen, amming, bleieskift, toalettbesøk, barselgruppe, og what not er skjult reklame for Careless/Amica. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinterferie
2 hours ago, Alisha* said:

Har fulgt SaraE til og fra noen år. Hun har forandret seg ~ mye. Om det er dette jaget som influencer, jobbing med butikker,bruddet med R , flytting, ny samboer, flere barn - ikke vet jeg. Hun har tapt seg betraktelig,  både som dame og med innhold i kanalene sine. Når man ikke evner å holde orden på hus,hjem og barn når hun allikevel går hjemme, er til å undres over. Og den nye samboeren - hva gjør han. Virker tafatt på alle områder. SaraE higer etter status ~ derfor snappes det ustanselig. Burde strengt tatt pauset, og tenkt over både livet og hva hun deler. Og ja man blir sliten med baby og våkennetter, men det avgjør ikke alt som skjer. Hun skryter av både V , kjoler og undertøy ~ men er hun lykkelig?!  Eller blir hun det om det bygges nytt hus?! 

Innholdet på snap kanalen har tapt seg voldsomt etter min mening. Jeg synes ikke det er interessant lengre. Der er vi enig. 

Jeg synes derimot ikke samboer virker tafatt. Vi ser for lite av han til å bedømme det. Vi hører at han jobber lange dager, måker snø, koster grus, kjører barn på skole og så videre. 

Sara Emilie hadde hatt meget godt av en pause. Men det kan hun ikke. Hun driver flere firma. Hun har forpliktelser. Hun har ansatte. Hun har to butikker. 

Dersom Sara Emilie ikke reklamerer for Careless på snap chat, så selger de ikke like bra. Dette har hun fortalt på snap chat. 

Personlig tenker jeg at det kanskje ikke var nødvendig å starte Amicas og kjøpe seg inn i Salabim. Men jeg vet jo ikke hele bildet. Jeg ser bare det Sara Emilie velger å publisere. 

Jeg ser heller ikke en lykkelig nyforelsket dame. Men nå snapper hun mest om dagen, så jeg skal være forsiktig med å dømme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vinterferie skrev (6 minutter siden):

Sara Emilie hadde hatt meget godt av en pause. Men det kan hun ikke. Hun driver flere firma. Hun har forpliktelser. Hun har ansatte. Hun har to butikker. 

Nettopp fordi hun har ansatt,kan hun både ta seg pause OG perm,faktisk..

Sjekket Tiktok'en hennes også,den flyter over av umerket Careless reklame..

Endret av J..
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinterferie
34 minutter siden, Lill :) said:

Det stemmer at Ad sales er management for SE, investorer er  https://www.dignitycollective.no. Så det har du rett i. Men slik hele bedriften SE fremstår så er det åpenbart at pengene kommer inn via Reme og ikke så mye fra Ad sales, derfor har de gått under radaren. Skulle selvfølgelig ha sjekket det bedre opp. Men fortsatt ikke imponert over måten både management og investorer godkjenner en forretningsstrategi som innebærer villedende reklame, eksponering av barn og umerket reklame i fleng. 

Ad Sales inntekt går inn på Saraaemiliee As. Firmaet hadde over 5 mill i omsetting i 2022. Så det kommer nå inn noen kroner via Ad Sales. 

Saraaemiliee As hadde et fantastisk svimlende resultat. Skal bli spennende å se hvor mye det har økt, med Snap Chats ad’s in story. 

Dignity Collective er investor i Careless. De tallene er ikke ute enda. Så der kan jeg ikke si noe. 

Barneksponering og merking av reklamer i firmaet Saraaemilie As er vi helt enig om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Vinterferie skrev (11 minutter siden):

Ad Sales inntekt går inn på Saraaemiliee As. Firmaet hadde over 5 mill i omsetting i 2022. Så det kommer nå inn noen kroner via Ad Sales. 

Saraaemiliee As hadde et fantastisk svimlende resultat. Skal bli spennende å se hvor mye det har økt, med Snap Chats ad’s in story. 

Dignity Collective er investor i Careless. De tallene er ikke ute enda. Så der kan jeg ikke si noe. 

Barneksponering og merking av reklamer i firmaet Saraaemilie As er vi helt enig om. 

Har du dokumentasjon på inntekten til SE? Og hvor de ulike beløpene kommer fra? Jeg har prøvd å finne dokumentasjonen men finner det ikke via Google.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Vinterferie
36 minutter siden, J.. said:

Nettopp fordi hun har ansatt,kan hun både ta seg pause OG perm,faktisk..

Sjekket Tiktok'en hennes også,den flyter over av umerket Careless reklame..

Dersom Sara Emilie ikke produserer klær, så har ikke butikken noe å selge. Jeg forstår at hun ikke kan ta permisjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinterferie
17 minutter siden, Lill :) said:

Har du dokumentasjon på inntekten til SE? Og hvor de ulike beløpene kommer fra? Jeg har prøvd å finne dokumentasjonen men finner det ikke via Google.

Sara Emilies inntekt finner du i skattemeldingen.  Over 5 mill i omsetning  på Saraaemilie as finner du for eksempel i Proff.no.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Vinterferie skrev (4 minutter siden):

Sara Emilies inntekt finner du i skattemeldingen.  Over 5 mill i omsetning  på Saraaemilie as finner du for eksempel i Proff.no.  

Det jeg lurer på er hvordan du kan se hvor mye av inntekten kommer fra Ad sales? Hvor mye av inntekten er fra Careless? Altså hvor kommer denne omsetningen fra? Det vi vet er at Careless har donert 10 % av salget, og den summen er vel 500.000? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinterferie
2 minutter siden, Lill :) said:

Det jeg lurer på er hvordan du kan se at 5 millioner kommer fra Ad sales? Hvor mye av inntekten er fra Careless? 

Ad Sales gir omsetting til Saraaemiliee as. Careless gir omsetting til Careless. Det er to forskjellige firma. 

Hva Sara Emilie tar ut i lønn og utbytte finner du i skattemeldingen. 

Jeg sier ikke at 5 mill kommer fra Ad Sales. Jeg sier at Saraaemiliee as hadde over 5 mill i omsetting i 2022.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...