Sharpa VinterBerg Skrevet 1. mai 2023 #19041 Skrevet 1. mai 2023 Minombre skrev (20 minutter siden): Joda, hele opplegget er rotete. Det hopper fra reklameinnlegg til hverdagslige ting hele tiden og det kunne helt klart vært en fordel å ikke blande alt dette. Men, enn så lenge funker influenseryrket slik, særlig dem som ikke har noe skille mellom bedrift og privat. Noen liker det, noen liker det ikke. Det er alle løgnene, eksponeringen og lovbruddene jeg reagerer mest på. At hun velger å fremstille seg selv som et menneske som ikke klarer å holde huset sitt sånn noenlunde ryddig og rent, synes tydelig ikke alle er like sjarmerende. 6
J.. Skrevet 1. mai 2023 #19042 Skrevet 1. mai 2023 Midt i mellom egenreklame for Careless nå nettopp på SC,så må det visst hives inn dette også.. Ser liksom ikke helt den røde tråden. Livet snudde jo for henne psykisk lenge før Careless var en greie. 3
supermamz Skrevet 1. mai 2023 #19043 Skrevet 1. mai 2023 Fikk careless IG 10 tusen følgere samme dagen som den ble laget? 🤔 Det husker ikke jeg.. Husker det ble skrevet om hvor lite følgere som fulgte den siden hun ha over 300 tusen følgere. 8
Gjest Kattedama Skrevet 1. mai 2023 #19044 Skrevet 1. mai 2023 (endret) J.. skrev (46 minutter siden): Midt i mellom egenreklame for Careless nå nettopp på SC,så må det visst hives inn dette også.. Ser liksom ikke helt den røde tråden. Livet snudde jo for henne psykisk lenge før Careless var en greie. Er det Careless kjoler/morgenkåper som henger bak der i skapet? Og der er vel Careless hun har på seg også? Har hun merket dette innlegget? Endret 1. mai 2023 av Lill :)
litenstjerne Skrevet 1. mai 2023 #19045 Skrevet 1. mai 2023 Lill skrev (1 minutt siden): Er det Careless kjoler/morgenkåper som henger bak der i skapet? Og der er vel Careless hun har på seg også? Har hun merket dette innlegget? SE er latterlig dårlig på å merke egenreklame. Blir ikke sjokkert når hun "glemmer" å merke med reklame. Skjer altfor ofte. 9
J.. Skrevet 1. mai 2023 #19046 Skrevet 1. mai 2023 Lill skrev (9 minutter siden): Er det Careless kjoler/morgenkåper som henger bak der i skapet? Og der er vel Careless hun har på seg også? Har hun merket dette innlegget? Vet ikke med kjolene i bakgrunnen,men ikke merket,nei. 1
Gjest Kattedama Skrevet 1. mai 2023 #19047 Skrevet 1. mai 2023 J.. skrev (9 minutter siden): Vet ikke med kjolene i bakgrunnen,men ikke merket,nei. Herlighet. Hva man gjør for å selge kjoler, tragisk.
Minombre Skrevet 1. mai 2023 #19048 Skrevet 1. mai 2023 Lill skrev (3 timer siden): Joda, det er klart at det er hennes valg å fremstå slik. Men da må man også tåle at det diskuteres. Det influensere legger ut på deres salgskanaler er ikke enveis kommunikasjon. Ja, klart de må tåle at ting diskuteres, men det må da gå an å diskutere det på en ok måte. Man trenger ikke å si at folk er heslige, ekle og ikke har boevne fordi de har en annen standard enn henne. Eller at man er evneveik, at lyset er på men ingen er hjemme og slike ting. 3 5
Gjest Kattedama Skrevet 1. mai 2023 #19049 Skrevet 1. mai 2023 Minombre skrev (17 minutter siden): Ja, klart de må tåle at ting diskuteres, men det må da gå an å diskutere det på en ok måte. Man trenger ikke å si at folk er heslige, ekle og ikke har boevne fordi de har en annen standard enn henne. Eller at man er evneveik, at lyset er på men ingen er hjemme og slike ting. Jeg håper jo for Tandberg sin del at det hun viser er en karakter. Men uansett om hun fremstår på en slik måte, så er det ikke ok med slike karakteristikker.
J.. Skrevet 1. mai 2023 #19050 Skrevet 1. mai 2023 Minombre skrev (26 minutter siden): Man trenger ikke å si at folk er heslige, ekle og ikke har boevne fordi de har en annen standard enn henne. Det er mer effektivt for tråden og deg selv å rapportere innlegg du syns er ugreie enn å prøve å moderere andre. Ingen har forøvrig brukt ordene "heslige" eller "ekle". 5
C8H10N4O2 Skrevet 1. mai 2023 #19051 Skrevet 1. mai 2023 Fru G skrev (23 timer siden): Neste gang jeg skal på apoteket skal jeg fortelle hva jeg mener om deres bruk av denne influenseren. Er det virkelig ikke noen hjemme i denne bransjen. Sjekker de ikke hva flere av disse influenserne de benytter til reklame står for? Overforbruk, løgner, kjøp av følgere, utleverer mindreårige, kaller følgere de er uenig med for fittekjærringer etc… Tror du at de som står i kassa på apoteket har stort å si angående hvem kjeden de jobber for inngår reklamesamarbeid med? 10 4
Gjest Vinterferie Skrevet 1. mai 2023 #19052 Skrevet 1. mai 2023 9 hours ago, Minombre said: Men, ser du egentlig storyene hennes? Hun sier jo at både hun selv og mannen jobber ræva av seg for tiden. Hun går ikke hjemme og har ingenting å gjøre, hun jobber og skal ta seg av et spedbarn samtidig. Mannen jobber også tydeligvis lange dager for å klargjøre for 30 ukers pappaperm. Det må da være greit å få litt hjelp av foreldrene sine om de har mulighet da?? Å si at noen har lav boevne fordi det i perioder er så hektisk at hun ikke rekker alt selv, det er drøyt! Jeg snakket med mange som hadde hjemmekontor og skulle ta seg av barn samtidig under pandemien, de var utslitte. De følte ikke de strakk til hverken her eller der og at de måtte fordele arbeidsdagen utover hele døgnet for å komme i mål. Det var ingen som sa at «de går jo bare hjemme og burde klart dette lett» da. Da hørte jeg kun sympati med folk som måtte sjonglere hverdagen med barn og jobb. Selv om mange ikke ser på influenseryrket som jobb (og det kan jo stemme for mange som liker å kalle seg influenser), så gjør Sara ganske mye annet enn å poste reels og storys på insta og snap. Hun skal snart åpne butikk nr to og skal lansere ny bikinikolleksjon i disse dager. Jeg tenker at alle som ikke har gjort dette selv kan slutte å uttale seg om hvor mye/lite hun jobber. Selv om hun legger ut endel gjennom dagen er det jo mye vi ikke ser. For meg er det en styrke å be om hjelp dersom det er behov for det for å holde hodet over vannet! Helt enig. Jeg synes det er fint at Sara Emilie viser at det er ok å be om hjelp. 🧡 Vi hjelper ofte våre barn. Og vi får mye hjelp igjen. 🥰 Jeg synes det er hyggelig å hjelpe.
Gjest Kattedama Skrevet 1. mai 2023 #19053 Skrevet 1. mai 2023 Vinterferie skrev (4 minutter siden): Helt enig. Jeg synes det er fint at Sara Emilie viser at det er ok å be om hjelp. 🧡 Vi hjelper ofte våre barn. Og vi får mye hjelp igjen. 🥰 Jeg synes det er hyggelig å hjelpe. Det er ok å be om hjelp. Poenget er at hun fremstår som en uorganisert selger eller viser at vurderingene/prioriteringer er feil. Om det er for å fremstå som likanes/ folkelig eller vimsete så treffer det ikke alle. Naturlig nok, folk er forskjellig og liker å holde slike ting privat.
Gjest Veslefrikken Skrevet 1. mai 2023 #19054 Skrevet 1. mai 2023 Tror hele problematikken her, ikke er at det er spurt om hjelp, men måten alt fremstilles på. SE velger selv hva som legges ut og hvordan det formuleres. Kanskje det ikke hadde vært nødvendig med formuleringen, de kommer for at jeg skal rydde.. Mange andre måter å fremstille et besøk. SE hadde helt sikkert hatt en mer positiv følgerskara hvis hun for det første fulgte lovverket når det kom til merking av reklame og eksponering av barn. Men også hvordan hun fremstiller seg selv. Som med alt, hun velger hva som skal legges ut. Det er et valg hun tar. Kunne hun prioritert anderledes, helt klart ja, men hun velger å ikke gjøre det.
baremeg Skrevet 1. mai 2023 #19055 Skrevet 1. mai 2023 På lanseringene har hun alltid på seg crocks fordi hun alltid skal ha beina godt plantet på jorda? Jeg tror det skipet har seilt for lenge siden 😅 12 5
Minombre Skrevet 1. mai 2023 #19056 Skrevet 1. mai 2023 J.. skrev (22 minutter siden): Det er mer effektivt for tråden og deg selv å rapportere innlegg du syns er ugreie enn å prøve å moderere andre. Ingen har forøvrig brukt ordene "heslige" eller "ekle". Jeg rapporterer når jeg syns noe er over streken. Det er ikke alltid over streken, men jeg må da vitterlig kunne få si min mening jeg også. Jeg skrev min mening på et innlegg om bl.a boevne og det å motta hjelp fra sine foreldre. Deretter svarer jeg folk som er uenige og det blir en diskusjon, både om det og om hvordan man kan uttrykke seg uten å snakke krenkende om andre mennesker. Uten innlegg fra folk som er uenige i mye av denne drittslengingen, blir denne tråden et ekkokammer og en mobbetråd. 4 2
Gjest Vinterferie Skrevet 1. mai 2023 #19057 Skrevet 1. mai 2023 12 minutter siden, Lill said: Det er ok å be om hjelp. Poenget er at hun fremstår som en uorganisert selger eller viser at vurderingene/prioriteringer er feil. Om det er for å fremstå som likanes/ folkelig eller vimsete så treffer det ikke alle. Naturlig nok, folk er forskjellig og liker å holde slike ting privat. Selv om du hadde prioritert/valgt annerledes enn Sara Emilie, betyr det ikke at Sara Emilie har prioritert/valgt feil.
Gjest Kattedama Skrevet 1. mai 2023 #19058 Skrevet 1. mai 2023 Vinterferie skrev (10 minutter siden): Selv om du hadde prioritert/valgt annerledes enn Sara Emilie, betyr det ikke at Sara Emilie har prioritert/valgt feil. Jeg skrev ikke noe om hva jeg mener? Jeg viser til hva andre skriver her. For meg er det meget spesielt at noen ønsker å fremstå lite kompetent på de fleste områder i livet. Også i arbeidslivet.
Gasellen Skrevet 1. mai 2023 #19059 Skrevet 1. mai 2023 J.. skrev (7 timer siden): Hun er liksom 10 år for sent ute "alt".. I absolutt alt også det.. Hun er alltid sistemann ute til ting. Hun begynte med body positivity når det hadde vært en greie i årevis og prøvde gjøre det til sitt eget og bygge konto på det etter at interiør og småbarn failet. Når alle begynte å kutte barneeksponering gikk det flere år før hun kom etter og gjorde det samme. Og da snakket hun ikke om annet. Akkurat som om hun var Norges første og eneste influencer som valgte bort å eksponere barna sine... Det føles som hun ikke helt har fått med seg at mammakropp og barseltid ble normalisert for mange år siden. Og at ingen presser deg til å "komme i form igjen" etter fødsel asap. Vi har sett det før. Deigræv, hengende buk og pupper som sagger på knærne. Vi trenger ikke at SaraE skal ta denne kampen. Den er ferdig kjempet for mange år siden. Og vi heier på alle kropper. "Kampen" hun tar opp nå er for å overbevise seg selv og ingen andre.. Folk har avfulgt CBE og de andre "perfekte" damene og bryr seg ikke om sånt lengre. Tviholder fortsatt på crocks fra 2006 og hiver seg på trender i markedet når alle andre har gått videre til sitt neste prosjekt. Det må være slitsomt å alltid være sistemann ut av startporten og aldri komme på sine egne originale ideer og verdier eller "eie" contentet sitt, men bare dilte etter alle andre og gjøre det som funker for dem og håpe at suksessen kommer din vei også. Det mest originale hun har gjort de siste årene er å bruke en sko som var populær i 2006 som et slags måleinstrument for snøsmelting. Kanskje er det det hun skulle prøvd å ta patent på. For der var hun ihvertfall først ute. (Det tipset skal du få gratis av meg Sara!) 7 7
Gjest Kattedama Skrevet 1. mai 2023 #19060 Skrevet 1. mai 2023 Veslefrikken skrev (45 minutter siden): Tror hele problematikken her, ikke er at det er spurt om hjelp, men måten alt fremstilles på. SE velger selv hva som legges ut og hvordan det formuleres. Kanskje det ikke hadde vært nødvendig med formuleringen, de kommer for at jeg skal rydde.. Mange andre måter å fremstille et besøk. SE hadde helt sikkert hatt en mer positiv følgerskara hvis hun for det første fulgte lovverket når det kom til merking av reklame og eksponering av barn. Men også hvordan hun fremstiller seg selv. Som med alt, hun velger hva som skal legges ut. Det er et valg hun tar. Kunne hun prioritert anderledes, helt klart ja, men hun velger å ikke gjøre det. Nettopp! Det er ikke hvermannsen som fremstår på denne måten. Det er SE AS med flere millioner i omsetning i fjor. Hvor alt fra sexliv til private helseopplysninger om mindreårige kommersialiseres. Det nevnes at hun skal normalisere alt mulig som allerede er ok og normalt. Ser virkelig ikke hva slags betydning hennes « åpenhet « om mangel på struktur skal gjøre for andre. Folk flest skjønner at man ikke rekker over alt med barn i hus.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå