J.. Skrevet 1. mai 2023 #19001 Skrevet 1. mai 2023 Minombre skrev (Akkurat nå): Men, ut i fra de snappene jeg har sett den siste tiden så snakker hun mye om at hun jobber ekstremt mye og at hun tok imot hjelp av foreldrene nå. Men så har hun en jobb som enkelt kan kombineres med husarbeid,en gåtur,til og med når hun er ute av huset å faktisk gjør noe med andre. Alt "arbeidsverktøyet" hun trenger er noen apper og en mobiltelefon. Tlfmøter kan kombineres med klesbretting osv. Det handler jo faktisk om prioriteringer. Selvfølgelig er det lettere å prioritere det man syns er gøy eller givende,det gjør vel de fleste. Men de fleste balanserer jo hva som er gøy/givende og hva som er nødvendig. 12 1
Minombre Skrevet 1. mai 2023 #19002 Skrevet 1. mai 2023 J.. skrev (10 minutter siden): Men så har hun en jobb som enkelt kan kombineres med husarbeid,en gåtur,til og med når hun er ute av huset å faktisk gjør noe med andre. Alt "arbeidsverktøyet" hun trenger er noen apper og en mobiltelefon. Tlfmøter kan kombineres med klesbretting osv. Det handler jo faktisk om prioriteringer. Selvfølgelig er det lettere å prioritere det man syns er gøy eller givende,det gjør vel de fleste. Men de fleste balanserer jo hva som er gøy/givende og hva som er nødvendig. Det kan jo ikke enkelt kombineres med husarbeid dersom hun sitter på pc’n å jobber store deler av dagen. Dessuten genererer det mye mer stress og mindre oppmerksomhet mot det man jobber med dersom alt skal kombineres hele tiden. Vi mennesker har faktisk behov for like mye hvile som arbeid og bevegelse, så å kreve at hun skal kombinere jobb og hverdag til alle døgnets tider vil jeg si er alt for mye å kreve av et annet menneske. La hun nå styre hverdagene sine selv og be om hjelp når hun trenger det, uten at andre skal blande seg inn i det. Når det er sagt så kunne hun jo droppet å dele ting som husarbeid og slikt for å unngå slike diskusjoner. Man skulle jo tro at ingen brydde seg, men det gjør jo enkelte åpenbart. 4 4
J.. Skrevet 1. mai 2023 #19003 Skrevet 1. mai 2023 Minombre skrev (1 minutt siden): Man skulle jo tro at ingen brydde seg, men det gjør jo enkelte åpenbart. Ser du ironien her? Lol. Sara deler alt dette selv så at det får konsekvenser,tilsnakk og reaksjoner vet hun veldig godt. Hun kan velge å dele (eller ikke dele),men hun kan ikke velge sitt eget publikum eller bestemme hva andre skal tenke om content'et hun deler. 10 1
Gjest Verba Skrevet 1. mai 2023 #19004 Skrevet 1. mai 2023 Minombre skrev (15 minutter siden): Det kan jo ikke enkelt kombineres med husarbeid dersom hun sitter på pc’n å jobber store deler av dagen. Dessuten genererer det mye mer stress og mindre oppmerksomhet mot det man jobber med dersom alt skal kombineres hele tiden. Vi mennesker har faktisk behov for like mye hvile som arbeid og bevegelse, så å kreve at hun skal kombinere jobb og hverdag til alle døgnets tider vil jeg si er alt for mye å kreve av et annet menneske. La hun nå styre hverdagene sine selv og be om hjelp når hun trenger det, uten at andre skal blande seg inn i det. Når det er sagt så kunne hun jo droppet å dele ting som husarbeid og slikt for å unngå slike diskusjoner. Man skulle jo tro at ingen brydde seg, men det gjør jo enkelte åpenbart. Jeg forstår poenget ditt altså. Men SaraE har jo også gjort et poeng av at mens hun hadde styremøte på telefonen så la hun sammen alle klærne innpå walk in closet hennes. «Ikke alle som kan legge sammen klær mens de har styremøte! Lol! « Det er jo hun som legger det frem sånn, å da kan det hende folk tror det er sånn. Jeg bryr meg ikke om hvor mange ganger hun vasker, eller trenger hjelp til noe osv, men når hun deler så fritt frem så er det fritt frem for folk å tolke det som man vil. Jeg hadde heller holdt kjeft og ikke delt sånne ting om jeg var henne 🙂
Minombre Skrevet 1. mai 2023 #19005 Skrevet 1. mai 2023 Verba skrev (6 minutter siden): Jeg forstår poenget ditt altså. Men SaraE har jo også gjort et poeng av at mens hun hadde styremøte på telefonen så la hun sammen alle klærne innpå walk in closet hennes. «Ikke alle som kan legge sammen klær mens de har styremøte! Lol! « Det er jo hun som legger det frem sånn, å da kan det hende folk tror det er sånn. Jeg bryr meg ikke om hvor mange ganger hun vasker, eller trenger hjelp til noe osv, men når hun deler så fritt frem så er det fritt frem for folk å tolke det som man vil. Jeg hadde heller holdt kjeft og ikke delt sånne ting om jeg var henne 🙂 Joda, men at hun kan gjøre det hver gang hun har møter er vel litt vel mye forlangt 😄 Det går an, ja, men det er vel ikke optimalt. Jeg hadde også holdt kjeft om slike ting. Hadde ikke hatt noe interesse av at folk blandet seg inn i husarbeidet mitt og hvor ofte jeg vasker 🤭 Hun kan jo for mye av kommentarene selv, selvsagt, men det går jo an å forsøke å oppmuntre til en saklig debatt her også. 4
Gjest Verba Skrevet 1. mai 2023 #19006 Skrevet 1. mai 2023 Minombre skrev (Akkurat nå): Joda, men at hun kan gjøre det hver gang hun har møter er vel litt vel mye forlangt 😄 Det går an, ja, men det er vel ikke optimalt. Jeg hadde også holdt kjeft om slike ting. Hadde ikke hatt noe interesse av at folk blandet seg inn i husarbeidet mitt og hvor ofte jeg vasker 🤭 Hun kan jo for mye av kommentarene selv, selvsagt, men det går jo an å forsøke å oppmuntre til en saklig debatt her også. Enig 🙂
baremeg Skrevet 1. mai 2023 #19007 Skrevet 1. mai 2023 Verba skrev (10 minutter siden): Jeg forstår poenget ditt altså. Men SaraE har jo også gjort et poeng av at mens hun hadde styremøte på telefonen så la hun sammen alle klærne innpå walk in closet hennes. «Ikke alle som kan legge sammen klær mens de har styremøte! Lol! « Det er jo hun som legger det frem sånn, å da kan det hende folk tror det er sånn. Jeg bryr meg ikke om hvor mange ganger hun vasker, eller trenger hjelp til noe osv, men når hun deler så fritt frem så er det fritt frem for folk å tolke det som man vil. Jeg hadde heller holdt kjeft og ikke delt sånne ting om jeg var henne 🙂 Det er jo det her hun sier i sine kanaler, at hun kan ha møter samtidig som hun rydder og helt ærlig, klarer hun ikke å sette av 20-30 min husarbeid hver dag? Jobber hun 20 timer hver dag? Men samtidig så er det jo det her som stort sett er innholdet på SC og hun tror det er morsomt og søtt. «Se i kottet her dere, se så rotete» «Oi, ammeputen min er så møkkete at venninna mi kom for å vaske den for meg» Søtt og morsomt? Overhodet ikke når du er 30 år og trebarnsmor 11 3
Gjest Exkt Skrevet 1. mai 2023 #19008 Skrevet 1. mai 2023 Hjertestein skrev (1 time siden): 💯 Er det to brukere som har samme navn?
Gjest Verba Skrevet 1. mai 2023 #19009 Skrevet 1. mai 2023 baremeg skrev (3 minutter siden): Det er jo det her hun sier i sine kanaler, at hun kan ha møter samtidig som hun rydder og helt ærlig, klarer hun ikke å sette av 20-30 min husarbeid hver dag? Jobber hun 20 timer hver dag? Men samtidig så er det jo det her som stort sett er innholdet på SC og hun tror det er morsomt og søtt. «Se i kottet her dere, se så rotete» «Oi, ammeputen min er så møkkete at venninna mi kom for å vaske den for meg» Søtt og morsomt? Overhodet ikke når du er 30 år og trebarnsmor Mhm, så jeg synes ikke det er rart at folk ikke tror på henne. For hun sier én ting da, og en annen dag så er det heeeelt motsatt igjen. Pluss at måten hun driver forretninger på osv, ( lyving osv ) det har gjort til at mange folk ikke stoler på det hun sier rett og slett.
Gjest Exkt Skrevet 1. mai 2023 #19010 Skrevet 1. mai 2023 baremeg skrev (5 minutter siden): Det er jo det her hun sier i sine kanaler, at hun kan ha møter samtidig som hun rydder og helt ærlig, klarer hun ikke å sette av 20-30 min husarbeid hver dag? Jobber hun 20 timer hver dag? Men samtidig så er det jo det her som stort sett er innholdet på SC og hun tror det er morsomt og søtt. «Se i kottet her dere, se så rotete» «Oi, ammeputen min er så møkkete at venninna mi kom for å vaske den for meg» Søtt og morsomt? Overhodet ikke når du er 30 år og trebarnsmor Den ammeputa.... Noe så ekkelt 🤢
Gjest Exkt Skrevet 1. mai 2023 #19012 Skrevet 1. mai 2023 Minombre skrev (1 time siden): Hun sa vel at hun ikke hadde vasket gangen med mopp? Eller husker jeg feil? Hun sa vel ikke at hun ikke hadde vasket gulvene på ett år!? Jo, det sa hun faktisk. Så der husker du feil.
Minombre Skrevet 1. mai 2023 #19013 Skrevet 1. mai 2023 Exkt skrev (3 minutter siden): Jo, det sa hun faktisk. Så der husker du feil. Ok, da husker jeg feil da. Men hun sa vel at den robotstøvsugeren/vaskeren hadde vasket, så noe vasking har jo blitt gjort. At det er en annen standard enn man selv hadde foretrukket er jo en annen sak:) 1 2
elskersommer Skrevet 1. mai 2023 #19014 Skrevet 1. mai 2023 Camilla_s skrev (12 timer siden): Ja, dette er normalt. Å be familien på dugnad for å feks male eller flytte, er normalt. Brette tøy? Nei. Folk reagerer på er at SE planla ca en uke i forveien, og satt av en hel dag, hvor foreldrene skulle komme for å hjelpe til med å brette babytøy og kaste papp. Dette er altså ei dame på 30 år, som går hjemme 24/7 med unntak av levering i bhg og skole. Hvis man er hjemme 23 timer i døgnet, men likevel ikke klarer å gjøre de mest enkle ting som å brette tøy, da må man kanskje stoppe opp å tenke over hvordan man faktisk bruker dagene sine. Om man følger Benedicte haugaard så kan man si at hun er rake motsetningen. Hun driver også bedrift men der er alt på stell. Isåfall det vi kan se😊 9 2
Gasellen Skrevet 1. mai 2023 #19015 Skrevet 1. mai 2023 J.. skrev (54 minutter siden): Ser du ironien her? Lol. Sara deler alt dette selv så at det får konsekvenser,tilsnakk og reaksjoner vet hun veldig godt. Hun kan velge å dele (eller ikke dele),men hun kan ikke velge sitt eget publikum eller bestemme hva andre skal tenke om content'et hun deler. Jeg vil vel egentlig knapt kalle det hun deler "content". SaraE må ha de mest innholdsløse sosiale medie-kontoene i Norges land. Eneste måten å ha en mer innholdsløs snapkonto på er vel å ikke poste noe i det hele tatt.. 13
J.. Skrevet 1. mai 2023 #19016 Skrevet 1. mai 2023 Gasellen skrev (10 minutter siden): Jeg vil vel egentlig knapt kalle det hun deler "content". SaraE må ha de mest innholdsløse sosiale medie-kontoene i Norges land. Eneste måten å ha en mer innholdsløs snapkonto på er vel å ikke poste noe i det hele tatt.. Det er jeg helt enig i. 9
elskersommer Skrevet 1. mai 2023 #19017 Skrevet 1. mai 2023 Minombre skrev (1 time siden): Den tolkningen får du stå for selv. Jeg tolket det utsagnet på en annen måte enn deg. Selvsagt har hun vasket gulvene på snart ett år. Nei det sa hun ikke.. hun sa hun ikke hadde hatt moppen fremme siden hun flyttet inn 9 1
J.. Skrevet 1. mai 2023 #19018 Skrevet 1. mai 2023 elskersommer skrev (1 time siden): Om man følger Benedicte haugaard så kan man si at hun er rake motsetningen. Hun driver også bedrift men der er alt på stell. Isåfall det vi kan se😊 Nettopp. 4
Gjest Era Vulgaris Skrevet 1. mai 2023 #19019 Skrevet 1. mai 2023 Minombre skrev (59 minutter siden): Ok, da husker jeg feil da. Men hun sa vel at den robotstøvsugeren/vaskeren hadde vasket, så noe vasking har jo blitt gjort. At det er en annen standard enn man selv hadde foretrukket er jo en annen sak:) Hele mitt poeng i denne diskusjonen er at det faktisk er helt absurd at man blir millionær på å vise fram hvor ustrukturert, uorganisert og grisete man er for hele verden. Folk som støtter henne ved å gi henne klikk og oppmerksomhet og et levebrød, må ha utrolig dårlig refleksjonsevne. Influensere er mennesker som deg og meg, den eneste forskjellen er at de er villig til å selge sjela si for penger. De har aldri prestert noe som helst som skulle tilsi at de bør dyrkes, men folk elsker tydeligvis å følge med på livet til andre. Derfor kan influensere leve av dette. Helt surrealistisk er det.
J.. Skrevet 1. mai 2023 #19020 Skrevet 1. mai 2023 Tror det er dårlig respons på hennes SoMe om dagen da hun tydeligvis ikke helt vet hva slags "folkelig" greie hun skal prate om/normalisere. Igår nevnte hun flere ganger at hun hadde fått tilbake mens. Mensen er like normalt som alle andre funksjoner kroppen har og er ingen skam å snakke om - og nettopp derfor ser jeg ikke poenget i å prøve å få det til å bli en greie heller. Hun er liksom 10 år for sent ute "alt".. 10 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå