AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #41 Skrevet 29. mai 2019 Man tror ikke at en 45-åring skal kunne klare å holde tempoet til et lite barn, men det blir forventet at folk på 65+ skal orke tunge tak for eksempel i eldreomsorgen, der man løfter tungt (til tross for alle hjelpemidler er det tungt), løper hele arbeidsdagen omtrent uten pause og må forholde seg til mennesker som krever ting/ønsker hjelp hele dagen. Anonymkode: 795b9...e09 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #42 Skrevet 29. mai 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Bitch da? i Oslo kan det hende alle venter til de fyller 40. Det er heldigvis ikke realiteten i resten av landet. Og kollegaen min snakker mye om hvor nervøs hun er for barnet sitt når hun ikke er her lenger. ja - man kan du av sykdom og ulykker om man er 22 også. Men kjære vene du skjønner da vel at sjansene for det er vesentlig lavere enn etter passerte 60?? Anonymkode: 8732f...732 Nei, ikke alle venter til de er 40 i Oslo. Hvorfor så vanskelig å ta inn fakta når de er så lett tilgjengelig? Snittet i 2018 var 32.6. Dvs at de i snitt er 38.6 ved barnets fleste skoledag. Og spredningen er stor. Som levealder. At sjansen øker for å dø med alder er logisk, men de aller aller fleste blir over 65, og da er ungen 21. Og har eldre søsken i Ts tilfelle. Om man først skal hensynta statistikk som egentlig kun kan anvendes op store grupper, hva med det faktum at lfolk som får barn senere lever lengre? Bitch? Nei, bare lei av at folk dundrer inn med sterke meninger basert på kunnskapsløshet. https://www.ssb.no/statbank/table/05530/tableViewLayout1/ Anonymkode: 5dafe...0c1 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #43 Skrevet 30. mai 2019 På 28.5.2019 den 22.28, AnonymBruker skrev: 50 år når ungen begynner på skolen🙄 Anonymkode: f2e61...691 Ja dette er virkelig et problem 🙄 Anonymkode: a0727...ad8 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #44 Skrevet 30. mai 2019 Ei jeg kjenner ble uplanlagt gravid som 45- åring. Hun fødte ei velskapt og frisk jente. Anonymkode: f8fe1...43c
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #45 Skrevet 30. mai 2019 På 29.5.2019 den 6.26, AnonymBruker skrev: Det hjelper ikke det, når eggene som er igjen i kroppen så sent, er overveiende dårlige når man er 40+. Da blir det enten feil på barnet, eller spontanabort i løpet av noen uker. Anonymkode: ad388...270 Men det er vel ikke alltid det er sånn. Venninna mi hadde egg som en 32-åring da hun var 45 fikk hun beskjed om etter ultralyd Anonymkode: f8fe1...43c
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #46 Skrevet 1. juni 2019 På 30.5.2019 den 16.46, AnonymBruker skrev: Men det er vel ikke alltid det er sånn. Venninna mi hadde egg som en 32-åring da hun var 45 fikk hun beskjed om etter ultralyd Anonymkode: f8fe1...43c De kan ikke se kvaliteten på eggene ved ultralyd. Kun at det fremdeles produseres. Anonymkode: 879a4...7ae
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #47 Skrevet 1. juni 2019 Er like gammel som deg TS, med to snart helt voksne barn. Hadde med jånden på hjertet ikke kunnet fulgt opp et nytt barn på den måten jeg fulgte opp de to andre. Ville da vært konstant dårlig samvittighet. Så her er svaret enkelt, uansett hvor mye jeg ønsker barndomstiden igjen. For de første årene med barn er magiske. Anonymkode: 25ba4...c34
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #48 Skrevet 1. juni 2019 Jeg ble spontant gravid som 44-åring, fødte når jeg var 45. Friskt barn, grei fødsel. Ble 4. Barnet. Veldig glad for at jeg slapp å ende min fertile «karriere» med en spontanabort. Paradokset var at jeg har slitt i perioder med å bli gravid tidligere, og har bla tvillinger født vha IVF. Synes ikke vi har større problemer med å følge opp ham enn våre eldre barn. Erfaring veier opp for litt mindre energi. Eldre søsken er en ressurs. Enkelte ting taklet jeg bedre som «gammel» mor, fex nattevåk. Men klart det er baksider også, som aldrende besteforeldre, jobb og småbarn samtidig. Dette må dere nesten kjenne på selv, men hvis dere begge er enige og noenlunde friske er det ingen grunn til å få panikk. Anonymkode: ffbdf...089
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå