Gå til innhold

Den store barnevogntråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 17.8.2021 den 18.41):

Noen som vet hvilke vogner er lengst i ryggen? 

Anonymkode: a9090...38d

Babyjogger City Elite og Britax B-motion er blant de lengste.

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Parv  Vet du….Idag bestilte jeg vogn og bilstol Bugaboo fox 😂🙉 De hadde den i utstilling her jeg bor, og vipps var jeg solgt.. var enkel å klappe sammen (noe jeg var litt skeptisk til), og utrolig lett og god å styre. Måtte bare fortelle deg siden vi har snakket litt om det 😃

Føler meg litt sprø som betaler så mye for vogn, men prøver å rettferdiggjøre med at den kan selges igjen, samt at vi kan bruke den til en eventuell nr 2 senere 😎 Når man uansett har bestemt seg for å kjøpe ny så blir det dyrt uansett av de vognene som var aktuelle.. ble frarådet emmajunga av ei venninne pga vekt/tung å trille💕 Heldigvis har vi leieboer som skal få gleden av å betale for vogna 🙃 Var litt leveringstid, så greit å være ute i god tid, gleder meg til den kommer allerede 😃Ble grå vogn med svart understell på oss 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabel94 skrev (3 timer siden):

@Parv  Vet du….Idag bestilte jeg vogn og bilstol Bugaboo fox 😂🙉 De hadde den i utstilling her jeg bor, og vipps var jeg solgt.. var enkel å klappe sammen (noe jeg var litt skeptisk til), og utrolig lett og god å styre. Måtte bare fortelle deg siden vi har snakket litt om det 😃

Føler meg litt sprø som betaler så mye for vogn, men prøver å rettferdiggjøre med at den kan selges igjen, samt at vi kan bruke den til en eventuell nr 2 senere 😎 Når man uansett har bestemt seg for å kjøpe ny så blir det dyrt uansett av de vognene som var aktuelle.. ble frarådet emmajunga av ei venninne pga vekt/tung å trille💕 Heldigvis har vi leieboer som skal få gleden av å betale for vogna 🙃 Var litt leveringstid, så greit å være ute i god tid, gleder meg til den kommer allerede 😃Ble grå vogn med svart understell på oss 😃

Oii, så artig! 🤩 

Blir mer og mer sikker på at vi ender på den vi også!  
De holder seg veldig godt i pris på bruktmarkedet, så det tenker jeg er et godt argument for å kjøpe ny vogn altså! 😃 

Håper det er tidsnok å bestille i oktober/november! 🤞🤞 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Parv Tror du vil bli like fornøyd! Var ingen tvil når jeg fikk prøvd den i butikken. I tillegg er den jo så lekker 🤩 Bagdelen er litt lav, men ikke noe problem for oss da vi er rett under 170cm. Vi fikk beskjed om at det kunne ta 8 uker, men det kan jo variere ut fra hvor man bor. Vi måtte ikke betale på forhånd faktisk, til min overraskelse.. 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Isabel94

Neida, så.. 

Greide ikke å dy meg, og her ble det faktisk også bestilt vogn nå. 🤣 Sterkt inspirert av deg, må jeg vel si!

Her ble det også Bugaboo Fox. Mye penger for en vogn men jeg forsvarer det med at jeg har lyst til å unne meg det jeg ønsker meg denne gangen. Første barnet kom da jeg var ung student og da måtte vi spare på det meste. 

Og ja - vognen er lettomsettelig på bruktmarkedet og med pen behandling vil den fortsatt være verdt en god del når vi selger den igjen. 

Dessuten: Fra oktober må man jo begynne å tenke litt på julegaver, så da er det deilig å være ferdig med de store utgiftene 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isabel94 skrev (2 minutter siden):

@Parv Tror du vil bli like fornøyd! Var ingen tvil når jeg fikk prøvd den i butikken. I tillegg er den jo så lekker 🤩 Bagdelen er litt lav, men ikke noe problem for oss da vi er rett under 170cm. Vi fikk beskjed om at det kunne ta 8 uker, men det kan jo variere ut fra hvor man bor. Vi måtte ikke betale på forhånd faktisk, til min overraskelse.. 💕

Håper det altså! ❤️

Den er så lekker! Jeg prøvde den også nylig, og syntes den kjentes så mye bedre ut enn NXT90 som var vårt alternativ. NXT kjentes så mye tyngre og stivere ut! 

Jeg bestilte på nett, og de hadde den på lager, så regner med den er her ganske raskt egentlig. Fikk dessuten 10% på kjøpet og sparte totalt 4000,- på alt jeg kjøpte nå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Parv Synes vi har gjort ordentlig research - over tid, og kunne unne oss det med god samvittighet 😃😎 Helt enig med deg, kjekt å ha de store tingene i boks allerede, blir nok av utgifter fremover. Å så lurt du hadde rabattkode, trodde aldri det var salg på dem.. skulle gjerne spart de kronene selv ja 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabel94 skrev (4 timer siden):

@Parv Synes vi har gjort ordentlig research - over tid, og kunne unne oss det med god samvittighet 😃😎 Helt enig med deg, kjekt å ha de store tingene i boks allerede, blir nok av utgifter fremover. Å så lurt du hadde rabattkode, trodde aldri det var salg på dem.. skulle gjerne spart de kronene selv ja 🙈

Jeg meldte meg inn i kundeklubben til Barnas hus og fikk 10% på første kjøpet! ☺️ 
Godt tips når dere trenger noe mer senere 😀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parv skrev (18 minutter siden):

Jeg meldte meg inn i kundeklubben til Barnas hus og fikk 10% på første kjøpet! ☺️ 
Godt tips når dere trenger noe mer senere 😀

Ahh så lurt. Nå bestilte vi på barnashus sin fysiske butikk, så kanskje det er mulig å få rabatt der når vi henter 🧐 Takk for tipset, skal prøve i hvert fall 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har et spørsmål angående vogn og bilstol☺️ 

Vi bestilte en Uppababy Vista V2 Greyson på mandag, og fikk den i posten i dag🤩 I likhet med dere andre syns jeg det var fryktelig mye penger å bruke på ei vogn, men vi benyttet oss også av 10% rabattkoden til babyshop, og sparte i hvert fall 1249kr på det🤗

Så over til spørsmålet! Jeg har sett litt på diverse tester av bilstoler, og falt litt for denne: Bugaboo Turtle Air By Nuna «https://www.babyshop.no/turtle-air-by-nuna-babystol-gra/p/354635

Ser at vi kan kjøpe adaptere for vogna som passer til Nuna sine bilstoler, men er usikker på om disse vil passe til denne bilstolen siden den er «spesiallaget» for bugaboo? Noen som vet, eller har erfaringer? ☺️

Anonymkode: 6ade9...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.8.2021 den 22.19):

Vi har den, og jeg elsker den. Den har litt dårlig demping, litt grov grus blir for voldsomt, vanlig går fint. Fantastisk kurv under, plass til masse. Bag-delen er kanskje litt kort sammenlignet med andre vogner. God solskjerming på både bag og sittedel. Superenkel å legge sammen og slå opp. Mulighet for adaptere for både bilsete og omgjøring til søskenvogn. Hadde lett valgt den igjen!

Anonymkode: 531ea...f6c

Enig med alt du sier her. Vi har den og er veldig fornøyd. Har gjort ukeshandel og fått plass til alt i kurven. 

Anonymkode: a3961...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt helt vogngal. Vi har stokke trailz (hvor understellet knakk), Emmaljunga Superviking, Bugaboo Fox2, Thule Glide, en gammel sovevogn av ukjent merke, og en sykkelvogn. Nyeste tilskuddet er Babyzen Yoyo+ 😂 Mannen mener jeg er gal, men føler vi har bruk for alle sammen. 

Anonymkode: d2c31...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har blitt helt vogngal. Vi har stokke trailz (hvor understellet knakk), Emmaljunga Superviking, Bugaboo Fox2, Thule Glide, en gammel sovevogn av ukjent merke, og en sykkelvogn. Nyeste tilskuddet er Babyzen Yoyo+ 😂 Mannen mener jeg er gal, men føler vi har bruk for alle sammen. 

Anonymkode: d2c31...78c

Fort gjort 😄

Vi har vært innom babyjogger city premier (solgte før mini kom), to britax go big2 (solgte den ene før mini kom, den andre brukte vi som bagvogn, står nå og venter på vinterføre...), stokke beat (brukes nå som sportsvogn), en emmaljunga et eller annet (sovevogn når mini skal i bhg) og en cybex eezy s twist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.8.2021 den 20.43):

Babyjogger City Elite og Britax B-motion er blant de lengste.

Finnes ikke Britax B-motion noe sted.. er de ute av produksjon eller endret navn?

Anonymkode: a9090...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje et dumt spørsmål, men hva er forskjellen på kombivogn og duovogn?

Anonymkode: 29553...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Kombivogn er vogn med sportsdel som blir helt flat, og en myk liggedel som legges oppi sittedelen. Duo er når det er to separate deler som kan byttes i mellom. Tror ikke det produseres kombivogner lengre? 

Anonymkode: 07e0d...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Brukes mye om hverandre om vogner med både liggedel og sittedel. 

Forskjellen ligger i at med en kombivogn bruker man ofte samme ramme og kalesje på sittedel og liggedel, slik at vognen må kjøpes som en enhet, f.eks. buggaboo fox

Duovogner er vogner der liggedel kan kjøpes separat (men fås ofte med som en pakke).

Kjøper man en duovogn kan man for eksempel selge bagdelen etter at den perioden er over, eller kjøpe bagdelen brukt ved siden av ny sittevogn. 

I praksis har det lite å si med mindre du av en eller annen grunn ønsker å bytte mellom bag og sittedel ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Kombivogn er vogn med sportsdel som blir helt flat, og en myk liggedel som legges oppi sittedelen. Duo er når det er to separate deler som kan byttes i mellom. Tror ikke det produseres kombivogner lengre? 

Anonymkode: 07e0d...184

Er bl.a denne jeg forsøker å forstå meg på. Kombivogn. Mens denne er beskrevet som duovogn. Samme pris, så blir så usikker på hva som er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er bl.a denne jeg forsøker å forstå meg på. Kombivogn. Mens denne er beskrevet som duovogn. Samme pris, så blir så usikker på hva som er best.

Det er samme vognen. Det er fordi baggen gjøres om til sete, ergo kan de kalle det en kombivogn 😄

Anonymkode: dcca3...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...