Gå til innhold

Den store barnevogntråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
På 6.7.2018 den 12.10, AnonymBruker skrev:

Hei dere

vi venter desemberbarn, og har sett på babyjogger city elite. Men jeg synes bagen ser nye mindre ut enn feks bugaboo fox. Noen som har erfaringer med vinterbarn og denne vogna? Jeg må jo også ha plass til vognpose (tenker å kjøpe voksi). 

Noen med erfaringer?

Anonymkode: f8857...716

Vi har denne, og bagen er mindre enn mange andre. Vi brukte vognpose i den i hele vinter (født i november). Vi har en lang baby, så vi måtte bytte over til sportsdel da hen var 5 mnd, men det var ikke noe problem, for det er full liggestilling på sportsdelen 😊 vi er kjempefornøyd med vogna. Anbefaler den 🙂

Anonymkode: cb543...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har denne, og bagen er mindre enn mange andre. Vi brukte vognpose i den i hele vinter (født i november). Vi har en lang baby, så vi måtte bytte over til sportsdel da hen var 5 mnd, men det var ikke noe problem, for det er full liggestilling på sportsdelen 😊 vi er kjempefornøyd med vogna. Anbefaler den 🙂

Venter novemberbarn og har sett på denne, men syns det er vanskelig å bestemme seg...

Har det irritert dere at man ikke kan snu sportsdelen?

Syns det er vanskelig å navigere blant alle disse vognene, har den låsbare hjul? Kan man justere håndtaket?

Helt umulig å finne barnevogn altså, blir helt svett!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Aryamili skrev:

Venter novemberbarn og har sett på denne, men syns det er vanskelig å bestemme seg...

Har det irritert dere at man ikke kan snu sportsdelen?

Syns det er vanskelig å navigere blant alle disse vognene, har den låsbare hjul? Kan man justere håndtaket?

Helt umulig å finne barnevogn altså, blir helt svett!

Irriterer ikke oss at man ikke kan snu den, nei 😊 det er en stor luke på toppen, så man kan se barnet hele tiden, om man ønsker.

Har låsbare hjul, og håndtaket kan justeres, både opp og ned.

ja, det er kjempevanskelig. Det er jo så masse å velge i 😄 hovedgrunnen til at vi valgte denne er at den tar liten plass. kan fint ha den i forsetet, og fortsatt ha plass til andre ting der f.eks. Veldig greit hvis bagasjerommet er fullt 😛

Angrer ikke et sekund. Har flere venninner som har kjøpt den nå, som vogn nr 2, Fordi den de hadde ble for trang (barna er under 1 år). Sportsdelen i city elite er ganske romslig, i forhold til mange andre vogner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Irriterer ikke oss at man ikke kan snu den, nei 😊 det er en stor luke på toppen, så man kan se barnet hele tiden, om man ønsker.

Har låsbare hjul, og håndtaket kan justeres, både opp og ned.

ja, det er kjempevanskelig. Det er jo så masse å velge i 😄 hovedgrunnen til at vi valgte denne er at den tar liten plass. kan fint ha den i forsetet, og fortsatt ha plass til andre ting der f.eks. Veldig greit hvis bagasjerommet er fullt 😛

Angrer ikke et sekund. Har flere venninner som har kjøpt den nå, som vogn nr 2, Fordi den de hadde ble for trang (barna er under 1 år). Sportsdelen i city elite er ganske romslig, i forhold til mange andre vogner. 

Takk for svar :) Vognen har alt vi ønsker oss, egentlig, men skulle gjerne kunnet snu barnet i starten.. Ellers har jo jeg også lest at liggedelen fort kan bli trang, men vil tro vi går over til sportsdel før dette blir et problem.

Vurderte dere noen gang babyjogger city premier? 

Andre som har erfaringer med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hjelp! trenger vogn til en lang unge! 7 måneder gammel, snart vokst ut av Britax Smile-vogna. Noen tips?

Anonymkode: 6f610...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er sportsdelen lang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 7.7.2018 den 0.03, Ms.Parker skrev:

Vi gikk for den vi også, men har en liten stund igjen før vi får prøvd den ordentlig 😋

Kan jeg spørre hva dere har oppi vogna? Laken, tisselaken, ull, dyne, teppe? En av grunnene til at vi valgte denne vogna er den gode luftingen, og den ødelegges kanskje litt dersom madrassen dekkes av et tisselaken?

Vi har bare et vanlig laken oppi, dyne og en myk klut under hodet. Nå i varmen blir det ofte helseteppe eller et enda tynnere teppe i stedet for dyna da. Til høsten går vi nok til anskaffelse av vognpose og kanskje lammeskinn. Det siste ser veldig koselig og lunt ut i hvert fall. Jeg tenker også at den ikke puster like godt med tisselaken, og lurte litt på hva vi skulle gjøre med det. Men nå er babyen to måneder, og det har enda ikke vært noe uhell hvor vi skulle hatt tisselaken på. Det går evt. an å legge noe bare i nedre del av vogna, der en evt. bleielekkasje vil skje, og ikke under hodet.

Anonymkode: e45f4...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 9.7.2018 den 11.46, Aryamili skrev:

Takk for svar :) Vognen har alt vi ønsker oss, egentlig, men skulle gjerne kunnet snu barnet i starten.. Ellers har jo jeg også lest at liggedelen fort kan bli trang, men vil tro vi går over til sportsdel før dette blir et problem.

Vurderte dere noen gang babyjogger city premier? 

Andre som har erfaringer med den?

Nei, den vurderte vi ikke. Vi lurte på om vi skulle gå for britax smile 2, men hun på barnas hus anbefalte heller city elite :) 

På 9.7.2018 den 20.00, AnonymBruker skrev:

Er sportsdelen lang?

Ja, den er lang. Vi blir å bruke den til barnet ikke trenger vogn lenger. Det sitter fast et fotbrett som du legger ned når barnet er langt nok, om du skjønner :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi kjøpt babyjogger city elite og gleder oss 😊 Prøvde litt forskjellig, men var denne både samboer og jeg likte best. Veldig grei å legge sammen! Sportsdelen er stor og romslig. 

Hvis det er lov å tipse så er det salg på jollyroom nå. Vi fikk vogn med bag og sportsdel for 5500 kr :hoppendeglad:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! 

Vi venter desemberbarn, og vi skal få en vogn! Tjohei! Men nå lurer jeg på hvordan denne vognen er, da. Det er en Stokke Trailz, som visstnok var supertrendy for 4-5 år siden, men hvor interessen har dabbet litt av(?). Men ut over det vet jeg ingenting. Kan noen opplyse meg? 

Kan den brukes på vinterføre? Er den tung? Får vi plass til den i bilen uten å måtte skru av hjul og sånt? Hva med solskjerming og sånt på sommeren? Får jeg plass til vognpose? 

Blir veldig takknemlig for alle svar 🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spør igjen, lurer på om noen har hatt Britax smile 2 og vet om det er plass til vinter-vognpose i bagdelen? Venter oktoberbarn, så er aktuelt å bruke bagdel gjennom vinteren. 

Anonymkode: 6018e...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pompom skrev:

Hallo! 

Vi venter desemberbarn, og vi skal få en vogn! Tjohei! Men nå lurer jeg på hvordan denne vognen er, da. Det er en Stokke Trailz, som visstnok var supertrendy for 4-5 år siden, men hvor interessen har dabbet litt av(?). Men ut over det vet jeg ingenting. Kan noen opplyse meg? 

Kan den brukes på vinterføre? Er den tung? Får vi plass til den i bilen uten å måtte skru av hjul og sånt? Hva med solskjerming og sånt på sommeren? Får jeg plass til vognpose? 

Vi har hatt Trailz og vært fornøyde med alt utenom solskjerming og regntrekket som følger med. Løste dette ved å bruke en Tinkafu-solskjerm og et universalt regntrekk. Om du må klipse av hjul kommer an på bagasjerommet ditt, vi måtte ikke det, har en passat. Vi hadde ingen problemer på vinteren, men bor på Vestlandet uten store mengder snø. Litt tung og stor, men ikke slik som feks Emmaljunga. Bagen er diger, god plass til vinterpose. Enkel å legge sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 9.4.2018 den 14.04, AnonymBruker skrev:

Vi har kjøpt Emmaljunga NXT90F 2018, men den er ikke brukt ettersom avkommet ikke melder sin ankomst helt enda.

Syns det var utrolig vanskelig å skulle velge vogn og hadde mange runder i butikk før vi bestemte oss. Vi endte på Emmaljunga da det var dette merket vi følte fleste selgere anbefalte til vårt behov og flere sa også at det var det merket med færrest reklamasjoner. Som en selger sa "Emmaljunga har laget vogner i 90 år, Stokke har laget i 5 år". Må også innrømme at utseende spilte en stor rolle

Vi bor ikke i byen, men heller ikke langt unna. Ikke aktuelt for oss å ha med vogn på kollektivtransport, utenom et tog i ny og ne.

Ønsket en vogn som var god i terreng og på snøføre da vinteren i år har vært helt krise i vårt område. Det blir en god del turer på grus- og skogsvei så ønsker en vogn som fungerte godt på dette underlaget. Valgte sportsdelen NXT90F da denne var noe større enn NXT90. Vognen føles stødig og robust, samtidig som den ikke oppleves verken for liten eller stor. Både jeg og mannen føler den passer til oss størrelsesmessig. Den er veldig enkel å legge sammen og vi har ikke behov for å kjøpe stasjonsvogn helt enda da den går i vår "småbil" med bagasjerom på ca 400 liter.

Understellet er litt tungt så ville ikke anbefalt den om du bor i "tredje etasje uten heis". Da er kanskje NXT60 bedre om man ønsker Emmaljunga.

Vi kjøpte den i Sverige og sparte en god sum på det.

Anonymkode: b0ceb...c72

Stokke har vel ikke bare laget vogner i 5 år 🤔 Jeg hadde Stokke Xplory (litt usikker på siste ordet, lenge siden) til sønnen min, og han er nå 12 år 😉 Da hadde de mange vogner med flere farger å velge i, kjøpte i en Babyshop-forretning 😜

Anonymkode: 3d779...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trynefaktor
13 timer siden, Pompom skrev:

Hallo! 

Elsker Trailz! Må ikke skru av hjulene i vår bil.

Svær bag,vi begynte med sittedelen da hun satte seg opp selv,bagen brukte vi til soving  lenge etter det. Var god plass til pose. 

Solskjermen og regntrekket er dårlig,har kjøpt Tinkafu sitt. Tror det er bedre solskjerming på de nye Trailz’ene. Kjøpte vår i 2016.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det Silver Cross Wave 😍 har fått den, og kvaliteten er magisk. Betalte 9000kr på salg - veldig fornøyd da den egentlig koster 14-16k om jeg ikke tar feil ❤️ Skulle egentlig ha Uppababy sin, men ble denne i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor mange vogner er det vanlig å ha? Har en bagvogn med fire faste hjul, og termin i desember. Tenker i tillegg å kjøpe en sportsvogn med svinghjul (usikker på hvilken), og en reisevogn.. kan bruke den med fire faste hjul som sovevogn tenkte jeg.

Anonymkode: 1735b...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Tenkte kanskje på super viking eller super nitro? Da kan jeg bruke den bagdelen jeg allerede har dersom vi får nr 3 på våren eller sommeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvor mange vogner er det vanlig å ha? Har en bagvogn med fire faste hjul, og termin i desember. Tenker i tillegg å kjøpe en sportsvogn med svinghjul (usikker på hvilken), og en reisevogn.. kan bruke den med fire faste hjul som sovevogn tenkte jeg.

De fleste i dag har vel duovogn - med både bagdel og sittedel. Men trenger du alle tre med  en gang? Sportsvogn og reisevogn får man vel ikke behov for før baby har vokst ut av bagvogn trodde jeg? 

Vi kommer nok til kjøpe en duovogn som varer til barnehagestart, så bytte ut til en ok sportsvogn som kan legges ned i ryggen og soves i også. 

Anonymkode: 6018e...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trenger såklart ikke alle med en gang, men kjekt å se hvordan man tenker. Byttet til sportsdel da førstemann var 6 mnd, så tenkte å bytte vogn da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger såklart ikke alle med en gang, men kjekt å se hvordan man tenker. Byttet til sportsdel da førstemann var 6 mnd, så tenkte å bytte vogn da

Vi har kjøpt en vogn der liggedelen kan byttes ut med en sittedel. Så tenker vi å ha en ekstra vogn i barnehagen når den tid kommer (bruktkjøp). 

Anonymkode: 6bad5...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...