Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en Stokke trailz og en tfk joggster twister. Begge brukt og er noen år gamle.  Hvilken av disse ville dere brukt? 
Tenkte at ene uansett kan være sovevogn i barnehagen.

Noen erfaringer? 

Anonymkode: 6734c...e81

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.6.2021 den 20.34):

Harvey 3 er den nye varianten, så jeg vil si du får veldig mye vogn for pengene å velge harvey 2. Harvey 3 har blant annet mindre hull ved håndtaket på kalesjen og kan trekke kalesjen på babydelen mer ned osv. Det er altså som nye modeller flest, en forbedret utgave. Uansett så har jeg selv kjøpt harvey 2 nå og er veldig fornøyd. Følte jeg fikk mye vogn for pengene 😊 kjøpte adapter for høyden og da er den perfekt. 

Anonymkode: f27de...e60

Takk for svar! Jeg har kjøpt harvey 2, men finner ikker regntrekk og myggnetting til den, bare til 3'ern, så jeg håpet det ikke var store forskjellen, så trekkene passer til 2'ern. 🙈

Anonymkode: adc24...926

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar! Jeg har kjøpt harvey 2, men finner ikker regntrekk og myggnetting til den, bare til 3'ern, så jeg håpet det ikke var store forskjellen, så trekkene passer til 2'ern. 🙈

De passer nok helt sikkert, ja. Målene er sjeldent endret mye på. Men anbefaler Tinkafu sitt regntrekk og myggnetting 🙂 Passer alle vogner, bortimot. 

Anonymkode: 07e0d...184

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så vogna da jeg var på barnas hus i dag og den var veldig lik størrelsesmessig så det vil nok ikke være et problem i forhold til utstyret. Tipser uansett om å kjøpe yngri/tinkafu universaltilbehør om du vil spare en del. Kjøpte selv myggnett fra tinkafu i dag og sikkerhetsstropp fra yngri. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så vogna da jeg var på barnas hus i dag og den var veldig lik størrelsesmessig så det vil nok ikke være et problem i forhold til utstyret. Tipser uansett om å kjøpe yngri/tinkafu universaltilbehør om du vil spare en del. Kjøpte selv myggnett fra tinkafu i dag og sikkerhetsstropp fra yngri. 

Tusen hjertelig takk for tips!!

Jeg var dum nok til å kjøpe harvey 3 sitt regntrekk før du skrev om tinkafu, men har nå kjøpt myggnetting derfra.

Og sikkerhetsstropp har jeg ikke en gang tenkt på, men det må jeg ha!

Igjen - takk.🥰

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har flere spørsmål til deg, jeg, håper det er i orden!

Har du noen forslag til en koppholder til vogna?

Jeg har idag denne her:

https://www.jollyroom.no/barnevogner/barnevognstilbehor/mobil-koppholder/tinkafu-koppholder-svart

Men synes ikke den ble så bra på harvey vogna som den var på emmaljunga vogna vi har brukt til nå. Og jeg har selvsagt rukket å bli avhengig av å ha mobil/nøkkel holder og koppholder på disse fem månedene. :bond:

Jeg har også tinkafu sin solskjermbeskytter, men klarer ikke å feste den slik at den blir så bra på harvey som den var på den andre vogna. Har du denne, og hvordan har du eventuelt festet den? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg har flere spørsmål til deg, jeg, håper det er i orden!

Har du noen forslag til en koppholder til vogna?

Jeg har idag denne her:

https://www.jollyroom.no/barnevogner/barnevognstilbehor/mobil-koppholder/tinkafu-koppholder-svart

Men synes ikke den ble så bra på harvey vogna som den var på emmaljunga vogna vi har brukt til nå. Og jeg har selvsagt rukket å bli avhengig av å ha mobil/nøkkel holder og koppholder på disse fem månedene. :bond:

Jeg har også tinkafu sin solskjermbeskytter, men klarer ikke å feste den slik at den blir så bra på harvey som den var på den andre vogna. Har du denne, og hvordan har du eventuelt festet den? 

Solskjermen har jeg fra da jeg hadde emmaljunga sist. Har ikke testet den på Harveyen enda så håper det fungerer greit 🤔 Her er babyen rundt hjørnet så vogna har bare blitt trillet og prøvd i stua foreløpig. 

Jeg ser det finnes både egen koppholder og mobilholder til vogna, men sist benyttet jeg bare en organizer eller stelleveska som hang på styret rett og slett. Men på emmaljungaen kunne man knekke ned styret og det kan man ikke på denne, så kan se for meg at koppholderen du linker til ikke sitter like bra. Hva med å kombinere stelleveske og en fastmontert koppholder?

AnonymBruker
Skrevet
Blue_84 skrev (23 timer siden):

Noen som har erfaringer med denne vogna?

Tror kanskje du har glemt å legge ved et bilde eller noe? 

Anonymkode: 1def7...e77

Skrevet

M

956CE71A-2472-4D2C-AE3B-1F1706976470.png

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.6.2021 den 7.36):

Jeg har kjøpt bugaboo fox2, og nå etter å ha lest i denne tråden begynner jeg å føle at det var feil valg. 

Kan noen overbevise meg om at vi har gjort riktig valg?

Det er vogn til andremann. Vi bor i toppen av en lang og bratt bakke. For det meste asfalt i området, men også noen fine turstier med grus og bark. Vi går sjelden på kjøpesenter. Når det snør legger det seg godt med snø på fortauet, så bør være mulig å komme seg frem. Jeg må levere toåringen i barnehagen med vogna, for jeg har ikke bil. Det går buss og tog om jeg vil komme meg rundt ut over «byen» vår. 

Anonymkode: d2c31...78c

Hei, hvorfor tenker du på at det ble feil valg? Jeg har ingen erfaring med den, men etter å ha snakket med venninner så er det den alle har anbefalt. 

Anonymkode: bd7a8...0ff

AnonymBruker
Skrevet

Teit å kjøpe drømmevognen når ungen er nesten 2 år? 

Jeg har funnet drømmevognen tilsalgs brukt for 300 kr, og er fristet til å kjøpe den. 

Egentlig teit siden ungen min snart er to år. Jeg har bare så lyst å prøve den. Det er ikke en trille, men lignende emmaljunga vogn (med sportssete) så klart. Blir dette for teit? 🙈

Anonymkode: 68ae3...125

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg har funnet drømmevognen tilsalgs brukt for 300 kr, og er fristet til å kjøpe den. 

Egentlig teit siden ungen min snart er to år. Jeg har bare så lyst å prøve den. Det er ikke en trille, men lignende emmaljunga vogn (med sportssete) så klart. Blir dette for teit? 🙈

For meg hadde det vært teit, ungen brukte bare vogn til soving på den tiden. Men for 300 kr hadde jeg nok gjort det likevel selv 😆

Anonymkode: 07e0d...184

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Ikke til 300kr!! Hadde lett gjort det da

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hei, 
Velger mellom Britax Smile 3, Britax Go Big 2 og TFK Mono Kombi. Vi venter en oktober baby, så det er viktig at bagen er litt romslig. Problemet er at der jeg bor er det ingen butikker der man ka se på disse vognene. Noen som har erfaring med disse? Er det stor forskjell på kjørekomfort mellom Britax Smile 3 og Go Big 2? 
Liker TFK Mono Kombi pga tre hjul og håndbrems. Men er det praktisk med kombivogn eller er det bedre å ha bagen og sportsdelen separat?

Vi bor i byen og går både til kjøpesentere og grusveier i skogen, derfor prøver vi å finne noe som passer overalt, hvis det er mulig. 

Blir takknemlig for tips og råd :)

Endret av ElenaElena
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, ElenaElena said:

Hei, 
Velger mellom Britax Smile 3, Britax Go Big 2 og TFK Mono Kombi. Vi venter en oktober baby, så det er viktig at bagen er litt romslig. Problemet er at der jeg bor er det ingen butikker der man ka se på disse vognene. Noen som har erfaring med disse? Er det stor forskjell på kjørekomfort mellom Britax Smile 3 og Go Big 2? 
Liker TFK Mono Kombi pga tre hjul og håndbrems. Men er det praktisk med kombivogn eller er det bedre å ha bagen og sportsdelen separat?

Vi bor i byen og går både til kjøpesentere og grusveier i skogen, derfor prøver vi å finne noe som passer overalt, hvis det er mulig. 

Blir takknemlig for tips og råd :)

Jeg ville personlig ikke gått for TFK-vogna, da jeg syns trehjulinger er ustabile og foretrekker også separat bagdel. 

Har du bil, og i så fall hvor mye bagasjeplass? Må du få med vogna inn på kollektivtrafikk osv? Har selv en Smile 2 jeg syns fungerer utmerket som byvogn, og hadde nok plass i bagen til vinterpose osv (augustbaby). Den er liten og nett og kommer fram overalt, og funker bra på grus også. Ville gått for Smile 3 om en liten og lettstyrt vogn er å foretrekke, og Go Big 2 om plass ikke er et problem og du vil ha en større og stødigere vogn. 😄

Anonymkode: ab13e...d56

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2021 den 12.42):

Hei, hvorfor tenker du på at det ble feil valg? Jeg har ingen erfaring med den, men etter å ha snakket med venninner så er det den alle har anbefalt. 

Anonymkode: bd7a8...0ff

Fordi jeg hører så lite om den. Jeg har fått den nå, og den virker utrolig god. Kanskje litt vel lett, så usikker på hvor stabil den er i ulendt terreng. Men dempingen virker helt konge uansett da. 

Skrevet

Jeg ville personlig ikke gått for TFK-vogna, da jeg syns trehjulinger er ustabile og foretrekker også separat bagdel. 

Har du bil, og i så fall hvor mye bagasjeplass? Må du få med vogna inn på kollektivtrafikk osv? Har selv en Smile 2 jeg syns fungerer utmerket som byvogn, og hadde nok plass i bagen til vinterpose osv (augustbaby). Den er liten og nett og kommer fram overalt, og funker bra på grus også. Ville gått for Smile 3 om en liten og lettstyrt vogn er å foretrekke, og Go Big 2 om plass ikke er et problem og du vil ha en større og stødigere vogn. 😄

Takk for svar! Så bra å høre at det er nok plass i bagen for vinterpose, det var det jeg var bekymret for.

Jeg må nok måle bagasjerommet. Det er ikke så liten egentlig, men skal sjekke det uansett. Bilen skal da ikke brukes daglig, så tror at det skal gå fint med større vogn. Det blir heller ikke noe kollektivtrafikk. Tipper at det blir mest gåturer, i hvert fall første halvåret.

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi jeg hører så lite om den. Jeg har fått den nå, og den virker utrolig god. Kanskje litt vel lett, så usikker på hvor stabil den er i ulendt terreng. Men dempingen virker helt konge uansett da. 

Jeg har inntrykk av at Fox er en veldig populær vogn! Typisk "byvogn", mye samme bruksområde som Britax Smile. Sammenlignet med Smile så er den enda smidigere å trille, finere design, mindre plass under, og ca dobbel så dyr (så Smile er budsjettvarianten av den type vogn vil jeg si). Men kjenner mange som er storfornøyd med bugaboo fox 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har inntrykk av at Fox er en veldig populær vogn! Typisk "byvogn", mye samme bruksområde som Britax Smile. Sammenlignet med Smile så er den enda smidigere å trille, finere design, mindre plass under, og ca dobbel så dyr (så Smile er budsjettvarianten av den type vogn vil jeg si). Men kjenner mange som er storfornøyd med bugaboo fox 😊

Takk for innspill! Vi bor i en småby, så skal både bruke den i turterreng og byvandring. Men vi bruker stort sett bæresele til skogen av praktiske årsaker, så da tror jeg det går fint! 

Vi så på smile, men det var et eller annet jeg ikke likte med den. Ikke helt sikker på hva det er, for kunne ikke putte fingeren på det. 

En ting som er litt dumt med fox er mangelen på plass under, og det kunne lett vært løst ved å heve bagdelen (som på Stokke), for den står også utrolig lavt. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...