Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eldste er 2 år og yngste nyfødt, brukes mest på reiser eller når jeg er alene med de. 

Anonymkode: a6927...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har ikke jeg født enda, men har et vennepar som er veldig fornøyd med bugaboo donkey! De har samme aldersforskjell.

Anonymkode: dedab...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde Phil & Teds, med den aldersforskjellen. Fungerte veldig bra med to, og én, og lenge. 

Anonymkode: 76853...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mountain buggy v3. Tar liten plass, smal og kommer seg rundt over alt. 

Anonymkode: 71d17...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Babyjogger city select. Minsten er ikke født enda, men har prøvd vogna med bare storesøster og med to 2-åringer i to sportsdeler. Fungerer veldig fint. Liker at setene er ergonomiske og at du kan justere fotstøtten og kalesjen opp/ned alt etter hvor store barna er. Storesøster sover godt i den, og hun er over 2. Du kan snu setene i mange forskjellige retninger, mot deg, mot hverandre, utover... Fordel også at vogna er like smal som en vanlig vogn, kommer inn overalt. Veldig kjekt at ingen barn sitter under bag/sete, sånn det er på mange andre søskenvogner hvor de sitter etter hverandre.

Har kjøpt deluxe pram bagen til Babyjogger, og den ser veldig bra ut, større og stødigere enn den man egentlig skal ha til. Ikke så mange muligheter til forskjellige posisjoner på sete/bag da har jeg skjønt, men vi skal uansett bruke den mest som singelvogn så det tror jeg går fint :) 

Handlevognen under er også i brukbar størrelse, og kan faktisk vides litt ut med en glidelås. Vogna er superlett å legge sammen og tar ikke opp hele bagasjerommet. Om jeg skal si en negativ ting om vogna så kan den være litt tung å manøvrere med to store barn i, men det går greit altså, mulig andre søskenvogner også er det. Også kunne jeg tenkt meg at håndtaket kunne vippes opp og ned, og ikke bare heves opp og ned i høyden (teleskop). Men man kan ikke få alt, vi er veldig fornøyde foreløpig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme aldersforskjell her. Kjøpt Baby jogger city gt double. Kjempe fornøyd.  Slås sammen kjempe enkelt, tar liten plass i bilen, god å kjøre og liggedelen har en stor skjerm som skygger godt for den lille. Liggedelen er også superenkel å sette på og få av. Og hele vogna er enkel å montere.

Anonymkode: f7271...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal bestille bugaboo fox og sliter veldig med valg av farge(r)! Hvilke kombinasjoner har du valgt, og hvorfor? :)

Anonymkode: c4957...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blue Melange kalesje, svart bag, mørk brunt skinn, svart understell.

Anonymkode: 3b31e...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse feriedager er jeg på utkikk etter en reisetrille som er liten sammenlagt, ikke så alfor dyr, grei å trille og kan ha søskenbrett. Noen som har forslag? :) Babyzen Yoyo er litt i dyreste laget siden jeg har en liten trille fra før, og ikke trenger en som kan tas med inn på flyet. 

Anonymkode: 3e797...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har grey melange på hele vogna. Sittedelen er sort når den tid kommer. Har sort skinn på håndtakene også, men kunne kanskje valgt brun. Er uansett veldig fornøyd 😊

Anonymkode: 2e0f5...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal bestille bugaboo fox og sliter veldig med valg av farge(r)! Hvilke kombinasjoner har du valgt, og hvorfor? :)

Anonymkode: c4957...16a

Har svart understell, hvite hjulkapsler, grå kalesje, grå bagdel, grå sittedel og svart skinn 😊 Har fått vogna hjem, og kunne ikke vært mer fornøyd!! 

Anonymkode: 8bd41...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2018 den 21.23, AnonymBruker skrev:

Jeg skal bestille bugaboo fox og sliter veldig med valg av farge(r)! Hvilke kombinasjoner har du valgt, og hvorfor? :)

Anonymkode: c4957...16a

Jeg har blue melange kalesje, bagdel og sittedel, cognac skinn på håndtakene, aluminiumchassis og hvite hjulkapsler. Er kjempefornøyd og elsker å trille den ute 😊 Valgte fargene fordi jeg ville ha en litt lysere vogn nå som jeg fikk baby på sommeren og syns at det passet godt med det blå mot cognac.

Anonymkode: c83cd...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sniker bare innom for å anbefale emmaljunga city cross (med 4 faste terrenghjul) 😊

vi fikk baby i mars. Og har dermed testet den på snø, slaps, glattis,  grus, gjørme, gress, asfalt (og kjøpesenter). Den kommer lett fram overalt, god støtdemping.  Og den tar ikke store plassen. Får plass i samboers touran, og min gamle Toyota Carina sedan.

jeg kan jogge med den. Dytter den forsiktig foran meg og den går rett og fint 😊

Emmaljunga er gode robuste vogner!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om Emmaljunga har en litt mindre versjon som ligner på Edge Duo? Jeg liker classic chrome understellet. Tror det hadde vært drømmevogna, men tviler på at den finnes 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

vi venter desemberbarn, og har sett på babyjogger city elite. Men jeg synes bagen ser nye mindre ut enn feks bugaboo fox. Noen som har erfaringer med vinterbarn og denne vogna? Jeg må jo også ha plass til vognpose (tenker å kjøpe voksi). 

 

Noen med erfaringer?

Anonymkode: f8857...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.5.2018 den 15.05, Ms.Parker skrev:

Har noen erfaring/tanker rundt Uppababy Vista? Vurderer den vognen selv, men i og med det er første gang jeg ljøper vogn er jeg litt usikker på hva jeg bør vektlegge 😂

Vi endte med den. Jeg er godt fornøyd. Syns den er god og lett å trille (også opp og ned fortauskanter, her syns jeg den er bedre enn mange andre vogner jeg har prøvd), solskjermen er flott og det er fint med god plass under vogna. Jeg skulle ønske styret  hadde gått an å justere litt lavere, det ser ut som det kan stilles inn bedre til den som triller på f.eks. Bugaboo. Men så er jeg veldig lav også (1.55), mannen liker styret godt. I tillegg er den litt bredere enn man tror, det merkes inne i trange butikker i blant. Til gjengjeld er den stødig da. Og den kan gjøres om til søskenvogn hvis man skulle få to tette. Jeg vet ikke hvor godt det fungerer da, har bare ett barn foreløpig.

Anonymkode: e45f4...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi endte med den. Jeg er godt fornøyd. Syns den er god og lett å trille (også opp og ned fortauskanter, her syns jeg den er bedre enn mange andre vogner jeg har prøvd), solskjermen er flott og det er fint med god plass under vogna. Jeg skulle ønske styret  hadde gått an å justere litt lavere, det ser ut som det kan stilles inn bedre til den som triller på f.eks. Bugaboo. Men så er jeg veldig lav også (1.55), mannen liker styret godt. I tillegg er den litt bredere enn man tror, det merkes inne i trange butikker i blant. Til gjengjeld er den stødig da. Og den kan gjøres om til søskenvogn hvis man skulle få to tette. Jeg vet ikke hvor godt det fungerer da, har bare ett barn foreløpig.

Anonymkode: e45f4...895

Vi gikk for den vi også, men har en liten stund igjen før vi får prøvd den ordentlig 😋

Kan jeg spørre hva dere har oppi vogna? Laken, tisselaken, ull, dyne, teppe? En av grunnene til at vi valgte denne vogna er den gode luftingen, og den ødelegges kanskje litt dersom madrassen dekkes av et tisselaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hatt vinterbaby og britax smile 2? Er det plass til vognpose og baby fra 2-5 mnd i vognbagen? 

Og noen som aner om man kan få plass til denne i en yaris? 😇

Anonymkode: 6018e...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2018 den 12.10, AnonymBruker skrev:

Hei dere

vi venter desemberbarn, og har sett på babyjogger city elite. Men jeg synes bagen ser nye mindre ut enn feks bugaboo fox. Noen som har erfaringer med vinterbarn og denne vogna? Jeg må jo også ha plass til vognpose (tenker å kjøpe voksi). 

 

Noen med erfaringer?

Anonymkode: f8857...716

Jeg fikk barn rundt nyttår og har denne vognen - elsker den! Vi har ikke Voksi, men Easygrow Nature, så blir for det samme. Vi sluttet å bruke posen i april, pga varmen, ikke plassen. Men nå når baby er halvåret og over 70 cm, ville det nok blitt trangt med posen i bagen (men vi har byttet til sportsdelen), så jeg ville nok unngått vogna om jeg fikk høstbarn, men ikke vinterbarn - da anbefales den!

Anonymkode: e1703...2f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...