Gå til innhold

Den store barnevogntråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Cumberbitch skrev:

Tips til vogn som tåler grusvei (både vanlig flat, og noe som kan ligne traktorvei), slaps og snø? Og som er lett å håndtere, og god demping? Hva annet er lurt? 😆 vi er en del ute, bor tett på naturen og trenger noe som ikke blir ødelagt med en gang. Hilsen førstegangsfødende haha

Jeg har hatt TFK One en stund nå, og har samme bruk som deg. Og jeg må si at jeg er virkelig fornøyd med den. Testet den i snø/slaps de siste to dagene, og da ble jeg enda mer imponert. Bagen er svær, min 7 måneder gamle baby har fremdeles god plass med vinterpose. At det er samme delen som gjøres om fra bag til sittedel i løpet av sekunder synes jeg er superpraktisk. Den er også veldig lett å slå sammen, men den blir ganske stor. Det tenker jeg er å forvente av en terrengvogn. Sånn ellers er kalesjen god, det er god plass i kurven under vogna, dempingen er fantastisk, håndbremsen funker veldig bra, det er veldig lett å snu bagen andre veien dersom man trenger det pga. vind/sol/baby vil se andre veien, og den er veldig stabil til å være trehjuling. Den er rett og slett overlegen alle andre vogner jeg har testet, og det er mange. Vi har Bugaboo Buffalo som vi hadde tenkt å beholde som "byturvogn" (bor i Oslo), men både mannen og jeg foretrekker nå TFK, så Buffaloen bare står her. 

Anonymkode: 5955c...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 22.10.2020 den 9.13, elvital skrev:

Vil anbefale Britax Go big 2. Den har fire gode skumfylte hjul (punkteringsfrie), de to foran er svingbare, god demping, helt fantastisk å trille- på asfalt/gress/slaps/skogsvei, stor bag (mini er 3,5 mnd og vi tok nå easygrow pose oppi og han har fortsatt plass igjen). Superlett å svinge. Og ergonomisk håndtak som er godt å holde i. I tillegg har bagen ekstra solskjerming. Og god plass under i kurven. De eneste tingene jeg har å utsette på den er at den er stor sammenlagt med bagen/i bil, myggnetting er ikke integrert i kalesjen og det er ikke håndtak i kalesjen slik det er kommet på en del andre vogner. Men ellers er jeg utrolig glad i vogna. Sportsdelen kan også enkelt være begge veier. 

Sjekk ut Tfk mono. Jeg har nå kun brukt den i 2 uker, men allerede vært mye på tur med den. Elsker den! 

Anonymkode: b4cc2...c29

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2020 den 10.41, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt TFK One en stund nå, 

Mener Mono. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Noen som vet om bagen til stokke trails er større enn emmaljunga edge duo sin bag? 

Anonymkode: de52c...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om bagen til stokke trails er større enn emmaljunga edge duo sin bag? 

Anonymkode: de52c...647

Ja. 

Anonymkode: c55be...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som kan gi meg tips til siste vogn? :) Skal brukes fra ca. 15 måneder og ut vognperioden.

Vi har Britax smile 2 nå og er veldig fornøyde, bortsett fra at setet begynner å bli kort.

Ellers er bruken mest by (inkl. buss, trikk, bane), så vil ha en som er relativt nett og lett å manøvrere. Men vil ha litt demping og god trillekomfort på grus også, men noen skikkelig terrengvogn trenger jeg ikke. 

Må ikke kunne snus, men det er ikke en ulempe heller. Vil gjerne ha en som er lett å legge sammen og ikke så tung å bære. 

Kan noen fortelle hva slags vogn som kan passe her? :) Har sett litt på Britax B motion 4 plus. Er det andre vogner vi bør teste før vi evt. kjøper den?

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd petit cherie excellence 2 som enkeltvogn og søskenvogn?  

Anonymkode: 3ade1...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2020 den 0.25, AnonymBruker skrev:

Noen tvillingvogn anbefalinger? Liker å gå lange turer 😊👌

Anonymkode: c0d34...656

TFK Duo! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken vogn anbefaler dere til oss som venter 1 barn, bor i skogen med grus/sandveier og har to hunder - så det blir mye tur og krever stabilitet, støtdemping osv. Mannen er ganske høy mtp liggedelen som ikke må være veldig lav :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Chipndip said:

Hvilken vogn anbefaler dere til oss som venter 1 barn, bor i skogen med grus/sandveier og har to hunder - så det blir mye tur og krever stabilitet, støtdemping osv. Mannen er ganske høy mtp liggedelen som ikke må være veldig lav :)

Jeg er ekstremt fornøyd med Britax Go big 2. tror den skal dekke det du skriver her. 

Anonymkode: 819f7...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chipndip skrev (44 minutter siden):

Britax smile 3 👍 

Anonymkode: 69bc3...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chipndip skrev (På 26.11.2020 den 18.24):

Glemte å nevne att mtp på de to hundene kan den ikke være veldig svær hvis den skal få plats i bilen. ☺️Er de to nevnte Britax-modellene store?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Chipndip said:

Glemte å nevne att mtp på de to hundene kan den ikke være veldig svær hvis den skal få plats i bilen. ☺️Er de to nevnte Britax-modellene store?

Go big er stor med bag i hvert fall, tar store deler av bagasjerommet på vw Passat/Toyota avensis stasjonsvogner. I følge målene oppgitt på nett er ikke understellet så mye større enn på smile (som ofte blir anbefalt for folk med små biler... 🤷‍♀️), men bagen er nok noe større. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Chipndip skrev (2 timer siden):

Britax smile 3 er en av de vognene som blir minst sammenlagt. Du må hvertfall holde deg langt unna emmaljunga og Stokke hvis du vil ha plass til hundene. Babyjogger city elite blir mindre enn britax smile 3, men det er en trehjuling og dermed mindre stabil. Dra gjerne til en butikk og prøv å legg dem sammen i virkeligheten. 

Anonymkode: 69bc3...2ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Noen som vet om det finnes reservedeler å få tak i til petite chérie vogner? Feste til kalesjen på vogna vår knakk plutselig så får ikke brukt den lenger.... hadde heldigvis kjøpt to stk ila svangerskapet 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter nr 2. Liker å gå tur, blir mest asfalt/grus. Går gjerne flere timer for dagen!

Noen som kan anbefale en vogn, gjerne en vogn som er kompatibel med bilstol også. Også søskenbrett.

Har søkt meg opp og ned i mente på vogner, men jeg blir ikke klok... har sett på Stokke Trailz, den virker grei - noen som anbefaler den? 

Føler jeg leter etter "full pakke" men finner bare halv 😅🤷‍♂️ 

Setter pris på hjelp!

Anonymkode: 3d024...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Venter nr 2. Liker å gå tur, blir mest asfalt/grus. Går gjerne flere timer for dagen!

Noen som kan anbefale en vogn, gjerne en vogn som er kompatibel med bilstol også. Også søskenbrett.

Har søkt meg opp og ned i mente på vogner, men jeg blir ikke klok... har sett på Stokke Trailz, den virker grei - noen som anbefaler den? 

Føler jeg leter etter "full pakke" men finner bare halv 😅🤷‍♂️ 

Setter pris på hjelp!

Anonymkode: 3d024...831

Anbefaler deg å dra innom en butikk og prøvetrille. Jeg må innrømme at jeg ble skikkelig skuffa over stokke trailz. Men skal sies at jeg også ble veldig skuffa over britax smile 3. Dette er to merker jeg ofte føler blir skrytt veldig av. For min del sto ikke pris og vare i stil. Virka som noe skikkelig plastikk ræl. 

Hadde vi kjøpt uten å prøve, hadde vi blitt veldig skuffa.

Anonymkode: 5a988...0da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...