AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #901 Del Skrevet 6. juli 2020 2 timer siden, Sariou skrev: Hvilke små triller finnes hvor jeg kan ha barnet mot meg hele tiden? Babyjogger City Tour Lux har jeg. Er sånn greit fornøyd. Anonymkode: 8f526...0d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #902 Del Skrevet 10. juli 2020 Hei, Jeg synes thule urban glide 2 virker som den perfekte vognen for oss. Det er bare en ting, turkisfargen som er på enkelte deler, er den styggeste fargen jeg vet om. Ja helt idiotisk, bør bare drite i det, men.... Noen tips til andre alternstiver for thule urban glide 2? 😊 Anonymkode: 0945a...fd5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rafiki Skrevet 11. juli 2020 #903 Del Skrevet 11. juli 2020 Er det noen som har Bugaboo Bee5 med liggedel og vet målene på liggedelen? Utrolig vanskelig å finne på nett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 11. juli 2020 #904 Del Skrevet 11. juli 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg synes thule urban glide 2 virker som den perfekte vognen for oss. Det er bare en ting, turkisfargen som er på enkelte deler, er den styggeste fargen jeg vet om. Ja helt idiotisk, bør bare drite i det, men.... Noen tips til andre alternstiver for thule urban glide 2? 😊 Anonymkode: 0945a...fd5 Enig! Det koster litt ekstra, men tenker å kjøpe Black on Black. Da er alle detaljer svarte, såvidt jeg kan se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sariou Skrevet 11. juli 2020 #905 Del Skrevet 11. juli 2020 1 time siden, Neutral90 skrev: Enig! Det koster litt ekstra, men tenker å kjøpe Black on Black. Da er alle detaljer svarte, såvidt jeg kan se. Nei, de er ikke det. De turkise (eller lyseblå, som jeg ville kalt fargen) delene er de som er "bevegelige", altså de som gjør noe. F.eks. bremsen, der du klemmer for å få av hjulpet, der du vrir for å slå sammen vogna osv. De er turkise/blå på black on black også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 11. juli 2020 #906 Del Skrevet 11. juli 2020 26 minutter siden, Sariou skrev: Nei, de er ikke det. De turkise (eller lyseblå, som jeg ville kalt fargen) delene er de som er "bevegelige", altså de som gjør noe. F.eks. bremsen, der du klemmer for å få av hjulpet, der du vrir for å slå sammen vogna osv. De er turkise/blå på black on black også. Ah, det hadde jeg ikke sett, søren å. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #907 Del Skrevet 13. juli 2020 På 11.7.2020 den 17.28, Sariou skrev: Nei, de er ikke det. De turkise (eller lyseblå, som jeg ville kalt fargen) delene er de som er "bevegelige", altså de som gjør noe. F.eks. bremsen, der du klemmer for å få av hjulpet, der du vrir for å slå sammen vogna osv. De er turkise/blå på black on black også. Kanskje det er mulig å legge noe kontaktplast over det turkise 🤷♀️ Så får en skjult fargen. Anonymkode: 0945a...fd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 20. juli 2020 #908 Del Skrevet 20. juli 2020 Emmaljunga Edge Duo vs Stokke Trailz? Får en sønn i januar, så trenger en vogn som er god på vinterføre. I tillegg er jeg fra en lang familie, så jeg vil ikke ha lavere vogn eller mindre liggedel. Jeg kommer til å gå mest på asfalt og grusvei, noe skogsbilvei, litt kjøpesenter. Noen med erfaring fra disse vognene? Jeg sliter litt med å bestemme meg 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #909 Del Skrevet 20. juli 2020 Hei, noen som har erfaring med bugaboo donkey og fox? Er det stor forskjell på dem? hvilken syns du er best? Anonymkode: 16719...6ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #910 Del Skrevet 20. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, noen som har erfaring med bugaboo donkey og fox? Er det stor forskjell på dem? hvilken syns du er best? Anonymkode: 16719...6ce Donkey er søskenvogn og duger best som det, synes jeg. Både bag og sete er smalt og understellet er mer skranglete enn på Fox, synes jeg. Anonymkode: 8f526...0d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #911 Del Skrevet 21. juli 2020 Fordeler og ulemper med Bugaboo Donkey? Virker den solid, eller er den litt «vinglete»? Når er barnet for stort til å sitte i den? (Alder/høyde). Vil ha en vogn man lett kan gjøre om til enkeltvogn. Har hatt BabyJogger City Select Lux til barna mine som det er 2 år mellom, men synes den var veldig heavy å trille på grunn av mye vekt i fronten. Nå blir det 2,5 år mellom yngste og ny baby, og vurderer sterkt Bugaboo Donkey, men det er vel den dyreste søskenvogna som er, og listen over barnevogner vi har hatt til nå (eldste er ikke 4 år enda engang) er ikke akkurat kort, så er virkelig nødt til å gjøre litt grundig research nå😅 Har ikke førerkort, så går veldig mye, er derfor viktig at barna kan sitte i den en stund og ikke er vokst helt ut av den allerede når de er 2-3 år... Anonymkode: 29d0c...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #912 Del Skrevet 21. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordeler og ulemper med Bugaboo Donkey? Virker den solid, eller er den litt «vinglete»? Når er barnet for stort til å sitte i den? (Alder/høyde). Vil ha en vogn man lett kan gjøre om til enkeltvogn. Har hatt BabyJogger City Select Lux til barna mine som det er 2 år mellom, men synes den var veldig heavy å trille på grunn av mye vekt i fronten. Nå blir det 2,5 år mellom yngste og ny baby, og vurderer sterkt Bugaboo Donkey, men det er vel den dyreste søskenvogna som er, og listen over barnevogner vi har hatt til nå (eldste er ikke 4 år enda engang) er ikke akkurat kort, så er virkelig nødt til å gjøre litt grundig research nå😅 Har ikke førerkort, så går veldig mye, er derfor viktig at barna kan sitte i den en stund og ikke er vokst helt ut av den allerede når de er 2-3 år... Anonymkode: 29d0c...bca Donkey har små seter, så tviler på at en snart 4-åring får plass. Vi hadde den til tvillinger, men bytta vogn da de var litt over 2 år. Men den er mye lettere å trille enn Premier. Anonymkode: 8f526...0d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #913 Del Skrevet 23. juli 2020 På 21.7.2020 den 13.29, AnonymBruker skrev: Donkey har små seter, så tviler på at en snart 4-åring får plass. Vi hadde den til tvillinger, men bytta vogn da de var litt over 2 år. Men den er mye lettere å trille enn Premier. Anonymkode: 8f526...0d4 Hehe, var ikke snakk om at jeg skulle ha snart 4-åringen oppi vogna, men at vi har hatt et ekstremt antall vogner siden hun ble født, og hun er ikke engang 4 år enda. Altså et ekstremt antall vogner på under 4 år, så må undersøke grundig før vi går til innkjøp av ny søskenvogn til ny baby og minste som vil være 2,5 år når babyen kommer. Nå har vi en Emmaljunga NXT90F til hun minste, og storesøster står på søskenbrett. Var dine for store for vognen da dere valgte å bytte? Anonymkode: 29d0c...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #914 Del Skrevet 23. juli 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe, var ikke snakk om at jeg skulle ha snart 4-åringen oppi vogna, men at vi har hatt et ekstremt antall vogner siden hun ble født, og hun er ikke engang 4 år enda. Altså et ekstremt antall vogner på under 4 år, så må undersøke grundig før vi går til innkjøp av ny søskenvogn til ny baby og minste som vil være 2,5 år når babyen kommer. Nå har vi en Emmaljunga NXT90F til hun minste, og storesøster står på søskenbrett. Var dine for store for vognen da dere valgte å bytte? Anonymkode: 29d0c...bca De passet vel forsåvidt, men lå veldig trangt og det ble ekstremt knotete å få de oppi med seler og det hele. Setene er både smale og korte sammenlignet med babyjogger select i alle fall. man kan heller ikke justere setet helt ned i liggestilling når man bruker den utovervendt, så hvis eldste fortsatt skal sove i vogna er det et minus (med mindre barnet liker å sitte mot deg). Når du bruker vognen som enkeltvogn blir også tyngdepunktet litt skjevt og vognen vil styre/dra seg mot den siden med mest vekt. Mulig dette kan fikses ved å låse fremhjulene, men siden jeg triller mye i byen så foretrekker jeg svinghjul foran. Virker kanskje litt negativ her, og det er jo en god vogn, men til prisen så forventer jeg faktisk litt mer 😝 er ganske kresen på vogner. Jeg var mest fan av emmaljunga viking. Men siden jeg har tvillinger var ikke enkeltvognfunksjonen noe jeg savnet veldig, men vi kjøpte faktisk et ekstra understell slik at vi kunne flytte en av sittedelen dit. Hvis du allerede har et NXT90-understell så kan du jo kjøpe to ergo-sittedeler å feste på også, men har aldri prøvd det, så skal ikke si at det nødvendigvis er en bedre løsning enn bugaboo Anonymkode: 8f526...0d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #915 Del Skrevet 23. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: De passet vel forsåvidt, men lå veldig trangt og det ble ekstremt knotete å få de oppi med seler og det hele. Setene er både smale og korte sammenlignet med babyjogger select i alle fall. man kan heller ikke justere setet helt ned i liggestilling når man bruker den utovervendt, så hvis eldste fortsatt skal sove i vogna er det et minus (med mindre barnet liker å sitte mot deg). Når du bruker vognen som enkeltvogn blir også tyngdepunktet litt skjevt og vognen vil styre/dra seg mot den siden med mest vekt. Mulig dette kan fikses ved å låse fremhjulene, men siden jeg triller mye i byen så foretrekker jeg svinghjul foran. Virker kanskje litt negativ her, og det er jo en god vogn, men til prisen så forventer jeg faktisk litt mer 😝 er ganske kresen på vogner. Jeg var mest fan av emmaljunga viking. Men siden jeg har tvillinger var ikke enkeltvognfunksjonen noe jeg savnet veldig, men vi kjøpte faktisk et ekstra understell slik at vi kunne flytte en av sittedelen dit. Hvis du allerede har et NXT90-understell så kan du jo kjøpe to ergo-sittedeler å feste på også, men har aldri prøvd det, så skal ikke si at det nødvendigvis er en bedre løsning enn bugaboo Anonymkode: 8f526...0d4 Hehe, synes det er mye bedre å høre andres ærlige meninger om vognen om man så høres litt negativ ut. Tusen takk for informasjon og meninger om vognen😊 Er fryktelig kresen på vogner selv, listen over vogner vi har hatt er som sagt ikke kort..😅 Bruker du fremdeles søsken/tvillingvogn? Isåfall hvilken har du og er du fornøyd? Anonymkode: 29d0c...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #916 Del Skrevet 23. juli 2020 Da har jeg enda et spørsmål her😅 Har jo da Emmaljunga NXT90F, F-en står jo for «flat» altså har med sittedelen å gjøre. Hadde jeg kjøpt NXT90 hadde sittedelen vært ergonomisk, MEN er understellet likt? Kan jeg som kjøpte NXT90F sette på adapter på understellet og kjøpe nye ergonomiske sittedeler? Eller må jeg kjøpe understell og alt nytt igjen eventuelt? Anonymkode: 29d0c...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #917 Del Skrevet 23. juli 2020 På 13.7.2020 den 22.34, AnonymBruker skrev: Kanskje det er mulig å legge noe kontaktplast over det turkise 🤷♀️ Så får en skjult fargen. Anonymkode: 0945a...fd5 Det er direkte farlig å bruke kontaktplast på bremser og andre bevegelige deler. Anonymkode: 3b486...21c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #918 Del Skrevet 23. juli 2020 På 5.7.2020 den 17.23, AnonymBruker skrev: Jeg har den, for å bruke den som "tur i skogen"-vogn frem til babyen er stor nok til jogging, og som joggevogn etterpå. Man kan låse fremhjulet. Og bagen er bitteliten. Jenta mi er liten for alderen, hun har nok plass nå som hun er nesten 4 mnd (55 cm og så vidt 5 kg), men det hadde blitt trangt med vinterpose og mer klær oppi. Jeg tviler sterkt på at hun får plass i bagen til høsten, men da er hun jo uansett 6 mnd. Bagen er veldig mye mindre enn bagen på Bugaboo Buffalo, f.eks. Jeg ville uansett ikke hatt den som eneste vogn (om jeg ikke bar mye), da selve vogna er veldig stor. Den funger ypperlig som turvogn, men er alt for stor for å ha med i butikker, kjøpesenter, t-banen osv. Jeg bærer i sjal alle sånne steder, og derfor trenger vi ingen annen vogn, men om man bruker vogn på buss etc. eller skal ha den med på shopping, blir den for stor. Det er også bare så vidt vi får den med oss i bilen (e-Golf), den tar opp all bagasjeplassen og er veldig bred. Selv om vi tar av hjulene og gjør bagen flat, får vi ingenting annet inn i bagasjerommet når vi har med vogna. Som turvogn er jeg superfornøyd med den, forøvrig. Den er digg å trille, veier lite og er stabil. Synes kalesjen på bagen er litt for kort, men det er til å leve med. Anonymkode: 5955c...f2e Takk for godt og utfyllende svar 😁👍 Anonymkode: adb1b...7fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #919 Del Skrevet 23. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Da har jeg enda et spørsmål her😅 Har jo da Emmaljunga NXT90F, F-en står jo for «flat» altså har med sittedelen å gjøre. Hadde jeg kjøpt NXT90 hadde sittedelen vært ergonomisk, MEN er understellet likt? Kan jeg som kjøpte NXT90F sette på adapter på understellet og kjøpe nye ergonomiske sittedeler? Eller må jeg kjøpe understell og alt nytt igjen eventuelt? Anonymkode: 29d0c...bca Undersrellet er likt ja. 90 står for typen understell Du kan altså sette to seter på understellet du har, men de må nok være ergonomiske for at de skal passe. Også må du ha dette adapteret: https://www.babycare.no/emmaljunga-go-double-adapter-nxt90.html?gclid=Cj0KCQjw6uT4BRD5ARIsADwJQ19Bn0Ud_hNdKILmMK7ayVWMnz2S6oMu5DyXMrVVqKQ2o_7Aatd4iLgaAgzEEALw_wcB Har ikke prøvd løsningen selv, så vet ikke hvor bra det er, men det er i alle fall en mulighet til å bruke noe av det du har fra før. Vi bruker fortsatt vogn ja. Men er helt i slutten av vognperioden, så nå har vi en babyjogger versa gt som blir med på tur hvis vi skal gå langt 😄 også har de hver sin sovevogn i bhg. Anonymkode: 8f526...0d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Switch Skrevet 27. juli 2020 #920 Del Skrevet 27. juli 2020 (endret) Noen som har TFK mono? Tror den er relativt ny(?), virker som om bagen bare settes opp til å bli en sportsdel. Hvordan er den å legge ned som sportsdel for litt større barn? Tenker da 2-3 år. Blir det full liggestilling, eller blir det noe ergonomisk opplegg, kan kun ryggen legges ned mens bena «henger» ned? Håper det er forståelig og folk kan fortelle meg litt om det. Og erfaringer med vognen. Skal ha den i søskenvogn eventuelt, men den er vel helt lik som den enkle, bare med to ved siden av hverandre vil jeg tro. Endret 27. juli 2020 av Switch Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg