AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #781 Del Skrevet 7. mars 2020 On 2/24/2020 at 2:04 PM, AnonymBruker said: Jeg trenger hjelp med barnevognkjøp. Vi har Brio happy og skulle bytte til sportsdel da vi så at den har mugg på seg. 😱 Det er en del mugg, og vi må derfor ha ny vogn. Vi kjøpte og var kjempefornøyd med den til storebror. Siden den er ganske gammel, ligger det ikke så mange ute på Finn, så vi vil vurdere andre vogner. Kriterier: - kombivogn - luft i hjulene og store/middels store hjul og (veldig) god fjæring - må være god på dårlig underlag (gammel brostein, grusvei, traktorvei o.l.) - må være vendbar slik at barnet kan sitte vendt mot den som triller - må fungere godt til soving i barnehagen, gjerne litt lang sportsdel da yngstemann er lang/stor for alderen - må være solid (det er vel de fleste vognene i dag?) - svart/mørk blå/grå e.l. og svart/mørkt understell (viktig for far) - helst ikke veldig bred, da den må stå i gangen og gangen er liten. - ikke blant de aller dyreste som brukt Noen som vil anbefale en vogn? Anonymkode: 1af3c...9aa Vi har Brio smile og er veldig fornøyd og fyller kriteriene du nevner. Men vi bruker den ikke som sovevogn i barnehagen. Vår lange jente på 1,5 sover godt i Britax smile altså, men den er jo ganske kompakt og ikke av de lengste i ryggen. I barnehagen har vi en egen gammel vogn type panser stående. Anonymkode: 85a2f...5ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #782 Del Skrevet 10. mars 2020 På 7.3.2020 den 21.24, AnonymBruker skrev: Vi har Brio smile og er veldig fornøyd og fyller kriteriene du nevner. Men vi bruker den ikke som sovevogn i barnehagen. Vår lange jente på 1,5 sover godt i Britax smile altså, men den er jo ganske kompakt og ikke av de lengste i ryggen. I barnehagen har vi en egen gammel vogn type panser stående. Anonymkode: 85a2f...5ea Takk for svar! Jeg ser etter Britax smile på Finn, men er vanskelig å finne en i området som ikke er rådyr (noen overpriset barnevogna vilt!). Har du forslag til vogn som er lang i ryggen? Burde forresten ikke skrevet det om kombivogn. Kan like gjerne være duovogn... Anonymkode: 1af3c...9aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #783 Del Skrevet 10. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk for svar! Jeg ser etter Britax smile på Finn, men er vanskelig å finne en i området som ikke er rådyr (noen overpriset barnevogna vilt!). Har du forslag til vogn som er lang i ryggen? Burde forresten ikke skrevet det om kombivogn. Kan like gjerne være duovogn... Anonymkode: 1af3c...9aa Hvor bor du? Og hva er overpriset etter din mening? Jeg skal selge min 3 mnd gamle nesten ubrukte britax smile. Skal selge pga. flytting til utlandet. Elsker den vogna, så skal kun selge for jeg vil bruke min Bugaboo bee. Anonymkode: 0b3f1...fbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #784 Del Skrevet 21. mars 2020 Står mellom Baby jogger city mini gt og Thule Spring. Begge to er nye, men baby jogger har vært rundt lenge, bare nå lansert i ny utgave. Noen som har en av disse og kan si noe? Har en Stokke Trailz fra før av, så er på utkikk etter en mer kompakt vogn, men allikevel med hjul som føles litt mer solide enn typiske "kjøpesenterhjul". Anonymkode: a1ddc...ea2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #785 Del Skrevet 22. mars 2020 Noen som vil hjelpe en førstegangsgravid som ikke har peiling på vogn? Hva ville dete valgt av Emmaljunga nxt99, stokke trailz eller bugaboo fox? Skiv gjerne hvorfor! Også åpen for andre forslag. Vi vil ha fire hjul pga trekkhunden kommer til å være med på de fleste turer. Anonymkode: a1104...b82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #786 Del Skrevet 22. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som vil hjelpe en førstegangsgravid som ikke har peiling på vogn? Hva ville dete valgt av Emmaljunga nxt99, stokke trailz eller bugaboo fox? Skiv gjerne hvorfor! Også åpen for andre forslag. Vi vil ha fire hjul pga trekkhunden kommer til å være med på de fleste turer. Anonymkode: a1104...b82 Ville valgt Britax Go next! Fantastisk vogn! Jeg har hatt vogndilla og jeg kommer til å kjøpe denne til den 3 ungen min no og🤩 Anonymkode: edef9...db6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #787 Del Skrevet 22. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville valgt Britax Go next! Fantastisk vogn! Jeg har hatt vogndilla og jeg kommer til å kjøpe denne til den 3 ungen min no og🤩 Anonymkode: edef9...db6 Britax Go Big 😊 Anonymkode: df680...953 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
California Skrevet 23. mars 2020 #788 Del Skrevet 23. mars 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som vil hjelpe en førstegangsgravid som ikke har peiling på vogn? Hva ville dete valgt av Emmaljunga nxt99, stokke trailz eller bugaboo fox? Skiv gjerne hvorfor! Også åpen for andre forslag. Vi vil ha fire hjul pga trekkhunden kommer til å være med på de fleste turer. Anonymkode: a1104...b82 Jeg har Stokke Trailz. Er veldig fornøyd med den, liker at den er så stor og høy, føles robust, slipper å bøye seg så langt ned i vogna, og får god kontakt. Ulempene er - størrelse: både understellet og bagdel/sittedel tar mye plass (vi har hundebur i tillegg, så da går det meste av bagasjerommet). Tar du av dekkene (som er lettvint) hjelper det litt. Skal du ha den ofte inn og ut av bil kan størrelsen bli irriterende etterhvert. - kalesje: Kalesjen er ikke stor nok, så du bør trolig kjøpe en ekstra solskjerm fra feks Tinkafu. Den nyeste versjonen bag og sittedel har større kalesje, men jeg er usikker på om den fortsatt dekker nok i praksis (jeg har den gamle). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #789 Del Skrevet 24. mars 2020 På 22.3.2020 den 20.10, AnonymBruker skrev: Britax Go Big 😊 Anonymkode: df680...953 Hva mener du? Er ikke det to forskjellige vogner? Big er altså litt bredere eller noe sånt? jeg har ikke hatt den vognen siden den het Brio Go så😅 Anonymkode: edef9...db6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #790 Del Skrevet 24. mars 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Er ikke det to forskjellige vogner? Big er altså litt bredere eller noe sånt? jeg har ikke hatt den vognen siden den het Brio Go så😅 Anonymkode: edef9...db6 Nei, det er en vogn 🙂 den er bredere enn britax smile. Søk opp på nett! Anonymkode: 10441...523 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #791 Del Skrevet 24. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Er ikke det to forskjellige vogner? Big er altså litt bredere eller noe sånt? jeg har ikke hatt den vognen siden den het Brio Go så😅 Anonymkode: edef9...db6 Jo, det er to forskjellige vogner. Men Go next og Go Big er ganske lik, og av de to ville jeg absolutt valgt Go Big 🙂 Anonymkode: df680...953 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #792 Del Skrevet 24. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jo, det er to forskjellige vogner. Men Go next og Go Big er ganske lik, og av de to ville jeg absolutt valgt Go Big 🙂 Anonymkode: df680...953 Var det jeg mente og😅. Men har sett litt nøyere på spesifikasjonene til de to forskjellige no. Så går sikkert for GO big istedenfor😄 Anonymkode: edef9...db6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #793 Del Skrevet 25. mars 2020 Jeg er ganske lav/lita, lurer på hvilken vogn som anbefales. Ser at Britax passer best for høye foreldre? Vogna skal være brukendes til litt "dårligere" grusveier og på asfalt, men da det blir en høstbaby skal den helst være brukendes på vinterføre også, uten å være for stor og tung (bor i leilighet). Noen tips? Anonymkode: 91d4f...b87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #794 Del Skrevet 25. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ganske lav/lita, lurer på hvilken vogn som anbefales. Ser at Britax passer best for høye foreldre? Vogna skal være brukendes til litt "dårligere" grusveier og på asfalt, men da det blir en høstbaby skal den helst være brukendes på vinterføre også, uten å være for stor og tung (bor i leilighet). Noen tips? Anonymkode: 91d4f...b87 Britax go kan du jo regulere håndtaket på i alle retninger. Så den vil no passe til alle ☺️ Anonymkode: edef9...db6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #795 Del Skrevet 28. mars 2020 Trenger tips til barnevogn. Har termin i september, når bør vognen kjøpes/bestilles? Kriterier: Må kunne trilles på grus, sand, stier etc.. har hund, så vognen kommer til å bli hyppig brukt. Er lite snø her hvor jeg bor, men greit om den tåler å trilles litt på snø også. Må være god å trille. Gjerne en duovogn. Anonymkode: 8b183...a55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #796 Del Skrevet 28. mars 2020 Vi kjøpte i juli til vår septemberbaby. Fikk den etter et par dager, sendt i posten. Men leveringstiden kan variere veldig etter hva slags vogn det er, så greit å sjekke om det er forventet leveringstid på vognen dere vil ha, eller om den vanligvis er på lager. Anonymkode: 8f526...0d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 29. mars 2020 #797 Del Skrevet 29. mars 2020 Noen som vet forskjellen på Emmaljunga Duo S Competition og Outdoor understell? Er det bare hjulene, eller er det andre forskjeller og? Har en Edge Duo som jeg virkelig, virkelig elsker - men har competition understell og synes det er stivt og humpete på grus. Er jo punkteringsfrie hjul. Har også prøvd en vogn med outdoorunderstell som var mye bedre. Kan jeg «bygge om» min competition til en outdoor bare ved å bytte hjul? Vil det hjelpe på humpingen å bytte til outdoor-hjul, og passer de? håper noen vet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #798 Del Skrevet 30. mars 2020 Noen som har erfaring med britax b agile r? Anonymkode: 3788c...db1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #799 Del Skrevet 30. mars 2020 Erfaring med Beemo Maxi Travel Lux? Anonymkode: faf64...963 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J1994 Skrevet 31. mars 2020 #800 Del Skrevet 31. mars 2020 Erfaringer med Britax Smile 3? Førstegangs og har null peiling Mest asfalt rundt oss, litt grusvei og mye snø på vinteren. Blir mye bilkjøring (har en Rav4 2019 modell) da vi bor utenom sentrum. Andre vogner er også av interesse hvis du har flere tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg