AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #581 Del Skrevet 1. august 2019 50 minutter siden, Ingebjørg skrev: Jeg får oktoberbaby, så vil trenge en vogn med stor nok bag. Bor i Oslo, men med parkering og heis. Kommer nok til å trille mest på asfalt, men elsker marka og fjellet så blit nok endel grusvei også. Skal jeg velge kun basert på utseendet blir det Emmaljunga Edge Duo med Classic crome understell. Liker også at hjulene er fast, og at det er så god demping. Men, er første barn og vet jo egentlig ikke hva jeg trenger... Dere med Edge Duo, hva er fordeler og ulemper med den vogna...? Den er stor, skjønner jeg, men det er jeg også (1,80 høy), så vil ha litt størrelse på vogna. Fordeler: - Stabil og god vogn - trilles godt på de fleste underlag. Man kommer seg over både brøytekanter og i grus også videre. - Bagen er romslig. Liker at man kan feste baby med seler og stille opp ryggen i selve bagen. Dette gjør at bagen kan brukes noe lengre enn andre bager, som utgår med en gang baby begynner å reise seg. - Høy, passer bra for høye, men også god trillekomfort for meg som er 1.60 Ulemper: - Vogna er ganske tung og blir veldig tung hvis du har et tungt barn. - Sportsdelen er stor og lav. Passer dårlig for de minste barna, synes jeg. - Vogna er ganske krevende å slå sammen og sportsdelen er tung å skulle snu/løfte av. Passer best for de som ikke skal demontere vogna ofte eller bruke den mye i bil. - Vogna er relativt stor. Synes den egner seg bedre som turvogn enn byvogn, men det er også en smaks/vanesak. selv føler jeg at det er litt styrete å ta med edge duo på buss og kjøpesenter sammenlignet med andre vogner. Anonymkode: 8f526...0d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #582 Del Skrevet 8. august 2019 Jeg har lyst på babyjogger city elite, mannen har lyst på thule glide joggevogn. Han trenger en vogn til jogging, og mener at thule er like god til soving, reising, tar ikke så stor plass i bilen etc. Jeg mener at babyjogger kan brukes som joggevogn i tillegg til å være en god allround vogn. Han mener den ikke kan brukes til jogging. Vi har en Stokke Crusi fra før av. Funker babyjogger til jogging? Funker thule til hverdags? Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 3a968...3aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #583 Del Skrevet 9. august 2019 Spørs hva slags underlag han jogger på. På asfalt og ellers jevne flater er babyjogger mer enn bra nok. I terreng og på mer humpete stier ville jeg gått for Thule, som er mye mer stabil der. Ellers er jeg enig i at BJ er den beste «allround»-vognen. Men Thule er best til løping, så her bør dere bli enige om hva som er viktigst for dere. Anonymkode: 8f526...0d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #584 Del Skrevet 11. august 2019 På 21.6.2019 den 12.08, AnonymBruker skrev: Finns det ingen vogner med sportsdel vendt mot fører som kan legges sammen som én del? Altså, uten å måtte løfte vekk spprtsdelen. Anonymkode: 3c19a...7a2 Britax Go Big 2 kan legges sammen med sittedelen vendt begge veier. Den blir minst med sittedelen vendt vekk, men ikke så mye større med sittedelen vendt mot fører. Anonymkode: 9d213...f51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #585 Del Skrevet 11. august 2019 På 26.6.2019 den 9.49, AnonymBruker skrev: Bugaboo Donkey2 søskenvogn. En av de mest populære søskenvogn ene. Jeg skjønner ikke denne vogna når jeg ser den på nett. Poenget med den er at man skal kunne ha bag+kurv eller bag+sittedel. Betyr det at jeg kan kjøpe den som heter MONO, når det følger med kurv, bag og sittedel som koster ca 12.700? På bildene er det alltid kun én del i bruk... Eller må jeg ha den som heter DUO? Den kostet fra ca 16.400 og har alltid bag+sittedel på bilde... Anonymkode: 6e489...dc3 Jeg vet ikke, men tenker at Mono kommer med én sittedel/liggedel (altså en av dem) og Duo kommer med en av hver? Anonymkode: 9d213...f51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #586 Del Skrevet 12. august 2019 Heisann! Jeg lurte litt på om noen av dere har e golf? Og da hvilken vogn dere har. Synes bagasjerommet virker noe lite og da greit å høre litt hvilke vogner som passer 🙂 Anonymkode: c9c57...99a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #587 Del Skrevet 12. august 2019 På 1.8.2019 den 21.38, AnonymBruker skrev: Fordeler: - Stabil og god vogn - trilles godt på de fleste underlag. Man kommer seg over både brøytekanter og i grus også videre. - Bagen er romslig. Liker at man kan feste baby med seler og stille opp ryggen i selve bagen. Dette gjør at bagen kan brukes noe lengre enn andre bager, som utgår med en gang baby begynner å reise seg. - Høy, passer bra for høye, men også god trillekomfort for meg som er 1.60 Ulemper: - Vogna er ganske tung og blir veldig tung hvis du har et tungt barn. - Sportsdelen er stor og lav. Passer dårlig for de minste barna, synes jeg. - Vogna er ganske krevende å slå sammen og sportsdelen er tung å skulle snu/løfte av. Passer best for de som ikke skal demontere vogna ofte eller bruke den mye i bil. - Vogna er relativt stor. Synes den egner seg bedre som turvogn enn byvogn, men det er også en smaks/vanesak. selv føler jeg at det er litt styrete å ta med edge duo på buss og kjøpesenter sammenlignet med andre vogner. Anonymkode: 8f526...0d4 Takk for gode argumenter både for og imot! Endte med å kjøpe den, den er på tilbud på Rudo. For meg er trillekomfort det viktigste, for kommer nok til å trille mye. Bor ved banen, så blir ikke så ofte bil eller trikk heller. Og så var det bare en kg forskjell på den og den «lette» emmaljunga-en. Så det går greit. Vurderte Stokke også, men synes ikke den er noe fin 🙊 Anonymkode: a4c94...b68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #588 Del Skrevet 12. august 2019 On 8/8/2019 at 10:06 PM, AnonymBruker said: Jeg har lyst på babyjogger city elite, mannen har lyst på thule glide joggevogn. Han trenger en vogn til jogging, og mener at thule er like god til soving, reising, tar ikke så stor plass i bilen etc. Jeg mener at babyjogger kan brukes som joggevogn i tillegg til å være en god allround vogn. Han mener den ikke kan brukes til jogging. Vi har en Stokke Crusi fra før av. Funker babyjogger til jogging? Funker thule til hverdags? Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 3a968...3aa Vi hadde samme diskusjon. Han ønsket Thule fordi det er en god joggevogn, jeg ville ha en hvor sittedelen også kunne vende mot den som triller. Vi endte på en TFK joggster adventure, med multiX bagdel. Fullverdig joggevogn med skivebremser, hvor bagen kan gjøres om til sittedel for de første månedene hvor mini helst vil være vendt mot meg. Anonymkode: da5ed...777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 12. august 2019 #589 Del Skrevet 12. august 2019 Er det noen som har endret fjæringen på understellet til Emmaljunga nxt90f (eller tilsvarende )? Det skal være bare å vri, men de rikket seg ikke en millimeter, og jeg vet ikke hvor hardt jeg kan ta i 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #590 Del Skrevet 13. august 2019 Easywalker, den er stabil og god og lett å bruke. Anonymkode: 4ee4d...5b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra. Skrevet 14. august 2019 #591 Del Skrevet 14. august 2019 Hei! Noen som har en formening om hvilken vogn som er best av Britax smile 2, Britax go big 2 og Britax go next 2? Mulig det ikke er så stor forskjell, men greit å høre om noen har erfaringer Fått med meg at smile 2 fort blir litt kort? Krav til vogn er gode dekk om vinteren (derfor slått fra oss Bugaboo Fox), at sportsdelen kan snus begge veier, grei strl på kurven under samt at den ikke er for tung og stor til å ha med på kollektivtransport (vi har ikke bil). Svar tas i mot med stor takk! Og er også åpen for andre forslag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #592 Del Skrevet 14. august 2019 2 minutter siden, Cleopatra. skrev: Hei! Noen som har en formening om hvilken vogn som er best av Britax smile 2, Britax go big 2 og Britax go next 2? Mulig det ikke er så stor forskjell, men greit å høre om noen har erfaringer Fått med meg at smile 2 fort blir litt kort? Krav til vogn er gode dekk om vinteren (derfor slått fra oss Bugaboo Fox), at sportsdelen kan snus begge veier, grei strl på kurven under samt at den ikke er for tung og stor til å ha med på kollektivtransport (vi har ikke bil). Svar tas i mot med stor takk! Og er også åpen for andre forslag Vi har Britax go big. Smile er liten. Det er "budsjettvarianten". Next har mindre hjul enn big, det er hovedforskjellen. Big er derfor mye bedre å trille på spesielt ujevnt underlag. Vi er kjempefornøyd med vår. Anonymkode: b32cd...538 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra. Skrevet 14. august 2019 #593 Del Skrevet 14. august 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har Britax go big. Smile er liten. Det er "budsjettvarianten". Next har mindre hjul enn big, det er hovedforskjellen. Big er derfor mye bedre å trille på spesielt ujevnt underlag. Vi er kjempefornøyd med vår. Anonymkode: b32cd...538 Tusen takk for raskt svar! Er den "stor og tung" og ha med rundt? Jeg vil jo måtte ta mye kollektivtransport. Har du noen ulemper med den? Og hva er du spesielt fornøyd med? (annet enn at den er fin å trille på ujevnt terreng) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #594 Del Skrevet 15. august 2019 21 timer siden, Cleopatra. skrev: Tusen takk for raskt svar! Er den "stor og tung" og ha med rundt? Jeg vil jo måtte ta mye kollektivtransport. Har du noen ulemper med den? Og hva er du spesielt fornøyd med? (annet enn at den er fin å trille på ujevnt terreng) Nei, vi valgte den blant annet fordi den var så utrolig lett å trille. Vi prøvdetrillet omtrent alt i butikken, stokke og emmaljungavarianter av alle slag, og Britax sine var markant bedre å trille på. Vi bor et sted med masse bakker, så det var viktig for oss at den var lett. Også lett å løfte inn og ut av bil (og når du slår den sammen står den på hjulene, så om du har stort nok bagasjerom kan du trille den inn. Har du lite bagasjerom, kan du ta av hjulene, og da får den lett plass også i min lille yaris. ). Du kan slå inn "styret", og da tar den lite plass på kollektivtransport. Jeg er kjempefornøyd med selve håndtaket. Det er formet slik at du kan trille med håndflatene innover og tomlene oppover, mens alle andre vogner jeg har sett bare har sånn at du må trille med håndflatene ned og tomlene inn. Det er mye bedre for sener og muskler i armene å få trille med hendene i tommel-opp-stilling. Vi har en som kun sover når vognen trilles, så jeg har trillet i timesvis hver eneste dag i snart halvannet år... Jeg er fornøyd med at den er såpass høy, og samtidig stabil. Stor plass til ting under vognen, veldig greit med sportsdel som kan vendes mot deg. Ekstra solskjerming du kan slå ned (selv om den hjelper fint lite i lav sol, da..). Sittedelen kan legges helt flatt, og er god å sove i. Jeg har egentlig ingen klager på den. Eneste er at etter en stund ble den mekanismen som holder sittedelen oppe i sittende stilling litt slarkete, så vi må slå en knute på den bak. Men det er jo ikke akkurat noe særlig til bry. Anonymkode: b32cd...538 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 15. august 2019 #595 Del Skrevet 15. august 2019 Små hjul ser ¨Håpløst ut¨ i Snø, -og til ¨terrengkjøring¨ på bortgravde fortau i Oslo... a. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra. Skrevet 15. august 2019 #596 Del Skrevet 15. august 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, vi valgte den blant annet fordi den var så utrolig lett å trille. Vi prøvdetrillet omtrent alt i butikken, stokke og emmaljungavarianter av alle slag, og Britax sine var markant bedre å trille på. Vi bor et sted med masse bakker, så det var viktig for oss at den var lett. Også lett å løfte inn og ut av bil (og når du slår den sammen står den på hjulene, så om du har stort nok bagasjerom kan du trille den inn. Har du lite bagasjerom, kan du ta av hjulene, og da får den lett plass også i min lille yaris. ). Du kan slå inn "styret", og da tar den lite plass på kollektivtransport. Jeg er kjempefornøyd med selve håndtaket. Det er formet slik at du kan trille med håndflatene innover og tomlene oppover, mens alle andre vogner jeg har sett bare har sånn at du må trille med håndflatene ned og tomlene inn. Det er mye bedre for sener og muskler i armene å få trille med hendene i tommel-opp-stilling. Vi har en som kun sover når vognen trilles, så jeg har trillet i timesvis hver eneste dag i snart halvannet år... Jeg er fornøyd med at den er såpass høy, og samtidig stabil. Stor plass til ting under vognen, veldig greit med sportsdel som kan vendes mot deg. Ekstra solskjerming du kan slå ned (selv om den hjelper fint lite i lav sol, da..). Sittedelen kan legges helt flatt, og er god å sove i. Jeg har egentlig ingen klager på den. Eneste er at etter en stund ble den mekanismen som holder sittedelen oppe i sittende stilling litt slarkete, så vi må slå en knute på den bak. Men det er jo ikke akkurat noe særlig til bry. Anonymkode: b32cd...538 Takk for utfyllende svar! Leste nemlig i en test at det er "en stor og tung vogn", så da ble jeg litt usikker da jeg kommer til å måtte bruke den masse inn og ut av kollektivtransport. Men da virket det ikke som at det helt stemte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #597 Del Skrevet 16. august 2019 17 timer siden, Cleopatra. skrev: Takk for utfyllende svar! Leste nemlig i en test at det er "en stor og tung vogn", så da ble jeg litt usikker da jeg kommer til å måtte bruke den masse inn og ut av kollektivtransport. Men da virket det ikke som at det helt stemte? Altså, den er ikke større og tyngre enn emmaljunga og stokke-vognene. Og helt uproblematisk inn og ut av kollektivtransport. Så jeg skjønner ikke helt den. Vi løfter den inn og ut av bilen et par ganger daglig, og har aldri tenkt på det som et problem. Anonymkode: b32cd...538 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #598 Del Skrevet 16. august 2019 På 9.8.2019 den 8.12, AnonymBruker skrev: Spørs hva slags underlag han jogger på. På asfalt og ellers jevne flater er babyjogger mer enn bra nok. I terreng og på mer humpete stier ville jeg gått for Thule, som er mye mer stabil der. Ellers er jeg enig i at BJ er den beste «allround»-vognen. Men Thule er best til løping, så her bør dere bli enige om hva som er viktigst for dere. Anonymkode: 8f526...0d4 Jeg har BJ city elite og løper mye med den, men da på asfalt. Det blir for humpete på grus. Vognen er litt bred bak, så den går ikke inn i høy trikk i Oslo, men null problem med lav trikk, buss og bane. Kjempe god å trille, og stor sittedel, som er optimalt når den brukes til transportetapper til/fra barnehage og lignende for barn på 3 år. Anonymkode: 5a5c9...50e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra. Skrevet 16. august 2019 #599 Del Skrevet 16. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Altså, den er ikke større og tyngre enn emmaljunga og stokke-vognene. Og helt uproblematisk inn og ut av kollektivtransport. Så jeg skjønner ikke helt den. Vi løfter den inn og ut av bilen et par ganger daglig, og har aldri tenkt på det som et problem. Anonymkode: b32cd...538 Okei det er jo bra! Da burde jo ikke det være noe problem for meg heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #600 Del Skrevet 16. august 2019 På 12.8.2019 den 9.28, AnonymBruker skrev: Heisann! Jeg lurte litt på om noen av dere har e golf? Og da hvilken vogn dere har. Synes bagasjerommet virker noe lite og da greit å høre litt hvilke vogner som passer 🙂 Anonymkode: c9c57...99a Jeg kjører egolf og har en bugaboo fox. Legger sammen understellet, men lar ofte liggedelen være som normalt. Men liggedelen kan legges fint sammen, og det er kjekt til lengre turer. Finnes adapter til understellet til bilstol maxicosi. Vogna er lett i vekt og lett å legge sammen/ta opp. Er veldig fornøyd, men det er jo ikke plass til sinnsykt mye annet baki bilen med vogn i bagasjerommet:) Anonymkode: 5c955...781 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå