Månestråla Skrevet 10. april 2024 #2501 Del Skrevet 10. april 2024 Bollemy skrev (På 9.4.2024 den 12.01): Hei! har folk erfaringer med «Britax Strider M» vs «Britax smile 5X» bor i Bærum, men har røtter i Innlandet. Så må være en skikkelig allværsvogn! Hvis noen har andre anbefalinger. Skrik ut🌸 Olive_North skrev (På 9.4.2024 den 22.10): Jeg kom inn her og skulle spørre om akkurat det samme 😅 Utifra det jeg har lest på nett så fungerer strider M ikke på noe annet enn asfalt eller på kjøpesenter. Så ville ikke gått for den hvis man har lyst å bruke vogna på litt grus etc😄 men jeg har ingen erfaring med den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 12. april 2024 #2502 Del Skrevet 12. april 2024 Bollemy skrev (På 9.4.2024 den 12.01): Hei! har folk erfaringer med «Britax Strider M» vs «Britax smile 5X» bor i Bærum, men har røtter i Innlandet. Så må være en skikkelig allværsvogn! Hvis noen har andre anbefalinger. Skrik ut🌸 Olive_North skrev (På 9.4.2024 den 22.10): Jeg kom inn her og skulle spørre om akkurat det samme 😅 Månestråla skrev (På 10.4.2024 den 23.16): Utifra det jeg har lest på nett så fungerer strider M ikke på noe annet enn asfalt eller på kjøpesenter. Så ville ikke gått for den hvis man har lyst å bruke vogna på litt grus etc😄 men jeg har ingen erfaring med den Jeg har Smile 5z og synes ikke den er god på annet enn ren asfalt eller kjøpesenter heller. Tvert det er småstein eller litt humpete så skrangler den så fælt at det føles som om vogna holder på å ry sammen. De sier Emmaljunga ikke har demping, men dempinga på Smile 5z er nesten for myk. Bagen sitter hengslete på understellet og hele greia føles egentlig bare utrolig billig og ustødig. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #2503 Del Skrevet 14. april 2024 Noen som har TFK mono 2 her? erfaringer? Anonymkode: 892cf...000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #2504 Del Skrevet 14. april 2024 LilleVy94 skrev (På 12.4.2024 den 16.37): Jeg har Smile 5z og synes ikke den er god på annet enn ren asfalt eller kjøpesenter heller. Tvert det er småstein eller litt humpete så skrangler den så fælt at det føles som om vogna holder på å ry sammen. De sier Emmaljunga ikke har demping, men dempinga på Smile 5z er nesten for myk. Bagen sitter hengslete på understellet og hele greia føles egentlig bare utrolig billig og ustødig. Vi har også Smile 5z og er fornøyde med den 😊 At bagen sitter litt løst på gjør jo at man kan vugge vogna og lettere bysse barnet i søvn. Vi syns den fungerer greit på vanlig grus, men ville nok valgt noe annet om vi veldig ofte skulle gå tur på grov grusvei eller bodde et sted med veldig mye snø. Syns Smile er en bra allroundvogn, og utrolig praktisk at det tar 1 minutt å legge sammen bagdelen til helt flatt 👍 Anonymkode: 49069...c77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Månestråla Skrevet 15. april 2024 #2505 Del Skrevet 15. april 2024 Noen som har erfaring med Cybex Gazelle S? Vurderer den siden vi planlegger to tette barn men den virker også grei til å brukes kun til 1. men finner lite info om den😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MelodyD Skrevet 23. april 2024 #2506 Del Skrevet 23. april 2024 Noen som har erfaringer å dele om Nuna demi grow duovogn? Bor i by og syns det virker kjekt med stor kurv under siden vi ikke har bil + at den kan gjøres om til søskenvogn. Litt usikker på hvordan den blir på litt slaps og snø. Får baby i september Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MelodyD Skrevet 23. april 2024 #2507 Del Skrevet 23. april 2024 MelodyD skrev (50 minutter siden): Noen som har erfaringer å dele om Nuna demi grow duovogn? Bor i by og syns det virker kjekt med stor kurv under siden vi ikke har bil + at den kan gjøres om til søskenvogn. Litt usikker på hvordan den blir på litt slaps og snø. Får baby i september Uff nå ser jeg at den egner seg best frem til 3 års alder og vi vil jo helst ha en som passer til 4 år. Ser at uppababyvista og bugaboo for 5 har lang sittedel. Noen erfaringer der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #2508 Del Skrevet 24. april 2024 MelodyD skrev (7 timer siden): Uff nå ser jeg at den egner seg best frem til 3 års alder og vi vil jo helst ha en som passer til 4 år. Ser at uppababyvista og bugaboo for 5 har lang sittedel. Noen erfaringer der? De aller fleste ergonomiske sittedeler blir nok litt trange for en gjennomsnittlig 4-åring. Knekken og vinkel på fotstøtte gjør at barnet blir sittende veldig sammenkrøket. Men det spørs jo veldig på hva man skal med vogna, da. Bugaboo sin sittedel er også ganske smal på søskenvogna, siden barna stables i bredden. Vi har 3 år mellom barna og heller ikke bil, så har prøvd ulike søskenvogner kun for frakt til og fra bhg. for å spare tid, men ikke funnet noe som var ideelt for treåringen. Vogner i bredden ble veldig smale, vogner som stabler i høyden blir veldig tunge å trille hvis eldste barn sitter øverst, så da bør man i så fall gå for en modell som lar eldste sitte utovervendt nederst. Vi ga forøvrig opp hele søskenvogn-prosjektet og gikk for søskenbrett. Det funket best. Om eldste bare skal bruke den på korte turer anbefaler jeg det. Om eldste skal sove i vogna eller bruke den pga. spesielle behov ville jeg kanskje sett om det finnes noen hjelpemiddel-vogner. Anonymkode: 8f526...0d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #2509 Del Skrevet 25. april 2024 MelodyD skrev (På 23.4.2024 den 22.49): Uff nå ser jeg at den egner seg best frem til 3 års alder og vi vil jo helst ha en som passer til 4 år. Ser at uppababyvista og bugaboo for 5 har lang sittedel. Noen erfaringer der? De med ergonomisk sittedel blir gjerne veldig trange. Kan kun snakke for de jeg har hatt, men emmaljunga nxt90 ergo og bugaboo cameleon (lik sittedel som de eldre fox), det er ikke sovevogn for en som er eldre enn 2-2,5år. På vinteren ble nxt90 veldig trang i bredden med vinterpose. Det gikk så vidt vinteren barnet var 1,5år. Bor ett veldig kaldt sted, så behovet for tykk pose og saueskinn i bunn var nødvendig. sannsynligheten for at en 3-4åring vil sitte i vogn over lengre strekninger er liten, jeg ville ha vurdert vogn med søskenbrett eller sykkelvogn. Man får nyfødtinnlegg til de fleste kjente merkene som thule, hamax og nordic cab. De dyrere modellene kan man vippe ryggen på også. Anonymkode: 5a988...0da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegglampe Skrevet 25. april 2024 #2510 Del Skrevet 25. april 2024 MelodyD skrev (På 23.4.2024 den 21.57): Noen som har erfaringer å dele om Nuna demi grow duovogn? Bor i by og syns det virker kjekt med stor kurv under siden vi ikke har bil + at den kan gjøres om til søskenvogn. Litt usikker på hvordan den blir på litt slaps og snø. Får baby i september Jeg vil anbefale å se på hjulene på vogna. Jeg er skeptisk til trillekomforten. Den har små hjul foran og det prosjekt skjerm på bakdekkene er håpløse greier. Kladdeføre er håpløst føre å trille på sånn i seg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #2511 Del Skrevet 30. april 2024 Er Impala maestro duovogn en god vogn? Jeg vurderer å kjøpe denne, det står at den er allsidig å egner seg godt for en aktiv familie. Noen som har erfaring? Anonymkode: 7c084...3ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #2512 Del Skrevet 6. mai 2024 Tips til "sovevogn" til en på 1,5 år? Har emmaljunga sento max, men kommer ikke til å bruke den til flere barn så vurderer å selge den og kjøpe en lettere/mindre vogn. Vil ha en med god trillekomfort og mulighet for full liggestilling, som samtidig ikke blir for "ruvende" for meg på 1.55 cm. Har testet Thule urban glide og babyjogger city elite men de ble alt for store for meg. Anonymkode: 3933a...90f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #2513 Del Skrevet 7. mai 2024 Hvordan er stokke trailz? Vi vurderer denne. Bor i nord-norge. Anonymkode: 1ace9...d2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olive_North Skrevet 9. mai 2024 #2514 Del Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 25.4.2024 den 21.00): De med ergonomisk sittedel blir gjerne veldig trange. Kan kun snakke for de jeg har hatt, men emmaljunga nxt90 ergo og bugaboo cameleon (lik sittedel som de eldre fox), det er ikke sovevogn for en som er eldre enn 2-2,5år. På vinteren ble nxt90 veldig trang i bredden med vinterpose. Det gikk så vidt vinteren barnet var 1,5år. Bor ett veldig kaldt sted, så behovet for tykk pose og saueskinn i bunn var nødvendig. sannsynligheten for at en 3-4åring vil sitte i vogn over lengre strekninger er liten, jeg ville ha vurdert vogn med søskenbrett eller sykkelvogn. Man får nyfødtinnlegg til de fleste kjente merkene som thule, hamax og nordic cab. De dyrere modellene kan man vippe ryggen på også. Anonymkode: 5a988...0da Hva syns du om nxt90 generellt? Jeg går meg helt vill i barnevognjungelen, og står nå mellom fox 5 og nxt90. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #2515 Del Skrevet 9. mai 2024 Olive_North skrev (44 minutter siden): Hva syns du om nxt90 generellt? Jeg går meg helt vill i barnevognjungelen, og står nå mellom fox 5 og nxt90. Vi stod også mellom nxt90 og bugaboo fox (da 3, ikke 5). Endte med nxt90, og var i og for seg fornøyd med det valget. Men sett opp mot bugaboo tror jeg egentlig at jeg heller ville gått for den, ettersom den er lettere og enda bedre til bybruk. Nxt90 blir verken fugl eller fisk, på en måte. Emmaljunga har kommet med noen nyere modeller da, som jeg tror er lettere og bedre? Etter at vi fikk barnehagebarn byttet vi til babyjogger city elite, og da ble det en åpenbaring hvor tung og treig nxt90 er å trille. Bruker nxt90-en av og til, og merker da at jeg savner den ikke. Skal sies at jeg ikke har brukt bugaboo selv, bare sett den i bruk blant venner og bekjente og skjønner at den er populær her jeg bor (sentralt i Oslo). Anonymkode: 3c5c3...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #2516 Del Skrevet 9. mai 2024 Olive_North skrev (56 minutter siden): Hva syns du om nxt90 generellt? Jeg går meg helt vill i barnevognjungelen, og står nå mellom fox 5 og nxt90. Vi har fox 5, nxt310 og sento pro. Veldig fornøyd med fox5. Fint å justere håndtaket med en hånd, den lange kalesjen også på babydelen. Lett å legge sammen, lett å trille, men ikke best dempet. Er mer en byvogn. Nxt310 ble ødelagt etter 3uker, feil på teleskophåndtaket så den sank inn på ene siden under trilling. Fikk nye deler til håndtaket. Den er tungt å legge sammen. Mindre dempet enn fox5, veldig stiv. Nå etter et års bruk er den blitt ekstremt tung og ubehagelig å trille. For å si det sånn vognen helt håpløs. Sento pro. Sikkert en fin vogn, men vi sliter med at ene bakhjulet bare faller av under trilling. Sittedelen gikk ikke ant å låse på ene siden. Men den er godt dempet, lett på bremsen og å legge sammen. Men ikke brukt mye grunnet feil på vognen. Er så irriterende når hjulet detter av. Jeg anbefaler ikke emmaljunga. De to vognene vi kjøpte nye i 2023 hadde feil. Så mitt inntrykk er at det er mye feil, i tillegg tar feil på garanti alltid tid fordi butikken man har kjøpt fra må snakke med emmaljunga før de kan erstatte varen. Anonymkode: 81acd...c35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #2517 Del Skrevet 9. mai 2024 Olive_North skrev (57 minutter siden): Hva syns du om nxt90 generellt? Jeg går meg helt vill i barnevognjungelen, og står nå mellom fox 5 og nxt90. Jeg syntes nxt90 var veldig stiv i ramma og ikke fornøyd med dekkene. Vi hadde en emmaljunga Edge duo, den var mykere i skjelettet, men tung som fy.. det var nxt90 også. Bemerk deg at emmeliunga er kjent for tunge vogner, men de er svære og solide. Man kan heller ikke klappe sammen vogna i en del. Bag/sittedel må av ramma. Gjelder hvertfall Edge duo og nxt90/60. Litt usikker på fox. Jeg og far til barnet er enig i at bugaboo hadde passet vårt valg bedre, særlig siden vi hadde refluks barn. Men samtidig var jeg veldig fornøyd med trillekomforten på Edge duo som var hovedvogna. Har du liten bagasje i bilen eller lite bosted. Tenk over størrelsen på vogna. Har du mye trapper så unngå de tyngste vognene. Anonymkode: 5a988...0da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #2518 Del Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 9.5.2024 den 23.21): Vi har fox 5, nxt310 og sento pro. Veldig fornøyd med fox5. Fint å justere håndtaket med en hånd, den lange kalesjen også på babydelen. Lett å legge sammen, lett å trille, men ikke best dempet. Er mer en byvogn. Nxt310 ble ødelagt etter 3uker, feil på teleskophåndtaket så den sank inn på ene siden under trilling. Fikk nye deler til håndtaket. Den er tungt å legge sammen. Mindre dempet enn fox5, veldig stiv. Nå etter et års bruk er den blitt ekstremt tung og ubehagelig å trille. For å si det sånn vognen helt håpløs. Sento pro. Sikkert en fin vogn, men vi sliter med at ene bakhjulet bare faller av under trilling. Sittedelen gikk ikke ant å låse på ene siden. Men den er godt dempet, lett på bremsen og å legge sammen. Men ikke brukt mye grunnet feil på vognen. Er så irriterende når hjulet detter av. Jeg anbefaler ikke emmaljunga. De to vognene vi kjøpte nye i 2023 hadde feil. Så mitt inntrykk er at det er mye feil, i tillegg tar feil på garanti alltid tid fordi butikken man har kjøpt fra må snakke med emmaljunga før de kan erstatte varen. Anonymkode: 81acd...c35 Jeg kjøpte Emmaljunga ny i 2008 og det ene hjulet falt av etter kun en mnd 😳 mulig de nyere modeller er bedre? Anonymkode: 570f7...34c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #2519 Del Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg kjøpte Emmaljunga ny i 2008 og det ene hjulet falt av etter kun en mnd 😳 mulig de nyere modeller er bedre? Anonymkode: 570f7...34c Sento pro er en av de nye modellene. Vognen ble kjøpt ny høsten 2023, og hjulet begynte å falle av ved første lengre tur. Er umulig å få i lås. ☹️ Anonymkode: 81acd...c35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olive_North Skrevet 13. mai 2024 #2520 Del Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 9.5.2024 den 23.06): Vi stod også mellom nxt90 og bugaboo fox (da 3, ikke 5). Endte med nxt90, og var i og for seg fornøyd med det valget. Men sett opp mot bugaboo tror jeg egentlig at jeg heller ville gått for den, ettersom den er lettere og enda bedre til bybruk. Nxt90 blir verken fugl eller fisk, på en måte. Emmaljunga har kommet med noen nyere modeller da, som jeg tror er lettere og bedre? Etter at vi fikk barnehagebarn byttet vi til babyjogger city elite, og da ble det en åpenbaring hvor tung og treig nxt90 er å trille. Bruker nxt90-en av og til, og merker da at jeg savner den ikke. Skal sies at jeg ikke har brukt bugaboo selv, bare sett den i bruk blant venner og bekjente og skjønner at den er populær her jeg bor (sentralt i Oslo). Anonymkode: 3c5c3...035 AnonymBruker skrev (På 9.5.2024 den 23.21): Vi har fox 5, nxt310 og sento pro. Veldig fornøyd med fox5. Fint å justere håndtaket med en hånd, den lange kalesjen også på babydelen. Lett å legge sammen, lett å trille, men ikke best dempet. Er mer en byvogn. Nxt310 ble ødelagt etter 3uker, feil på teleskophåndtaket så den sank inn på ene siden under trilling. Fikk nye deler til håndtaket. Den er tungt å legge sammen. Mindre dempet enn fox5, veldig stiv. Nå etter et års bruk er den blitt ekstremt tung og ubehagelig å trille. For å si det sånn vognen helt håpløs. Sento pro. Sikkert en fin vogn, men vi sliter med at ene bakhjulet bare faller av under trilling. Sittedelen gikk ikke ant å låse på ene siden. Men den er godt dempet, lett på bremsen og å legge sammen. Men ikke brukt mye grunnet feil på vognen. Er så irriterende når hjulet detter av. Jeg anbefaler ikke emmaljunga. De to vognene vi kjøpte nye i 2023 hadde feil. Så mitt inntrykk er at det er mye feil, i tillegg tar feil på garanti alltid tid fordi butikken man har kjøpt fra må snakke med emmaljunga før de kan erstatte varen. Anonymkode: 81acd...c35 AnonymBruker skrev (På 9.5.2024 den 23.21): Jeg syntes nxt90 var veldig stiv i ramma og ikke fornøyd med dekkene. Vi hadde en emmaljunga Edge duo, den var mykere i skjelettet, men tung som fy.. det var nxt90 også. Bemerk deg at emmeliunga er kjent for tunge vogner, men de er svære og solide. Man kan heller ikke klappe sammen vogna i en del. Bag/sittedel må av ramma. Gjelder hvertfall Edge duo og nxt90/60. Litt usikker på fox. Jeg og far til barnet er enig i at bugaboo hadde passet vårt valg bedre, særlig siden vi hadde refluks barn. Men samtidig var jeg veldig fornøyd med trillekomforten på Edge duo som var hovedvogna. Har du liten bagasje i bilen eller lite bosted. Tenk over størrelsen på vogna. Har du mye trapper så unngå de tyngste vognene. Anonymkode: 5a988...0da Takk for svar! Jeg leste gjennom svarene deres for noen dager siden og snakket med svigerfar (som jobbet med barnevogner for 5år siden). Han hadde bedre erfaring med bugaboo som leverandør og bekreftet at emmaljunga var veldig krevende å ha med å gjøre om det var feil på varer. Så i går bestilte vi bugaboo fox 5 ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå