Gå til innhold

Den store barnevogntråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Nalaque skrev:

Jeg er veldig glad i vår britax smile 2! Jeg har en ettåring, og liker godt å ha henne mot meg på feks byturer osv. Elsker at hun sitter så høyt, og eelsker kurven under! Sover godt i den og. Den knirker litt da, ikke helt samme kvalitet som emmaljunga, feks.  

På vei til og fra barnehagen (og i bhg) bruker vi Emmaljunga Scooter, og da gjør det ikke noe at hun ikke sitter mot meg. Men den er dødslav, og verdens trangeste kurv under. Sover godt i den i bgh da. Sånn til sammenligning :) 

2 timer siden, Nalaque skrev:

Og som flere over nevner! Så er smilen kanskje litt kort i ryggen ja, men tror nok vi fint kan bruke den til hun blir to, kanskje :) 

Så bra! Takk for input😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

https://emmaljunga.com/sv/tillbehor/alla-tillbehor/soft-seat-pad/soft-dyna-outdoor-timber-62914?dt=acc

Har en Emmaljunga nxtF og en pute som dette. Lurer så veldig på hvor de to selene i toppen skal festes. Det står i instruksjonen til Emmaljunga at de kan klipses fast i vognen, men jeg finner ikke noe sted å feste dem.

Anonymkode: 98415...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt første ting til barnet: Bugaboo Fox! Hadde egentlig ikke tenkt til å kjøpe den pga prisen, men er tilbud på barnas hus, og betalte rundt 7300. Håper vi blir fornøyde. Hadde tenkt til å se på vogner i butikker, prøvetrille osv, men valgte å satse på denne :) 

Anonymkode: 3295a...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har (hatt) Britax Smile 2, hvilken vognpose har/hadde dere?

Har forstått det som at man bør velge med omhu, så den ikke tar for mye plass i en litt smal bagdel. Innspill?

OBS! Har termin i februar, så den må være varm og god...

Endret av Kaiaermeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Kaiaermeg said:

Dere som har (hatt) Britax Smile 2, hvilken vognpose har/hadde dere?

Har forstått det som at man bør velge med omhu, så den ikke tar for mye plass i en litt smal bagdel. Innspill?

OBS! Har termin i februar, så den må være varm og god...

Følger om.du får flere tips! Jeg har smile 2 og har en "god gammeldags" lammeullsvognpose, den passer i veldig bra egentlig! Men tenker kanskje det kan være greit å ha en til, i tilfelle. Tenkte kanskje kjøpe en bilstolpose som også kan brukes i vognbag ved behov. 

Anonymkode: 6018e...f0d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2018 den 17.06, AnonymBruker skrev:

Har kjøpt første ting til barnet: Bugaboo Fox! Hadde egentlig ikke tenkt til å kjøpe den pga prisen, men er tilbud på barnas hus, og betalte rundt 7300. Håper vi blir fornøyde. Hadde tenkt til å se på vogner i butikker, prøvetrille osv, men valgte å satse på denne :) 

Det er jo aldri salg på bugaboo (med mindre det er utgående varer), så hvordan er det mulig?

Anonymkode: 5ccd4...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo aldri salg på bugaboo (med mindre det er utgående varer), så hvordan er det mulig?

Anonymkode: 5ccd4...89b

Aner ikke! Så tar det med en klype salt til jeg faktisk får varen levert :) Men har fått kvittering på mail så regner med at det stemmer. Kan vel ikke være utgått modell siden det er fox. Tilbudet varte hele søndag, og sakte men sikkert ble det tommere. Har ikke fylt opp lageret enda ser jeg. https://www.barnashus.no/bugaboo-fox.html?nosto=nosto-page-category2 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/18/2018 at 10:04 PM, AnonymBruker said:

Aner ikke! Så tar det med en klype salt til jeg faktisk får varen levert :) Men har fått kvittering på mail så regner med at det stemmer. Kan vel ikke være utgått modell siden det er fox. Tilbudet varte hele søndag, og sakte men sikkert ble det tommere. Har ikke fylt opp lageret enda ser jeg. https://www.barnashus.no/bugaboo-fox.html?nosto=nosto-page-category2 

Og da fikk du med mer enn bare understellet?

Anonymkode: a62bc...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk.Sanna skrev:

Hvilken trille anbefaler dere til en 1 åring?

Babyjogger city mini gt om barnet ikke må se deg, om barnet vil se deg babyjogger city premier

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Minlillelykke skrev:

Babyjogger city mini gt om barnet ikke må se deg, om barnet vil se deg babyjogger city premier

Takk for tips, men er disse greie til å bruke på tur i grusti i skogen feks?☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frk.Sanna said:

Jeg har ikke prøvd, men syntes ikke city premier-hjula ser gode ut til å ha i skogen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Vi har versa, og synes den fungerer overalt. Mini gt er hvertfall god overalt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som kan anbefale en billigere vogn, i prisklassen 5000-8000 totalt for kombivogn? Synes det er veldig vanskelig å finne brukeromtaler av de mindre kjente merkene, og kvier meg derfor for å velge en av disse da jeg også ønsker god kvalitet og vogn som kan brukes av flere barn.

Synes selv Stokke Trailz ser bra ut, men veldig dyr. Men altså gjerne noe i den gaten.

Krav: 

- stødig understell som er god å trille både i terreng og på vinter (får vinterbaby). Blir bytrilling og kaféturer her.

- fordel at den kan brukes av både lave og høye mennesker, slik som Stokke Trailz som har høy bagdel og høyt justerbart håndtak

- relativt grei å slå sammen/pakke inn i bilen

- god og stødig kvalitet

Takk!

Anonymkode: f8305...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

- stødig understell som er god å trille både i terreng og på vinter (får vinterbaby). Blir bytrilling og kaféturer her.

Beklager, mente at det blir lite bytrilling og kaféturer. En stødig vogn som kan brukes på tur i snø, terreng og grusveier er det viktigste her! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som kan anbefale en billigere vogn, i prisklassen 5000-8000 totalt for kombivogn? Synes det er veldig vanskelig å finne brukeromtaler av de mindre kjente merkene, og kvier meg derfor for å velge en av disse da jeg også ønsker god kvalitet og vogn som kan brukes av flere barn.

Synes selv Stokke Trailz ser bra ut, men veldig dyr. Men altså gjerne noe i den gaten.

Krav: 

- fordel at den kan brukes av både lave og høye mennesker, slik som Stokke Trailz som har høy bagdel og høyt justerbart håndtak

- god og stødig kvalitet

Takk!

Britax Smile 2 :)

Har lest side opp og side ned om den de siste månedene, og vi lander på den som første vogn.

- Enkel å slå sammen, tar liten plass i bil
- Relativt smal, så den er perfekt til by og kafé
- Har forstått det som at den er stødig både i terreng og på vinter (vi har termin i februar).
- Den har høy bagdel og høyt justerbart håndtak (jeg er 163 cm og likte høyden mye bedre enn f.eks. Baby Jogger City Elite, likeens med mannen som er litt over 180cm).
- Har vunnet best i test opptil flere ganger, om jeg ikke husker feil. 
- Vi er spesielt fornøyde med at man kan snu sportsdelen mot den som triller.
- Det eneste vi synes er minus, er at noen mener at barnet vokser raskt ut av vognen, altså at bagdel er litt kort og likeens med sportsdel. Samtidig har vi hørt og sett barn opp til 2-3 år som fremdeles kan bruke den. Tror det er veldig individuelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har også kjøpt Britax smile 2, har termin om en uke. Ser veldig mange i nabolaget som har den og den virker veldig praktisk, så vi tror det blir bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Krav: 

- god og stødig kvalitet

Takk!

Hva med Babyjogger City Elite? Har kjøpt denne selv, betalte 5500 kr (40 % rabatt), med både bagdel og sportsdel. 

Bagen sitter høyt, og håndtaket kan justeres :) 

Eneste minuset er at bagen kan være trang for de som ikke får vinterbaby (jeg har termin i november, og mini er jo da liten i de periodene der man trenger en større vognpose) og at sportsdelen ikke kan snus. Sportsdelen er dog romslig og kan brukes lenge, og vognen blir også mer stødig når man ikke har vendbar sportsdel.

Populær, god og stødig vogn, til en levelig pris.

Edit: Glemte å nevne at den er utrolig enkel å legge sammen, og at den blir veldig kompakt. Hjulene er enkle å ta av ved behov.

Endret av Aryamili
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også gått for britax smile 2. Har termin i januar, og lillegutt vil være liten de månedene det er mest behov for tykk vognpose. Virker stødig og stabil, har høy bag og regulerbart håndtak. Fikk den på salg til 5600 kr på jollyroom. Rask levering. 

Anonymkode: d33ae...b10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Britax Smile 2 :)

Har lest side opp og side ned om den de siste månedene, og vi lander på den som første vogn.

- Enkel å slå sammen, tar liten plass i bil
- Relativt smal, så den er perfekt til by og kafé
- Har forstått det som at den er stødig både i terreng og på vinter (vi har termin i februar).
- Den har høy bagdel og høyt justerbart håndtak (jeg er 163 cm og likte høyden mye bedre enn f.eks. Baby Jogger City Elite, likeens med mannen som er litt over 180cm).
- Har vunnet best i test opptil flere ganger, om jeg ikke husker feil. 
- Vi er spesielt fornøyde med at man kan snu sportsdelen mot den som triller.
- Det eneste vi synes er minus, er at noen mener at barnet vokser raskt ut av vognen, altså at bagdel er litt kort og likeens med sportsdel. Samtidig har vi hørt og sett barn opp til 2-3 år som fremdeles kan bruke den. Tror det er veldig individuelt.

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har også kjøpt Britax smile 2, har termin om en uke. Ser veldig mange i nabolaget som har den og den virker veldig praktisk, så vi tror det blir bra.

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har også gått for britax smile 2. Har termin i januar, og lillegutt vil være liten de månedene det er mest behov for tykk vognpose. Virker stødig og stabil, har høy bag og regulerbart håndtak. Fikk den på salg til 5600 kr på jollyroom. Rask levering. 

Anonymkode: d33ae...b10

Tusen takk for svar alle sammen, da skal jeg sette denne på lista over de jeg skal sjekke ut nærmere 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...