Gå til innhold

Den store barnevogntråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ser ut som det er ørsmå forandringer jeg håpet ville komme i ny modell :) Litt lengre bag, kan slås sammen med sittedelen vendt begge veier, lengre fotstøtte. Blir spennende å se i butikk! Noen som vet når den vil begynne å komme i fysisk butikk?

Anonymkode: 66e3f...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ser ut som det er ørsmå forandringer jeg håpet ville komme i ny modell :) Litt lengre bag, kan slås sammen med sittedelen vendt begge veier, lengre fotstøtte. Blir spennende å se i butikk! Noen som vet når den vil begynne å komme i fysisk butikk?

Anonymkode: 66e3f...1ab

Midten av mai er det vel snakk om for Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Angg skrev (På 15.4.2023 den 13.51):

Noen som syns Uppababy Vista v2 er for høy å trille på den nederste reguleringen av håndtaket? Jeg er 158 cm og er veldig usikker... 

Andre fordeler/bakdeler med Uppabsby Vista v2? 

Jeg er 163 cm og måtte dra ut håndtaket litt. 

Fordeler med vista v2: den blir liten sammenlagt, kan lagres stående, kan slås opp og ned med én hånd, ligge- og sittedel er separate (var en stor fordel for oss da barnet ville kjøre vogn sittende men sove i liggedelen), god lufting i liggedelen, lang og fin kalesje, diiiger kurv som er veldig tilgjengelig fordi barnet ligger/sitter høyt, fotstøtta kan reguleres i ulike posisjoner, god kjørekomfort (primært på asfalt, kjøpesenter, stier som ikke er veldig ulendt).

Det er mulig å bruke vogna som tvilling/søskenvogn, men vi ønsket heller å ha dem ved siden av hverandre framfor «oppå» hverandre. 

Ulempene jeg kommer på er at ramma på vogna kan virke stiv, for noen kan brukstiden være litt kort (men vogna er ikke mindre/kortere enn for eksempel Bugaboo-vognene), er man høy eller vil lange ut når man går er det lett å sparke borti kurven (for eksempel flyttet jeg gjerne håndtaket ut på ytterste hakk om jeg ville gå i godt tempo i nedoverbakke for å unngå å sparke i kurven). 

Vi er i alle fall veldig glade i Vistaen vår, såpass at vi valgte bort mindre triller på ferie og prioriterte å ta med den. 

Anonymkode: a3961...132

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet noen av dere om Emmaljunga nxt sittedel 2023 passer til understell fra 2021? Bestilte fra Babycare, da kundeservice der sa at de passer til understell fra 2020 og oppover. Nå fikk jeg svar fra Rudo og Barnas hus om at de ikke passer..

Anonymkode: 0b981...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er på jakt etter reisetrille. Barnet/barna som skal bruke den er en lang snart 3åring og en som snart blir født. 
Har sett meg ut enten Ergobaby metro+ eller Elodie Mondo som innfrir kravene mine. Hvilken ville du valgt og hvorfor? 

Anonymkode: 819f7...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Er på jakt etter reisetrille. Barnet/barna som skal bruke den er en lang snart 3åring og en som snart blir født. 
Har sett meg ut enten Ergobaby metro+ eller Elodie Mondo som innfrir kravene mine. Hvilken ville du valgt og hvorfor? 

Jeg ville kjøpt en babyjogger mini GT.. stor kalesje, god liggeplass og man slår den sammen ved å dra i et håndtak i setet så det kan man gjøre med 1 hånd. Genialt. Skal ha den igjen til neste barn😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 hours ago, Månestråla said:

Jeg ville kjøpt en babyjogger mini GT.. stor kalesje, god liggeplass og man slår den sammen ved å dra i et håndtak i setet så det kan man gjøre med 1 hånd. Genialt. Skal ha den igjen til neste barn😁

Det var ikke svar på spørsmålet mitt 🙃 jeg spurte om enten elodie mondo eller ergobaby metro+. Ikke andre alternativ… Har forøvrig en babyjogger mini Gt som jeg også er fornøyd med, men den innfrir ikke kravene til en reisetrille (den går feks ikke som håndbagasje på fly 😉)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det var ikke svar på spørsmålet mitt 🙃 jeg spurte om enten elodie mondo eller ergobaby metro+. Ikke andre alternativ… Har forøvrig en babyjogger mini Gt som jeg også er fornøyd med, men den innfrir ikke kravene til en reisetrille (den går feks ikke som håndbagasje på fly 😉)

Jeg fikk alltid ha den med på flyet😄men beklager at jeg ikke leste spørsmålet ditt godt nok. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ikke at dette heller er svar på spørsmålet ditt, men både metro og mondo er teknisk sett for store til å ha med på fly hos Norwegian og SAS. Vet at mange får disse med likevel da det i praksis bare er noen cm forskjell, men greit å vite uansett. Jeg har en eldre reisetrille som jeg alltid har fått med på fly selv om den er 3 cm for bred, men ble nektet to ganger hos SAS i fjor. Har derfor følelsen av at flyselskapene har blitt strengere på dette nå.  

Anonymkode: 8f526...0d4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som syns Uppababy Vista v2 er for høy å trille på den nederste reguleringen av håndtaket? Jeg er 158 cm og er veldig usikker... 

Jeg er 158cm og triller på nest nederste hakket. Jeg er superfornøyd med min Uppababy vista v2! En bakdel er at jeg syntes liggedelen er litt mindre enn andre vogner.

Anonymkode: abd65...54a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

158 her også! :yvonne: Triller på nest nederste hakket som regel, og drar ut håndtaket i nedoverbakken. Synes den er veldig passelig til meg. Synes bagen er helt super og varer lenge. Brukt den til lille var nesten 7 måneder med du pose oppi, men da ble han utålmodig og ville opp å titte. Lang gutt har jeg også, så ingen problemer der er min erfaring. Eneste minuset jeg har med vogna er at det er litt dårlig soldekke på sidene av solskjermen siden de har valgt og ha lufting på sidene der. Ellers er jeg sååå fornøyd med vista! ❤️ Vakker er den også!

Anonymkode: 387a9...eb7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei, flinke folk! 
Håper noen kan hjelpe meg, jeg finner ikke et konkret svar i anmeldelsene jeg leser etter flere Google-søk. 
Vi venter nr. 2 og barna blir tette. Har kjøpt Bugaboo Donkey så den kan brukes når vi triller bitteliten alene, og sammen med storebror når begge er hjemme. Til eldste har vi Britax smile 3 (veldig fornøyd med den, men den blir nok med i bhg når han starter der) med babybilstolen BabySafe Isense. Er det noen som vet om noen adaptere så jeg kan bruke samme babystol på Bugaboo-vogna? Husker det var så veldig kjekt å kunne klikke bilstolen på understellet dersom ungen sovna i bilen etc. 

Anyone? 🙏🏻

Anonymkode: 73e7d...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei, flinke folk! 
Håper noen kan hjelpe meg, jeg finner ikke et konkret svar i anmeldelsene jeg leser etter flere Google-søk. 
Vi venter nr. 2 og barna blir tette. Har kjøpt Bugaboo Donkey så den kan brukes når vi triller bitteliten alene, og sammen med storebror når begge er hjemme. Til eldste har vi Britax smile 3 (veldig fornøyd med den, men den blir nok med i bhg når han starter der) med babybilstolen BabySafe Isense. Er det noen som vet om noen adaptere så jeg kan bruke samme babystol på Bugaboo-vogna? Husker det var så veldig kjekt å kunne klikke bilstolen på understellet dersom ungen sovna i bilen etc. 

Anyone? 🙏🏻

Anonymkode: 73e7d...414

https://www.sprell.no/produkt/bugaboo-buffalo-fox-adapter-til-britax-römer

Anonymkode: 10441...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken vogn mener dere er den beste til å sove i barnehagen i? Som også er hovedvogna hjemme. Vil bare ha én, så ønsker ikke en gammel utslitt simo e.l 😅 

Må være god å trille, men da også lun å sove i, med lang rygg så den varer ut vognperioden rundt 3 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Hvilken vogn mener dere er den beste til å sove i barnehagen i? Som også er hovedvogna hjemme. Vil bare ha én, så ønsker ikke en gammel utslitt simo e.l 😅 

Må være god å trille, men da også lun å sove i, med lang rygg så den varer ut vognperioden rundt 3 år. 

Da ville jeg kjøpt babyjogger city elite2. Den funker også som reisevogn da den er liten sammenlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassiopeia8 skrev (2 timer siden):

Da ville jeg kjøpt babyjogger city elite2. Den funker også som reisevogn da den er liten sammenlagt.

Takk for tips. Noen som vet hvordan denne er til sammenligning med f.eks Mountain buggy og TFK Mono?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Amatariel skrev (17 timer siden):

Veldig glad i City Elite 2 😀 Vår eldste sov veldig godt i den frem til hun sluttet med soving ved 3-års alder. Hun er lang for alderen og hadde vokst ut av de fleste «vanlige» duovogner da hun fylte 2 år. Den er også god å trille. Liker at den både er ganske stødig og stabil, men samtidig veldig lett å trille og manøvrere. 

Det eneste jeg ikke liker med den er at den er noe bred mellom bakhjula, litt stress å ta den med inn i veldig trange butikker, men kommer fint inn på buss, gjennom standard dører også videre. Og jeg ville heller ikke hatt en smalere trehjuling, for da går det utover stabiliteten. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som bor i Bergen som kan anbefale vogn? 

Vi kommer til å bruke vognen mye i og med at vi bor sentralt og ikke bruker bil særlig ofte. Bør ha en vogn som er bra å bruke på brostein osv. 

Jeg tror Bugaboo utgår for oss, vi heller mer mot Emmaljunga. 

Kom med tips!

Anonymkode: 98847...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva slags vogn(er) anbefales til en bybaby der snøbrøytingen står til medium-?

Vi bor ikke spesielt stort, transportmessig går det i buss, bane, og trikk. Det er jo en hel jungel der ute, ante ikke at det fantes så mange ting å tenke på 🙈

Anonymkode: c4125...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva slags vogn(er) anbefales til en bybaby der snøbrøytingen står til medium-?

Vi bor ikke spesielt stort, transportmessig går det i buss, bane, og trikk. Det er jo en hel jungel der ute, ante ikke at det fantes så mange ting å tenke på 🙈

Anonymkode: c4125...1c4

Om du bor i et snøhe***** så burde du ha 3-hjulsvogn. Her vi bor har «alle» Thule, ser de med 4-hjulsvogner sliter seg bortover fortauene.

Anonymkode: 144b2...dfb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...