Gå til innhold

Den store barnevogntråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
mereo skrev (3 timer siden):

Mimmis i Sandefjord kan du vel hvertfall få sett den tror jeg.

Ah, bare Mimmis som har den. Blir litt langt fra Nord-Norge 🙈

Anonymkode: 29553...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ah, bare Mimmis som har den. Blir litt langt fra Nord-Norge 🙈

Anonymkode: 29553...2c7

Liten svipptur 😬🙈
Kan vel alltids se om det finnes brukt i området bare for å få sett på en?

Endret av mereo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei! Har inntrykk av at mange her har testet ulike vogner, og håper på litt hjelp 😊 lite utvalg i butikker i nærheten, så vanskelig å teste i praksis. 

Trenger ny vogn til minsten, han er nå 16 mnd, og ønsker en vogn som kan brukes lenge. 

Har hatt Stokke Trailz, superfornøyd, men synes den tar for stor plass i bilen, og at sittedelen fort ble trang. 

Bugaboo Donkey, veldig fornøyd, men skulle gjerne hatt en som varer lenger mtp vekt. 

Stokke Beat, synes sittedelen er litt for liten, og at hjula funker dårlig på annet enn ren og tørr asfalt. 

Viktigste kvaliteter:

God plass for barnet (har lange og store barn), kunne sove flatt(ikke ha beina dinglende)

Ikke ta for stor plass sammenlagt

Gode hjul som kan brukes på skogsstier og ikke bare i by

Pluss for stor og god kalesje, fire hjul og vendbar sittedel. 

Er det noen som har gode tips? 😊

Anonymkode: 9cd49...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Gode hjul og trillekomfort i terreng" går sjeldent til aldri overens med "tar liten plass sammenlagt", og i hvertfall ikke med "vendbar". Du må nesten velge hva som er absolutt viktigst. 

Du kan prøve Babyjogger City Elite, men den er ikke vendbar og den er ikke så god i terreng pga bare 3 hjul. Den duger på grusveier, snø etc dog, så spørs hva du definerer som skogsstier. 

Jeg har Britax Go Big 2 og den er fantastisk i terreng, men den tar ikke liten plass. Vi får likevel plass i det lille bagasjerommet vårt, på bare rundt 350 liter. Men vi har en annen vogn vi bruker til bytrilling, kjøpesenteret etc, Ergobaby Metro+. Den ligger i bilen hele tiden. 

Anonymkode: 6ea58...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Babyjogger city elite er en kjempegod vogn. Den har tre hjul, men er veldig god å trille, også i skogen. Har dessverre lite erfaring med andre vogner, men jeg ville ha valgt Babyjogger igjen!

Anonymkode: 4ab0d...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruk barnevogntråden til det den skal brukes til.

Anonymkode: a0ed5...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde litt vogndilla og har hatt en hel haug 😄 Blant annet hatt Babyjogger City Elite og Mountain Buggy Urban Jungle, og anbefaler sistnevnte av disse da den var mer solid, ikke så skranglete og hadde bedre demping. Den tar ikke minst plass, men om du skal ha noe særlig mindre må du nesten se på typiske reisetriller, og da er det gjerne andre ulemper igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det noen som vet om noen reisetriller/sovevogner som går som håndbagasje på fly?

Anonymkode: 0f589...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Emmaljunga Mondial de luxe: Noen med erfaring? Er blitt tipset av venninner om at det er den eneste vognen som fungerer i snøhullet av en by vi bor i. Ser de fleste vognene som selges er fra 2011-2013, og lurer også på om den er kommet i ny utgave?

Anonymkode: 61ecb...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Er det noen som vet om noen reisetriller/sovevogner som går som håndbagasje på fly?

Vi hadde Babyjogger Mini GT som reisetrille. Fikk også ta den med på flyet som håndbagasje men tror jeg leverte den ved adgang i flyet og fikk den tilbake når vi gikk ut igjen. Dette er en god stund siden men husker at jeg elsket den vogna. Den har et håndtak i setet som man drar i og da klapper vogna sammen. Genialt når jeg reiste mye alene med ungen. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Emmaljunga Mondial de luxe: Noen med erfaring? Er blitt tipset av venninner om at det er den eneste vognen som fungerer i snøhullet av en by vi bor i. Ser de fleste vognene som selges er fra 2011-2013, og lurer også på om den er kommet i ny utgave?

Anonymkode: 61ecb...50b

Emmaljunga produserte de siste vognene av den typen i 2020/2021. Men Edge duo har samme understell som mondial. 

Anonymkode: 5a988...0da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen med erfaring med Beemoo Activity Go? Skal i all hovedsak brukes som sovevogn i bhg men av og til turer med 2 åringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som syns Uppababy Vista v2 er for høy å trille på den nederste reguleringen av håndtaket? Jeg er 158 cm og er veldig usikker... 

Andre fordeler/bakdeler med Uppabsby Vista v2? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Månestråla skrev (1 time siden):

Ser at Britax har lagt ut den nye Britax Smile 5Z.  Hva syns folket? Er der egentlig noen vesentlige forskjeller mellom smile 4 og 5? 

https://www.britax-romer.no/barnevogner/duo--and-kombivogner/smile-5z-–-essential-set/set-4382-3.html

Den grønne var jo nydelig😍😍😍

Jeg har nr. 3, vet ikke forskjellen på den og 4 heller😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Den grønne var jo nydelig😍😍😍

Jeg har nr. 3, vet ikke forskjellen på den og 4 heller😅

3 har lufthjul, 4 har punkteringsfrie. Lufteluke på bagdelen, blant annet. (Og selvfølgelig fargen yade).

Månestråla skrev (4 timer siden):

Ser at Britax har lagt ut den nye Britax Smile 5Z.  Hva syns folket? Er der egentlig noen vesentlige forskjeller mellom smile 4 og 5? 

https://www.britax-romer.no/barnevogner/duo--and-kombivogner/smile-5z-–-essential-set/set-4382-3.html

https://www.instagram.com/reel/CqSYxdaDWwP/?igshid=YmMyMTA2M2Y= 
Her er litt info om hva som er nytt med 5z.

Kort oppsummert: Det er «små endringer» som lengre fotstøtte, lengre kalesje. Kurven er noe endringer på, ikke lengre den «pinnen» midt i kurven.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
mereo skrev (1 time siden):

3 har lufthjul, 4 har punkteringsfrie. Lufteluke på bagdelen, blant annet. (Og selvfølgelig fargen yade).

Kort oppsummert: Det er «små endringer» som lengre fotstøtte, lengre kalesje. Kurven er noe endringer på, ikke lengre den «pinnen» midt i kurven.

Akkurat de tingene jeg savnet på nr 3!😍

Men ang punkteringsfrie hjul så er vel de mindre behagelige å trille på, de som kan punktere gir bedre demping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Akkurat de tingene jeg savnet på nr 3!😍

Men ang punkteringsfrie hjul så er vel de mindre behagelige å trille på, de som kan punktere gir bedre demping.

Endring i demping på vogna også. 
Har vogn med punkteringsfrie hjul. Ingen problemer med det.

Det kommer an på om det er hard plast eller “skum"lignende greier.

Skikkelig demping da må du tilbake til «dresin»vogner. De gamle svære som var før.

Barnevogner har blitt ett kompromiss med seg selv på alt mulig. Ingen vogner er perfekte, men alle har noe som er bra. 

Faktisk litt usikker på om man noen gang blir helt fornøyd 🤣

Endret av mereo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mereo skrev (3 timer siden):

Se der ja😁 takk for lenken! Kjekt med lengre kalesje og fotstøtte må jeg si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månestråla skrev (11 timer siden):

Se der ja😁 takk for lenken! Kjekt med lengre kalesje og fotstøtte må jeg si..

Lengre rygg hadde heller ikke vært dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...