Gå til innhold

Den store barnevogntråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Minlillelykke skrev:

Liggelengden på smile er kortere enn andre vognet. Emmaljunga sine vanlig sittedeler er 95 cm mens de ergonomiske er 105 cm. Til sammenligning er min 3.5 åring 105 cm lang og bruker 110/116 i klær. Vet om de som må bytte ut smile før barnet er ett år. Hør gjerne i barnevognsgruppa på facebook. En annen vogn som er god i sittedelen er babyjogger city premier. De er ofte på tilbud og bagen kan kjøpes billig på finn

Takk for innspill :) hmm, ja, for på premier kan sittedelen vendes forover og bakover? Da er den vertfall aktuell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Takk for innspill :) hmm, ja, for på premier kan sittedelen vendes forover og bakover? Da er den vertfall aktuell :)

Premier er en veldig god vign, med vendbar sittedel

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi så også på BJ city premier, men mannen la ned veto - den ble for brei for bilen, pluss at vi har veldig trang gang i blokka vår 😕 ellers synes jeg den ser veldig ålreit ut. 

Anonymkode: 6018e...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Minlillelykke skrev:

Premier er en veldig god vign, med vendbar sittedel

Så bra! 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi så også på BJ city premier, men mannen la ned veto - den ble for brei for bilen, pluss at vi har veldig trang gang i blokka vår 😕 ellers synes jeg den ser veldig ålreit ut. 

Anonymkode: 6018e...f0d

Hmm, sikkert fornuft å få prøvd den i bilen før vi bestemmer oss, ja :) skal sjekke om de har den på det lokale barnas hus i morgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Så bra! 

Hmm, sikkert fornuft å få prøvd den i bilen før vi bestemmer oss, ja :) skal sjekke om de har den på det lokale barnas hus i morgen! 

Har man en normal bil fungerer premier. Vi har hatt den med i vår full stappede passat på reise. Den blir omtrendt flat

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Har man en normal bil fungerer premier. Vi har hatt den med i vår full stappede passat på reise. Den blir omtrendt flat

Hm, lover bra :) bilen har ganske stort bagasjerom, 610l... Så tror egentlig ikke det er noe problem, men greit å teste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babyjogger city elite - definitivt den beste vognen jeg har hatt.

Ting jeg er fornøyd med;

1. Lett å klappe sammen når man skal legge den i bilen. Kjempelett å ta av/på hjulene hvis man trenger mer plass i bagasjerommet på bilen

2. Lett å styre, lett å manøvrere på buss/tog/kjøpesenter osv 

3. Store hjul, gjør det lettere å trille i snøvær

4. Veldig god plass under vogna 

5. God plass å sove inni vogna, romslig

6. Bra skjerming, på sportsdelen hvertfall

Eneste minuset som jeg har lest om er at sportsdelen ikke kan snus begge veier for da kan ikke den som triller og barn se hverandre, men aldri opplevd det som et problem for jeg har et barn som elsker sitte forovervendt når vi triller og liker å observere verden rundt seg uten å søke etter meg... Har fortsatt god oversikt over hva ungen gjør da, aldri vært noe problem.

Anonymkode: f62e5...2d8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ting jeg er fornøyd med;

1. Lett å klappe sammen når man skal legge den i bilen. Kjempelett å ta av/på hjulene hvis man trenger mer plass i bagasjerommet på bilen

Eneste minuset som jeg har lest om er at sportsdelen ikke kan snus begge veier for da kan ikke den som triller og barn se hverandre, men aldri opplevd det som et problem for jeg har et barn som elsker sitte forovervendt når vi triller og liker å observere verden rundt seg uten å søke etter meg... Har fortsatt god oversikt over hva ungen gjør da, aldri vært noe problem.

Takk for input! Så vidt jeg har skjønt det, er premier akkurat samme vogn bare at man kan vende sportsdelen? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Takk for input! Så vidt jeg har skjønt det, er premier akkurat samme vogn bare at man kan vende sportsdelen? 

Ikke samme vogn, nei. Ja, Premier kan snu sittedelen. 

Størrelsen på vogna og generelt størrelsen på hjulene på disse to vognene er annerledes. City Elite er også tre hjul, Premier er fire.. city elite er noe større/romsligere.

Premier;

https://www.jollyroom.no/barnevogner/duovogner/duovogner/baby-jogger-city-premier-indigo

City Elite:

https://www.jollyroom.no/barnevogner/triller/triller/baby-jogger-city-elite-single-black

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke samme vogn, nei. Ja, Premier kan snu sittedelen. 

Størrelsen på vogna og generelt størrelsen på hjulene på disse to vognene er annerledes. City Elite er også tre hjul, Premier er fire.. city elite er noe større/romsligere.

Premier;

https://www.jollyroom.no/barnevogner/duovogner/duovogner/baby-jogger-city-premier-indigo

City Elite:

https://www.jollyroom.no/barnevogner/triller/triller/baby-jogger-city-elite-single-black

Skjønner :) skal lese meg opp før vi drar til byen for å teste! Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Skjønner :) skal lese meg opp før vi drar til byen for å teste! Takk! 

Lurt å teste i butikk, jeg var innom en barnebutikk i nærheten og testet et par ganger før vi bestemte oss, sammenlignet med noen av de andre vognene 

Vi kjøpte vår på nett senere , sparte en del penger enn å kjøpe i butikk 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ting jeg er fornøyd med;

Ulempen er at barnet må snus ved 6 mnder. Dessuten er eliten ubehagelig bred over bakhjulene. Har hatt to elite, blir aldri fornøyd. Ville heller valgt premier, den erknall god og man får beholde kontakten med barnet

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurt å teste i butikk, jeg var innom en barnebutikk i nærheten og testet et par ganger før vi bestemte oss, sammenlignet med noen av de andre vognene 

Vi kjøpte vår på nett senere , sparte en del penger enn å kjøpe i butikk 👍🏻

Ja, vi kommer nok til å vente til Black Friday med kjøp uansett :)

4 timer siden, Minlillelykke skrev:

Ulempen er at barnet må snus ved 6 mnder. Dessuten er eliten ubehagelig bred over bakhjulene. Har hatt to elite, blir aldri fornøyd. Ville heller valgt premier, den erknall god og man får beholde kontakten med barnet

Etter å ha sett city elite ble vi egentlig enige om at det virker ut som en super sportsvogn til når barnet blir større, men at vi sannsynligvis satser på Britax Smile 2 som første vogn. Hun som jobbet i butikken anbefalte ikke premier pga hjulene og at styret ikke kan "knekkes" i vinkel (noe jeg liker veldig godt)... Så jeg tror vi bare gjør det slik nå i første omgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Kaiaermeg skrev:

Ja, vi kommer nok til å vente til Black Friday med kjøp uansett :)

Etter å ha sett city elite ble vi egentlig enige om at det virker ut som en super sportsvogn til når barnet blir større, men at vi sannsynligvis satser på Britax Smile 2 som første vogn. Hun som jobbet i butikken anbefalte ikke premier pga hjulene og at styret ikke kan "knekkes" i vinkel (noe jeg liker veldig godt)... Så jeg tror vi bare gjør det slik nå i første omgang :)

Høres veldig fornuftig ut. Prøv da vognen før du kjøper, slik at du vet hvordan den er. Vi endte opp med mini gt da den fyller samme krav som elite, men er smalere over bakhjulene, så den kommer lettere frem😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Minlillelykke skrev:

Høres veldig fornuftig ut. Prøv da vognen før du kjøper, slik at du vet hvordan den er. Vi endte opp med mini gt da den fyller samme krav som elite, men er smalere over bakhjulene, så den kommer lettere frem😊

Ja, har fått testet både Britax Smile 2 + Baby jogger city elite nå, vi liker veldig godt begge to. Men å ha barnet vendt mot oss den første tiden i sportsdel føler vi må prioriteres 😊👍takk for hjelp! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Hun som jobbet i butikken anbefalte ikke premier pga hjulene og at styret ikke kan "knekkes" i vinkel (noe jeg liker veldig godt)... 

Bare nysgjerrig; hva menes med knekkes i vinkel? 🙈

Anonymkode: cb543...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, vanskelig å forklare... Men, på City Premier kan du kun forlenge styret ved å dra det utover i en retning. Med city elite har styret flere ledd fremfor at du drar det utover, slik at du "knekker" den i ønsket vinkel avhengig av høgde osv :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Premier har teleskophåndtak, mens de fleste andre vogner har kneleddhåndtak. Stortsett premier og bugaboo som har teleskop, sammen med nxt serien til emmaljunga

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i vår britax smile 2! Jeg har en ettåring, og liker godt å ha henne mot meg på feks byturer osv. Elsker at hun sitter så høyt, og eelsker kurven under! Sover godt i den og. Den knirker litt da, ikke helt samme kvalitet som emmaljunga, feks.  

På vei til og fra barnehagen (og i bhg) bruker vi Emmaljunga Scooter, og da gjør det ikke noe at hun ikke sitter mot meg. Men den er dødslav, og verdens trangeste kurv under. Sover godt i den i bgh da. Sånn til sammenligning :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som flere over nevner! Så er smilen kanskje litt kort i ryggen ja, men tror nok vi fint kan bruke den til hun blir to, kanskje :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...