AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #1921 Del Skrevet 21. august 2022 4 hours ago, sjeleglad said: Kan ingenting om barnevogner😅 noen som vil anbefale en god en til januarbaby? Vil trilles mye på grus, så viktig med gode hjul. Fordel om den er grei å slå sammen og ikke tar kjempestor plass i bil. takk! 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvilken vogn anbefaler dere som både er god for babyen å ligge i, men som er nett og liten nok til å ta med på kollektivtransport? Trille til butikken, trille i litt ulendt terreng, etc. Sommerbaby. Anonymkode: 08ea3...417 Har en Britax Smile og vil si den er både nett og liten, enkel å slå sammen, og gode hjul som funker bra på grus osv. Bugaboo Fox eller Emmaljunga nxt90 anbefales ofte til ca samme bruksområde men har ikke direkte erfaring med de selv. Alle de tre vil jeg regne mer som byvogner enn terrengvogner, dog. Liten, nett, og lett å slå sammen er egenskaper som gjerne er i konflikt med god i ulendt terreng, osv. Anonymkode: ab13e...d56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #1922 Del Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvilken vogn anbefaler dere som både er god for babyen å ligge i, men som er nett og liten nok til å ta med på kollektivtransport? Trille til butikken, trille i litt ulendt terreng, etc. Sommerbaby. Anonymkode: 08ea3...417 Bugaboo fox oppfyller nok kriteriene du er ute etter. den veier vel rundt 9 kg og er smidig. Britax smile er «budsjett-varianten» vil jeg påstå, men er nok absolutt en god vogn uten at jeg har erfaring med denne utover at jeg testet den i butikk. Vil absolutt ikke si at Fox kun egner seg som byvogn. Jeg bor på fjellet og har brukt Fox på all slags føre og underlag. Skal man ha en lett, nett vogn vil dette gå på bekostning på at den er veldig god i slaps og tung snø, men det gikk helt fint i vinter til tross for rekordmye snø her vi bor. Jeg har også trillet den på skogsveier og på sti uten problemer. Bittelitt større og grovere fremhjul hadde nok gjort susen, men i det store og hele vil jeg si at vognen fungerer godt til vår livsstil og bruk. Så må man jo tenke gjennom hva som er den viktigste egenskapen for en selv. Man får dessverre ikke i pose og sekk. Nå er baby 7 mnd og han sitter i bæremeis når vi er på tur der vi ikke kan trille. Vil også nevne at Fox har den desidert beste kalesjen jeg har testet. Den er stor og gjør vognen veldig lun, noe som gjør den til en veldig god sovevogn. Anonymkode: 8b20f...958 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #1923 Del Skrevet 22. august 2022 Kan ma snu sittedelen på Bugaboo Fox, eller må den være vendt mot den som triller? Anonymkode: 09d5d...42d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #1924 Del Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan ma snu sittedelen på Bugaboo Fox, eller må den være vendt mot den som triller? Anonymkode: 09d5d...42d Den kan snus ja. Anonymkode: 8b20f...958 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 22. august 2022 #1925 Del Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (På 20.8.2022 den 11.53): Man kan jo gjøre de svingbare hjulene faste på emmaljunga. Trenger ikke to understell da. Anonymkode: 3154b...81c Samme med Cybex priam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 22. august 2022 #1926 Del Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Har en Britax Smile og vil si den er både nett og liten, enkel å slå sammen, og gode hjul som funker bra på grus osv. Bugaboo Fox eller Emmaljunga nxt90 anbefales ofte til ca samme bruksområde men har ikke direkte erfaring med de selv. Alle de tre vil jeg regne mer som byvogner enn terrengvogner, dog. Liten, nett, og lett å slå sammen er egenskaper som gjerne er i konflikt med god i ulendt terreng, osv. Anonymkode: ab13e...d56 Er veldig stor forskjell på Fox og NXT90. NXT90 er ikke liten og nett! Men ikke er den videre god i ulendt terreng heller er min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #1927 Del Skrevet 23. august 2022 Bugaboo fox3 eller cybex priam? Klarer ikke bestemme meg! Syns cybex priam ser veldig fin ut, men bugaboo fox3 var såå lett å kjøre! Og er de like enkle å legge sammen? Anonymkode: 79e2b...34f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1928 Del Skrevet 24. august 2022 Hei! Jeg venter min første baby i slutten av februar. Hva slags vogn anbefaler dere? Den må være lett (tar kollektivtransport) og helst ta så lite plass som mulig i bilen. Kommer til å bli brukt som byvogn. 😊 Også lurer jeg på om man får en ok vogn til under 10 000? Ser så mye variasjoner i priser, og jeg har ikke behov for en dyr vogn kun for merkets skyld. Trenger kun noe som fungerer som det skal. Anonymkode: 0625f...84b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1929 Del Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hei! Jeg venter min første baby i slutten av februar. Hva slags vogn anbefaler dere? Den må være lett (tar kollektivtransport) og helst ta så lite plass som mulig i bilen. Kommer til å bli brukt som byvogn. 😊 Også lurer jeg på om man får en ok vogn til under 10 000? Ser så mye variasjoner i priser, og jeg har ikke behov for en dyr vogn kun for merkets skyld. Trenger kun noe som fungerer som det skal. Anonymkode: 0625f...84b Britax smile 3 for dine kriterier😊 Anonymkode: 0f589...d17 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1930 Del Skrevet 24. august 2022 26 minutter siden, AnonymBruker said: Hei! Jeg venter min første baby i slutten av februar. Hva slags vogn anbefaler dere? Den må være lett (tar kollektivtransport) og helst ta så lite plass som mulig i bilen. Kommer til å bli brukt som byvogn. 😊 Også lurer jeg på om man får en ok vogn til under 10 000? Ser så mye variasjoner i priser, og jeg har ikke behov for en dyr vogn kun for merkets skyld. Trenger kun noe som fungerer som det skal. Anonymkode: 0625f...84b Enig med brukeren over: Britax Smile 😊. Den burde finnes til under 10 000. Anonymkode: ab13e...d56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #1931 Del Skrevet 25. august 2022 Dere som er mest "inn" i dette med barnevogn, kan dere gi meg noen tips? jeg ønsker en vogn med svingbare framhjul, gjerne lufthjul, god str i bagdel og sittedel som kan stå begge veier samtidig vil jeg ikke ha en vogn som tar hele bagasjerommet på bilen. gjerne legg ut bilde av vognen også, for jeg har både lest og sett meg blind 😕 Anonymkode: e7feb...219 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #1932 Del Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere som er mest "inn" i dette med barnevogn, kan dere gi meg noen tips? jeg ønsker en vogn med svingbare framhjul, gjerne lufthjul, god str i bagdel og sittedel som kan stå begge veier samtidig vil jeg ikke ha en vogn som tar hele bagasjerommet på bilen. gjerne legg ut bilde av vognen også, for jeg har både lest og sett meg blind 😕 Anonymkode: e7feb...219 Bugaboo Fox kanskje? Anonymkode: 0f589...d17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #1933 Del Skrevet 25. august 2022 23 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Jeg venter min første baby i slutten av februar. Hva slags vogn anbefaler dere? Den må være lett (tar kollektivtransport) og helst ta så lite plass som mulig i bilen. Kommer til å bli brukt som byvogn. 😊 Også lurer jeg på om man får en ok vogn til under 10 000? Ser så mye variasjoner i priser, og jeg har ikke behov for en dyr vogn kun for merkets skyld. Trenger kun noe som fungerer som det skal. Anonymkode: 0625f...84b Vi har uppababy vista2, synes det er en fin byvogn, lett å legge sammen, lett å få inn på kollektivtransport osv Kan ta av hjulene for å få plass til den i små bagasjerom. Stor kurv under til handleposer og sånt. Vi kjøpte vår på salg til 10k. Så på Britax Smile også men ønsket punkteringsfrie hjul. Så også på Bugaboo Fox men den var dyrere og jeg syntes UppaBaby var lettere å legge sammen + bedre kurv. Bugaboo har bedre sånn skjermer da synes jeg nok (solskjerm). Følte alle vogner vi har sett på har hatt pluss og minus ved seg. Anonymkode: 61a24...ded 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #1934 Del Skrevet 25. august 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Bugaboo Fox kanskje? Anonymkode: 0f589...d17 Eller Britax Smile. Som nevnt i diskusjon over, begge har ganske likt bruksområde. Noen forskjeller: Smile er billigere, større handlekurv under, flat sittedel. Fox har ergonomisk sittedel, er en del lavere, har lengre kalesje (i alle fall på bagdelen, som senere bygges om til sittedelen. Smile har separat bag og sittedel som man kan klikke av og på). Anonymkode: ab13e...d56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #1935 Del Skrevet 27. august 2022 Tips til barnevogn som er god i all slags vær og føre? God bagdel og sittedel som kan brukes begge veier. Bor i nord, så den må takle litt snø og sørpe. Anonymkode: e5587...555 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #1936 Del Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tips til barnevogn som er god i all slags vær og føre? God bagdel og sittedel som kan brukes begge veier. Bor i nord, så den må takle litt snø og sørpe. Anonymkode: e5587...555 Emmaljunga Nxt90 Anonymkode: 29553...2c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #1937 Del Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Emmaljunga Nxt90 Anonymkode: 29553...2c7 Har prøvd den og syns den var tung og vanskelig å kjøre, og tok stor plass i bilen🤔 Anonymkode: e5587...555 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #1938 Del Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har prøvd den og syns den var tung og vanskelig å kjøre, og tok stor plass i bilen🤔 Anonymkode: e5587...555 Den er virkelig ikke så tung som folk skal ha det til. Vi suser masse rundt med den. Du finner liksom ikke en LETT vogn som passer alt vær og føre. De lette vognene føles skrøpelige og man irriterer seg masse bare det blir litt vind eller snø på veiene. Anonymkode: 29553...2c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #1939 Del Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Den er virkelig ikke så tung som folk skal ha det til. Vi suser masse rundt med den. Du finner liksom ikke en LETT vogn som passer alt vær og føre. De lette vognene føles skrøpelige og man irriterer seg masse bare det blir litt vind eller snø på veiene. Anonymkode: 29553...2c7 Har du prøvd eldre emmaljunga-modeller? De var like stødige i all slags vær, men langt ifra så stive som NXT 90. Vi har prøvd masse vogner, og siden vi bor på landet foretrekker jeg de som er litt større og tyngre, men nxt 90 måtte vi selge etter et par uker, den var så ufattelig stiv. Anonymkode: 8f526...0d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #1940 Del Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (På 24.8.2022 den 17.09): Hei! Jeg venter min første baby i slutten av februar. Hva slags vogn anbefaler dere? Den må være lett (tar kollektivtransport) og helst ta så lite plass som mulig i bilen. Kommer til å bli brukt som byvogn. 😊 Også lurer jeg på om man får en ok vogn til under 10 000? Ser så mye variasjoner i priser, og jeg har ikke behov for en dyr vogn kun for merkets skyld. Trenger kun noe som fungerer som det skal. Anonymkode: 0625f...84b Hadde samme kriterier som deg. Vi gikk for uppababy cruz som vi kjøpte ny for ca 7000. Så lånte vi en uppababy vista bag (finnes billig på Finn, synes det var unødvendig å kjøpe ny bag, da det ikke er mange mnd denne er i bruk). Cruz er litt mindre enn vista, så tar mindre plass i bilen feks. Vi er veldig fornøyd. Den er supergod å trille, har stor og god kurv, vendbar og er veldig fin synes jeg. Anonymkode: 1d410...7cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå