Gå til innhold

Gruer meg til ultralyd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 hours ago, AnonymBruker said:

Ja sannsynligheten for kromosomavvik er jo minimal - men har jo aldri garanti for vekstavvik, hjertefeil, morkakefeil eller andre ting :( Gruer meg forferdelig - er særlig nervøs for vekst!

Anonymkode: 6a0b6...c03

Hvorfor er du bekymret for vekst?

 

Anonymkode: e09e3...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å, så hjertefeil blir ikke oppdaget på nipt? Jeg hørte ikke om nipt test før jeg var over 12 uker så det tok ikke jeg. 

Jeg har begynt å få mage, kjenne litt liv og lagt på meg nok- men tror bekymringene alltid er der uansett. Gleder meg til å få ultralyden overstått, men da kommer jeg garantert å finne andre bekymringer. Krysser fingrene for at alt er bra hos begge oss🤞🏻 Masse lykke til❤️

Anonymkode: b56e2...847

Nei, bare kromosomavvik som downs, edwards, og en rekke andre - hjerne/hjertefeil osv oppdager man ikke 😮 Takk for det og lykke til til deg og ❤️

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du bekymret for vekst?

 

Anonymkode: e09e3...fbf

Fordi jeg er halvveis i svangerskapet og har ikke lagt på meg et gram - har gått ned to kg siden før-gravid.. Har ikke antydninger til mage eller noe 😨

Anonymkode: 6a0b6...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg grua meg ikke. men viste seg på oul at ene fosteret  (tvillinger)  hadde  alvorlig  hjertefeil... så det   kan  skje, selv  om jeg aldri  trodde  det skulle  skje  meg. Men  er ikke  vits  i å grue  seg. Hjelper  ikke fra eller til uansett. 

Anonymkode: a5c51...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

 

Fordi jeg er halvveis i svangerskapet og har ikke lagt på meg et gram - har gått ned to kg siden før-gravid.. Har ikke antydninger til mage eller noe 😨

Anonymkode: 6a0b6...c03

Det er jo helt normalt? Gikk ned 7 kg jeg før jeg gikk opp igjen.

Anonymkode: e09e3...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo helt normalt? Gikk ned 7 kg jeg før jeg gikk opp igjen.

Anonymkode: e09e3...fbf

Ingen har sagt til meg at det er normalt, jeg får kjeft heller fordi jeg ''slanker meg'' (gjør selvsagt ikke det). Men jeg har ikke vært kvalm eller noe, så ingen grunn til at jeg skal gå ned. 

Anonymkode: 6a0b6...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen har sagt til meg at det er normalt, jeg får kjeft heller fordi jeg ''slanker meg'' (gjør selvsagt ikke det). Men jeg har ikke vært kvalm eller noe, så ingen grunn til at jeg skal gå ned. 

Anonymkode: 6a0b6...c03

Hvordan spiser du forhold til hvor mye du rører deg? Hva spiser du?

Anonymkode: ab4c2...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan spiser du forhold til hvor mye du rører deg? Hva spiser du?

Anonymkode: ab4c2...52c

Spiser «normalt» - mye frukt, bær og grønnsaker, men også en del godteri fordi søtsuget er uutholdelig 😅 Beveger meg svært lite for tiden og syns jeg spiser mye, blir oppriktig overrasket hver gang jeg går på vekta over at den ikke har økt... 

Anonymkode: 6a0b6...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Ingen har sagt til meg at det er normalt, jeg får kjeft heller fordi jeg ''slanker meg'' (gjør selvsagt ikke det). Men jeg har ikke vært kvalm eller noe, så ingen grunn til at jeg skal gå ned. 

Anonymkode: 6a0b6...c03

Da ville jeg byttet ut de som følger deg opp.

Anonymkode: e09e3...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg byttet ut de som følger deg opp.

Anonymkode: e09e3...fbf

Bor på bygda, så har ingen å bytte til dessverre.

Anonymkode: 6a0b6...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiser «normalt» - mye frukt, bær og grønnsaker, men også en del godteri fordi søtsuget er uutholdelig 😅 Beveger meg svært lite for tiden og syns jeg spiser mye, blir oppriktig overrasket hver gang jeg går på vekta over at den ikke har økt... 

Anonymkode: 6a0b6...c03

Så lenge du ikke går drastisk ned, så er det ingenting å bekymre seg over ;) Noen går opp, noen går ned, noen holder seg til samme vekt. Jeg selv begynte ikke å legge på meg før etter OUL, og jeg var på OUL i uke 19+3.

Anonymkode: ab4c2...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, jeg var også syyykt bekymret før oul. Hadde fæle drømmer om ting som kom til å skje når vi var der. verste drømmen var at jeg drømte at fosteret ikke hadde hjerne😩 sa det til hun som tok ultralyden, og dermed var hun kjapp med å sjekke at alt så helt fint ut før vi gikk gjennom alt saktere og med forklaring. 

Anonymkode: e53d9...355

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor på bygda, så har ingen å bytte til dessverre.

Anonymkode: 6a0b6...c03

Hvordan gikk det med deg?❤️

Anonymkode: b56e2...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gikk det med deg?❤️

Anonymkode: b56e2...847

Det gikk bra, alt var i skjønneste orden ❤️ sovnet som en stein når vi kom hjem, sov ingenting i natt fordi jeg var så nervøs 😅

Anonymkode: 6a0b6...c03

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det gikk bra, alt var i skjønneste orden ❤️ sovnet som en stein når vi kom hjem, sov ingenting i natt fordi jeg var så nervøs 😅

Anonymkode: 6a0b6...c03

Hurra! Så flott å høre! 😊❤️

Håper du klarer å slappe litt av resten av svangerskapet, nå kommer snart daglige spark og en stadig voksende mage som gjør det tydelig at det virkelig er en helt ekte, ordentlig baby der inne. Jeg har i alle fall følt meg veldig mye roligere etter OUL! Dette går veien!!

Anonymkode: 56e88...c0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hurra! Så flott å høre! 😊❤️

Håper du klarer å slappe litt av resten av svangerskapet, nå kommer snart daglige spark og en stadig voksende mage som gjør det tydelig at det virkelig er en helt ekte, ordentlig baby der inne. Jeg har i alle fall følt meg veldig mye roligere etter OUL! Dette går veien!!

Anonymkode: 56e88...c0f

Åh som jeg gleder meg! Takk for oppløftende ord ❤️ 

Anonymkode: 6a0b6...c03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gikk bra, alt var i skjønneste orden ❤️ sovnet som en stein når vi kom hjem, sov ingenting i natt fordi jeg var så nervøs 😅

Anonymkode: 6a0b6...c03

Åh så godt å høre! ❤️ Alt gikk fint her også! Liten prins inne i magen gitt🙊 litt roligere nå! Lykke til videre❤️ 

Ts 

Anonymkode: b56e2...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh så godt å høre! ❤️ Alt gikk fint her også! Liten prins inne i magen gitt🙊 litt roligere nå! Lykke til videre❤️ 

Ts 

Anonymkode: b56e2...847

Så fantastisk, er en prins her også 💙💙💙 Masse lykke til, til deg og 🤩

Anonymkode: 6a0b6...c03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/27/2019 at 10:02 AM, AnonymBruker said:

jeg grua meg ikke. men viste seg på oul at ene fosteret  (tvillinger)  hadde  alvorlig  hjertefeil... så det   kan  skje, selv  om jeg aldri  trodde  det skulle  skje  meg. Men  er ikke  vits  i å grue  seg. Hjelper  ikke fra eller til uansett. 

Anonymkode: a5c51...8f4

Var du på ultralyd i uke 12 også? Jeg var på ultralyd i går (12+4) og fikk vite at det er tvillinger, alt så veldig bra ut (organrettet og ingen avvik eller mistanke om noe galt).. kjenner jeg gruer meg til ordinær allerede, men har ikke råd til å dra på privat ultralyd hver uke heller..

Anonymkode: e0a67...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wednesday, May 29, 2019 den 17.55, AnonymBruker skrev:

Var du på ultralyd i uke 12 også? Jeg var på ultralyd i går (12+4) og fikk vite at det er tvillinger, alt så veldig bra ut (organrettet og ingen avvik eller mistanke om noe galt).. kjenner jeg gruer meg til ordinær allerede, men har ikke råd til å dra på privat ultralyd hver uke heller..

Anonymkode: e0a67...bfb

Du fikk jo høre at alt så bra ut, så da må du rett og slett forsøke å slappe av litt. Å stresse så utrolig mye er overhodet ikke brahverken for deg er knøtten i magen.                                         

Anonymkode: 2a420...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal i morgen (12) er så nervøs... Føler meg plutselig ikke gravid lengre og nesten så jeg feiger ut.. Lagd scenarier om hvordan vi skal fortelle de som vet at babyen ikke er frisk eller ikke lever... Så disse timene er grusomme...

Anonymkode: 9a9c8...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...