Gå til innhold

Gruer meg til ultralyd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

skal på ordinær ultralyd om noen dager og gruer meg skikkelig! Har egentlig gledet meg lenge til å kunne se kjønn og se den lille igjen, men de siste dagene har jeg begynt å drømme og grue meg skikkelig! Drømmer om at noe er galt den ene natten, mens neste natt drømmer jeg at det er jentebaby i magen, og nå kommer alle bekymringene. 

Jeg var på tidlig ul i uke 13 og alt så helt normalt og fint ut, men klarer ikke roe meg med det og dagene går så sakte:((

flere som gruet seg til ultralyd her?

Anonymkode: b56e2...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gruet meg sånn at jeg ikke fikk sove den natta før vi skulle dit. Livredd for at noe skulle være galt, downs eller noe. Alt så bra ut:) har i dag en frisk og fin gutt på 5 år

Anonymkode: 20159...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gruet meg sånn at jeg ikke fikk sove den natta før vi skulle dit. Livredd for at noe skulle være galt, downs eller noe. Alt så bra ut:) har i dag en frisk og fin gutt på 5 år

Anonymkode: 20159...300

Det jeg også er redd for.. at noe er galt:( håper tiden frem til ul går fort for det er pyton med den ventingen

Anonymkode: b56e2...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gruet meg sånn at jeg ikke fikk sove den natta før vi skulle dit. Livredd for at noe skulle være galt, downs eller noe. Alt så bra ut:) har i dag en frisk og fin gutt på 5 år

Anonymkode: 20159...300

Downs ser man ikke så sent som oul, det kan man mistenke på tidlig ul

Anonymkode: ed17e...770

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Downs ser man ikke så sent som oul, det kan man mistenke på tidlig ul

Anonymkode: ed17e...770

De kan se etter nesebein som kan være et tegn på for eksempel downs. 

Anonymkode: 82598...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på tirsdag, og gruer meg som en hest. Jeg har vært på TUL og tatt NIPT og begge deler så bra ut, men likevel. Har ikke lagt på meg et gram (har gått ned), har ingen mage og er livredd for at noe har gått galt. Er også redd for å bli satt tilbake, at babyen er liten eller at de finner andre avvik 😞 Skal selvsagt gå på ultralyden, men synes det har vært så godt nå og være lykkelig uvitende :( 

Anonymkode: 6a0b6...c03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kan se etter nesebein som kan være et tegn på for eksempel downs. 

Anonymkode: 82598...260

Det ble målt nakkefold og alt på den forrige ultralyden, men er bare så redd for at noe skal ha gått skikkelig galt etterpå.:( 

Anonymkode: b56e2...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal på tirsdag, og gruer meg som en hest. Jeg har vært på TUL og tatt NIPT og begge deler så bra ut, men likevel. Har ikke lagt på meg et gram (har gått ned), har ingen mage og er livredd for at noe har gått galt. Er også redd for å bli satt tilbake, at babyen er liten eller at de finner andre avvik 😞 Skal selvsagt gå på ultralyden, men synes det har vært så godt nå og være lykkelig uvitende :( 

Anonymkode: 6a0b6...c03

Hvis du har tatt nipt så er vel sannsynligheten liten.. jeg har ikke gjort det:(

Anonymkode: b56e2...847

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg grudde meg skikkelig til OUL. For at det skulle være noe galt. Og egentlig enda mer til TUL. Første graviditet var utenfor livmoren og jeg måtte fjerne egglederen. Var så nervøs og livredd for at det skulle være slik igjen.. Men er nå 34+5  og de sier alt ser bra ut.

Lykke til ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, prettylittlemisfit skrev:

Jeg grudde meg skikkelig til OUL. For at det skulle være noe galt. Og egentlig enda mer til TUL. Første graviditet var utenfor livmoren og jeg måtte fjerne egglederen. Var så nervøs og livredd for at det skulle være slik igjen.. Men er nå 34+5  og de sier alt ser bra ut.

Lykke til ❤

Grudde meg til tidlig ul også, og man er jo såklart redd for at noe skal være galt.. det er sikkert vanlig å være litt bekymret. Tusen takk❤️

Anonymkode: b56e2...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

De kan se etter nesebein som kan være et tegn på for eksempel downs. 

Anonymkode: 82598...260

Ja, men poenget til den andre her er ar nakkefold og nesebein er mye lettere å tyde på ul rundt 12/13 uker og ikke ved oul. 

Anonymkode: b0ddf...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ble målt nakkefold og alt på den forrige ultralyden, men er bare så redd for at noe skal ha gått skikkelig galt etterpå.:( 

Anonymkode: b56e2...847

Har det gått bra på TUL så skal det mye til at det ikke er bra på OUL. Men skjønner deg svært godt! Det er en medisinsk undersøkelse så de er veldig nøye på å se om alt er normalt, hvertfall av det de kan se på ultralyden 😊

Anonymkode: 82598...260

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men poenget til den andre her er ar nakkefold og nesebein er mye lettere å tyde på ul rundt 12/13 uker og ikke ved oul. 

Anonymkode: b0ddf...a30

Nei det er nå tull.. De så etter det på OUL også

Anonymkode: 82598...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei det er nå tull.. De så etter det på OUL også

Anonymkode: 82598...260

Og kunne like greit se det da som TUL* skulle jeg  skrive

Anonymkode: 82598...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg grua meg også kjempemye til OUL! Trøsta meg med at det kun er 1-3% (tallet varierer litt alt ettersom hvor man ser) som får beskjed om at det er noe galt med fosteret. Lykke til!

Anonymkode: 56e88...c0f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det gått bra på TUL så skal det mye til at det ikke er bra på OUL. Men skjønner deg svært godt! Det er en medisinsk undersøkelse så de er veldig nøye på å se om alt er normalt, hvertfall av det de kan se på ultralyden 😊

Anonymkode: 82598...260

Takk! Håper det!🤞🏻 Gleder meg til å få den unnagjort også. Og selvfølgelig til å se den lille igjen ❤️

Anonymkode: b56e2...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg grua meg også kjempemye til OUL! Trøsta meg med at det kun er 1-3% (tallet varierer litt alt ettersom hvor man ser) som får beskjed om at det er noe galt med fosteret. Lykke til!

Anonymkode: 56e88...c0f

Takk for det! 

Når vi hadde tidlig ul så sa legen at alle mål var helt perfekt og at med alderen min i tillegg så var sannsynligheten svært liten  for at noe skulle være galt. Men det er rart med det når det nærmer seg ul igjen så kommer tankene 😅

Anonymkode: b56e2...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for det! 

Når vi hadde tidlig ul så sa legen at alle mål var helt perfekt og at med alderen min i tillegg så var sannsynligheten svært liten  for at noe skulle være galt. Men det er rart med det når det nærmer seg ul igjen så kommer tankene 😅

Anonymkode: b56e2...847

Ja, kjenner meg igjen! Jeg var helt nervevrak i dagene før OUL. Tenkte gjennom på forhånd alle scenarioer. Stort sett går det heldigvis fint!

Jeg sa i fra om hvor redd jeg var da jeg kom til OUL, og det ble tatt veldig fint hensyn til. Hun som hadde UL hos meg var veldig raskt ute med å sjekke alle vitale organer og forklare hva som var grunnen til at alt så fint ut, hun forklarte kjempebra om alle målene hun tok og viste frem at baby hadde det bra i magen. Stor lettelse! Glad jeg sa i fra sånn at det ble tatt hensyn til :)

Anonymkode: 56e88...c0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har tatt nipt så er vel sannsynligheten liten.. jeg har ikke gjort det:(

Anonymkode: b56e2...847

Ja sannsynligheten for kromosomavvik er jo minimal - men har jo aldri garanti for vekstavvik, hjertefeil, morkakefeil eller andre ting :( Gruer meg forferdelig - er særlig nervøs for vekst!

Anonymkode: 6a0b6...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja sannsynligheten for kromosomavvik er jo minimal - men har jo aldri garanti for vekstavvik, hjertefeil, morkakefeil eller andre ting :( Gruer meg forferdelig - er særlig nervøs for vekst!

Anonymkode: 6a0b6...c03

Å, så hjertefeil blir ikke oppdaget på nipt? Jeg hørte ikke om nipt test før jeg var over 12 uker så det tok ikke jeg. 

Jeg har begynt å få mage, kjenne litt liv og lagt på meg nok- men tror bekymringene alltid er der uansett. Gleder meg til å få ultralyden overstått, men da kommer jeg garantert å finne andre bekymringer. Krysser fingrene for at alt er bra hos begge oss🤞🏻 Masse lykke til❤️

Anonymkode: b56e2...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...