Gå til innhold

Skal jeg velge kjæresten eller vennene?


Gjest Godhelg2019

Anbefalte innlegg

Gjest padawan
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Velg kjæresten din. Hinduer er rolig og fredelig mennesker - hvertfall her i Norge. Det gjelder både hinduene som er fra India, Sri Lanka og Nepal!

Anonymkode: 4b70e...bdc

Nå er statsministeren i India en hinduistisk nasjonalist og det er store spenninger mellom muslimer og hinduer i India så jeg vil ikke si jeg er helt enig i dette utsagnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Luna Llena skrev:

Du velger den/de som ikke ber deg velge.

Dette 👍

 

 

Hvorfor skal du i det hele tatt vurdere å velge vennene dine? Så neste gang du gjør noe som ikke faller i smak hos dem så må du ta valget igjen. Eller hele tiden gå og tenke på hva vennene dine ville akseptert og ta alle valgene utifra det? 

Nei det høres ikke ut som et godt liv. 

Følg hjertet. Nye venner kan man få andre steder. Venner som aksepterer deg for den du er. Du skal aldri forandre deg for noen. Ikke for en kjæreste, ei heller for venner

Skikkelig slemme venner du har som bryter kontakt fordi du er forelsket

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, padawan skrev:

Nå er statsministeren i India en hinduistisk nasjonalist og det er store spenninger mellom muslimer og hinduer i India så jeg vil ikke si jeg er helt enig i dette utsagnet.

Påstår du at hinduene i Norge lager bråk? Det er heller muslimer i Norge som lager bråk hvis vi skal sammenligne disse to religionene.

Anonymkode: 4b70e...bdc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Påstår du at hinduene i Norge lager bråk? Det er heller muslimer i Norge som lager bråk hvis vi skal sammenligne disse to religionene.

Anonymkode: 4b70e...bdc

Jeg snakker om hinduer og muslimer i India. Hvor i innlegget mitt skriver jeg om hinduer i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skulle det være unødvendig å måtte velge noen. Dersom vennene dine har et problem med han kun på grunn av kulturforskjeller, til tross for at han ellers er snill og respekterer deg, så ville jeg ikke hatt noe problem med å la vennene gå. Det høres jo ikke ut som om han har gjort noe som er verdt å bekymre seg over. Jeg hadde i alle fall aldri dumpet kjæresten min bare fordi vennene mine lider av fremmedfrykt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil du virkelig ha venninner som dropper deg fordi kjæresten din er brun?

Anonymkode: f5080...54c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt vennene. Det er fort gjort å bytte ut en kjæreste, særlig når du (som du skriver) kan være sammen med hvem/hva som helst. Vennskap tar lang tid å etablere og vedlikeholde, og utgjør den viktigste delen av ens sosiale nettverk.Jeg synes som sagt du skal velge å beholde nettverket ditt fremfor en enkelt, lett uttbyttbar kjæreste.

Anonymkode: 62aef...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bor kjæresten din i India? 

Anonymkode: 1f4fd...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han er hindu OG konservativ høres forøvrig ut som er særdeles lite fristende kombo.

Anonymkode: 62aef...226

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Godhelg2019 said:

Hadde kjæresten min vært muslim, så hadde jeg forstått det.

Hvorfor det?

7 hours ago, Godhelg2019 said:

 Jeg har sagt tydelig fra til vennene mine at han ikke er muslim, slik de trodde han var i utgangspunktet.

7 hours ago, Godhelg2019 said:

Det er heller ikke godt at det norske samfunnet har folk som ikke forstår andre kulturer eller bærer preg av fremmedfrykt. Jeg tror dessverre at mine barndomsvenner er en av dem.

Jeg tror du kan tenke litt over hvordan du ser f.eks. muslimer, eller hvordan du ser vennene dine. Jeg synes det er drøyt gjort av de som bryter vennskap, men har du snakket med de andre om hvorfor de reagerer som de gjør?

Anonymkode: 7fba6...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2019 den 16.18, padawan skrev:

Nå er statsministeren i India en hinduistisk nasjonalist og det er store spenninger mellom muslimer og hinduer i India så jeg vil ikke si jeg er helt enig i dette utsagnet.

Selvom jeg er nordmann, så støtter jeg Moni. Han tar landet i riktig retning. Slik som presidenten i Filippinerne.

Anonymkode: 4b70e...bdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2019 den 12.32, Godhelg2019 skrev:

Det er slik at jeg må velge mellom kjæresten min og vennene mine. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Foreldrene mine synes jeg har funnet den perfekte kjæresten, selvom de ikke er glad i (libralt) religiøse menn.

Hva skal jeg gjøre?

Du tuller nå? De var ikke gode venninner! Kanskje de er sjalu? Drit i dem! Det er bedre å være "alene" enn med folk som ikke ønsker det beste for deg.

 

Anonymkode: 2b6a3...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.5.2019 den 13.13, Godhelg2019 skrev:

Jeg føler det er svært vanskelig å velge, da det står mellom de aller beste vennene mine mot verdens beste kjæreste. Jeg har sagt tydelig fra til vennene mine at han ikke er muslim, slik de trodde han var i utgangspunktet. Jeg bor på en liten sted, der alle kjenner alle kan man si. Vi må uansett omgås mye, og igjen dette gjør det vanskelig for meg. Møtte kjæresten min under studiene.

Har dine venner kuttet deg ut bare på grunn av at du har en indisk kjæreste? Synes dette høres veldig rart ut, så lurer på om det har skjedd noe som gjør at de har trukket seg unna? Har du feks hatt kontakt med dine venner som normalt eller har du blitt så begeistret for denne mannen at du helt har glemt dine venner etc,etc? 

Anonymkode: e41e8...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er hans tradisjoner? 

Anonymkode: fab01...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er hans tradisjoner? 

Anonymkode: fab01...419

Han er født og oppvokst i Norge. Hele kjernefamilien hans er norske statsborgere. Han følger hinduistiske tradisjoner nøye, så langt det lar seg gjøre i henhold til omgivelsene. Årsaken til jeg kaller han liberal konservativ, er fordi han kan gi avkall på religionen der det er nødvendig eller tilpasse den i forhold til situasjonen. Et godt eksempel var når han møtte familien min. I hinduismen kan du f.eks. ikke spise kjøtt på fredager (avhengig av retning innenfor religionen). Dette var vakker sommerdag hvor vi grillet sammen med familien min, og han spise maten, selvom dette ikke er normen for han. Han sa at gjorde det for meg.

Han har flere ganger sagt at religionen er ikke viktig for han, men han vil gjerne beholde den for de gode tradisjoner den tilbringer. Det i seg selv er greit synes jeg. Da jeg sammenligner dette med å beholde juleaften, selvom man ikke er personlig kristen. 

Anonymkode: 48918...163

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Godhelg2019

Jeg tok samtalen med vennene mine og kjæresten min. Slik at de kunne bli bedre kjent med han. Nå har det endelig løst seg. De fikk anledningen til å stille kritiske spørsmål. Det viste seg for deres del at fordommene deres holdt ikke vann. Dette er sikkert fordi hinduene (generellt sett) er mye roligere og tilpasningsdyktig sammenlignet med andre religioner.

Det er ei venninne som fremdeles ikke er enig med meg. Jeg har valgt å avslutte vennskapet med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...