Gå til innhold

Skal jeg velge kjæresten eller vennene?


Gjest Godhelg2019

Anbefalte innlegg

Gjest Godhelg2019

Jeg er etnisk norsk kvinne, og kunne tenke meg å gifte meg med hvem som helst - det er kun avhengig av personen. Dette er dessverre ikke tilfelle hos venninnene mine de kunne aldri i verden tenke seg å gifte seg med en mann fra utlandet, da særlig ikke-vestlige land. Når jeg sa at jeg hadde en kjæreste fra Tamilnadu, India. Ble de sjokkert over det, og noen av de har til og med brutt kontakten med meg.

Det virker som jeg har ett liberalt syn i forhold til venninne mine. Kjæresten min er liberal konservativ, men det er helt greit. Han er opptatt av at tradisjoner og kultur skal bli tatt vare på. Han er flink til å gi komplimenter og rose meg opp i skyene. Dette er noe jeg liker å høre, da han er skikkelig kjærestetype. Dette finnes ikke et sekund jeg ikke har vært glad når jeg har vært sammen med han. 

Jeg er over gjennomsnitt pen målt i norsk skala. Blond, slank og høy og vakkert utseende. Kjæresten min har nydelig brunfarge, veltrent kropp og høy - drømmemannen. Han er hindu, og er praktiserende. Familien hans bor i Norge, og jeg har vært med familien hans til India. Her ble jeg godt tatt imot. Bare for å nevne det, så har hele familien norsk statsborgerskap.

Det virker som jeg har mistet vennene mine. Det er slik at jeg må velge mellom kjæresten min og vennene mine. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Foreldrene mine synes jeg har funnet den perfekte kjæresten, selvom de ikke er glad i (libralt) religiøse menn.

Hva skal jeg gjøre?

Endret av Godhelg2019
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å fortelle venninene dine hvor glad du er i kjæresten din?

Anonymkode: 4b70e...bdc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville definitivt valgt kjærligheten. Det er viktigere å trives med en person man skal bo med og tilbringe store deler av døgnet sammen med enn noen man er med av og til. 

Dårlig gjort av "venninnene" dine å droppe deg bare fordi du velger noe de ikke ville gjort

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke disse venninnene dine fremstår som gode venner, de har jo null respekt for deg og dine valg tydeligvis. Så hvorfor skal du bry deg om hva de mener? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det egentlig et spørsmål? Jeg ville aldri valgt venner som snudde ryggen om ikke alt går på deres premisser, det er ikke ekte venner. 

Vil si venninnene dine er falske venner når de kun er interessert dersom du lever etter deres preferanser og ønsker. Hva skjer når du kommer opp i et nytt forhold i livet ditt hvor disse «vennene» er uenige og velger å fryse deg ut helt til du gir etter og blir enige med dem.

Uff, slike venner er bare å styre unna.

Endret av Mumeod
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godhelg2019
2 minutter siden, FrodeF skrev:

Hva synes mannen din om at du har fått deg kjæreste? 

Ops. Det var skrivefeil. Jeg har rett opp dette nå. 

1 minutt siden, Meadow skrev:

Jeg synes ikke disse venninnene dine fremstår som gode venner, de har jo null respekt for deg og dine valg tydeligvis. Så hvorfor skal du bry deg om hva de mener? 

Venninne mine har tydeligvis fremmedfrykt vil jeg påstå. Da de har lest at voldtekt ofte forekommer i India. Jeg sa det til dem, selvfølgelig er kulturen og samfunnet annerledes i forhold til Norge, da det bor mer enn 1 milliard mennesker der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid valgt vedkommende som ikke har bedt meg velge i slike situasjoner. Selv om jeg ikke har vært i akkurat samme situasjon. Jeg er ikke noen fan av denne typen ultimatum.

Jeg ville også valgt kjæreste over venner, ihvertfall hvis det var noen jeg virkelig vil satse på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg kjæresten din, de venninnene dine har vist at de er ikke noe å samle på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ekte venner når de snur ryggen til deg slik, det ville jeg aldri gjort mot venninne mine. 

Anonymkode: bd431...ae2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kattugla skrev:

Velg kjæresten din, de venninnene dine har vist at de er ikke noe å samle på. 

Hvis jeg kunne snudd spørsmålet. Kunne du ha tenkt deg å ha en kjæreste som jeg har... Jeg hadde ikke gjort det.

Endret av Sosialt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Luna Llena skrev:

Du velger den/de som ikke ber deg velge.

Dette tenker jeg at er et godt utgangspunkt. Så lenge kjæresten din ikke har gjort noe galt, så er det utrolig dårlig gjort av dine venner å kutte deg ut bare fordi han er fra et annet land. Jeg hadde sett meg om etter nye og mer tolerante venner! 

Anonymkode: e7a5a...0af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Godhelg2019
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette tenker jeg at er et godt utgangspunkt. Så lenge kjæresten din ikke har gjort noe galt, så er det utrolig dårlig gjort av dine venner å kutte deg ut bare fordi han er fra et annet land. Jeg hadde sett meg om etter nye og mer tolerante venner! 

Anonymkode: e7a5a...0af

Hadde kjæresten min vært muslim, så hadde jeg forstått det. Er du noen har indisk mann her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan ikke andre bestemme. Tenker at de som har kuttet kontakten var godt å bli kvitt. Det er ikke ekte venner.

Anonymkode: 7160b...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godhelg2019
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette kan ikke andre bestemme. Tenker at de som har kuttet kontakten var godt å bli kvitt. Det er ikke ekte venner.

Anonymkode: 7160b...384

Det er heller ikke godt at det norske samfunnet har folk som ikke forstår andre kulturer eller bærer preg av fremmedfrykt. Jeg tror dessverre at mine barndomsvenner er en av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du velger deg selv og tar en pause fra alt for å tenke. Vil du virkelig ha fordomsfulle mennesker som venner, eller vil være med en person som er glad i dag og ha venner som kan akseptere og respektere ham som han gjør tilbake?

Anonymkode: 162b6...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godhelg2019

Jeg føler det er svært vanskelig å velge, da det står mellom de aller beste vennene mine mot verdens beste kjæreste. Jeg har sagt tydelig fra til vennene mine at han ikke er muslim, slik de trodde han var i utgangspunktet. Jeg bor på en liten sted, der alle kjenner alle kan man si. Vi må uansett omgås mye, og igjen dette gjør det vanskelig for meg. Møtte kjæresten min under studiene.

Endret av Godhelg2019
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Godhelg2019 skrev:

Jeg føler det er svært vanskelig å velge, da det står mellom de aller beste vennene mine mot verdens beste kjæreste. Jeg har sagt tydelig fra til vennene mine at han ikke er muslim, slik de trodde han var i utgangspunktet. Jeg bor på en liten sted, der alle kjenner alle kan man si. Vi må uansett omgås mye, og igjen dette gjør det vanskelig for meg. Møtte kjæresten min under studiene.

Velg kjæresten din. Hinduer er rolig og fredelig mennesker - hvertfall her i Norge. Det gjelder både hinduene som er fra India, Sri Lanka og Nepal!

Anonymkode: 4b70e...bdc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Godhelg2019 said:

Jeg føler det er svært vanskelig å velge, da det står mellom de aller beste vennene mine mot verdens beste kjæreste. Jeg har sagt tydelig fra til vennene mine at han ikke er muslim, slik de trodde han var i utgangspunktet. Jeg bor på en liten sted, der alle kjenner alle kan man si. Vi må uansett omgås mye, og igjen dette gjør det vanskelig for meg. Møtte kjæresten min under studiene.

Skaff deg nye venner! 

Venner respekterer hverandre, venner snur ikke ryggen til venner bare fordi kjæresten har en annen hudfarge! 
Om dem er så smålig av seg at dem kutter kontakten fordi du er i ett langvarig og godt forhold, så er det ikke noe å spare på. 
Jeg hadde aldri orket ha kontakt med mennesker som sier at hudfargen til kjæresten min er viktigere enn vennskapet... 

Anonymkode: baf77...887

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...